M power turbo?
- markk
Turbo's zijn de toekomst en V8's in een 3-serie met +400pk, V10's in een 5-serie met +500pk en respectievelijk circa 1600 & 1800kg gaat natuurlijk nergens over in ///M (sport) cars.
1-serie coupe van 1000kg met rwd, sper, gaat onderstel en 4 cylinder atmo rond de 260 pk of een 4 cylinder compressor/turbo met 300+pk lijkt me niet verkeerd.
Mark.
1-serie coupe van 1000kg met rwd, sper, gaat onderstel en 4 cylinder atmo rond de 260 pk of een 4 cylinder compressor/turbo met 300+pk lijkt me niet verkeerd.
Mark.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Wordt onder het mom van het gewicht verkocht.................ach net of ze zich momenteel ook druk over maken of gemaakt hebben.............../
Lariekoek dus; het wordt afgedwongen door EU wetgeving, daarbij komt dat bijna iedere burger zodanig gehersenspoeld is door de milieu mafia dat het vanuit bedrijfskundig oogpunt zo ongeveer zelfmoord is om nog dikke motoren op de markt te brengen, geen hond wil ze nog............
Om kort te gaan; ///M met Turbo`s, niet of ze komen, meer waneer..................
Lariekoek dus; het wordt afgedwongen door EU wetgeving, daarbij komt dat bijna iedere burger zodanig gehersenspoeld is door de milieu mafia dat het vanuit bedrijfskundig oogpunt zo ongeveer zelfmoord is om nog dikke motoren op de markt te brengen, geen hond wil ze nog............
Om kort te gaan; ///M met Turbo`s, niet of ze komen, meer waneer..................
Laatst gewijzigd door romo op 30 mar 2008, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Helemaal mee eens (op de puntjes naromo schreef:Wordt onder het mom van het gewicht verkocht.................ach net of ze zich momenteel ook druk over maken of gemaakt hebben.............../
Lariekoek dus; het wordt afgewongen door EU wetgeving, daarbij komt dat bijna iedere burger zodanig gehersenspoeld is door de milieu mafia dat het vanuit bedrijfskundig oogpunt zo ongeveer zelfmoord is om nog dikke motoren op de markt te brengen, geen hond wil ze nog............

Doe mij maar een lekkere hoogtoerige atmo!
- RVV
- RutgerK
En volgens mij maakte de baas van Saab voor de overname door GM de legendarisch opmerking dat Saab alleen nog maar motoren met turbo zou gaan leveren. Na de overname werd dat vervolgens overboord gegooid.Tom schreef:nee joh dat was saab
Saab is nu een trendvolger terwijl ze allang de juiste visie hadden met hun LPT en HPT motoren.
- Joop
BMW is een van de weinige automobielfabrikanten die nog van die sadomasochistische engineers heeft die iedere PK uit een NA-motorblok weten te halen. Die kun je met zo'n uitspraak wel op straat zetten.
Tevens lijkt dit dan op de doodsteek voor een merk als Alpina. Waarom dan nog een Alpina? Enkel om de rariteit?
Tevens lijkt dit dan op de doodsteek voor een merk als Alpina. Waarom dan nog een Alpina? Enkel om de rariteit?
- Dennis van der Schoot
- Niels
- Auto: Prius+
En daar had een BMW tuner weer aandeel in als ik het goed hebDennis van der Schoot schreef:En wat denken we van de Safrane BI-Turbo? Jawel.......Marc RS4 schreef:Audi was zijn tijd dus weer VER vooruit met de V6TT......

Zelf ben ik liefhebber van atmosferisch en daarom vind ik het jammer dat performance motoren steeds minder vaak atmosferisch worden. De VTEC van de S2000 schijnt ook zeer schoon te zijn vanwege het feit dat het ding zo'n hoog specifiek vermogen (en dus zo optimaal mogelijk draait en is afgesteld) heeft en het zal dus te maken hebben met het feit dat het rendement omhoog gaat door gebruik van de turbo (= minder uitstoot in theorie) dan dat het gaat om de schoonheid van de uitlaatgassen.
Voor het reduceren van gewicht zou ik het bullshit vinden. Twee cilinders eraf, twee turbo's met een lel van een intercooler erbij. Gerommel in de marge..
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik was een jaar of 3(1973) en herrinner me deze dus niet echt, de 2002 obrut:
[img:320:298]http://www.bohp.net/pict5/news040606fly-2002.jpg[/img]
[img:885:590]http://www.bmw2002.co.uk/images/Opposite%20Lock.jpg[/img]
Maar leuk zijn ze wél. 8)
Googlen op "1973+Audi+turbo" leverde dus de hierbovenstaande turbo BMW's op
[img:320:298]http://www.bohp.net/pict5/news040606fly-2002.jpg[/img]
[img:885:590]http://www.bmw2002.co.uk/images/Opposite%20Lock.jpg[/img]
Maar leuk zijn ze wél. 8)
Googlen op "1973+Audi+turbo" leverde dus de hierbovenstaande turbo BMW's op