Tata XJ en Tata Defender

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Tata XJ en Tata Defender

Bericht door Dennis Cavallino » 26 mar 2008, 09:28

http://www.ad.nl/autowereld/2167416/Bri ... otors.html
Tata neemt Jaguar en Landrover over van Ford.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Snipe » 26 mar 2008, 09:29

Zo'n typisch geval van 'tja'.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 26 mar 2008, 09:57

Tadaaa :lol:

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Bericht door SteV6 » 26 mar 2008, 10:17

Owkee, dus Jaguar kunnen we nu definitief van de kaart schrappen vrees ik.

En ik houd mijn hart vast m.b.t. Land Rover. Misschien volledig onterecht, maar de twijfel over de kwaliteit heeft mij tot nu toe weerhouden om 1 van beide merken aan te schaffen en nu helemaal.

SteV6

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 26 mar 2008, 10:51

Volgens mij moet je het zo zien: de kwaliteit blijft Engels, want daar blijven de fabrieken en het personeel. Tata heeft echter voldoende financiele middelen om deze twee bedrijven nieuwe financiele injecties te geven. Doordat ze nu eindelijk van Ford verlost zijn, zullen ze zich weer volledig op de niche kunnen richten, ipv mainstream voertuigen (wat toch nooit gaat werken bij deze twee merken).

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 26 mar 2008, 10:59

Idd, Ford heeft dat bedrijf verpest....kan niet slechter worden.

Ben benieuwd hoor

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Bericht door SteV6 » 26 mar 2008, 11:24

Dennis Cavallino schreef:Volgens mij moet je het zo zien: de kwaliteit blijft Engels, want daar blijven de fabrieken en het personeel. Tata heeft echter voldoende financiele middelen om deze twee bedrijven nieuwe financiele injecties te geven. Doordat ze nu eindelijk van Ford verlost zijn, zullen ze zich weer volledig op de niche kunnen richten, ipv mainstream voertuigen (wat toch nooit gaat werken bij deze twee merken).
Voorlopig vind ik één in Engeland gebouwde auto op de oprit genoeg :wink:

Voor de rest zal de tijd het leren. Ik wacht netjes af.

SteV6

Luco

Bericht door Luco » 26 mar 2008, 11:30

De kwaliteit van een rage rover kan toch niet slechter :D :D :D
Die dingen vielen nieuw al uit elkaar bij top gear :lol:

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 26 mar 2008, 14:04

Meneer Tata is slim bezig let maar op, dit is voor hem de kans om Tata Auto aan de man te brengen

Gebruikersavatar
DownforceJan
Berichten: 782
Lid geworden op: 22 aug 2007, 20:47
Locatie: Willemstad

Bericht door DownforceJan » 26 mar 2008, 14:08

Dennis Cavallino schreef:Volgens mij moet je het zo zien: de kwaliteit blijft Engels, want daar blijven de fabrieken en het personeel. Tata heeft echter voldoende financiele middelen om deze twee bedrijven nieuwe financiele injecties te geven. Doordat ze nu eindelijk van Ford verlost zijn, zullen ze zich weer volledig op de niche kunnen richten, ipv mainstream voertuigen (wat toch nooit gaat werken bij deze twee merken).
Half jaartje ervaring met een Defender. "De kwaliteit blijft Engels" is dan wel een grappige opmerking, Dennis......... In de prehistorie was dat waarschijnlijk nog wel een voordeel. :wink:

Gebruikersavatar
HJ
Berichten: 263
Lid geworden op: 08 feb 2008, 10:54
Locatie: Paleis 't Loo, Lotus Elise Type 25

Bericht door HJ » 26 mar 2008, 14:12

Ik heb ook uitvoerig naar de nieuwe Freelander gekeken maar ik vond hem in benzineuitvoering te duur worden (ze hebben alleen 6-cilinders).
De afwerking en de gebruikte materialen zijn vele malen beter dan die van de oude Freelander.
Ze waren in ieder geval wel op de goede weg...

En we hebben ook nog een MINI Cooper. De afwerking van die Engels gebouwde auto is echt wel van BMW kwaliteit (cq het komt in de buurt).

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 26 mar 2008, 14:16

@Jan: Eindelijk iemand die mijn humor kan waarderen. :wink:

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Bericht door Niall » 26 mar 2008, 15:54

Voordeel voor Tata is dat ze voor relatief weinig geld de allerlaatste europese/ amerikaanse technologie kunnen kopen en via de engelse fabrieken onder importheffingen uit kunnen komen.

Binnenkort zijn er maar een paar grote spelers op de wereld over:

Toyota
Tata
Hyundai
BMW/Mercedes
Ford/GM
Nanjing
Porsche

Berdrijven zoals BMW en Mercedes zullen moeten samenwerken/fuseren hetzelfde voor de amerikanen.

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Bericht door Niall » 26 mar 2008, 15:54

Voordeel voor Tata is dat ze voor relatief weinig geld de allerlaatste europese/ amerikaanse technologie kunnen kopen en via de engelse fabrieken onder importheffingen uit kunnen komen.

