BMW 328i tot circuitracer.

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
robin kardux
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2007, 14:45

Bericht door robin kardux » 03 apr 2008, 10:16

Hey Yorick..

Ik was vandaag van plan om een berichtje te plaatsen waar de update's bleven, kom ik op df zie ik dat je het al gedaan heb :lol:

Je auto rijd weer erg goed, je heb ook zoveel gevoel wat die auto doet in die stoel en icm die gordels hoef je je niet meer schrap te zetten als je ff hard wil remmen.
Was dinsdagavond weer een leuk ritje 8)

Robin

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 03 apr 2008, 10:21

[img:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v693/ ... ing002.jpg[/img]

Is de hoek van je gordel niet erg steil op deze manier? Zou ze toch wat meer naar achteren bevestigen.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 03 apr 2008, 12:29

Als ik dit zie wordt ik altijd erg begerig. Gestripte auto, mooie gordels, kuisptel en suede stuurtje :)

[img:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v693/ ... ing003.jpg[/img]

PORNO !

(jammer alleen dat geen 2e sportstoel erin zit)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 03 apr 2008, 12:40

allen schreef:[img:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v693/ ... ing002.jpg[/img]

Is de hoek van je gordel niet erg steil op deze manier? Zou ze toch wat meer naar achteren bevestigen.
Klopt. Als je hier een ongeluk mee krijgt dan heb je kans dat de gordel je ruggegraat in elkaar drukt.

Maar als er toch een kooi in komt neem ik aan dat ze dan naar achteren gaan :)

Gebruikersavatar
Evert van der Linde
Berichten: 171
Lid geworden op: 11 okt 2007, 19:55
Auto: BMW M140i
Locatie: zuid-holland

Bericht door Evert van der Linde » 03 apr 2008, 12:42

allen schreef: Is de hoek van je gordel niet erg steil op deze manier? Zou ze toch wat meer naar achteren bevestigen.
Dit zal waarschijnlijk ook wel gebeuren als ze kooi erin zit.

Gebruikersavatar
yorick
Berichten: 997
Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
Locatie: piershil

Bericht door yorick » 03 apr 2008, 19:22

@ Macboy, idd zonde dat de 2e er nog niet inzit. Maar die komt nog wel, eerst weer even sparen :oops:

@ Allen, gordels zijn idd een tijdelijke bevestiging. Als ik de kooi erin ga lassen maak ik een pijp met 2 bevestigingspunten voor de gordels. Toch denk ik niet dat de hoek van de gordel extreem letsel kan veroorzaken.

Gebruikersavatar
Evert van der Linde
Berichten: 171
Lid geworden op: 11 okt 2007, 19:55
Auto: BMW M140i
Locatie: zuid-holland

Bericht door Evert van der Linde » 04 apr 2008, 12:38

yorick schreef:@ Macboy, idd zonde dat de 2e er nog niet inzit. Maar die komt nog wel, eerst weer even sparen :oops:
ik zou je maten die graag een rondje met je meerijden laten sponsoren hoor :P.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 04 apr 2008, 13:13

yorick schreef: @ Allen, gordels zijn idd een tijdelijke bevestiging. Als ik de kooi erin ga lassen maak ik een pijp met 2 bevestigingspunten voor de gordels. Toch denk ik niet dat de hoek van de gordel extreem letsel kan veroorzaken.
Denk het eerlijk gezegd wel, anders was die 0-20 aanbeveling en de max 45 graden regel er niet.

Voor tijdelijke bevestiging zou ik ze gewoon verplaatsen naar de hoedenplank, even gaten boren en daar die plaatjes onder zetten.

Je zit op die manier ook veel beter volgens mij, omdat je gordels je dan beter op je plek kunnen houden.

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 04 apr 2008, 13:56

Dat denk ik ook Bert. Ik zal binnenkort hetzelfde installeren, maar is het ook mogelijk/aan te raden, om de gordels achterin de achterbank te monteren. Dus waar Yorick ze heeft, maar dan zo ver mogelijk richting de kofferbak.

En Yorick, merk je veel verschil met het luchtfilter tegenover standaard? Hoe is het geluid van je filter? K&N 57i?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 04 apr 2008, 14:04

Kan misschien net volgens de 45 graden regel maar ik zou ze denk ik alsnog in de hoedenplank doen.

Je koopt die gordels toch als extra veiligheid. Waarom doe je dan de werking teniet door ze op de verkeerde manier te monteren. Dat gaat natuurlijk nergens over als je het mij vraagt.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 04 apr 2008, 14:05

Steven, ik heb ze op die manier bevestigd. Nogsteeds niet ideaal dacht ik ivm een crash waarbij de koets zou vervormen en je alsnog aardig bekneld zou kunnen raken? De hoek van de gordel is iig goed.
Ideaal zou de rolkooi zijn, maar die heb ik nu eenmaal niet.

---
edit: Daar valt ook nog wel wat over te zeggen Bert. Zal het toch eens in overweging nemen. Kleine moeite eigenlijk. :idea:

Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2489
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Erik dB » 04 apr 2008, 14:58

Ik heb hetzelfde probleem met de gordels in mijn Compact, momenteel zitten deze gemonteerd ter hoogte van de achterbank (iets verder naar achteren dan in deze, zo lijkt het). Er komt bij mij echter geen kooi in, en ik neem aan dat montage aan de veerpootbrug niet echt werkt?

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 04 apr 2008, 15:01

Bert ///M3 schreef:Kan misschien net volgens de 45 graden regel maar ik zou ze denk ik alsnog in de hoedenplank doen.

