Nissan GT-R

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16611
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 19 mar 2008, 20:09

Ja, dat verschil is inderdaad wel erg groot.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12608
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Bericht door Downforce Hans » 19 mar 2008, 22:11

Dat verhaal van de z06 herken ik wel.... :wink:

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 20 mar 2008, 00:06

De test is gewoon goed, in alle bladen waar de Turbo en Z06 worden getest komen ze op vergelijkbare tijden... Altijd dat geneuzel over testen die niet goed zijn bla bla. Ik denk alleen dat Best Motoring af en toe ''sjoemelt'' om de bami bakken op te hemelen...

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 20 mar 2008, 00:53

TopFuel schreef:Ik denk alleen dat Best Motoring af en toe ''sjoemelt'' om de bami bakken op te hemelen...
Tuurlijk, maar dat zie ook terug in 5th gear, Topgear, Dmotor. 100% objectieviteit is een utopie.
Anyway, waanzinnige auto, die GT-R. Zou er graag eens in willen rijden.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 20 mar 2008, 10:02

We zien wel wat de Duitse bladen doen. Maar het belooft heel veel en hopelijk doen mensen hun oogkleppen af.

Zo vind ik het nog steeds onzin dat Duitse AMG, RS4 rijders, Z06 rijders, Porsche rijders tot een bepaalde "categorie" horen.

Onzin. Gedeeltelijk wel. Maar een ander gedeelte is gewoon autofiel en heeft bakken met geld.

Het enige wat dan telt: ik heb EUR 150.000,- wat kan ik daarvoor kopen?

En daar hoort zeker de Nissan GT-R bij, hou je nog geld op zak ook :)

Cor, volgens mij loop je misschien een pareltje mis, binnenkort proefrijden :)

Gebruikersavatar
cooldragon
Berichten: 857
Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52

Bericht door cooldragon » 20 mar 2008, 17:00

ik rij nu ook al jaren duits, maar deze GT-R heeft serieus mijn interesse. Maakt mij niet uit wat voor imago de auto dan wel niet heeft, in mijn beroepsgroep kan je juist beter in deze auto voorrijden(wat ik overigens niet doe, ik parkeer lekker om de hoek) dan in bv een 911.

Zoals het er nu voor staat ga ik dit jaar shoppen voor een RS6 of een GT-R..ja ik weet..totaal onvergelijkbare auto's.....................

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16611
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 20 mar 2008, 17:04

Misschien even wachten op de V-Spec?

Schijnt 100 kg lichter te worden en nog een pak vermogen erop.....

Gebruikersavatar
Gijzer
Berichten: 1339
Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:51
Locatie: Elke bocht is een uitdaging.

Bericht door Gijzer » 20 mar 2008, 18:03

cooldragon schreef:ik rij nu ook al jaren duits, maar deze GT-R heeft serieus mijn interesse. Maakt mij niet uit wat voor imago de auto dan wel niet heeft, in mijn beroepsgroep kan je juist beter in deze auto voorrijden(wat ik overigens niet doe, ik parkeer lekker om de hoek) dan in bv een 911.

Zoals het er nu voor staat ga ik dit jaar shoppen voor een RS6 of een GT-R..ja ik weet..totaal onvergelijkbare auto's.....................
Zal wel volgend jaar worden denk ik.
Wordt pas vanaf 2009 leverbaar.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27066
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 mar 2008, 21:18

Telkens als ik dat ding zie; roept een zware bas voor uit de motorkap "Do not underestimate the force"

Verdomd, het klopt ook nog, net zo lelijk als Darth Vader en net zo link :lol:

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 20 mar 2008, 22:37

Your lack of Faith disturbs me. (huuuu wwoooshh)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 01 apr 2008, 00:29

en ja hoor, getuned...de "Amuse GT-R" nu 585pk :shock: dat gaat echt hard, duurt ff voor het op gang komt, eerst laten ze veel tunings onderdelen zien zoals de Titanium uitlaat e.d.

http://video.google.nl/url?docid=166718 ... 9WVp9UKKzw

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 01 apr 2008, 08:52

conjo. best snel ja.


Tsukuba lap times
1. Lamborghini Gallardo Superleggera 1:01.599 ´07 530 / 1520 Best Motoring
2. Nissan GT-R 1:01.94 ´08 479 / 1740 Keichi Tsuchia
3. Ferrari 360 CS 1:02.44 ´03 425 / 1280 Best Motoring
4. Lamborghini Gallardo 1:03.6 ´03 500 / 1613 Best Motoring
5. Ferrari F40 1:03.73 ´87 479 / 1145 best motoring
6. Porsche 997 Turbo 1:04.12 ´06 480 / 1585 Daisuki Ito
7. Porsche 993 GT2 1:04.25 ´95 436 / 1295 "Best Motoring"
8. Chevrolet Corvette Z06 1:04.551 ´05 513 / 1420
9. McLaren F1 1:04.62 ´93 627 / 1140 Best Motoring
10. Lamborghini Murcielago 1:04.76 ´02 580 / 1800 Best Motoring
11. Porsche 997 GT3 1:04.842 ´06 415 / 1395 Best Motoring
12. Mazda RX-7 RS 1:04.88 ´97 280 / 1290 Best Motoring
13. Subaru Impreza S204 1:04.90 ´06 320 / 1450 Takayuki Kinoshita
14. Mitsubishi Evo VII 1:04.93 ´02 280 / 1454 Best motoring
15. Honda NSX-R 1:04.95 ´02 280 / 1270 Best Motoring
16. Subaru Impreza WRX STi 1:04:72 ´05 280 / 1495
17. Mitsubishi Lancer Evo VI 1:05.15 ´99 280 / 1384 Best motoring
18. Honda NSX Type-S Zero 1:05.17 ´97 290 / 1280 Best Motoring
19. Mitsubishi Lancer Evo VIII 1:05.20 ´04 265 / 1491 Best Motoring EVO VIII St
20. Nissan Skyline GT-R R34 V-Spec 1:05.32 ´99 280 / 1560 Best Motoring
21. Ferrari 360 Modena 1:05.41 ´99 400 / 1390 Best Motoring

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 01 apr 2008, 13:09

cooldragon schreef:Zoals het er nu voor staat ga ik dit jaar shoppen voor een RS6 of een GT-R..ja ik weet..totaal onvergelijkbare auto's.....................
Precies wat ik zeg. Onzin dat mensen in een categorie horen. Dat vind ik altijd zo'n prutsopmerking. Je hebt geld en je kijkt wat er voor te koop is als autoliefhebber.

Tuurlijk, je hebt altijd mensen die zeggen ik wil dit wel, dat niet, wel 4 deuren etc.

Maar het gros van de autoliefhebbers is gewoon slim en kijkt wat er te koop is.

Ik kan het dus zeker begrijpen :)

Hou je ons op de hoogte als je erin hebt kunnen rijden? Een proefrit zal praktisch onmogelijk worden. Misschien via de bladen iets regelen?

Of kan dit via Nissan ?

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 01 apr 2008, 13:14

GTRene schreef:en ja hoor, getuned...de "Amuse GT-R" nu 585pk :shock: dat gaat echt hard, duurt ff voor het op gang komt, eerst laten ze veel tunings onderdelen zien zoals de Titanium uitlaat e.d.

http://video.google.nl/url?docid=166718 ... 9WVp9UKKzw
Zozo dat gaat hard :shock:

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 01 apr 2008, 13:14

Unieke Nissan GT-R nu te bestellen
(4/1/2008)
Nissan heeft de prijzen vastgesteld van de GT-R, de supercar die vanaf maart 2009 leverbaar is. De auto wordt leverbaar in drie varianten voor prijzen tussen de 119.900 en 123.900 euro. Tevens zijn Nissan High Performance Centra opgericht in Europa, die zich met verkoop en service van de GT-R bezighouden en waar de auto vanaf nu is te bestellen.
Vanaf 4 april is de website www.gtrnissan.com in de lucht, waar online een GT-R kan worden gereserveerd. Zowel bij reservering via een van de Nissan High Performance Centra als bij reservering online, dient een borgsom van 5.000 euro te worden gestort. Voor aankoop van de in beperkte aantallen beschikbare GT-R geldt het principe ‘wie het eerst komt...’.

Voor Nederland is Nissan-dealer Visscher Amsterdam als High Performance Centre aangesteld met Peter van Wijk als contactpersoon. Visscher Amsterdam is gevestigd aan de Schepenbergweg 43 in Amsterdam Zuidoost (telefoon 020 691 02 01, fax. 020 691 07 31).

