Het gevoel
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Het gevoel
Gisteren ( zaterdag ) 's ochtends vroeg op weg naar de zaak.
Had mezelf opgegeven om te komen helpen, normaal gesproken ben ik altijd vrij op zaterdag en zondag, maar er was een achterstand in het magazijn. En aangezien ik contacten tussen magazijn en kantoor heel belangrijk vind help ik meestal mee.
Om 06:30 de auto ingestapt en na een stuk provinciale weg ben ik de A29 opgedraaid. Vervolgens de A15 op richting de benelux....
Goh, wat is het daar rustig zo 's ochtends vroeg.......zal ik ???
Na een lichte aarzeling twee versnellingen terug geschakeld en maar eens doorgehaald, opschakelen naar 5 en weer het gas erop.
Na wat een paar seconden lijkt doorgeschakeld naar de 6 en weer dat langwerpige pedaal op de bodem getrapt.
Goh, wat voelt zo'n audi degelijk aan, geen rammeltje, geen kraakje, geen piepje, geen overmatig windgeruis, geen zeverig gevoel in het stuur...
Na een blik op de km-teller ben ik nog meer verbaasd, de wijzer staat op 200 Km/h en de wagen wil nog verder....
Echter ik moet een bochtje in richting de A4 ( Beneluxtunnel ) dus ik besluit te liften en het even wat rustiger aan te doen.
Met een gangetje van 140km/h neem ik de bocht. Het voelt als een slakkegang.
Als ik vervolgens "het rechte stuk" opdraai gaat de versnelling een tandje terug en het gaspedaal weer naar de bodem, opschakelen en weer gas geven.....
Ik besluit nu om eens te kijken waar dit ophoud.
Benelux tunnel in.....de lichten geven me het gevoel onder een stroboscoop te staan, en wederom ben ik aangenaam verast door het gevoel dat de auto geeft bij deze snelheid. Een blik op de teller leert me dat de wijzer op 230Km/h staat, en dat deze niet terugloopt bij het uitrijden van de tunnel....
Gesus, 230 Km/h met een diesel !!!
Mijn G@D, wat stuurt dit lekker, wat een fantastische auto is dit......
Dit verhaal puur om mijn emotie te delen, ik kan me voorstellen dat er hier meer mensen zijn die deze emoties kennen bij het rijden van hoge snelheden met hun wagen.
Voor mij was die emotie zodanig dat ik hem graag met jullie wilde delen.
Had mezelf opgegeven om te komen helpen, normaal gesproken ben ik altijd vrij op zaterdag en zondag, maar er was een achterstand in het magazijn. En aangezien ik contacten tussen magazijn en kantoor heel belangrijk vind help ik meestal mee.
Om 06:30 de auto ingestapt en na een stuk provinciale weg ben ik de A29 opgedraaid. Vervolgens de A15 op richting de benelux....
Goh, wat is het daar rustig zo 's ochtends vroeg.......zal ik ???
Na een lichte aarzeling twee versnellingen terug geschakeld en maar eens doorgehaald, opschakelen naar 5 en weer het gas erop.
Na wat een paar seconden lijkt doorgeschakeld naar de 6 en weer dat langwerpige pedaal op de bodem getrapt.
Goh, wat voelt zo'n audi degelijk aan, geen rammeltje, geen kraakje, geen piepje, geen overmatig windgeruis, geen zeverig gevoel in het stuur...
Na een blik op de km-teller ben ik nog meer verbaasd, de wijzer staat op 200 Km/h en de wagen wil nog verder....
Echter ik moet een bochtje in richting de A4 ( Beneluxtunnel ) dus ik besluit te liften en het even wat rustiger aan te doen.
Met een gangetje van 140km/h neem ik de bocht. Het voelt als een slakkegang.
Als ik vervolgens "het rechte stuk" opdraai gaat de versnelling een tandje terug en het gaspedaal weer naar de bodem, opschakelen en weer gas geven.....
Ik besluit nu om eens te kijken waar dit ophoud.
Benelux tunnel in.....de lichten geven me het gevoel onder een stroboscoop te staan, en wederom ben ik aangenaam verast door het gevoel dat de auto geeft bij deze snelheid. Een blik op de teller leert me dat de wijzer op 230Km/h staat, en dat deze niet terugloopt bij het uitrijden van de tunnel....
Gesus, 230 Km/h met een diesel !!!
Mijn G@D, wat stuurt dit lekker, wat een fantastische auto is dit......
Dit verhaal puur om mijn emotie te delen, ik kan me voorstellen dat er hier meer mensen zijn die deze emoties kennen bij het rijden van hoge snelheden met hun wagen.
Voor mij was die emotie zodanig dat ik hem graag met jullie wilde delen.
- Eric H
Yep, 2.5 TDI......Joy Jolliffe schreef:Lekker uitgeleefd![]()
Is het een 2.5 TDI ? Op de autobahn eens mee opgereden. Ik kon niet harder dan 224 gps maar hij ook niet. Humor, allebei volle pijp en geen meter dichterbij komen of uitlopen voor tientallen km's lang.
Zalige wagen, mijn eerste Audi, maar de beleving van deze wagen is zodanig dat ik vermoed dat mijn volgende wagens ook Audi's worden

Dat is trouwens wel even iets wat ik me afvraag...230 km/h op de teller.....wat zou dat irl zijn....oftewel zijn er hier mensen die een zinnige uitspraak kunnen doen over de teller afwijking van Audi ?
- Geelhoed
Re: Het gevoel
Rechtuitbrander!EHA schreef: Echter ik moet een bochtje in richting de A4 ( Beneluxtunnel ) dus ik besluit te liften
- Eric H
Re: Het gevoel
Nee hoor, onvoldoende rij-ervaring om met een vierwieldrift met 200 km/h door dat bochtje te gaan.....Geelhoed schreef:Rechtuitbrander!EHA schreef: Echter ik moet een bochtje in richting de A4 ( Beneluxtunnel ) dus ik besluit te liften

- Eric H
Dat zeg ik : bij deze snelheid wel.......Geelhoed schreef:Dat zeg ik; rechtuitbrander!
Lagere snelheden geen probleem, dan gooi en smijt ik hem overal doorheen, maar dit was voor mij de eerste keer dat ik met deze wagen deze snelheden reed.....daarom ff wat rustiger aan...
De volgende keer probeer ik er wel wat harder doorheen te gaan, goed ??
- Eric H