Je koopt die gordels toch als extra veiligheid. Waarom doe je dan de werking teniet door ze op de verkeerde manier te monteren. Dat gaat natuurlijk nergens over als je het mij vraagt.
Nee tuurlijk, heb je ook helemaal gelijk in. Wou alleen graag weten wat de mogelijkheden zijn, aangezien ik hier geen enkel zicht op heb. Rolkooi zou ideaal zijn, net wat Allen zegt, maar die heb ik ook (nog) niet.

Gebruikersavatar
yorick
Berichten: 997
Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
Locatie: piershil

Bericht door yorick » 04 apr 2008, 22:23

typ even vanaf mn telefoon dus geen leestekens e.d. Maar dat filter hoor je best goed. Net voor de toerenbegrenser zit er een soort csl roffel in. Helaas beuk je hem al snel in de begrenser misschien is het een optie om hem een stukje te verleggen als ik ga chippen.

Gebruikersavatar
Evert van der Linde
Berichten: 171
Lid geworden op: 11 okt 2007, 19:55
Auto: BMW M140i
Locatie: zuid-holland

Bericht door Evert van der Linde » 05 apr 2008, 01:19

yorick schreef:typ even vanaf mn telefoon dus geen leestekens e.d.
En dat zit dan te vissen.
Maar wat het geluid betreft.. het is niet overdreven wat yorick zegt. Die wagen heeft echt een heeel gaaf geluid als je richting de toeren begrenzer gaat. Maar is eigenlijk niet te omschrijven. Zoiets moet je gewoon echt horen.
Mischien dat je eens een filmpje kan posten Yor. alleen denk ik dat het geluid daarin niet helemaal tot zijn recht zal komen.


1995 M3
Berichten: 454
Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44

Bericht door 1995 M3 » 05 apr 2008, 18:28


Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 05 apr 2008, 18:31

Gewoon een K&N :)

Gebruikersavatar
yorick
Berichten: 997
Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
Locatie: piershil

Bericht door yorick » 05 apr 2008, 19:01

Die van jou klinkt nog wel iets heftiger Frank! Maar jij hebt ook nokken en spaghetti spruitstuk.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 05 apr 2008, 19:08

Yorick, maak is een filmpie joh :D

Ben wel heel benieuwd hoe de jouwe nu klinkt :)

Gebruikersavatar
Evert van der Linde
Berichten: 171
Lid geworden op: 11 okt 2007, 19:55
Auto: BMW M140i
Locatie: zuid-holland

Bericht door Evert van der Linde » 05 apr 2008, 20:37

Sjezus, vandaag even stukje met yor wezen rijden, ik M3, yor 328. Maar dat ding is wel verdomde snel zeg.. Nu ben ik geen held in snel schakelen (zie ik ook niet echt het nut van in met me pook te gaan zitten raggen) Maar denk dat deze wagen zeer zeker aan een 3.0 M3 gewaagd is.
Nu heb ik wel interieur erin, gisteren getankt, zo'n 20 kg aan visspullen EN een bijrijder. Maar toch. Hij is enorm snel.

Paul

Bericht door Paul » 06 apr 2008, 05:45

Evert van der Linde schreef:Sjezus, vandaag even stukje met yor wezen rijden, ik M3, yor 328. Maar dat ding is wel verdomde snel zeg.. Nu ben ik geen held in snel schakelen (zie ik ook niet echt het nut van in met me pook te gaan zitten raggen) Maar denk dat deze wagen zeer zeker aan een 3.0 M3 gewaagd is.
Nu heb ik wel interieur erin, gisteren getankt, zo'n 20 kg aan visspullen EN een bijrijder. Maar toch. Hij is enorm snel.
Je hebt dat ding net.. en net je rijbewijs... dan haal je bij lange na nog lang niet alles uit een ///M3tje...

Als echt alles uit de kast moet , gewoon even speedshiften, dus niet van het gas af tijdens schakelen, scheelt alleen al zon 0.6 sec op de 1/4 en dat is behoooorlijk wat..

Gebruikersavatar
Evert van der Linde
Berichten: 171
Lid geworden op: 11 okt 2007, 19:55
Auto: BMW M140i
Locatie: zuid-holland

Bericht door Evert van der Linde » 06 apr 2008, 12:11

Paul schreef: Je hebt dat ding net.. en net je rijbewijs... dan haal je bij lange na nog lang niet alles uit een ///M3tje.....
Dat is mischien ook wel waar. Maar ook 60km/u en dan de 3e versnelling uit gaat het al vrij gelijk op. Ik denk dat je er alleen zoiezo rekening mee moet houden dat die wagen mischien wel 300kg lichter was op dat moment.
@ Yorick, wat is eigenlijk jou overbrengingsverhouding in jou diff.?

Gebruikersavatar
Christiaan van H.
Berichten: 419
Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
Locatie: P-hil

Bericht door Christiaan van H. » 06 apr 2008, 12:35

En dan te bedenken dat ie in het begin mij net bij kon houden :twisted:

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Bericht door Casper » 06 apr 2008, 12:49

Paul schreef:
Als echt alles uit de kast moet , gewoon even speedshiften, dus niet van het gas af tijdens schakelen, scheelt alleen al zon 0.6 sec op de 1/4 en dat is behoooorlijk wat..
Verneuk je dan niet je hele koppeling? Ik deed dat vroeger wel met van die diesel Vito's/Transits van m'n werk. Maar naderhand stonk het dan een uur in de wind :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], KoenM, TurboClouseau en 13 gasten