Honda Civic 1.6i 3d Sport

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Tom
Berichten: 22286
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 23 mar 2008, 15:29

Feliciteerd Knot!

Leuke auto :)
Dat pookje is cool, ik vond het eerst helemaal niets (hoe verzinnen ze het die idote japanners ;)) tot ik erin gereden had (Type R) en was overtuigd, heerlijk zo schakelen!

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40202
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 26 mar 2008, 07:44

Thx.. en dat vond ik ook Tom, dacht eerst, zal wel een vito idee zijn maar ik vond het meteen heerlijk schakelen, je bent er lekker snel bij en eigenlijk binnen no-time aan gewend.

Nog wat gevonden over de stereo, voor degenen die tweeters in willen bouwen + verdere aanpassingen aan stereo en bekabeling:

http://www.olieroe.nl/auto/civicEP/stereofitting_ep.doc

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Honda Civic EP2 Sport

Bericht door allen » 26 mar 2008, 08:53

Knot schreef:Waarom geen EP3 TypeR? Naja, daar vraagt men echt nog de hoofdprijs voor, zijn vaak harder bereden, hebben wat last van olieverbruik soms en voor woon/werk is het natuurlijk een stuk minder zuinig.
Volgens mij vergeet je 'geen sjonniestoelen'. Dat is iets waar ik een beetje op afknap bij de type-r. Het oog wil ook wat. :lol:
Leuke wagen om te zien en of het nu een bmw is of niet, ik durf welhaast te stellen dat je meer lol hierin zult hebben. :idea:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40202
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 26 mar 2008, 09:16

Ben er tot nu toe super over te spreken, stoelen zijn gewoon goed, geven goede steun (voor mijn 1m84) aan bovenbenen en onderrug. De TypeR stoelen zijn wel nog meer sportstoel maar ik kan ze nog niet vergelijken, nog geen EP3 gereden... :roll:

Wat ik nu aan het uitzoeken ben is het onderstel, ik vind hem erg stug en ben benieuwd in hoeverre de sport het onderstel van de TypeR deelt.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40202
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 27 mar 2008, 08:29

Woon/Werk loopt ie bij rustig accelereren en lekker 85 en 105 tuffen netjes 1 op 16,2!

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 27 mar 2008, 12:16

Netjes :!: :D

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Honda Civic EP2 Sport

Bericht door MartijnGizmo » 28 mar 2008, 22:33

Knot schreef:TypeR mattenset
Maak van die 110pk maar 135pk dus! :lol:
Knot schreef:einde 3 (145km/u) [...] kan je soepel invoegen op de snelweg
Invoegen met 145, Knot-style! 8) Feli met de aanschaf!

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40202
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 05 apr 2008, 18:13

LOL.. nee 135pk haal je niet. Toch blijf ik het vreemd vinden dat Honda zo'n groot gat gelaten heeft, of 110pk of 200pk. Als ze de 2.0 uit de 5deurs hadden ingezet had je een lekkere tussenmaat gehad met 160pk, had de verkoop goed gedaan denk ik.

Nu 2 tankjes achter de rug, doe je je best om zuinig te rijden is het inderdaad 1 op 16 en haal je dagelijks een paar keer lekker door naar de begrenzer en wat avondjes even een half uurtje hoeken dan zit je rond de 1 op 11 a 1 op 12.

Wat me wel opviel is de afwijking van de teller. 100 op de teller was 93 op de gps! Zal nog een keer bij hogere snelheid meten maar je zal dus een dikke 215 op de klok moeten hebben voor je echt 200 tuft.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40202
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 16 jun 2008, 08:09

Heb trouwens gister nog wat rondjes Nordschleife gedaan, totaal nu 114 gereden waarvan 16 met de Civic Sport. Heb de auto nu wel aardig door en kan richting het maximaal haalbare gaan.

Foto'tje (ik zag m te laat anders had ik eerder en netter ingezet):

[img:700:467]http://www.olieroe.nl/auto/civicsport/C ... enbach.jpg[/img]

En een rondje op band gezet, een 9m37 BtG, helaas was het stuk T13 dicht en moet je een stukje 30zone nemen... Volgende keer ga ik voor mn target zonder passagier/bagage als dat stuk weer open is en de baan loopt zoals het hoort. Een 9m00 moet eruit te halen zijn als het helemaal naar mn zin gaat..... met 110pk/152nm

http://www.youtube.com/watch?v=gIEZzV0HLzU

Zoals je ziet, je hebt niet persé een BMW E92 M3 nodig met 420pk...

Trouwens nog even uitgerekend, in mijn geval met zn 2en 10 rondjes rijden kost het 400 euro bij ex slijtage auto. Za middag vertrekken (350km heen), daar wat eten, overnachten, zondag vroeg rijden, 10 ronden van een 15 ronden kaart opmaken, lunchen, wat kijken hier en daar en zondag in de loop van de middag rustig terugknorren. Tankje voor heen en terug en een tankje voor 10 ronden + wat omgeving rijden.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40202
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 25 jun 2008, 13:21

Michel Huisman schreef:Heeft een EP ook een beam axle / starre as ?
Plant de vraag hier maar even neer (uit het Wie gaat er naar de Nordschleife 2008 topic)...

Michel, ik heb geen idee, volgens mij een torsieas zoals de Astra GTC die ook heeft.. kan er vanaf hier niet onder kijken..

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 25 jun 2008, 13:30

Heeft die geen dubbele draagarmen, zoals de Type R?

De nieuwe civic heeft wel een torsie-as, zoals bijv. vele Franse auto's die ook hebben...

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40202
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 25 jun 2008, 14:19

Hij deelt wel een groot deel van het EP3 onderstel dus zou goed kunnen... maargoed, ik heb totaal geen verstand van techniek he, ik weet alleen maar hoe je onbeschoft moet hoeken met die dingen 8)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40202
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 29 jun 2008, 13:14

Lees net dit stuk:

http://www.roadhogautobanden.nl

"Dit omdat Roadhog banden een perfecte balans hebben tussen prijs en kwaliteit en veiligheid!"

ROFL... droog oke, dan moet je m wel een tik mee geven maar zodra je een regenbui voor je kiezen krijgt moet je goed verzekerd zijn als minder ervaren rijder!!! :D

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40202
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 03 jul 2008, 18:45

Gistermiddag trouwens nog even op Zandvoort gereden tussen 17:00 en 19:00 via een besloten clubje (ik hou niet zo van die vrij rijden destruction derby acties)... moet zeggen dat de Civic het prima deed, wel wat meer belasting voor de (standaard toch wat magere) remmen maar als je net wat eerder begint met vertragen houden ze het prima uit. Vermogen laat te wensen over maar dat weet je met 110pk, gewoon goed de vaart erin houden, straks sturen en dan heb je met deze auto ook best lol daar!

[img:768:576]http://www.olieroe.nl/auto/civicsport/C ... li2008.jpg[/img]

Filmpje voor de impressie uiteraard

http://www.youtube.com/watch?v=FO_ZSqKgXSk

8)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40202
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 13 aug 2008, 11:46

Brembo Max schijven of Origineel Honda halen???

Gebruikersavatar
Alexander
Berichten: 479
Lid geworden op: 20 dec 2006, 22:13
Locatie: Nürburgring 1700+ laps

Bericht door Alexander » 13 aug 2008, 11:49

zelf geen ervaring met brembo max, zou zelf voor OEM gaan.

hoe was de 9min BTG target? remschijven afgefikt? :wink:

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Bericht door Casper » 13 aug 2008, 11:49

Schijven van OEM Honda staat erg goed bekend....Brembo Max weet ik niet...

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40202
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 13 aug 2008, 11:55

Zal straks eens kijken wat de dealer voor schijfjes en blokken wil hebben, dan schroef ik ze er zelf wel onder, scheelt weer een uurtje arbeidsloon :)

9m00 BtG is niet te doen, ik rekende me te rijk door de passagier niet mee te nemen, er zijn ook puten waar je door de passagier een wiel meer aan de grond houdt en dan pak je weer terug. Remmen niet maximaal aangesproken, vertrouwde het niet zo, alleen het 1e rondje na een half uur stilstaan remde het redelijk.

Heb de snelste rondjes (geen videoopnamen alleen afentoe stopwatch aangezet) tussen de 9m10 en de 9m15 gereden, veel meer zit er ook echt niet in op straatbanden en standaard remmen.

Gebruikersavatar
Alexander
Berichten: 479
Lid geworden op: 20 dec 2006, 22:13
Locatie: Nürburgring 1700+ laps

Bericht door Alexander » 13 aug 2008, 12:05

Knot schreef:..9m00 BtG is niet te doen..
ook mijn mening. tekort aan (rem)vermogen, onderstel is vrij goed standaard al.

ach, boejuh. met de ep2 kan je aardig meekomen is mijn ervaring. Zeker in de regen is het genieten en inhalen!

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40202
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 13 aug 2008, 12:12

Naja, ik sta voor op T1R en achter op Roadhog he, dus regen breekt het mega uit! Op papenburg (vlak met grindbak) maak ik goede schuivers maar op de Nordschleife durf ik het niet, zeker de bochten off camber en downhill, dan krijg je m gewoon niet meer terug. Op droog prima te doen, alleen uitbreken op commando. Wanneer er 4x RE050A onder zit durf ik t wel aan op nat.

Onderstel is idd super, kon nu sommige stukken echt hard insturen. Voluit door Fuchsrohre (210 teller), kort remmen en 175 linksaf richting Adenauer Forst, Metzgesfeld in met 160 op de teller, ook Ex muhle en Bergwerk uitkomen met 105 teller, zeer goed voor zo'n autotje. Alleen die 110pk is gewoon net te weinig om de hellingen op te trekken.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40202
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 13 aug 2008, 12:14

Maargoed, ik heb al genoeg shit gehad met remmen dus dacht haal maar standaard schijven en blokken bij de Honda dealer... of zal ik toch wat anders moeten nemen voor hetzelfde geld??

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 13 aug 2008, 12:27

OEM voor mijn VR6 was behoorlijk prijzig dus ik heb Brembo Max gekocht. Helaas heb ik er nog te weinig ervaring mee hoe dit zich gaat houden op het circuit i.c.m. RC6 blokken. Wordt gewoon trial and error :wink:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40202
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 13 aug 2008, 12:30

Ik heb ergens hier een overzicht gemaakt voor de Running costs voor een EP3 (TypeR) en dat viel volgens mij reuze mee kwa remmen.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 13 aug 2008, 12:35

Voor de VR6 was ik richting 130,- per schijf kwijt geloof ik en voor de Max-en dat ongeveer per set :D En aangezien de meeste Duitse merken hun OEM toch ook bij Zimmermann of Brembo laten fabriceren..

Echter als ik kijk naar de gloeiende (OEM) schijf van Jan Visser's Honda dan zou ik gewoon voor OEM gaan :wink:

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 13 aug 2008, 12:37

Niels schreef:Voor de VR6 was ik richting 130,- per schijf kwijt geloof ik en voor de Max-en dat ongeveer per set :D En aangezien de meeste Duitse merken hun OEM toch ook bij Zimmermann of Brembo laten fabriceren..
LOL, ik was 135 kwijt per schijf voor M3 schijven (bij de dealer)... Leuk zo'n golf ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast