GT5 Prologue draadje
- Mari Oh Oh!
Alle stumperhulpjes(incl AT) stonden vanaf het begin (eerste games met controller gespeeld)al uit. En zo groot is het verschil tussen een DFP en een G25 nou ook weer niet. Bovendien weet ik hoe andere sims met een DFP aanvoelden dus kan het verschil wel op waarde schatten. Nonetheless komt ie heus wel op de G25 hoor.
- Roman
Nee hoor, maar om nou maar meteen te roepen dat de vaste orde op de PC beter is zonder GT5P goed uitgeprobeerd te hebben heb ik gewoon niet veel mee.k33z schreef:Roman, jij bent niet echt meer objectief heb ik het idee. Je leeft op een roze GT5 wolk

Als je echt objectief wilt zijn moet je het gewoon een keer uitgeprobeerd hebben. Ik heb geen ervaring met race games op de PC simpelweg omdat m'n PC er niet geschikt voor is om het te kunnen draaien.
Daarintegen wel alles wat er ooit op consoles geweest is gespeeld en niets komt met GT5P in de buurt.
Verreweg het meest sim voor de console. Maar volgens mij hoeft het niet nog veel meer sim te worden, autoschade komt in de volle versie als het goed is. En hopenlijk verschillende weer types ook.
Dan lijkt het me gewoon compleet.
Maar volgende maand komt het beste spel allertijden uit dus is het maar de vraag of ik hier nog wel aan toe kom dan

- Roman
Oh had gemist dat je DFP speelde, dacht met een controllerMari Oh Oh! schreef:Alle stumperhulpjes(incl AT) stonden vanaf het begin (eerste games met controller gespeeld)al uit. En zo groot is het verschil tussen een DFP en een G25 nou ook weer niet. Bovendien weet ik hoe andere sims met een DFP aanvoelden dus kan het verschil wel op waarde schatten. Nonetheless komt ie heus wel op de G25 hoor.

G25 is nog steeds niet optimaal ondersteund voor GT5P, alhoewel koppeling etc wel gewoon werkt.
-
Het is inderdaad zo dat ervaringen uit het verleden niet altijd op gaan, maar ik verwacht gewoon niet dat GT5 een pure wordt is. Puur om de reden dat het dan een veel te klein publiek aanspreekt en omdat het onmogelijk is voor zoveel auto's correcte physics te maken (zonder dat de prijs van het product stijgt naar 1.000 euro per stuk).
Maarja ik zeg zelf ook al dat ik het nog moet ervaren. Als het wel in de buurt komt is dat alleen maar schitterend! Ik ben niet negatief, dan begrijp je mij verkeerd. Als GT5 nog veel beter zou zijn dan de huidige sims op de PC zou ik dat fantastisch vinden. Alleen geloof ik niet dat het zo is.
Jij kan geen goed vergelijk maken omdat je geen sims van de PC kent, ik kan geen goed vergelijk maken omdat ik GT5 niet heb.
Dan moeten we maar luisteren naar Mari oh oh
Maarja ik zeg zelf ook al dat ik het nog moet ervaren. Als het wel in de buurt komt is dat alleen maar schitterend! Ik ben niet negatief, dan begrijp je mij verkeerd. Als GT5 nog veel beter zou zijn dan de huidige sims op de PC zou ik dat fantastisch vinden. Alleen geloof ik niet dat het zo is.
Jij kan geen goed vergelijk maken omdat je geen sims van de PC kent, ik kan geen goed vergelijk maken omdat ik GT5 niet heb.

- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Gaat lekker hier. Online rankings zijn leuk, sta momenteel 4e op Eigerwand met de Z06 en 8e op HSR met de Z06. Uiteraard Professional mode.
Mijn id = Michel4AGE. Jammer dat private races nog niet mogelijk zijn. Verder toppie hoor.
Oh als ik dan m'n mening mag geven met 4 jaar ervaring LFS.
Ze hebben nog een lange weg te gaan bij Gran Turismo. Maar ze zijn wel op de goede weg. Ik heb GT3 en GT4 gespeeld en zelf vond ik dat GT4 een stapje terug was t.o.v. GT3. GT5 maakt dat weer helemaal goed. Voor de casual racer is GT5 echt leuk, de physics zijn niet in-depth zoals bij LFS (tyre deformation etc.) maar het is IMO net voldoende om erg veel plezier mee te hebben. Met de Z06 bijvoorbeeld, in pro-mode en alle hulpjes uit.. onderstuur/overstuur is mooi te regelen met het gaspedaal. Als 'ie er eenmaal met je vandoor gaat dan is het erg lastig om 'm weer in het gareel te krijgen. Verder is het geluid echt veeeel beter.. en de graphics natuurlijk.
Ik zie het zelf zo : Als ik echt serieus wil simracen op de limiet , met het zweet in m'n bilnaad, dan kies ik voor LFS, hands down.
Als ik plezier wil hebben en een beetje wil gummen..maar toch ook soms even er voor wil gaan zitten om wat serieuzer te rijden , dan kies ik GT5.
Mijn id = Michel4AGE. Jammer dat private races nog niet mogelijk zijn. Verder toppie hoor.
Oh als ik dan m'n mening mag geven met 4 jaar ervaring LFS.
Ze hebben nog een lange weg te gaan bij Gran Turismo. Maar ze zijn wel op de goede weg. Ik heb GT3 en GT4 gespeeld en zelf vond ik dat GT4 een stapje terug was t.o.v. GT3. GT5 maakt dat weer helemaal goed. Voor de casual racer is GT5 echt leuk, de physics zijn niet in-depth zoals bij LFS (tyre deformation etc.) maar het is IMO net voldoende om erg veel plezier mee te hebben. Met de Z06 bijvoorbeeld, in pro-mode en alle hulpjes uit.. onderstuur/overstuur is mooi te regelen met het gaspedaal. Als 'ie er eenmaal met je vandoor gaat dan is het erg lastig om 'm weer in het gareel te krijgen. Verder is het geluid echt veeeel beter.. en de graphics natuurlijk.
Ik zie het zelf zo : Als ik echt serieus wil simracen op de limiet , met het zweet in m'n bilnaad, dan kies ik voor LFS, hands down.
Als ik plezier wil hebben en een beetje wil gummen..maar toch ook soms even er voor wil gaan zitten om wat serieuzer te rijden , dan kies ik GT5.
- Roman
Ja ik begrijp wat je bedoelt.k33z schreef:Het is inderdaad zo dat ervaringen uit het verleden niet altijd op gaan, maar ik verwacht gewoon niet dat GT5 een pure wordt is. Puur om de reden dat het dan een veel te klein publiek aanspreekt en omdat het onmogelijk is voor zoveel auto's correcte physics te maken (zonder dat de prijs van het product stijgt naar 1.000 euro per stuk).
Vergis je trouwens niet in het GT5 publiek, ik ben actief op het Gran Turismo forum en er zijn een hoop mensen van de LFS etc clan.
Het duurt ongeveer een maand om 1 auto te maken dus er gaat echt veel detail in. Dat voel je ook wel terug, iedere auto voelt gewoon anders aan.
Ik denk inderdaad dat als je echt een diehard sim racer bent die alles maar dan ook alles tot in detail moet hebben (zoals inderdaad tyre deformation etc) dan moet je waarschijnlijk op de PC zijn.
Maar wil je mooie graphics, lekkere speelbaarheid en tot op zekere hoogte ook nog het sim gevoel dan is GT5 de winnaar denk ik.
Ik zelf vind GT5 gewoon fantastisch, lekker stukje sturen en met het gas spelen en ook een paar goeie races en klaar.
Maar vanaf volgende maand zal GTA IV (en natuurlijk multiplayer 8) ) een groot deel van mijn tijd in beslag nemen denk ik.
Dat ziet er echt ongeloofelijk uit wat ik tot nu toe gezien heb hiervan. 56 uur gameplay voor alleen maar de single player

En Multiplayer is erg uitegebreid dus dat houd echt wel lang zoet denk ik zo 8)
- Teunis
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Michel P
O, je wilt dan de rest nog 5 sec, in de weg rijdenEnergy schreef:Tof spelletje, zeker weten. Enige wat jammer is, is als je een straf van 5 seconden langzaam rijden hebt, dat de overige gewoon door je heen rijden.

Michel
- Mark Nauta
- VLA
Die ferrari F430 is best lastig onder controle te houden met pro mode en alle hulpjes uit. Voorheen bij GT4 had ik een stuurtje en dat ging toch echt een stuk makkelijker, je kan dan je gas veel beter doseren etc.
Voor GT5 is ook een speciaal stuurtje gemaakt door logitech.. maar eens even kijken hoe duur die is.
Voor GT5 is ook een speciaal stuurtje gemaakt door logitech.. maar eens even kijken hoe duur die is.
- Peter-Paul
- Mark Nauta