Even voorstellen

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
JohanH

Even voorstellen

Bericht door JohanH » 31 mar 2008, 20:58

Toevallig via een paar van mijn foto's die hier gelinked werden hier uitgekomen om een interesante trackday op CPZ te zien staan. Gezien de organisatie er stukken beter uitziet dan de vrijrijden.nl sessies van vorig jaar me toch maar even aangemeld voor een gezellige dag circuitrijden 8)

Eigenlijk ben ik al van jongsaf auto/racegek geweest, maar dat is heel cru eigenlijk begonnen met het kijken van mijn eerste F1 race, die van Imola '94... Na jarenlang toeschouwen via tv en het schrijven van berichtgeving als nieuwsposter bij een grote F1-nieuwssite het virus opgepakt door regelmatig langs te gaan bij races in de regio. Wat me uiteindelijk deed beslissen om zelf ook circuit te gaan rijden was echter een sponsordag op CPZ, georganiseerd vanuit mijn werk. Daar heb ik twee maal een aantal ronden mee mogen rijden in zowel een 911 als E30 320... vreemd genoeg de leukste ronden belevend in de E30, ondanks de coureur die zich excuseerde dat hij zo'n 'traag hok' had. De 911 was uiteraard ook enerverend, maar vooral qua optrekken/remmen. Het de bochten 'inrammen' was toch een stuk minder interesant dan de souplesse waarmee de 'trage' 320 zich over de baan bewoog :)

Tevens ben ik me de afgelopen jaren wat meer gaan bezig houden met fotografie. Ik richt me daarbij niet specifiek op voertuig/circuitfotografie hoewel dat wel zo'n beetje de meeste foto's op lijkt te leveren :wink:. Verwacht niet meteen kunstwerken in de categorie Mark Nauta, het gaat me er, net als bij het circuitrijden, voornamelijk om dat ik plezier heb in het doen en zien van het resultaat waarbij ik mezelf op mijn eigen tempo verbeter.

Qua auto's, dit blijft een autoforum natuurlijk, heb ik nu vier in mijn bezit (lease voor het gemak ook maar even meetellend) gehad. Ik ben na mijn studie begonnen met een prive kilometervreter, een donkerblauwe Rover 618i uit '99:
[img:800:600]http://circuit.nhlrebel.com/fotoalbums/ ... CN3553.jpg[/img]
Heerlijk comfortabele auto met naar mijn mening een tijdloze fraaie look. Bijna had ik hier mijn eerste circuitkilometers mee gereden op Zandvoort, maar 'helaas' kreeg ik 3 dagen voor de clubspecials in '06 mijn nieuwe auto afgeleverd. Op zich geen straf, gezien de zon die dag op CPZ heerlijk scheen. Ik stond alleen als een vreemde eend in de bijt tussen de MG's en Rovers in met mijn 'winning blue' MX-5 NC 2.0 sportive. Ik heb hier bijna negen maanden en 37.000 km van mogen genieten:
[img:640:425]http://circuit.nhlrebel.com/fotoalbums/ ... border.jpg[/img]
Foto gemaakt door een vriend van me, terugkomend vanaf de Nordschleife.
Na een roadtripje richting de Eifel met wat vrienden in het weekend voor koninginnedag vorig jaar om o.a. Nick Heidfeld in de BMW F1 over de Nordschleife te zien gaan en de Gumballers te aanschouwen en route naar A'dam trof ik mijn huis bij terugkomst zonder auto aan. De brandbaarheid van het stoffen dak bleek getest te zijn door een stel vandalen - iets wat de politie me pas na drie uur telefoneren kon melden (had het nieuws zelf al achterhaald via een 112site...) C'est la vie.

Ironisch genoeg had ik de woensdag voor de brand na een lange zoektocht naar Porsche 944's net mijn dedicated circuitauto gekocht, een '94er MX-5 NA met 290.000 op de teller. Deze liep ik toevallig tegen het lijf op de terugreis na een mislukte aankoop van een 'redelijke' 944 in de regio. Helaas heb ik dus niet gelijktijdig twee MXjes in bezit gehad, want de woensdag na de brand kon ik mijn huidige MX pas afhalen.

