Tata XJ en Tata Defender
- Dennis Cavallino
Tata XJ en Tata Defender
http://www.ad.nl/autowereld/2167416/Bri ... otors.html
Tata neemt Jaguar en Landrover over van Ford.
Tata neemt Jaguar en Landrover over van Ford.
- SteV6
- Dennis Cavallino
Volgens mij moet je het zo zien: de kwaliteit blijft Engels, want daar blijven de fabrieken en het personeel. Tata heeft echter voldoende financiele middelen om deze twee bedrijven nieuwe financiele injecties te geven. Doordat ze nu eindelijk van Ford verlost zijn, zullen ze zich weer volledig op de niche kunnen richten, ipv mainstream voertuigen (wat toch nooit gaat werken bij deze twee merken).
- SteV6
Voorlopig vind ik één in Engeland gebouwde auto op de oprit genoegDennis Cavallino schreef:Volgens mij moet je het zo zien: de kwaliteit blijft Engels, want daar blijven de fabrieken en het personeel. Tata heeft echter voldoende financiele middelen om deze twee bedrijven nieuwe financiele injecties te geven. Doordat ze nu eindelijk van Ford verlost zijn, zullen ze zich weer volledig op de niche kunnen richten, ipv mainstream voertuigen (wat toch nooit gaat werken bij deze twee merken).

Voor de rest zal de tijd het leren. Ik wacht netjes af.
SteV6
- duifjes.com
- DownforceJan
Half jaartje ervaring met een Defender. "De kwaliteit blijft Engels" is dan wel een grappige opmerking, Dennis......... In de prehistorie was dat waarschijnlijk nog wel een voordeel.Dennis Cavallino schreef:Volgens mij moet je het zo zien: de kwaliteit blijft Engels, want daar blijven de fabrieken en het personeel. Tata heeft echter voldoende financiele middelen om deze twee bedrijven nieuwe financiele injecties te geven. Doordat ze nu eindelijk van Ford verlost zijn, zullen ze zich weer volledig op de niche kunnen richten, ipv mainstream voertuigen (wat toch nooit gaat werken bij deze twee merken).

- HJ
Ik heb ook uitvoerig naar de nieuwe Freelander gekeken maar ik vond hem in benzineuitvoering te duur worden (ze hebben alleen 6-cilinders).
De afwerking en de gebruikte materialen zijn vele malen beter dan die van de oude Freelander.
Ze waren in ieder geval wel op de goede weg...
En we hebben ook nog een MINI Cooper. De afwerking van die Engels gebouwde auto is echt wel van BMW kwaliteit (cq het komt in de buurt).
De afwerking en de gebruikte materialen zijn vele malen beter dan die van de oude Freelander.
Ze waren in ieder geval wel op de goede weg...
En we hebben ook nog een MINI Cooper. De afwerking van die Engels gebouwde auto is echt wel van BMW kwaliteit (cq het komt in de buurt).
- Dennis Cavallino
- Niall
Voordeel voor Tata is dat ze voor relatief weinig geld de allerlaatste europese/ amerikaanse technologie kunnen kopen en via de engelse fabrieken onder importheffingen uit kunnen komen.
Binnenkort zijn er maar een paar grote spelers op de wereld over:
Toyota
Tata
Hyundai
BMW/Mercedes
Ford/GM
Nanjing
Porsche
Berdrijven zoals BMW en Mercedes zullen moeten samenwerken/fuseren hetzelfde voor de amerikanen.
Toyota
Tata
Hyundai
BMW/Mercedes
Ford/GM
Nanjing
Porsche
Berdrijven zoals BMW en Mercedes zullen moeten samenwerken/fuseren hetzelfde voor de amerikanen.
- Niall
Voordeel voor Tata is dat ze voor relatief weinig geld de allerlaatste europese/ amerikaanse technologie kunnen kopen en via de engelse fabrieken onder importheffingen uit kunnen komen.
Toyota
Tata
Hyundai
BMW/Mercedes
Ford/GM
Nanjing
Porsche
Toyota
Tata
Hyundai
BMW/Mercedes
Ford/GM
Nanjing
Porsche
- Pescatore
Jaguar en consorten krijgen nu eindelijk weer een eigenaar die genoeg eigen middelen heeft om er iets van te maken; iets wat je van Ford al lange tijd niet meer kon zeggen. Zonder te weten wat Tata Motors precies met deze merken van plan is lijkt me dit een goede ontwikkeling. Daarbij is Tata niet enkel een producent van 'kleine autootjes' zoals op het nieuws veelvuldig gezegd wordt, ze fabriceren ook kleine middenklassers en SUV's. Niet geheel naar onze maatstaven op dit moment, maar reken er op dat zij eenzelfde inhaalslag aan het uitvoeren zijn zoals de Koreanen dat nu doen. Die Indiërs zijn niet gekSteV6 schreef:Owkee, dus Jaguar kunnen we nu definitief van de kaart schrappen vrees ik.
En ik houd mijn hart vast m.b.t. Land Rover. Misschien volledig onterecht, maar de twijfel over de kwaliteit heeft mij tot nu toe weerhouden om 1 van beide merken aan te schaffen en nu helemaal.
SteV6

- Dennis Cavallino
Vergeet niet alle vrachtwagens, machines etc. wat die lui bouwen. Zit indrukwekkend spul bij. En ze zijn bezig met een achterstand.
Een paar maanden terug was er een docu over Tata en de manier waarop ze omgaan met personeel, huisvesting etc. Dat lijkt sterk op bedrijven zoals we hier ook hebben gezien in de eerste helft van de vorige eeuw. Hele woonwijken en dorpen werden er uit de grond gestampt voor 't personeel. Doet Tata dus ook.
Een paar maanden terug was er een docu over Tata en de manier waarop ze omgaan met personeel, huisvesting etc. Dat lijkt sterk op bedrijven zoals we hier ook hebben gezien in de eerste helft van de vorige eeuw. Hele woonwijken en dorpen werden er uit de grond gestampt voor 't personeel. Doet Tata dus ook.
- Pescatore
Dat klopt, ik ben afgelopen winter op zo'n bedrijfscompound geweest, best indrukwekkend. Dit levert een enorme cultuurshock op als je van het rommelige, smerige en armoedige straatbeeld 'opeens' na het passeren van een ingangspoort een heel clean 'paradijsje' aantreft. Grote Indiase bedrijven hebben erg veel over voor haar personeel, van huisvesting tot allerlei faciliteiten op het gebied van sport, onderwijs en cultuur. Sowieso is de Tata Group vele malen groter dan menigeen hier denkt.Dennis Cavallino schreef:Vergeet niet alle vrachtwagens, machines etc. wat die lui bouwen. Zit indrukwekkend spul bij. En ze zijn bezig met een achterstand.
We gaan nog een hoop horen van deze jongens

- duifjes.com
- Niall
- duifjes.com
Scotsman, ik ben blij dat ik Toyota dealer ben dit zal de komende jaren in het voordeel werken........ ps. per volgende week ook Skoda dealer 8)
Maar je hebt gelijk de kleinere kunnen simpel weg de investeringen niet meer doen het is steeds moeilijker een nieuw model te lanceren en daarmee geld te verdienen. Althans zo kijk ik naar modellen en niet hoe mooi ze zijn.
ps. waar werk je?
Maar je hebt gelijk de kleinere kunnen simpel weg de investeringen niet meer doen het is steeds moeilijker een nieuw model te lanceren en daarmee geld te verdienen. Althans zo kijk ik naar modellen en niet hoe mooi ze zijn.
ps. waar werk je?
- Jurriaan
Lijkt me best positief. Hing al maandenlang in de lucht, maar is nu daadwerkelijk dus de kogel voor door de kerk.
Denk dat het voor de Defender wel een langere toekomst betekent, de Europese regelgevingen halen ze binnenkort er niet meer mee. Hopelijk houden ze de productie wel in de UK....
En de Britse betrouwbaarheid...achja, karakter noem ik het maar. Wel met een mobiele telefoon een ANWB pas op zak altijd
Hoewel de Range Rover die ik nu al 40.000km rij me nog NOOIT heeft laten staan *klopt snel af*
Denk dat het voor de Defender wel een langere toekomst betekent, de Europese regelgevingen halen ze binnenkort er niet meer mee. Hopelijk houden ze de productie wel in de UK....
En de Britse betrouwbaarheid...achja, karakter noem ik het maar. Wel met een mobiele telefoon een ANWB pas op zak altijd