Drie versies
Er komen drie versies van de Nissan GT-R, stuk voor stuk voorzien van een 480 pk sterke 3,8-liter V6-motor, vierwielaandrijving en een sequentiële zestrapsautomaat met dubbele koppeling die ook handmatig door middel van flippers aan het stuur kan worden bediend.
De bestuurder kan zijn GT-R elektronisch afstemmen op het door hem gewenste rijgedrag: rustig door de stad, om bijvoorbeeld boodschappen te doen, of supersportief op wegen die zich daarvoor lenen. Dat resulteerde tijdens tests op de befaamde Nürburgring in een rondetijd van 7 minuten en 38 seconden, waarmee de GT-R zo goed als alle gerenommeerde supersportauto’s achter zich laat.
De basisversie van de GT-R kost in Nederland 119.900 euro inclusief BPM en BTW. Voor de Premium Edition komt daar 2.000 euro bij en de prijs van de Black Edition, in speciaal zwart (Satin Black) of zilverkleur (Ultimate Silver) uitgevoerd, is 4.000 euro hoger dan die van het basismodel.

De Black Edition heeft als enige een in zwart en rood leder uitgevoerd interieur. In de andere versies wordt ofwel zwart ofwel grijs leder toegepast in het luxueuze interieur.

De Nissan GT-R is een buitengewoon compleet uitgevoerde auto. De lijst van beschikbare extra’s is dan ook beperkt tot een navigatiesysteem (vanaf september 2009) en Dunlop SP Sport 600 DSST runflat-banden.

Speciaal programma
De Nissan GT-R is in alle opzichten een heel bijzondere auto. De toekomstige eigenaren zijn dan ook pure liefhebbers die de zeer geavanceerde techniek en de grootse prestaties van de auto op waarde zullen schatten. Voor hen heeft Nissan een speciaal programma opgezet, waarvan de details de komende maanden worden bekendgemaakt. Zeker is in elk geval dat toekomstige eigenaren de GT-R heel erg goed kunnen leren kennen voordat zij hun eigen auto krijgen afgeleverd. Het uitgebreid testen van de auto is een van de onderdelen van het programma.

De Nissan High Performance Centra, gerund door mensen die evenveel hart hebben voor de GT-R als de kopers, liggen verspreid over Europa. Zij worden speciaal ingericht voor het onderhoud en de service van de GT-R. Hoogopgeleide technici en geavanceerde apparatuur staan garant voor superieure service.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 01 apr 2008, 13:15


Gebruikersavatar
cooldragon
Berichten: 857
Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52

Bericht door cooldragon » 01 apr 2008, 15:17

Macboy schreef:
cooldragon schreef:Zoals het er nu voor staat ga ik dit jaar shoppen voor een RS6 of een GT-R..ja ik weet..totaal onvergelijkbare auto's.....................
Precies wat ik zeg. Onzin dat mensen in een categorie horen. Dat vind ik altijd zo'n prutsopmerking. Je hebt geld en je kijkt wat er voor te koop is als autoliefhebber.

Tuurlijk, je hebt altijd mensen die zeggen ik wil dit wel, dat niet, wel 4 deuren etc.

Maar het gros van de autoliefhebbers is gewoon slim en kijkt wat er te koop is.

Ik kan het dus zeker begrijpen :)

Hou je ons op de hoogte als je erin hebt kunnen rijden? Een proefrit zal praktisch onmogelijk worden. Misschien via de bladen iets regelen?


Of kan dit via Nissan ?
nou is toevallig de vader van een van mijn beste vrienden al een jaartje of 20 manager bij Nissan Nederland(steeds verschillende afdelingen, Marketing Manager tot regiomanager geweest) opgeklommen van automonteur en parttime autotechniek en HBO management studie naar deze leuke functie...

weet nog wel in the old days dat hij altijd de leuke auto's mee naar huis nam......de sunny GTi-R en 300ZX toen die hier nog niet in de showroom stonden..helaas had ik toen nog geen rijbewijs......

dus...wat dat betreft gaat dat denk ik wel goed komen


ben trouwens blij voor het begrip!!!..had eigenlijk eerder opmerkingen verwacht van:

"nou nou...de keuze tussen een circuitbak en een zondagmiddag-ikea inlaad-auto met vermogen van een lambo ...niet erg logisch!!"

op de hoogte hou ik jullie zeker!!!!