[img:640:426]http://circuit.nhlrebel.com/fotoalbums/ ... border.jpg[/img]
De 'nieuwe' MX gebruik ik sindsdien voor zowel vrije tijd als op het circuit, maar gezien het eerste verbouw ik deze niet teveel. Voorlopig heb ik nog in de planning staan om een degelijke roll-bar (niet de blingbling chromen balkjes die je standaard ziet), sportstoelen die beter bij mijn lengte/zithouding passen (bij rondtoeren heb ik de stoel vaak wat sjonnie-style naar achter staan) en betere remmen op de auto te zetten. Ik heb reeds het spruitstuk vervangen door een nieuw RVS spaghetti spruitstuk, wat naast een betere gasrespons en beter geluid ook betere looks geeft dan het vorige :P
[img:800:532]http://circuit.nhlrebel.com/fotoalbums/ ... C_3234.jpg[/img]
Ik hoop er in ieder geval nog vele en vooral leuke kilometers in te maken, waarschijnlijk tik ik in de laatste week van april/begin mei de 300.000 mee aan op de ring.

Na het total loss verklaren van mijn MX-5 NC had ik helaas niet de optie om wederom een benzineauto te rijden ivm. de huidige prijzen. Na lang wikken en wegen heb ik de Mini Cooper D tegenover de Honda Accord uitgezet en uiteindelijk voor de laatste gekozen... Ik had al een rijdersauto in de '94er MX en naast het ruimtegebrek maakte de Mini al een fors kabaal in de auto bij 120. Het is uiteindelijk deze geworden:
[img:800:600]http://circuit.nhlrebel.com/fotoalbums/ ... G_2554.jpg[/img]

Tot zover mijn voorstelverhaal'tje', ik zal de komende tijd in de rest van het forum mijn sporen wel achterlaten :wink:

Johan

Marc R

Bericht door Marc R » 31 mar 2008, 21:06

Welkom!

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 31 mar 2008, 21:17

Welkom hier.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 31 mar 2008, 21:32

Welkom Johan! Zonde van de MX, mooie wagen is dat.

Knot

Bericht door Knot » 31 mar 2008, 21:55

Welkom!

Mooi beschreven zo je geschiedenis en idd erg sneu van die brandactie :(

Gelukkig maar dat de Honda's nog een beetje vertegenwoordigd worden de laatste tijd hier 8)

René130i

Bericht door René130i » 02 apr 2008, 10:19

Welkom! 8)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 02 apr 2008, 10:27

Welkom.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 02 apr 2008, 12:12

Welkom hier, sneu verhaal met die nieuwe MX.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 02 apr 2008, 12:45

Welkom hier Johan.

Zo zou iedere voorstelronde moeten zijn, helemaal goed en super om te lezen, behalve dat stukje over die MX-5 dan, zonde zeg!
Leuk dat je wat sportiever bezig gaat met je MX-r nu, wordt een echte trackday-racer dus zo.

Ik zie je woonplaats staan, en dat is goed, een Fries er bij is altijd prima. Moeten wel in overvloed blijven hier hè ;).
het gaat me er, net als bij het circuitrijden, voornamelijk om dat ik plezier heb in het doen en zien van het resultaat waarbij ik mezelf op mijn eigen tempo verbeter.
Dat is gewoon het aller belangrijkste!!

Heel erg veel plezier op het forum, en wellicht tot ziens op een meeting!

Groeten,

Mark Nauta

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 02 apr 2008, 20:28

Welkom!

Leuk wagenpark heb je daar, vooral de MX5 haal je denk ik veel DF uit. Balen van de nieuwe MX5!

gr. Steven

Stéphane

Bericht door Stéphane » 03 apr 2008, 10:28

Welkom! Zonde van de MX-5. Leuke auto's verder. Honda Accord vind ik zelf jammer dat er zo weinig van rond rijden, want het is een prima auto.

Plaats reactie