Hyundai Coupe RWD...

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 26 mar 2008, 13:58

Peter Tunissen schreef:Jongens, 310pk en 0-100 in 6 seconden.
Dat ding weegt of 1800kg (erg) of komt met een jaren '70 drietraps automaat die een paar seconden bedenktijd nodig heeft om op te schakelen (erger).
Of misschien wel allebei.
Valt toch wel mee?

135i -> 306pk en 0-100 in 5.3.

Dus 0.7 seconden (volgens de press release) dus langzaamer?

Dat is toch niet zo bijzonder? Hoeft ie toch geen 1800 kg voor te wegen?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 26 mar 2008, 14:05

In minder dan 6 seconden naar 100 is toch geen slechte prestatie?
Dat ie meer dan 1200/1300 kilo gaat wegen lijkt me logisch, welke auto van dat formaat weegt tegenwoordig nog minder? Geen één.
1800 kilo lijkt me zwaar overdreven.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 26 mar 2008, 14:06

http://www.autoblog.com/2008/03/19/new- ... pe-debuts/
Order the Hyundai Genesis Coupe (available by Spring of 2009) with the four-cylinder and you'll get an all-aluminum DOHC turbocharged 2.0L mill with continuously variable valve timing on both the intake and exhaust producing 212 horsepower (223 on premium fuel!) and 217 pound-feet of torque. For comparison's sake, that's two more horsies than the 210-horsepower Ford Mustang V6, though the Mustang does produce a lot more torque at 240 pound-feet. Unfortunately, being down two cylinders doesn't translate into a lower curb weight, as the 3,439-lb. Genesis Coupe is some 139 lbs. heavier than the 'Stang.
And then there's the V6 model. It's Hyundai's familiar all-aluminum DOHC 3.8L V6, also with variable valve timing though only on the intake side. In the Genesis Coupe, this engine produces the aforementioned 306 horsepower and 263 pound-feet of torque at 4,700 RPM. A Ford Mustang GT equipped with a 4.6L V8 produces 300 horsepower and 320 foot-pounds of torque. With the V6, the Genesis Coupe actually weighs a few pounds less than the Mustang GT (3,549 lbs. to 3,518), so performance should be comparable.
Dus 3439 en 3518lbs.
Dat is 1563 en 1599 kilo, voor respectievelijk de viercilinder en de zescilinder (allebei fabrieksopgave, dus in het echt zal het nog wel wat zwaarder zijn).
Valt me nog wel mee, maar het is dus ook geen 1200kg auto. :(

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 26 mar 2008, 14:14

Strippen en een kooi erin. 8)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 26 mar 2008, 14:16

Gewicht is rond 1500/1600 dikke prima.

Automaat is een optie Peter, lees nou eens beter.

Lijnen zijn super, concept ook.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 26 mar 2008, 14:37

Macboy schreef:Gewicht is rond 1500/1600 dikke prima.
Voor een vrachwagen ja. :lol:

Is toch treurig dat 1600kg gewoon als een ok gewicht wordt gezien, ga zo nog 10 jaar door en je kunt een lichte, sportieve coupé kopen van net iets boven de 2000kg kopen, rijdt echt super.
Voor een sportieve auto is iedere extra kilo er eentje die je merkt en die je eigenlijk niet wil.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 26 mar 2008, 15:19

Mijn 535 woog +- 1550 kilo, af fabriek, dus in het echt veel meer. Die had 100 pk minder dan deze Hyundai. En die auto wil ik toch best sportief noemen. Pas op een circuit viel 't gewicht op met overhellen en die oude ballonbanden die ik zo mooi vind die doen 't daar ook niet echt fijn. Toch waren 't leuke rondjes.

100 pk meer en een Koreaan logo: je kan uren blijven lullen over gewicht, maar als de prijs goed is (zal wel), dan vind ik 't een goeie deal.

Een 1 serie met 160 pk en evenzoveel kilo minder zal duurder zijn en maakt 't daarom voor veel RWD adepten niet interessant (te weinig pk's per euro).

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 06 mei 2008, 12:44

Hyundai Genesis Coupe

Hyundai is looking to heighten the competition with the debut of its Genesis Coupe, a 300-horsepower sports car. The vehicle, unveiled during the New York International Auto Show, is a rear-wheel drive coupe with two engines -- a 212-horesepower, 2.0-liter turbocharged four-cylinder engine and a range-topping all-aluminum, 306-horsepower, DOHC 3.8-liter V6 engine. Using the 3.8-liter Lambda DOCH V6 engine, drivers can go from 0 to 60 miles per hour in under six seconds. The 2010 Genesis Coupe, which first appeared as concept model during the 2007 Los Angeles Auto Show, is scheduled to rollout in the spring of 2009.


Mooi ding zeg! :shock:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 06 mei 2008, 13:14

ziet er inderdaad goed uit, een leuke coupe, en heel wat beter dan de scoupe van weleer.
Benieuwd hoe zwaar ie wordt met die V6.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Google [Bot] en 8 gasten