Zaterdag rollenbank uitdraai gehad van de 325i e30, Helaas maar 150pk. De reden is nog iets minder. De motor krijgt te weinig benzine bovenin. Gisteren co meting gedaan. Bij stationair draait ie perfect, begin je op te bouwen naar 3/4000 toeren dan loopt de co waarde terug tot zelfs minder dan 0.2. Mogelijk erg schadelijk voor het blok dus.
De injectoren zijn ondertussen volledig gereinigd. Vanavond nieuwe drukregelaar stoppen en voor de zekerheid ook een nieuwe pomp aangezien degene die er nu zit toch echt al vanaf dag 1 in 1987 onder de auto hangt.
Echter bedenk ik me ook, ligt hetniet aan de luchtmassameter (ook)? Knijp ik de retour af vanaf de drukregelaar dan loopt de co op naar waardes van 4 of 5 als ik de gasklep openzet
LMM probleem of regelaar volgens jullie? Of kan er nog iets spelen?
e30 benzinedruk probleem
- Niels
- Auto: Prius+
Nieuwe pomp doet wonderen
Een pomp van 20 jaar oud levert gewoonweg minder. Als dit nu niet het probleem is dan kun je er op wachten totdat het wel een probleem is.
http://cgi.ebay.de/Benzinpumpe-225L-Std ... dZViewItem
90,- voor een pomp met 8 bar opbrengst. Gaat helemaal goed komen lijkt me

http://cgi.ebay.de/Benzinpumpe-225L-Std ... dZViewItem
90,- voor een pomp met 8 bar opbrengst. Gaat helemaal goed komen lijkt me

- Sjef
- Dennis Cavallino
- Dennis Cavallino
- Kazimir
Mijn E30 stopte met Olie verbruik na een nieuwe pomp
en had weer zijn oude vermogen terug! 
150pk op de wielen is toch niet echt heel slecht? Gaan we uit van 10% verlies zit je al op 165pk...... Weet natuurlijk niet wat er nog meer aangepast is maar dat loopt niet verweg van zijn 170pk standaard vermogen.

150pk op de wielen is toch niet echt heel slecht? Gaan we uit van 10% verlies zit je al op 165pk...... Weet natuurlijk niet wat er nog meer aangepast is maar dat loopt niet verweg van zijn 170pk standaard vermogen.