Binnenkort zijn er maar een paar grote spelers op de wereld over:

Toyota
Tata
Hyundai
BMW/Mercedes
Ford/GM
Nanjing
Porsche

Berdrijven zoals BMW en Mercedes zullen moeten samenwerken/fuseren hetzelfde voor de amerikanen.

Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Bericht door Pescatore » 26 mar 2008, 18:07

SteV6 schreef:Owkee, dus Jaguar kunnen we nu definitief van de kaart schrappen vrees ik.

En ik houd mijn hart vast m.b.t. Land Rover. Misschien volledig onterecht, maar de twijfel over de kwaliteit heeft mij tot nu toe weerhouden om 1 van beide merken aan te schaffen en nu helemaal.

SteV6
Jaguar en consorten krijgen nu eindelijk weer een eigenaar die genoeg eigen middelen heeft om er iets van te maken; iets wat je van Ford al lange tijd niet meer kon zeggen. Zonder te weten wat Tata Motors precies met deze merken van plan is lijkt me dit een goede ontwikkeling. Daarbij is Tata niet enkel een producent van 'kleine autootjes' zoals op het nieuws veelvuldig gezegd wordt, ze fabriceren ook kleine middenklassers en SUV's. Niet geheel naar onze maatstaven op dit moment, maar reken er op dat zij eenzelfde inhaalslag aan het uitvoeren zijn zoals de Koreanen dat nu doen. Die Indiërs zijn niet gek :wink:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 26 mar 2008, 19:23

Vergeet niet alle vrachtwagens, machines etc. wat die lui bouwen. Zit indrukwekkend spul bij. En ze zijn bezig met een achterstand.

Een paar maanden terug was er een docu over Tata en de manier waarop ze omgaan met personeel, huisvesting etc. Dat lijkt sterk op bedrijven zoals we hier ook hebben gezien in de eerste helft van de vorige eeuw. Hele woonwijken en dorpen werden er uit de grond gestampt voor 't personeel. Doet Tata dus ook.

Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Bericht door Pescatore » 26 mar 2008, 20:07

Dennis Cavallino schreef:Vergeet niet alle vrachtwagens, machines etc. wat die lui bouwen. Zit indrukwekkend spul bij. En ze zijn bezig met een achterstand.

Een paar maanden terug was er een docu over Tata en de manier waarop ze omgaan met personeel, huisvesting etc. Dat lijkt sterk op bedrijven zoals we hier ook hebben gezien in de eerste helft van de vorige eeuw. Hele woonwijken en dorpen werden er uit de grond gestampt voor 't personeel. Doet Tata dus ook.
Dat klopt, ik ben afgelopen winter op zo'n bedrijfscompound geweest, best indrukwekkend. Dit levert een enorme cultuurshock op als je van het rommelige, smerige en armoedige straatbeeld 'opeens' na het passeren van een ingangspoort een heel clean 'paradijsje' aantreft. Grote Indiase bedrijven hebben erg veel over voor haar personeel, van huisvesting tot allerlei faciliteiten op het gebied van sport, onderwijs en cultuur. Sowieso is de Tata Group vele malen groter dan menigeen hier denkt.
We gaan nog een hoop horen van deze jongens :)

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 26 mar 2008, 20:22

Scotsman jij begrijpt tenminste de achterliggende gedachte van Dhr. Tata!

In Europa denken Tata wat is Tata maar men vergeet of weet niet hoe groot dat bedrijf is.

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Bericht door Niall » 26 mar 2008, 20:40

@Duif, komt dat ik voor een automobiel toeleverancier werk en dus de vak bladen in de gaten houd. :wink: Daarom zeg ik al de consolidatieslag is begonnen en er blijven maar een paar grote over en net zoals bij voetbal kan de gevestigde orde van hoog vallen :roll:

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 26 mar 2008, 21:18

Scotsman, ik ben blij dat ik Toyota dealer ben dit zal de komende jaren in het voordeel werken........ ps. per volgende week ook Skoda dealer 8)

Maar je hebt gelijk de kleinere kunnen simpel weg de investeringen niet meer doen het is steeds moeilijker een nieuw model te lanceren en daarmee geld te verdienen. Althans zo kijk ik naar modellen en niet hoe mooi ze zijn.

ps. waar werk je?

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Bericht door Peric » 26 mar 2008, 22:24

Is niet alleen met autobedrijven zo Duif, het gaat zo met alles tegenwoordig. Alleen de groten blijven over..

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Bericht door SteV6 » 26 mar 2008, 22:37

Of de hele kleintjes die speciale producten met hoge kwaliteit leveren (helaas vaak tegen navenant hoge prijs).

SteV6

Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jurriaan » 29 mar 2008, 00:12

Lijkt me best positief. Hing al maandenlang in de lucht, maar is nu daadwerkelijk dus de kogel voor door de kerk.

Denk dat het voor de Defender wel een langere toekomst betekent, de Europese regelgevingen halen ze binnenkort er niet meer mee. Hopelijk houden ze de productie wel in de UK....

En de Britse betrouwbaarheid...achja, karakter noem ik het maar. Wel met een mobiele telefoon een ANWB pas op zak altijd ;) Hoewel de Range Rover die ik nu al 40.000km rij me nog NOOIT heeft laten staan *klopt snel af*

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten