ga rechtop zitten kerel...het ziet er niet uit
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Remkracht is het grootst met niet gestrekt been. Omdat de beenspieren veel kracht hebben moet de uitslag daarvan ook maximaal zijn. Daarom heb je de meeste remkracht als je been dichtbij het rempedaal zit, in half gestrekte houding met ongeveer recht bovenbeen en het onderbeen in een hoek van ongeveer 45 graden.
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Dat niet alleen maar je kunt in de sjonniehouding ook niet snel genoeg uitwijken. je stuur omgooien 1 kant op lukt nog wel, maar daarna je stuur en auto onder controle houden is lastig. Met 2 handen aan het stuur kun je gewoon beter autorijden, waarom rijden ze in de F1 met 2 handen? Niet omdat 't met 1 hand 'sportiever' is.Macboy schreef:Remkracht is het grootst met niet gestrekt been. Omdat de beenspieren veel kracht hebben moet de uitslag daarvan ook maximaal zijn. Daarom heb je de meeste remkracht als je been dichtbij het rempedaal zit, in half gestrekte houding met ongeveer recht bovenbeen en het onderbeen in een hoek van ongeveer 45 graden.

Je hoofd klapt langs 't stuur bij een sjonniehouding + klapper. Als je vanachteren wordt aangereden is het effect nog heftiger dan wanneer je zonder hoofdsteun rijdt. Kans op serieus letsel is erg groot.
En zo kun je nog wel even doorgaan wat er allemaal fout is aan een verkeerde zithouding in de auto. Rugklachten en nekklachten, veroorzaker van hoofdpijn, extra reden om RSI te krijgen, afgenomen reactievermogen. Etc.
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
- Maus
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 27 dec 2007, 23:44
- Locatie: Onder de rook van R'dam
Vorig jaar heb ik 't genoegen mogen hebben om een stukje met Jasper vd Heuvel mee te rijden, maar die stuurde er toch wel vrolijk op los met slechts 1 hand aan 't stuur.Dennis Cavallino schreef:Dat niet alleen maar je kunt in de sjonniehouding ook niet snel genoeg uitwijken. je stuur omgooien 1 kant op lukt nog wel, maar daarna je stuur en auto onder controle houden is lastig. Met 2 handen aan het stuur kun je gewoon beter autorijden, waarom rijden ze in de F1 met 2 handen? Niet omdat 't met 1 hand 'sportiever' is.![]()
(Maar wellicht is dit niet een geheel juiste vergelijking.


- cooldragon
- Berichten: 857
- Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52
ach als je maar laag genoeg in die stoel zit kan je veel van tevoren zien aankomen als je onder al die vrachtauto's en SUV's door kan kijkenDennis Cavallino schreef:Dat niet alleen maar je kunt in de sjonniehouding ook niet snel genoeg uitwijken. je stuur omgooien 1 kant op lukt nog wel, maar daarna je stuur en auto onder controle houden is lastig. Met 2 handen aan het stuur kun je gewoon beter autorijden, waarom rijden ze in de F1 met 2 handen? Niet omdat 't met 1 hand 'sportiever' is.Macboy schreef:Remkracht is het grootst met niet gestrekt been. Omdat de beenspieren veel kracht hebben moet de uitslag daarvan ook maximaal zijn. Daarom heb je de meeste remkracht als je been dichtbij het rempedaal zit, in half gestrekte houding met ongeveer recht bovenbeen en het onderbeen in een hoek van ongeveer 45 graden.![]()
Je hoofd klapt langs 't stuur bij een sjonniehouding + klapper. Als je vanachteren wordt aangereden is het effect nog heftiger dan wanneer je zonder hoofdsteun rijdt. Kans op serieus letsel is erg groot.
En zo kun je nog wel even doorgaan wat er allemaal fout is aan een verkeerde zithouding in de auto. Rugklachten en nekklachten, veroorzaker van hoofdpijn, extra reden om RSI te krijgen, afgenomen reactievermogen. Etc.

-
OnlineOpa
- Berichten: 6778
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Verschil tussen de Europese en Japanse op een circuit:
http://www.youtube.com/watch?v=Uk71Zoi2rRU
Deze ben je waarschijnlijk tegen gekomen:
[img:640:480]http://i292.photobucket.com/albums/mm28 ... 8/FD12.jpg[/img]
[img:640:480]http://i292.photobucket.com/albums/mm28 ... 8/FD19.jpg[/img]
[img:640:480]http://i292.photobucket.com/albums/mm28 ... 8/FD22.jpg[/img]
[img:640:480]http://i292.photobucket.com/albums/mm28 ... 8/FD21.jpg[/img]
http://www.youtube.com/watch?v=Uk71Zoi2rRU
Deze ben je waarschijnlijk tegen gekomen:
[img:640:480]http://i292.photobucket.com/albums/mm28 ... 8/FD12.jpg[/img]
[img:640:480]http://i292.photobucket.com/albums/mm28 ... 8/FD19.jpg[/img]
[img:640:480]http://i292.photobucket.com/albums/mm28 ... 8/FD22.jpg[/img]
[img:640:480]http://i292.photobucket.com/albums/mm28 ... 8/FD21.jpg[/img]
- Ahmed
- Berichten: 2779
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
- Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57
Hey!Opa schreef:Verschil tussen de Europese en Japanse op een circuit:
http://www.youtube.com/watch?v=Uk71Zoi2rRU
Deze ben je waarschijnlijk tegen gekomen:
[img:640:480]http://i292.photobucket.com/albums/mm28 ... 8/FD12.jpg[/img]
[img:640:480]http://i292.photobucket.com/albums/mm28 ... 8/FD19.jpg[/img]
[img:640:480]http://i292.photobucket.com/albums/mm28 ... 8/FD22.jpg[/img]
[img:640:480]http://i292.photobucket.com/albums/mm28 ... 8/FD21.jpg[/img]
Dat is bij mij op het werk. En foto 2 is een paar huizenblokken verderop!
Kan het kloppen dat deze meneer in een accord type R reed?
Wijs hem wel ff op het forum

-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Mooie Civic Type R is dat Opa, was er al een paar in Bangkok tegen gekomen...zo lelijk als de hybride versie is, zo krachtig en mooi straalt deze Type R.
Maar de auto die ik gisteren dus zag was wel degelijk de onderstaande Integra Type R,
[img:1024:768]http://img382.imageshack.us/img382/6453/dsc01747ji5.jpg[/img]
[img:800:600]http://img444.imageshack.us/img444/9100/dsc01752bb4.jpg[/img]
Maar dan helemaal wit
Maar de auto die ik gisteren dus zag was wel degelijk de onderstaande Integra Type R,
[img:1024:768]http://img382.imageshack.us/img382/6453/dsc01747ji5.jpg[/img]
[img:800:600]http://img444.imageshack.us/img444/9100/dsc01752bb4.jpg[/img]
Maar dan helemaal wit

-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Rene / Hazze schreef:Ik hang ook wel in mn auto hoor. Je rijdt toch niet altijd "actief" (sportief).
Boeiend
Rijden is IMHO altijd actief, als het "passief" wordt (beetje automatische piloot) dan ben je een gevaar voor jezelf en anderen...............
Liggen in de auto heeft alleen zin;
1 Als je wil slapen ( kan je beter thuis doen)
2 Als je een wipje wil maken (lijkt me thuis ook beter)
3 Als je afgeschoten wil worden als een Space Shutltle ( zo snel is ie toch niet, dus laat maar)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 11 gasten