Diverse collega's op het werk uitgenodigd. Allemaal enthousiast maar uiteindelijk allemaal een excuus op 2 na. Zeker toen bleek dat het 1e paasdag was.
Kortom begin van de week stond de teller ondanks alle uitnodigingen op 5 man. Thom, ondergetekende, vriend van Thom (Otto) en 2 collegae van mij.
Tsja toen het einde van de week. Slechte weersverwachtingen. Sneeuw. Zaterdag, de dag voor 1e paasdag, ring bijna de hele dag gesloten vanwege het weer / de sneeuw.
Zaterdag veel heen en weer gebeld. Gaan we nou wel. Gaan we nou niet. 2 collegae van mij hadden hun excuus alweer gevonden.
Maar goed. De "diehards" hadden zoiets van "wordt toch wel gezellig dagje". Dus rond 8.00 uur vertrokken richting Eindhoven waar we hadden afgesproken. Daar nog even gebeld en gekeken op de site. Shit nog steeds dicht. Sneeuw. Ze hoopten om 11.00 uur open te gaan.
Toch verder binnendoor verder gereden in de Passat station van Otto. EVO vanwege ontbreken van comfort met 3 man en het ontbreken van winterbanden maar in Eindhoven laten staan. In de Eifel van de snelweg en sneeuw, sneeuw, sneeuw. Pakken met sneeuw. Erg mooi en erg gezellig zo'n witte paasdag.
Het weer werd enkel steeds beter en zonniger. Ijskoud maar lekker zonnig. Aangekomen bij de ring was het een feest. Ring open, zonnig en redelijk druk maar niet zo druk als verwacht op een paasdag. Beetje rondgekeken, kopje koffie gedaan.
En toen ging Otto voor z'n ring `ontmaagding`. Wel verradelijk. Asfalt was koud en op veel plaatsen kurkdroog maar opeens waren er ook nog natte stukjes. En passat station tdi is natuurlijk ook niet de perfecte `tool` om rondje ring te doen. Maar goed erg leuk en leerzaam. Wat zitten er toch een hoop blinde bochten, heuvels en wegverkanting in. Ook best wel eng om `ernaast` te zitten ipv gewoon zelf te sturen...
Na het rondje nog op wat plekken staan kijken. Veel foto's genomen en daarna nog even terug naar de "Grune Holle". Rond een uur of 1800 vertrokken naar Bad MunsterEiffel en aldaar een veel te grote schnitsel verorberd voor hele schappelijke tarieven in de (bij ons) bekende maar o zo vaute kroeg.
Terug over de snelweg naar Eindhoven. Afscheid genomen en rond 23.00 uur thuis.
Highlights / leermomenten:
- Diesel's zijn K*T, blijven K*T maar als autobahn verslinders zijn ze uber. In alle rust gewoon 180 glijden met iets van 3000 rpm. Kan geen M3 tegen op.
- Witte 135i coupe is in het echt inderdaad veel en veel mooier als op de foto's. Is gewoon een mooie auto/coupe.
- Totdat je een witte 335i ziet er daarna een witte M3 V8 coupe. 135i is mooie bak / optie als je niet meer geld hebt

- Als je lang geleden hebt afgesproken om naar de ring te gaan moet je gewoon gaan. Weer of geen weer. Grote kans dat ie dicht is of niet. We hebben gegokt en heel veel mazzel gehad. Kon bijna niet beter. Heb nog een rode kop van de zon. En als ie dicht was geweest, ach dan had een ook een gezellige dag geweest. Ben ik van overtuigd met goed / prettig gestoord gezelschap.
- Er is eigenlijk maar 1 optie voor velgen tov van mijn 19" M3 EVO velgen en dat zijn de CS(L) velgen.
- Blonde vrouwen met veels te veel make-up zijn absoluut niet mijn ding. *Walg*
Mark.