Zodra de motor warmer wordt hoor je het hoger in de toeren niet meer, maar bij stationair lopen en tot ca 2000-2500rpm hoor je het nog steeds. Het klinkt vanuit de auto net zoals die kleine kindjes die een kaart tussen de spaken van hun fietsje hebben gedaan.
Bij stationair hoor je erg goed dat hij niet zo stil is als dat hij hoort te zijn...en ik wordt er pisneidig van. Het geluid wordt trouwens ook met de dag erger lijkt het wel.
Ik heb de auto nog geen half jaar en nu beginnen zich al problemen voor te doen. En dat terwijl ik de auto ALTIJD netjes warm rij voordat ik hem eens doortrap. Het is ook niet zo dat ik de auto elke keer dat ik erin rij flink boven de 5000-6000rpm trap. Ik rij elke dag in de auto naar mijn werk, fitness etc (minimaal 80km per dag) en ik trap hem dus echt niet elke dag door. Er zijn genoeg dagen dat ik erg rustig rij en de auto niet eens boven de 4000rpm komt.
Ik hoop dat dit heel zeker niks met de kleppen te maken heeft, maar dat het puur iets met de distributie is? Als ik de motorkap open doe en goed ga luisteren kan ik met 99% zekerheid zeggen dat het geluid bij de vanos vandaan komt. De vanos zelf heb ik al vervangen voor eentje van DrVanos.com...dus die is al compleet nieuw. Deze maakte namelijk ECHT veel geluid, het begon bijna een diesel te lijken. Maar dat geratal wat uit de Vanos unit kwam is dus weg, nu de rest nog!

De olie moet ook komende week vervangen worden...want hij zit nu op het laatste gele streepje. Ik heb hem zojuist nog gepeild en er zit voor nu nog wel even genoeg in.
De BMW dealer hier in de buurt heeft van dit soort zaken absoluut geen verstand heb ik al gemerkt. Hun konden geen vreemde geluidjes horen en volgens hun waren dit niet de stilste motoren. Ze wisten verder niet eens wat voor motor een US M3 had, dus daar had ik vrij weinig aan.