BMW 328i tot circuitracer.

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
robin kardux
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2007, 14:45

Bericht door robin kardux » 06 apr 2008, 12:55

Zijn diff verhouding is 3.15, als je dit topic goed doorgelezen heb had je het kunnen lezen. 8)

groet robin

HSR
Berichten: 5514
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 06 apr 2008, 14:20

Casper schreef:
Paul schreef:
Als echt alles uit de kast moet , gewoon even speedshiften, dus niet van het gas af tijdens schakelen, scheelt alleen al zon 0.6 sec op de 1/4 en dat is behoooorlijk wat..
Verneuk je dan niet je hele koppeling? Ik deed dat vroeger wel met van die diesel Vito's/Transits van m'n werk. Maar naderhand stonk het dan een uur in de wind :D

dan ben je dus niet snel genoeg. Hetzelfde bij de C30, gezien dat een luie diesel motor is met een loodzwaar vliegwiel hoef je het gas niet volledig los te laten maar kan je het er voor een 40% op laten. Het schakelt ook soepeler. 100% gas zal ik er zelf niet op laten staan, daar is niet tegenop te schakelen en je helpt dan de tering naar de nering.

Gebruikersavatar
Remy
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20

Bericht door Remy » 06 apr 2008, 14:24

Dat helpt de gearing naar de tering bedoel jij.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10874
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 06 apr 2008, 14:25

Denk ook de bearing van de gearing naar de tering. :wink:

Gebruikersavatar
Remy
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20

Bericht door Remy » 06 apr 2008, 14:31

Joy Jolliffe schreef:Denk ook de bearing van de gearing naar de tering. :wink:
Lol deze is nog beter

Paul

Bericht door Paul » 06 apr 2008, 14:37

Tja dat de bak het iets minder vindt... alla...... maar het kan makkelijk af en toe eens hoor als het echt moet..

Gebruikersavatar
yorick
Berichten: 997
Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
Locatie: piershil

Bericht door yorick » 16 apr 2008, 17:09

Heb een oud filmpje geupload (opgenomen met telefoon) is al wel met M50 spruitstuk. Heb inmiddels via robin een ///M spaghettispruitstuk kunnen regelen. Stond nog niet op de planning, maar deze kon ik niet laten schieten. Binnenkort dus weer sleutelen, weet nog niet precies wat ik nodig heb/aan moet passen, om het passend te krijgen.

[IMG:528:432]http://img.photobucket.com/albums/v693/ ... 008008.jpg[/img]

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 16 apr 2008, 17:23

Zorg gelijk dat je de kats en een demper erbij hebt van een M3.

Is wel bolt on maar misschien moet je een enkele krommer ff een klap nageven omdat ie ander een mm van je blok afzit.

Tis wel pokkewerk om die dingen te monteren!!!

Gebruikersavatar
Evert van der Linde
Berichten: 171
Lid geworden op: 11 okt 2007, 19:55
Auto: BMW M140i
Locatie: zuid-holland

Bericht door Evert van der Linde » 16 apr 2008, 17:35

He Yor, filmpje doet het hier wel goed hoor :).
En gefeliciteerd met je upgrade. Dat zal je 5 minuten geleden ook niet even vertellen als ik je spreek :roll: . Maar hebben we weer wat te sleutelen.

Gebruikersavatar
yorick
Berichten: 997
Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
Locatie: piershil

Bericht door yorick » 16 apr 2008, 22:58

frank de jonge schreef:Zorg gelijk dat je de kats en een demper erbij hebt van een M3.

Is wel bolt on maar misschien moet je een enkele krommer ff een klap nageven omdat ie ander een mm van je blok afzit.

Tis wel pokkewerk om die dingen te monteren!!!
demper neem ik sowieso niet m3, heb nu een eisenmann en die bevalt zeer goed. Niet te luid zelfs iets te bescheiden. Die kats, moet ik even achteraan misschien heeft holtor uuuh trop nog wel wat liggen. Weet jij miss. wat dat ongeveer gaat kosten?

Gebruikersavatar
Erick
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 jun 2006, 20:29

Bericht door Erick » 16 apr 2008, 23:19

Holtrop is duur.

Dat ///M spruitstuk monteren is een vervelend karweitje kan ik je melden. Je moete hel kleine handjes en vingers hebben om de moertjes vast te zetten en daarna kan je met je rateltje er bijna niet bij. Weet niet of je nog een airco erop heb zitten maar die leidingen lopen gruwelijk in de weg zeg maar.

Eissenmann doe je voor het geluid en niet voor de Pk's. een M3 systeen op een M52 klink al aardig hoor en zeker als je hem doortrapt.

Eisenmann van een 328 past niet op een M3 middenpijp hoor. M3 is dikker.

Gebruikersavatar
yorick
Berichten: 997
Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
Locatie: piershil

Bericht door yorick » 16 apr 2008, 23:30

maar het spaghettispruit. past wel op het originele 328 middenstuk?

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 17 apr 2008, 08:13

NEE past niet!!!

