Fiesta RS, nieuw bommetje?
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Fiesta RS, nieuw bommetje?
[img:900:600]http://www.autoexpress.co.uk/images/fro ... 081_25.jpg[/img]
[img:900:600]http://www.autoexpress.co.uk/images/fro ... 084_25.jpg[/img]
It’s likely to use a slightly uprated version of the ST’s potential 1.6-litre turbocharged engine – inspired by the hi-tech range of small cap-acity direct-injection EcoBoost turbo units revealed by Ford at the Detroit Motor Show earlier this year. With that on board, the RS would develop about 200bhp and sprint from 0-60mph in only six seconds, on its way to a 140mph top speed. With its light weight, CO2 emissions and economy should be kept down.
It’s unlikely, however, that the Fiesta will follow the forthcoming Focus RS’s lead by having a clever front differential. But it could use Ford’s six-speed twin-clutch semi-auto gearbox with steering wheel-mounted paddleshifters, giving the RS the feel of a Junior World Rally Car. Add wider tracks, stiffened springs, uprated dampers and thicker anti-roll bars plus fat, sticky tyres, and the RS promises to handle brilliantly.
While the new Fiesta will reach dealerships in October and the ST is due in 2009, the RS isn’t likely to arrive until 2010, with a potential price tag of around £17,000
Oops, nog heel ver weg dus.
[img:900:600]http://www.autoexpress.co.uk/images/fro ... 084_25.jpg[/img]
It’s likely to use a slightly uprated version of the ST’s potential 1.6-litre turbocharged engine – inspired by the hi-tech range of small cap-acity direct-injection EcoBoost turbo units revealed by Ford at the Detroit Motor Show earlier this year. With that on board, the RS would develop about 200bhp and sprint from 0-60mph in only six seconds, on its way to a 140mph top speed. With its light weight, CO2 emissions and economy should be kept down.
It’s unlikely, however, that the Fiesta will follow the forthcoming Focus RS’s lead by having a clever front differential. But it could use Ford’s six-speed twin-clutch semi-auto gearbox with steering wheel-mounted paddleshifters, giving the RS the feel of a Junior World Rally Car. Add wider tracks, stiffened springs, uprated dampers and thicker anti-roll bars plus fat, sticky tyres, and the RS promises to handle brilliantly.
While the new Fiesta will reach dealerships in October and the ST is due in 2009, the RS isn’t likely to arrive until 2010, with a potential price tag of around £17,000
Oops, nog heel ver weg dus.
-
- Berichten: 22268
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Ja gaaf ding, maar na deze auto ben ik definitief klaar met het:
- Motorkap in hoge lijn naar het raam voor laten lopen (niet in lijn met de zijruiten want die beginnen lager)
- De lijn naar de achterkant begint laag en loopt omhoog
- Zijruitje in de deur voorin
- De opliggende koplampen, lekker ver doorgetrokken over de motorkap
- Die 'grote mond'-grille eronder, met twee gaten erlangs voor een mistlampje
- Een stoere 'diffusor' aan de achterkant
Het zijn stijlkenmerken die stuk voor stuk al terugkomen op tig andere auto's... ik ben er een beetje klaar mee! Opel, Peugeot, Fiat, etc. ze hebben het allemaal.
- Motorkap in hoge lijn naar het raam voor laten lopen (niet in lijn met de zijruiten want die beginnen lager)
- De lijn naar de achterkant begint laag en loopt omhoog
- Zijruitje in de deur voorin
- De opliggende koplampen, lekker ver doorgetrokken over de motorkap
- Die 'grote mond'-grille eronder, met twee gaten erlangs voor een mistlampje
- Een stoere 'diffusor' aan de achterkant
Het zijn stijlkenmerken die stuk voor stuk al terugkomen op tig andere auto's... ik ben er een beetje klaar mee! Opel, Peugeot, Fiat, etc. ze hebben het allemaal.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
totally +1Tom schreef:Ja gaaf ding, maar na deze auto ben ik definitief klaar met het:
- Motorkap in hoge lijn naar het raam voor laten lopen (niet in lijn met de zijruiten want die beginnen lager)
- De lijn naar de achterkant begint laag en loopt omhoog
- Zijruitje in de deur voorin
- De opliggende koplampen, lekker ver doorgetrokken over de motorkap
- Die 'grote mond'-grille eronder, met twee gaten erlangs voor een mistlampje
- Een stoere 'diffusor' aan de achterkant
Het zijn stijlkenmerken die stuk voor stuk al terugkomen op tig andere auto's... ik ben er een beetje klaar mee! Opel, Peugeot, Fiat, etc. ze hebben het allemaal.
- Jurriaan
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
- Locatie: Rotterdam
Die achterlichten en die lijn daar naartoe doen me erg Koreaans aan, geen flauw idee of dat klopt of hoe ik eraan kom, maar mooi vind ik het in ieder geval nietTom schreef:Ik vind em ook mooi om te zien hoor, model klopt wel en ziet er lekker dik uit.
Maar met die styling-kenmerken ben ik nu wel klaar.

- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
Die difuser,die komt bekend voor:
[IMG:1024:768]http://img442.imageshack.us/img442/9305/94080107ox6.jpg[/img]
[IMG:1024:768]http://img442.imageshack.us/img442/9305/94080107ox6.jpg[/img]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten