ring / 1e paasdag

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
markk

ring / 1e paasdag

Bericht door markk » 24 mar 2008, 10:32

Al maanden geleden afgesproken met Thom om op zondag 23 maart naar de ring te gaan.

Diverse collega's op het werk uitgenodigd. Allemaal enthousiast maar uiteindelijk allemaal een excuus op 2 na. Zeker toen bleek dat het 1e paasdag was.

Kortom begin van de week stond de teller ondanks alle uitnodigingen op 5 man. Thom, ondergetekende, vriend van Thom (Otto) en 2 collegae van mij.

Tsja toen het einde van de week. Slechte weersverwachtingen. Sneeuw. Zaterdag, de dag voor 1e paasdag, ring bijna de hele dag gesloten vanwege het weer / de sneeuw.

Zaterdag veel heen en weer gebeld. Gaan we nou wel. Gaan we nou niet. 2 collegae van mij hadden hun excuus alweer gevonden.

Maar goed. De "diehards" hadden zoiets van "wordt toch wel gezellig dagje". Dus rond 8.00 uur vertrokken richting Eindhoven waar we hadden afgesproken. Daar nog even gebeld en gekeken op de site. Shit nog steeds dicht. Sneeuw. Ze hoopten om 11.00 uur open te gaan.

Toch verder binnendoor verder gereden in de Passat station van Otto. EVO vanwege ontbreken van comfort met 3 man en het ontbreken van winterbanden maar in Eindhoven laten staan. In de Eifel van de snelweg en sneeuw, sneeuw, sneeuw. Pakken met sneeuw. Erg mooi en erg gezellig zo'n witte paasdag.

Het weer werd enkel steeds beter en zonniger. Ijskoud maar lekker zonnig. Aangekomen bij de ring was het een feest. Ring open, zonnig en redelijk druk maar niet zo druk als verwacht op een paasdag. Beetje rondgekeken, kopje koffie gedaan.

En toen ging Otto voor z'n ring `ontmaagding`. Wel verradelijk. Asfalt was koud en op veel plaatsen kurkdroog maar opeens waren er ook nog natte stukjes. En passat station tdi is natuurlijk ook niet de perfecte `tool` om rondje ring te doen. Maar goed erg leuk en leerzaam. Wat zitten er toch een hoop blinde bochten, heuvels en wegverkanting in. Ook best wel eng om `ernaast` te zitten ipv gewoon zelf te sturen...

Na het rondje nog op wat plekken staan kijken. Veel foto's genomen en daarna nog even terug naar de "Grune Holle". Rond een uur of 1800 vertrokken naar Bad MunsterEiffel en aldaar een veel te grote schnitsel verorberd voor hele schappelijke tarieven in de (bij ons) bekende maar o zo vaute kroeg.

Terug over de snelweg naar Eindhoven. Afscheid genomen en rond 23.00 uur thuis.

Highlights / leermomenten:

- Diesel's zijn K*T, blijven K*T maar als autobahn verslinders zijn ze uber. In alle rust gewoon 180 glijden met iets van 3000 rpm. Kan geen M3 tegen op.

- Witte 135i coupe is in het echt inderdaad veel en veel mooier als op de foto's. Is gewoon een mooie auto/coupe.

- Totdat je een witte 335i ziet er daarna een witte M3 V8 coupe. 135i is mooie bak / optie als je niet meer geld hebt ;-) , 335i is lekkerder en klopt qua lijnen veel meer en M3 is uber. Zwaar of niet zwaar ik lever m'n e46 M3 er direct voor in.

- Als je lang geleden hebt afgesproken om naar de ring te gaan moet je gewoon gaan. Weer of geen weer. Grote kans dat ie dicht is of niet. We hebben gegokt en heel veel mazzel gehad. Kon bijna niet beter. Heb nog een rode kop van de zon. En als ie dicht was geweest, ach dan had een ook een gezellige dag geweest. Ben ik van overtuigd met goed / prettig gestoord gezelschap.

- Er is eigenlijk maar 1 optie voor velgen tov van mijn 19" M3 EVO velgen en dat zijn de CS(L) velgen.

- Blonde vrouwen met veels te veel make-up zijn absoluut niet mijn ding. *Walg*

Mark.
Laatst gewijzigd door markk op 24 mar 2008, 11:23, 2 keer totaal gewijzigd.

Joy

Bericht door Joy » 24 mar 2008, 10:52

Klinkt als een leuke dag. Heb je nog wat gemerkt van de aangepaste parking en/of nieuwe stukken asfalt ?

markk

Bericht door markk » 24 mar 2008, 11:12

Noop, weinig gemerkt van aangepaste asfalt / parking. Maar ja, zo vaak kom ik er ook niet. 2/3x per jaar en dan houdt het wel op.

Mark.

Knot

Bericht door Knot » 24 mar 2008, 11:40

Ziet er nog verradelijk uit moet ik zeggen, ik wacht nog even op iets hogere temperaturen 8)

Maik

Bericht door Maik » 24 mar 2008, 14:23

Jammer dat je niet verder met de EVO gegaan bent, dat is toch super met zo'n ding op de ring! Heb je de EVO al eens uitgelaten op de ring eigenlijk?
Voor de rest weer mooie platen natuurlijk, door de sneeuw 8)

GTRene

Bericht door GTRene » 24 mar 2008, 14:53

Gatverdamme :?

[img:700:525]http://img.villagephotos.com/p/2004-1/6 ... 308(3).JPG[/img]

wat mooi zeg :oops: and its got my name on it...RS :lol: hm...misschien ooit als ie 2d hands betaalbaar wordt, is net zoiets als Corvette bij mij dan RS mijn initialen. :wink:

Thom

Bericht door Thom » 25 mar 2008, 22:37

Het was weer erg geslaagd Mark! Ontzettend geluk gehad met het weer 8)

Verder helemaal eens met je leermomenten. Maar wat je laatste punt betreft, smaken verschillen gelukkig :lol:

Otto Heijnen

Nou nou, diesel is k*t

Bericht door Otto Heijnen » 26 mar 2008, 18:05

Nou ook een ontmaagding op DF site, een diesel is en blijft mooi.
Ik zal eens kijken of ik er nog een mooi plaatje op kan zetten.

Otto

snowfresh

Bericht door snowfresh » 26 mar 2008, 21:50

Gelukkig heeft Mark alle begrip voor collega´s die de gok niet willen wagen om honderden kilometers te rijden in een S8 voor een dichte ring.

RVV

Bericht door RVV » 26 mar 2008, 23:59

Leuk verslag ! Kriebelt wel weer als ik het zo lees.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 27 mar 2008, 12:40

Kriebelt zeker :D

Macboy

Bericht door Macboy » 27 mar 2008, 15:49

Even voor de duidelijkheid: het reguliere Nordschleife topic zit in Racing. Voor meer info e.d.

@Mark: leuk dagje, inderdaad gewoon gaan met die banaan, weer of geen weer, maar ken je nagaan hoe druk het zou zijn als het gewoon een zonnige dag was zonder sneeuw !

Plaats reactie