Prijzen Mini JCW en Clubman JCW bekend...
-
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 29 jan 2008, 21:20
Prijzen Mini JCW en Clubman JCW bekend...
Prijzen MINI John Cooper Works bekend
28.03.2008
Beide modellen zijn uitgerust met een 1.6 viercilinder benzinemotor, die dankzij een Twin Scroll turbolader en directe injectie een vermogen van maar liefst 155 kW/211 pk ontwikkelt. Het maximale koppel van 260 Nm is beschikbaar tussen 1.850 en 5.600 tpm. Met een overboost-functie kan het koppel bovendien tijdelijk worden verhoogd tot 280 Nm. Hiermee sprint de MINI John Cooper Works in slechts 6,5 seconden naar 100 km/u. De MINI John Cooper Works Clubman heeft dezelfde specificaties en sprint in slechts 6,8 seconden naar 100km/u. Beide modellen hebben een topsnelheid van 238 km/u.
Niet alleen de motoren van de MINI John Cooper Works en de MINI John Cooper Works Clubman zorgen voor een echte racebeleving. Beide modellen zijn standaard voorzien van uitgebreide motorsport techniek: exclusieve lichtmetalen velgen van een bijzonder licht gewicht, een extreem high performance remsysteem, een nieuw uitlaatsysteem, evenals de aangepaste handgeschakelde zesversnellingsbak. Deze technieken zijn in nauwe samenwerking ontwikkeld met de MINI John Cooper Works CHALLENGE, de raceversie die wordt ingezet tijdens de races van de MINI CHALLENGE 2008.
De MINI John Cooper Works zal vanaf augustus voor 38.250 euro bij de dealers staan en de MINI John Cooper Works Clubman voor 40.550 euro.
28.03.2008
Beide modellen zijn uitgerust met een 1.6 viercilinder benzinemotor, die dankzij een Twin Scroll turbolader en directe injectie een vermogen van maar liefst 155 kW/211 pk ontwikkelt. Het maximale koppel van 260 Nm is beschikbaar tussen 1.850 en 5.600 tpm. Met een overboost-functie kan het koppel bovendien tijdelijk worden verhoogd tot 280 Nm. Hiermee sprint de MINI John Cooper Works in slechts 6,5 seconden naar 100 km/u. De MINI John Cooper Works Clubman heeft dezelfde specificaties en sprint in slechts 6,8 seconden naar 100km/u. Beide modellen hebben een topsnelheid van 238 km/u.
Niet alleen de motoren van de MINI John Cooper Works en de MINI John Cooper Works Clubman zorgen voor een echte racebeleving. Beide modellen zijn standaard voorzien van uitgebreide motorsport techniek: exclusieve lichtmetalen velgen van een bijzonder licht gewicht, een extreem high performance remsysteem, een nieuw uitlaatsysteem, evenals de aangepaste handgeschakelde zesversnellingsbak. Deze technieken zijn in nauwe samenwerking ontwikkeld met de MINI John Cooper Works CHALLENGE, de raceversie die wordt ingezet tijdens de races van de MINI CHALLENGE 2008.
De MINI John Cooper Works zal vanaf augustus voor 38.250 euro bij de dealers staan en de MINI John Cooper Works Clubman voor 40.550 euro.
-
- Berichten: 22258
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Tja 'gewone' S, vraag is of je echt een Works kit nodig hebt om er fun mee te kunnen hebben. De fun van de MINI zit em toch in het bochtenwerk en dat moet prima lukken met 175pk. Niet dat ik iets tegen vermogen heb maar vind die Works kit geen noodzaak. Heb met de 'oude' Cooper S gereden (160pk ofzo?) en dat past prima bij die auto.stefan740 schreef: De meerpijs is echt veel tov een gewone S...
-
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 29 jan 2008, 21:20
- stefan740
- Berichten: 1419
- Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
- Locatie: Nijmegen
Klopt helemaal 8)Tom schreef:Tja 'gewone' S, vraag is of je echt een Works kit nodig hebt om er fun mee te kunnen hebben. De fun van de MINI zit em toch in het bochtenwerk en dat moet prima lukken met 175pk. Niet dat ik iets tegen vermogen heb maar vind die Works kit geen noodzaak. Heb met de 'oude' Cooper S gereden (160pk ofzo?) en dat past prima bij die auto.stefan740 schreef: De meerpijs is echt veel tov een gewone S...
Het probleem is alleen de steile voorruit waardoor je op de snelweg niet echt snel bent. En daar rij je (ik) toch erg vaak. Daarom zit mijn S ook op 201pk

- Daniel
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
- Locatie: Hilversum
Die meerprijs gaat inderdaad nergens over. Dat remsysteem stelt niks voor, de uitlaat heb je niet nodig voor meer vermogen (je krijgt immers maar 20 pk erbij) en die velgen...tsja, die hoeven ook geen 2 mille te kosten.
En de gewone S met 175 is al een pretbak van jewelste, in ieder geval op non-snelweg-territorium. De oude compressormotor gaf meer beleving met dat gierende geluid, maar die nieuwe trekt echt beduidend harder.
En de gewone S met 175 is al een pretbak van jewelste, in ieder geval op non-snelweg-territorium. De oude compressormotor gaf meer beleving met dat gierende geluid, maar die nieuwe trekt echt beduidend harder.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Een Mini cooper S (of je nu de R53 hebt of een R56) geeft onherroepelijk tractieproblemen bij meer dan 175-180 pk. Ik heb een 230 pk versie gereden; deze auto had geen enkele grip meer wanneer je een bocht uit reed en plankgas gaf, heel voorzichtig gas geven ging wel goed. Bovendien, kilometers aan onderstuur. Remmen van een Works = dramatisch slecht. Ik heb enorm genoten van mijn Works!, echt waar, maar vooral dat onderstuur was echt vreselijk. Rij nu een bmw 135i Coupe, en dat is toch wel een ander onderstel.. 
Een Works heeft overigens wel een restwaarde, andere aftermarket tuning niet. En een Works heeft bakken aan imago, andere aftermarket spullen niet. Dat vind ik ook een groot verschil in het voordeel van de Works. volledige BMW garantie. Dus, ja een Works is het geld absoluut wel waard! en niet zo een beetje ook.

Een Works heeft overigens wel een restwaarde, andere aftermarket tuning niet. En een Works heeft bakken aan imago, andere aftermarket spullen niet. Dat vind ik ook een groot verschil in het voordeel van de Works. volledige BMW garantie. Dus, ja een Works is het geld absoluut wel waard! en niet zo een beetje ook.
- StefanW
- Berichten: 1949
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Toen ik de Cooper S 163pk nog had vond ik dat die meer dan genoeg vermogen had voor het doel waar een Cooper voor is gemaakt, en dat is namelijk bochten rijden.
Ik zou altijd genoegen nemen met het standaard vermogen.
en 240 km/h met een Cooper, dat moet je helemaal niet willen, dan had je beter gelijk een BMW kunnen kopen
Ik zou altijd genoegen nemen met het standaard vermogen.
en 240 km/h met een Cooper, dat moet je helemaal niet willen, dan had je beter gelijk een BMW kunnen kopen

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], EricT en 38 gasten