skyline R32 GTR
-
- Niels
- Auto: Prius+
- Evert van der Linde
- Auto: BMW M140i
He, gave wagen heb je man. Wel echt heel klote van je schade maar gelukkig heb je de moed bij elkaar kunnen rapen om hem weer op te bouwen. Zie je vast wel een keer rijden ermee als hij de weg weer opgaat. Kan namelijk bijna niet missen op dat eiland wat ze hoekschewaard noemen
Succes nog met de wederopbouw.

Succes nog met de wederopbouw.
- redsub
Langzaam gaan we verder
Inmiddels zitten de schermen en de bumper erop en bumperbalk aangepast motorkap doe ik pas het laatst erop zetten voordat hij naar de spuiter gaat, zodat ik wat ruimte heb om te werken.

voor de rest van de week de spiegels eraf gehaald zodat die ook netjes gespoten kunnen worden en het belangrijkste de koplampen aangepast naar een recht lichtbeeld 8)
aftekenen waar het gat moet komen

En dan de zaag er maar in

En zie daar de boosdoender voor het verkeerde lichtbeeld

zie hier het verschil tussen het orgineel en de aangepaste versie

En ook weer gewoon netjes water dicht gemaakt.
En op deze manier zie je er straks als de lamp gemonteerd is niks meer van.
Vind ik wel een stuk mooier dan bij de oude lampen die geheel waren doorgezaagd

Komende week staat de schade achter in de planning en volgende week komt de nieuwe oliecooler omdat ik deze niet helemaal meer vertrouw.
Hij heeft een flinke klap gehad lekt niet maar toch voor de zekerheid maar vervangen.
Ook vandaag nog wat leuke nieuwe dingen besteld in japan
TRUST GReddy Silver Carbon Air Diversion
Deze dus alleen dan in zilvercarbon

en een HKS Super SQV Blow Off Valve

Inmiddels zitten de schermen en de bumper erop en bumperbalk aangepast motorkap doe ik pas het laatst erop zetten voordat hij naar de spuiter gaat, zodat ik wat ruimte heb om te werken.
voor de rest van de week de spiegels eraf gehaald zodat die ook netjes gespoten kunnen worden en het belangrijkste de koplampen aangepast naar een recht lichtbeeld 8)
aftekenen waar het gat moet komen
En dan de zaag er maar in

En zie daar de boosdoender voor het verkeerde lichtbeeld

zie hier het verschil tussen het orgineel en de aangepaste versie
En ook weer gewoon netjes water dicht gemaakt.
En op deze manier zie je er straks als de lamp gemonteerd is niks meer van.
Vind ik wel een stuk mooier dan bij de oude lampen die geheel waren doorgezaagd

Komende week staat de schade achter in de planning en volgende week komt de nieuwe oliecooler omdat ik deze niet helemaal meer vertrouw.
Hij heeft een flinke klap gehad lekt niet maar toch voor de zekerheid maar vervangen.
Ook vandaag nog wat leuke nieuwe dingen besteld in japan

TRUST GReddy Silver Carbon Air Diversion
Deze dus alleen dan in zilvercarbon

en een HKS Super SQV Blow Off Valve
-
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- redsub
De planning is om 30 maart naar het japans auto festival te aan maar begin hem toch te knijpen of we dat gaan halen
Wat moet er nog gebeuren:
Kofferklep, voorbumper, dak, A style en achterspoiler moeten nog geschuurd worden.
Vandaag de bov erin gehangen en een andere pijp gemaakt naar de intercooler toe.
Maandag ga ik de olie cooler op zijn plek hangen slangen op maat maken en hopen dat de buurman tijd heeft om de slangen op de klemmen te persen
Voor de rest is bijna alles klaar dus alleen nog spuiten en dan weer opbouwen.
Oja en dinsdag ga ik naar New York voor 10 dagen dus dat doet het project ook geen goed

Wat moet er nog gebeuren:
Kofferklep, voorbumper, dak, A style en achterspoiler moeten nog geschuurd worden.
Vandaag de bov erin gehangen en een andere pijp gemaakt naar de intercooler toe.
Maandag ga ik de olie cooler op zijn plek hangen slangen op maat maken en hopen dat de buurman tijd heeft om de slangen op de klemmen te persen

Voor de rest is bijna alles klaar dus alleen nog spuiten en dan weer opbouwen.
Oja en dinsdag ga ik naar New York voor 10 dagen dus dat doet het project ook geen goed

- Stéphane
- redsub
Zo vanmorgen nog ff de laatste dingen gedaan voordat ik naar New York ga vanacht
Ik wilde de oliecooler nog op zijn plek hangen en ook de slangen aankoppelen, maar helaas waren het niet de goede koppelingen

Door de 2 gaten komen straks de koppelingen, zodat het geheel niet te dicht bij de grond komt te hangen

Ook de nieuwe HKS bov zit op zijn plek met een nieuw stukje pijp naar de intercoolerslang.

Ook de gaten van de koffeklep zijn bijna dicht maar het is zo dun dat je het eerder groter/erger maakt

Vandaag bij goodridge maar gelijk de goede koppelingen gehaald hadden ze er alleen maar 1 liggen helaas dus dat moet wachten tot na New York

Ik wilde de oliecooler nog op zijn plek hangen en ook de slangen aankoppelen, maar helaas waren het niet de goede koppelingen

Door de 2 gaten komen straks de koppelingen, zodat het geheel niet te dicht bij de grond komt te hangen

Ook de nieuwe HKS bov zit op zijn plek met een nieuw stukje pijp naar de intercoolerslang.
Ook de gaten van de koffeklep zijn bijna dicht maar het is zo dun dat je het eerder groter/erger maakt

Vandaag bij goodridge maar gelijk de goede koppelingen gehaald hadden ze er alleen maar 1 liggen helaas dus dat moet wachten tot na New York

- redsub
Afgelopen week was de laatste kans om de auto zover klaar te krijgen dat hij naar de spuiter kon.
Lynx is dicht vanaf nu t/m 12 april dus zou mooi zijn als de spuiter dan zijn werk kan doen
Dus donderdag avond laatste mogelijkheid om hem klaar te maken.
Motorkap en kofferklep moesten er nog op en alles ff ontluchten
Het ontluchten van de remmen en de achterwiel aandrijving was eigenlijk zo gepiept.

De losse onderdelen waren nog niet klaar om gespoten te kunnen worden dus dat laat nog ff op zich wachten
Lynx is dicht vanaf nu t/m 12 april dus zou mooi zijn als de spuiter dan zijn werk kan doen

Dus donderdag avond laatste mogelijkheid om hem klaar te maken.
Motorkap en kofferklep moesten er nog op en alles ff ontluchten

Het ontluchten van de remmen en de achterwiel aandrijving was eigenlijk zo gepiept.
De losse onderdelen waren nog niet klaar om gespoten te kunnen worden dus dat laat nog ff op zich wachten

- redsub
- redsub
MAAAAAAAAAAAR
Donderdag avond telefoon.
Hij staat nu in de cabine
Dus vrijdag na het werken gelijk de auto opgehaald en begonnen met opbouwen zover als het kon.

Motorkap en kofferklep zitten er inmiddels ook op raamrubbers en dat soort dingen weer terug geplaatst.
Nu is he wachten op de rest van de onderdelen dat die gespoten zijn.
Hopelijk komende week.
Auto gister gelijk mee naar huis genomen en ik was het echt vergeten dat hij ZO hard geveerd was
maar hij ligt wel weer heerlijk op de weg
Enige nadeel is dat hij alleen nog achterwiel aangedreven is dat moet ik dus nog ff nakijken maar voor de rest doet hij het weer helemaal goed
Donderdag avond telefoon.
Hij staat nu in de cabine

Dus vrijdag na het werken gelijk de auto opgehaald en begonnen met opbouwen zover als het kon.
Motorkap en kofferklep zitten er inmiddels ook op raamrubbers en dat soort dingen weer terug geplaatst.
Nu is he wachten op de rest van de onderdelen dat die gespoten zijn.
Hopelijk komende week.
Auto gister gelijk mee naar huis genomen en ik was het echt vergeten dat hij ZO hard geveerd was

Enige nadeel is dat hij alleen nog achterwiel aangedreven is dat moet ik dus nog ff nakijken maar voor de rest doet hij het weer helemaal goed

- redsub
Maar weer eens een update van mijn kant was alweer een tijd geleden zag ik
Auto was weer helemaal klaar en heb er een week heerlijk in gereden.
Op een donderdag in mei onderweg naar luxemburg voor een toertocht en een gezellig weekend.
In de buurt van geel stond de water temp. op 113 graden op de computer en de meter in het rood
Ik langs de kant en kijken veel rook achteaan bij het blok en onder de auto alles nat.
Bleek dus een slang van het coolwater naar de turbo's te zijn geklapt en al het koelwater was weg.
Kortom:
Blok is kapot scheurtje in 3e en 4e cilinderwand zuigers kapot en ook de achterste turbo had veel speling.
Revisie ging me iets teveel kosten €10.000,- maar dan wel gelijk goed opgebouwd voor 600pk.
Nu dus uit de uk een andere complete gebruikte motor gekocht die over 2 dagen hier in NL is en dan gaan we weer verder met opbouwen.

Auto was weer helemaal klaar en heb er een week heerlijk in gereden.
Op een donderdag in mei onderweg naar luxemburg voor een toertocht en een gezellig weekend.
In de buurt van geel stond de water temp. op 113 graden op de computer en de meter in het rood

Ik langs de kant en kijken veel rook achteaan bij het blok en onder de auto alles nat.
Bleek dus een slang van het coolwater naar de turbo's te zijn geklapt en al het koelwater was weg.
Kortom:
Blok is kapot scheurtje in 3e en 4e cilinderwand zuigers kapot en ook de achterste turbo had veel speling.
Revisie ging me iets teveel kosten €10.000,- maar dan wel gelijk goed opgebouwd voor 600pk.
Nu dus uit de uk een andere complete gebruikte motor gekocht die over 2 dagen hier in NL is en dan gaan we weer verder met opbouwen.
- Dennis Cavallino