Flensen van de spruitstukken zijn voor 60mm diameter.
328i heeft 48mm diameter ;)

Gebruikersavatar
Erick
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 jun 2006, 20:29

Bericht door Erick » 17 apr 2008, 23:08

[img:800:600]http://i11.photobucket.com/albums/a177/ ... G_2409.jpg[/img]

[img:800:600]http://i11.photobucket.com/albums/a177/ ... G_2407.jpg[/img]

De flenzen van het M3 spruitstuk zitten naast elkaar ipv boven elkaar.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 18 apr 2008, 08:09

[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v635/ ... 008641.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v635/ ... 008637.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v635/ ... 008634.jpg[/img]

Idd erick, ze zitten mooi naast elkaar.

Maarzowiezo, diameter is ook groter!!

Gebruikersavatar
Erick
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 jun 2006, 20:29

Bericht door Erick » 18 apr 2008, 10:45

Ik heb daar geen foto's van gemaakt met me stomme hoofd.

Gebruikersavatar
yorick
Berichten: 997
Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
Locatie: piershil

Re: BMW 328i tot circuitracer (update: lassen rolkooi)

Bericht door yorick » 01 sep 2008, 18:52

Na een tijdje gereden te hebben zonder kooi, ga ik vooral m'n ouders blij maken met de volgende mod. Ik ga zelf een rolkooi inlassen. Het buigen van de hoofdpijpen heb ik laten doen door Gerwin van Biesheuvel. Had het ook zelf kunnen doen, maar dat is bijna opnieuw het wiel uitvinden. Gerwin had in een uur tijd al het buigwerk gedaan, had ik het zelf uit moeten vogelen, was ik een week en heel wat lengtes materiaal verder geweest!

Zal tussen het lassen door, afentoe eens een fototje maken. Hoop deze week de kooi nog af te krijgen, zodat ik de 14e ook weer naar de ring kan.

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: BMW 328i tot circuitracer (update: lassen rolkooi)

Bericht door Steven N. » 01 sep 2008, 21:27

Erg leuk dat je dat zelf wilt doen en kan doen, maar als ze je gaan controleren op de Ring heb je wel een probleem. Niet gekeurd.

Ben wel enorm benieuwd naar foto's. Ik heb de 325i vandaag gestript.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1978
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Re: BMW 328i tot circuitracer (update: lassen rolkooi)

Bericht door Erik » 01 sep 2008, 22:17

laat je hem toch keuren
klaar

Gebruikersavatar
yorick
Berichten: 997
Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
Locatie: piershil

Re: BMW 328i tot circuitracer (update: lassen rolkooi)

Bericht door yorick » 01 sep 2008, 22:45

Ja precies, keuren kan ik altijd nog een keer doen. Maar ik ga gewoon rijden, wordt ik eruit gepikt op de ring probeer ik me er wel uit te lullen. Weet ook niet of er nog naar de qualiteit van de kooiconstuctie wordt gekeken? Want ik ga wel proberen de regels van de fia aan te houden..

@ Steven

Heb je ook de bitumen er uitgebikt :lol: Vond het een behoorlijk rot werkje met die warme fohn en dan dat plakkerige spul!

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: BMW 328i tot circuitracer (update: lassen rolkooi)

Bericht door Steven N. » 01 sep 2008, 22:49

De bitumen moeten nog :lol: Heb hoedenplank al gedaan, maar is inderdaad enorm kutwerk. Ik laat gewoon Peter Schmeichel komen met z'n Discovery Channel ploegje. It's a dirty job. Moet even een verfbrander regelen, anders fohn idd. Hij staat nu iig al hoger op z'n poten :(

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: BMW 328i tot circuitracer (update: lassen rolkooi)

Bericht door Bert ///M3 » 02 sep 2008, 08:30

Kooi zelf in elkaar bakken zou ik alleen doen als je ook al echt kan lassen. Foutje en je verneukt je laswerk of het plaatwerk van de auto. Plus als je niet goed last en de buizen hechten niet goed dan is de kooi zelf ook nog onveilig.

Gebruikersavatar
yorick
Berichten: 997
Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
Locatie: piershil

Re: BMW 328i tot circuitracer (update: lassen rolkooi)

Bericht door yorick » 02 sep 2008, 10:03

Ik werk in de metaal en heb een aantal lasdiploma's dus het lassen opzich zal geen probleem worden. Alleen het stellen en bepalen van de juiste plaatsen waar de pijp komt te lopen is lastig. Gelukkig heb jij een aantal duidelijke foto's Bert!

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: BMW 328i tot circuitracer (update: lassen rolkooi)

Bericht door Bert ///M3 » 02 sep 2008, 16:43

Hehe oke dat scheelt al een stuk :)

Waar je verder op moet letten is de volgorde van in elkaar zetten. Sommige delen kan je namelijk niet meer bij als het al in de auto zit (bijvoorbeeld deurkruizen krijg je niet helemaal rond gelast als de kooi in de auto zit, strak tegen het plaatwerk) Ook de achterruiten moeten er bijvorbeeld uit omdat je anders niet bij de C stijlen komt. Ik heb dat toen eens bekeken bij een aantal auto's en het is nog best een vak apart, kooi in elkaar lassen :)

JeroenT
Berichten: 2233
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: BMW 328i tot circuitracer (update: lassen rolkooi)

Bericht door JeroenT » 02 sep 2008, 17:12

Nog een mooi voorbeeld nodig?
Ik zal het bron forum maar verzwijgen. :mrgreen:

Stijgerpijp. Gegalvaniseerd 3mm dik ijzer.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bjeffindividual, Erminio, erwin20vt, Fabian, Google [Bot], SlowCo en 2 gasten