We've had rumors and spy shots before, but up until now we really didn't have any confirmation that Hyundai's new Tiburon replacement would switch from a pull-me to a push-me. With the new rwd platform that the company recently developed for its Genesis luxury sedan, it was expected that the next generation of affordable sports car from Korea would ditch its fwd layout and get some true sports car manners. Well, Hyundai just confirmed that when that car shows up in late 2008 or early 2009, it will indeed be rear-wheel drive.
As predicted, the car will share its rwd platform with the already-announced Genesis sedan, which we should see in about a year. The Tiburon replacement should show up half a year to a year after the sedan, and might even come as a convertible. In fact, there is also a suggestion that we'll be seeing several models based on this platform. We're not sure if the coupe will share the sedan's new V8 in addition to the expected V6, but it would make an interesting competitor for the Mustang if it did. Hyundai has officially said no, but there are still whispers, and if not a V8, some kind of boosted V6 in the top models might suffice.
[Source: Automotive News, sub. req.]
Hyundai Coupe RWD...
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Hyundai Coupe RWD...
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
Filmpje van de nieuwe Genesis Coupe
http://www.youtube.com/watch?v=FbTFytjFGrw
Niet slecht al zeg ik het zelf en al helemaal als je de Amerikaanse prijs omrekend naar euro's. Vanaf 20000 euro!!
http://www.youtube.com/watch?v=FbTFytjFGrw
Niet slecht al zeg ik het zelf en al helemaal als je de Amerikaanse prijs omrekend naar euro's. Vanaf 20000 euro!!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Dat doen ze toch goed hoor 8) en als je dat filmpje ziet zitten er zoveel punten in van herkenning en van dingen waarvan autominded people zeggen das goed en bij die auto dat en bij die dat...je ziet veel kenmerken van punten die wel eens aangehaald zijn door mensen, een leuke mix gemaakt..ben benieuwd want volgens mij is dit merk over het algemeen niet zo zwaar 

- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
Een paar foto's en wat tekst uit autoweek
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/2/cb3 ... 744692.jpg[/img]
Jammer dat (nog) niet naar Europa komt. Vind het toch wel een erg mooie coupe.
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/7/dec ... 7223c7.jpg[/img]De geluksvogels in de Verenigde Staten die wél de Hyundai Genesis Coupé kunnen bestellen, hebben de keuze uit twee motoriseringen. Er is niet alleen een V6, ook ‘downsizen’ is namelijk mogelijk.
Bekijk de video
De basismotor van de Genesis Coupé is een nieuwe 2,0-liter turbomotor met 223 pk. Het maximumkoppel bedraagt 295 Nm. Hyundai koppelt de turbomotor aan een handgeschakelde zesversnellingsbak of een vijftrapsautomaat. De topsnelheid bedraagt 220 kilometer per uur.
Dan is er een 3,8-liter V6 als topmotorisering. Deze mobiliseert 310 pk’s en een maximumkoppel van 357 Nm. In dit geval is er een handbak met zes versnellingen of een automaat met hetzelfde aantal verzetten. Deze topversie sprint in minder dan zes seconden naar 100 kilometer per uur en bereikt een topsnelheid van 240 kilometer per uur.
De Genesis Coupé is 4,63 meter lang, 1,87 meter breed en 1,38 meter hoog. De wielbasis bedraagt 2,82 meter en een sperdifferentieel is optioneel. In het persbericht laat de Engelse importeur zeer duidelijk weten dat het de Genesis graag op de thuismarkt wil voeren. Als alle importeurs dat doen, zien we de coupé uiteindelijk dan misschien toch op het Europese wegennet verschijnen.
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/2/cb3 ... 744692.jpg[/img]
Jammer dat (nog) niet naar Europa komt. Vind het toch wel een erg mooie coupe.
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
http://worldwide.hyundai-motor.com/comm ... 08_10.htmlGenesis Coupe´s body shell is rich in ultra-high-tensile steel. Genesis Coupe is lighter than the Infiniti G37, and its chassis is also 24 percent stiffer in bending rigidity than the BMW E46 M3. Rear-wheel drive provides a 55:45 front/rear weight distribution
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
dus de GENESIS COUPE SE is the one to look out for...
mooie woorden 25% stijfer dan de E46 M3...Rico we hebben een nieuwe kandidaat
mooie gewichtsverdeling, 3.8 V6 310pk leuke goodies, en zo te horen gaat het gewicht meevallen...
als de prijs ook goed is hebben ze een leuke tegen hanger voor bepaalde Europese modellen, dit is best serieus met RWD
mooie woorden 25% stijfer dan de E46 M3...Rico we hebben een nieuwe kandidaat


- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
http://www.autovisie.nl/nieuws/nieuwsov ... /index.xml
Ik vind hem wel fraai hoor. Als het FWD was geweest had ik er geen reet aangevonden, dat wel, maar lelijk is 'ie niet. 310pk, sper, importeren dat ding!
Ik vind hem wel fraai hoor. Als het FWD was geweest had ik er geen reet aangevonden, dat wel, maar lelijk is 'ie niet. 310pk, sper, importeren dat ding!
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Jongens, 310pk en 0-100 in 6 seconden.
Dat ding weegt of 1800kg (erg) of komt met een jaren '70 drietraps automaat die een paar seconden bedenktijd nodig heeft om op te schakelen (erger).
Of misschien wel allebei.
Ik vind het super dat ze met RWD willen komen, hoe meer keus op dat gebied hoe beter, maar achterwielaandrijving is een middel om lekker rijdende auto's te bouwen, geen doel op zich.
M.a.w. je kunt ook een RWD hondenhok op de markt zetten.
Dat ding weegt of 1800kg (erg) of komt met een jaren '70 drietraps automaat die een paar seconden bedenktijd nodig heeft om op te schakelen (erger).
Of misschien wel allebei.
Ik vind het super dat ze met RWD willen komen, hoe meer keus op dat gebied hoe beter, maar achterwielaandrijving is een middel om lekker rijdende auto's te bouwen, geen doel op zich.
M.a.w. je kunt ook een RWD hondenhok op de markt zetten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], EvdP en 2 gasten