en hmmm als reactie op het artikel hierboven....ben financieel redelijk gezegend maar ook weer niet ZO loaded dat ik een auto van 1,2 ton maar ffies zonder enige proefrit of de auto maar in het echt gezien te hebben wil bestellen :wink:

trouwens....showroom blijkbaar dus 2009 pas? dan heb ik nog even tijd om te gaan peinzen wat ik wil......

de andere auto wordt in april-mei besteld en daar heb ik blijkbaar weinig over te zeggen :oops:

Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Bericht door Dennis van der Schoot » 02 apr 2008, 19:14

Wel een leuke site,
www.gtrnissan.nl

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 09 apr 2008, 14:01

The prototype Nissan GT-R V-Spec, wearing the "Victory Specification" designation reserved for the ultra high-performance Nissan GT-R, has been caught lapping the famed Nürburgring at an incredible, if not simply unbelievable, 7:25 per lap. This, according to bystanders trackside. (For comparison, Walter Röhrl lapped the Ring in 7:28 while driving a Porsche Carrera GT in 2004.)

In contrast to the standard Nissan GT-R, that made the run around the 'Ring in 7:38, the GT-R V-Spec has a new front splitter, modified rear spoiler, and different wheels. A more extensive use of carbon fiber has reportedly reduced the weight by upwards of 330 pounds. Of course, Nissan engineers also tweaked the twin-turbo powerplant for another 70 horses... or so.
[img:1300:867]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... v_ring.jpg[/img]
[img:1300:867]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... v_ring.jpg[/img]
[img:1300:867]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... v_ring.jpg[/img]
[img:1300:867]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... v_ring.jpg[/img]
[img:1300:867]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... v_ring.jpg[/img]
[img:1300:867]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... kgp.ed.jpg[/img]

Robin
Berichten: 55239
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 09 apr 2008, 16:48

Ja te gek zo'n ding hee. Top, 100 punten, skitterend. 120.000 euro is voor die performance en kwaliteit natuurlijk een heel mooi bedrag tov de concurrentie. Ik zie een GT3(veel) liever, maar zou eerst met beide willen rijden :lol:

Gebruikersavatar
Mike S.
Berichten: 1652
Lid geworden op: 06 apr 2008, 12:59
Auto: M135i
Locatie: Friesland

Bericht door Mike S. » 09 apr 2008, 18:13

geweldige auto om te zien alleen dat prijskaartje zal ik nooit kunnen betalen :shock:

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 14 apr 2008, 14:52

In tegenstelling tot sommige mensen had Best Motoring nog geen genoeg van de GT-R. Daarom nog maar eens een kleine race op het circuit van Motegi. Dit keer is de concurrentie voor 5 snelle ronden op de Twin Ring Motegi: een Exige S, wederom de Porsche 911 Turbo (als ik het goed heb gezien), een Lamborghini Gallardo Superleggera (de winnaar uit de vorige race) en een Murcielago LP640! Wie gaat dit winnen?

Ok niet teveel geklets… Nog één opmerking vooraf… Let op de snelheid van de 911 Turbo op de rechte stukken in vergelijking tot de GT-R. De 911 Turbo is iets sneller.
http://www.youtube.com/watch?v=e1bvT69W_V4

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11997
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Bericht door WJ » 14 apr 2008, 15:52

Erg "aparte" race. :?

Wel lekker die geluiden van de Lambo's.. :D

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10872
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 14 apr 2008, 17:40

Dubieuze overwinning op deze manier. Maar ok, de tractie is ernstig goed voor elkaar. En de Porsche is toch wel heel vlot.

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 18 apr 2008, 08:41

En zie hier de zoveelste test waar de Porsches finest het op ronde tijden aflegd tegen de GT-R.
Dit keer in EVO magazine die toch echt een zwak hebben voor de GT-3 (2-3 keer ECOTY toch?).

http://www.evo.co.uk/videos/planetevovi ... e_gt3.html

Na het zien van de test van Richard Harris lijkt het gewoon een japanse hyper saloon. Geen onverdunde sportscar beleving in de zin van een GT-3. Wel entertaining en in staat om alles beneden een Porsche GT-2 te verschalken. That is Z06, 911 s/GT-3/turbo, M alles, Audi S-alles.

Denk dat als ik in de markt zou zijn voor een RS4/M3/C63 AMG dit nu de performance benchmark is. Ruim, relatief comfortabel en in staat om supercars het stuip op het lijf te jagen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast