Filmpje 3x 335d getuned: Dieselspeed, Wetterauer, Evotech

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Filmpje 3x 335d getuned: Dieselspeed, Wetterauer, Evotech

Bericht door Macboy » 26 mar 2008, 14:44

http://www.autobild.de/autobild-tv/?clip_id=428
(rukfilmpje)

BMW standaard: 286pk
Dieselspeed: 340pk, 8,9l/100
Evotech: 335pk, 10l/100
Wetterauer: 340pk, 265km/h, 10l/100

De Evotech is van 80-120 met 3,4s zelfs sneller dan een 997 turbo :shock:

De Dieselspeed is de snelste, maar ook veruit de zuinigste. Met een superonderstel en relatief geringe meerprijs der Sieger.

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 26 mar 2008, 15:00

Een 997 turbo doet 80-120km/h in 3,8s. In de vijfde versnelling.

No way dat een vrijwel even zware auto ondanks 140 extra paarden toch trager is.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 mar 2008, 15:26

Femme schreef:Een 997 turbo doet 80-120km/h in 3,8s. In de vijfde versnelling.

No way dat een vrijwel even zware auto ondanks 140 extra paarden toch trager is.
Vergeet het koppel even niet.........................................

Standaard al 580NM, ik weet niet hoeveel er nog bijkomt......................

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 26 mar 2008, 15:29

romo schreef: Vergeet het koppel even niet.........................................

Standaard al 580NM, ik weet niet hoeveel er nog bijkomt......................
Zal toch wel zo'n nm of 70 zijn?

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 26 mar 2008, 15:33

De Porsche levert 620Nm en maakt de helft meer toeren.

Koppel is sowieso niet echt relevant. Ik verwacht de snelste tijd te krijgen bij een 80-120 sprint, niet een tijd in een of andere versnelling die er niet toe doet.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 26 mar 2008, 16:58

dikke bommen hoor 8) daar mag je wel aardig wat voor mee brengen wil je dat geweld voor blijven :?

zou die motor ook in een 1 serie passen? lijkt me ook wel grappig en dan wat lichter maken 8)

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 26 mar 2008, 17:00

Het is toch dezelfde motor als de 3.0d, alleen ruimte voor de extra turbo zal wel een probleem kunnen zijn (met bijbehorende warmteontwikkeling etc.).

Gebruikersavatar
cooldragon
Berichten: 857
Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52

Bericht door cooldragon » 26 mar 2008, 17:19

Femme schreef:De Porsche levert 620Nm en maakt de helft meer toeren.

Koppel is sowieso niet echt relevant. Ik verwacht de snelste tijd te krijgen bij een 80-120 sprint, niet een tijd in een of andere versnelling die er niet toe doet.
en in de juiste versnelling doet een 911 turbo iets van 2,4 seconden ofzo?

Online
Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 26 mar 2008, 18:41

Staat inderdaad niet bij welke versnelling, maar 690Nm doet in ieder geval leuk mee.

Online
Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 26 mar 2008, 18:42

wjn schreef:Het is toch dezelfde motor als de 3.0d, alleen ruimte voor de extra turbo zal wel een probleem kunnen zijn (met bijbehorende warmteontwikkeling etc.).
Niet helemaal hetzelfde, de 3.0d heeft niet die speciale (bi/huppeldepup)turbo als de .35d motor. Weet ook niet exact de verdere verschillen.

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Bericht door EG » 27 mar 2008, 20:52

Femme schreef:Een 997 turbo doet 80-120km/h in 3,8s. In de vijfde versnelling.

No way dat een vrijwel even zware auto ondanks 140 extra paarden toch trager is.
Idd wat een bullshit. Iedereen heeft die benzineturbotraagintussensprint gedachte in hun hoofdjes.

Variabele geometrie broeders. Dat is het toverwoord. Porsche is een van de eerste merken met een benzinemotor + variabele geometrie turbo. Dat ding is volgens de tests kogelsnel in elk toerental + versnelling. Ding vliegt gewoon. Heeft ook 620 nm bij 1950 rpm...... En dan kan ie nog door tot 7000+ rpm...

Dag dag dieseltje.

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Bericht door Ravin ///M » 27 mar 2008, 21:02

Kijk, hier heb ik wat aan, als chipzoekende :D

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Bericht door DF-user-278 » 01 apr 2008, 20:54

ErikKramer schreef:
wjn schreef:Het is toch dezelfde motor als de 3.0d, alleen ruimte voor de extra turbo zal wel een probleem kunnen zijn (met bijbehorende warmteontwikkeling etc.).
Niet helemaal hetzelfde, de 3.0d heeft niet die speciale (bi/huppeldepup)turbo als de .35d motor. Weet ook niet exact de verdere verschillen.
Naja Eric, je weet ongeveer hoe hard het gaat in een 535d getuned! :D

Gebruikersavatar
Roel SpeedCars
Berichten: 792
Lid geworden op: 02 mei 2007, 18:48
Locatie: Rockanje

Bericht door Roel SpeedCars » 01 apr 2008, 21:34

Femme schreef: Ik verwacht de snelste tijd te krijgen bij een 80-120 sprint, niet een tijd in een of andere versnelling die er niet toe doet.
Helemaal mee eens, gewoon voluit gaan en dan 80-120 meten.

Roel.

Online
Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 01 apr 2008, 22:04

535d schreef:
ErikKramer schreef:
wjn schreef:Het is toch dezelfde motor als de 3.0d, alleen ruimte voor de extra turbo zal wel een probleem kunnen zijn (met bijbehorende warmteontwikkeling etc.).
Niet helemaal hetzelfde, de 3.0d heeft niet die speciale (bi/huppeldepup)turbo als de .35d motor. Weet ook niet exact de verdere verschillen.
Naja Eric, je weet ongeveer hoe hard het gaat in een 535d getuned! :D
Inderdaad! Daar zit echt wel gang in :shock:

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Bericht door DF-user-278 » 02 apr 2008, 14:15

Ravin ///M schreef:Kijk, hier heb ik wat aan, als chipzoekende :D
Wetterauer kan ik zeker aanbevelen voor een 535d. De sportversion zou ik dan nemen, aangezien de "normale" versie je "maar" 313pk geeft. Die van mij had bij Wetterauer 350pk en 700nM op de bank.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 03 apr 2008, 12:56

SpeedCars schreef:
Femme schreef: Ik verwacht de snelste tijd te krijgen bij een 80-120 sprint, niet een tijd in een of andere versnelling die er niet toe doet.
Helemaal mee eens, gewoon voluit gaan en dan 80-120 meten.

Roel.
Onzin. Als ik in Twello rijdt met 80 op de teller in zijn IV of V en daarna is het bebouwde kom hoef ik toch niet terug te schakelen? Ik wil dan weten hoe snel ik op 120 zit zonder terug te schakelen. Alleen zo meet je de onderliggende koppelkracht van een motor.

Jullie doen net alsof het verboden is om in zijn IV of V gas te geven :?

Iets anders is 80-120 als snelste waarde. Het ene kan naast het andere bestaan, maar in de praktijk is 80-120 in snelste waarde vaak oninteressant.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Bericht door DF-user-278 » 03 apr 2008, 15:11

Dat is zeer zeker zo Macboy, en in de praktijk doe je ook dat meestal niet, echter de heren hadden het over sprinten. En dan pak je wel de meest gunstigste versnelling.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten