wil een PG blok met eaton of turbo
-
wil een PG blok met eaton of turbo
beste A1 G60 en anderen.
Ik weet niet of dit de juiste plaats is om wat info te verkrijgen, zo niet hoor ik dit wel.
Ik ben al zolang op zoek naar wat nuttige info over hetgeen jullie zo makkelijk schijnen te praten.
De optie met het TD spruitstuk met een K03 sprak mij zeer aan.
Kun je mij verraden welk TD spruitstuk?
ik wil gaan voor een K03 of een eaton op mijn vers aangeschafte PG blok met bak en subframe. Dan ben ik denk wel de enige in nederland met mun 4deurs opa-auto met meer dan 200PS denk ik. haha
Nu heb ik de volgende opties
1) K03 aanschaffen op een 1800 20v spruitstuk, past dit op PG?
2) K03 op een 20 fsti spruitstuk van een g5 gti, past dit op PG?
3) Eaton M64 kopen en met welk spruitstuk dan?
ben al in etos aan t zoeken geweest waar ik al veel aan gehad heb maar bij deze kom ik er even niet uit en ik wil het wiel ook niet opnieuw uitvinden.
...en het moet op gas kunnen draaien, met speciale gasinjectie blijkt dit te werken met een turbo(heb ik een link van)of dus eventueel met een uitschakelbaar \chargersysyeem dmv MBmagneetschakeling oid
Ik ben reeds op de hoogte van de verschillen tussen een kompressor en een turbo, het gaat mij meer om de verschillende mogelijkheden, de levensduur, en vooral het mogelijke koppel
wat mag een goeie K03 dan kosten?-en wat heb ik reeel nog meer nodig voor de ombouw?
Kan ook nergens wat info krijgen over hoeveel pk een PG blok heeft zonder G-lader, dus als ongeblazen motor?- iemand een idee?
Bedankt alvast voor de info, ben al maanden aan t puzzelen maar kom er niet uit.
Moet ik betreffende bedrading veel aanpassingen maken/dashtellers oid, heb er nu een gekietelde ABU motor in met een dieselbak van een al wat oudere polo DSL(!!)
Heb haar wel wat verstevigd met veerpootbruggen, 2voor en 1 achter, geslammed met een schroefsetje van een goed merk, zijuitlaat merk eigenbouw. Bumpers van t nieuwere model die en even snel -goedgelukt, dat wel- gespoten met velgenspray, haha.
Verder staat ze stevig op 16inch voor en 17inch achter.
Ik zal voor belangstellenden even wat fotooz van cordi maken, ergens heeft ze wel wat vind ik op een rat-achtige manier.
Maar wat zouden jullie doen met dat PG blok, low budget?
groeten gekke gerrit
Ik weet niet of dit de juiste plaats is om wat info te verkrijgen, zo niet hoor ik dit wel.
Ik ben al zolang op zoek naar wat nuttige info over hetgeen jullie zo makkelijk schijnen te praten.
ik wil gaan voor een K03 of een eaton op mijn vers aangeschafte PG blok met bak en subframe. Dan ben ik denk wel de enige in nederland met mun 4deurs opa-auto met meer dan 200PS denk ik. haha
ben al in etos aan t zoeken geweest waar ik al veel aan gehad heb maar bij deze kom ik er even niet uit en ik wil het wiel ook niet opnieuw uitvinden.
...en het moet op gas kunnen draaien, met speciale gasinjectie blijkt dit te werken met een turbo(heb ik een link van)of dus eventueel met een uitschakelbaar \chargersysyeem dmv MBmagneetschakeling oid
Ik ben reeds op de hoogte van de verschillen tussen een kompressor en een turbo, het gaat mij meer om de verschillende mogelijkheden, de levensduur, en vooral het mogelijke koppel
wat mag een goeie K03 dan kosten?-en wat heb ik reeel nog meer nodig voor de ombouw?
Kan ook nergens wat info krijgen over hoeveel pk een PG blok heeft zonder G-lader, dus als ongeblazen motor?- iemand een idee?
Bedankt alvast voor de info, ben al maanden aan t puzzelen maar kom er niet uit.
Moet ik betreffende bedrading veel aanpassingen maken/dashtellers oid, heb er nu een gekietelde ABU motor in met een dieselbak van een al wat oudere polo DSL(!!)
Heb haar wel wat verstevigd met veerpootbruggen, 2voor en 1 achter, geslammed met een schroefsetje van een goed merk, zijuitlaat merk eigenbouw. Bumpers van t nieuwere model die en even snel -goedgelukt, dat wel- gespoten met velgenspray, haha.
Verder staat ze stevig op 16inch voor en 17inch achter.
Ik zal voor belangstellenden even wat fotooz van cordi maken, ergens heeft ze wel wat vind ik op een rat-achtige manier.
Maar wat zouden jullie doen met dat PG blok, low budget?
groeten gekke gerrit
-
nounounou
dat het teveel moeite is of teveel geld kost
: .... dat kan toch niet het antwoord zijn dat ik graag zou willen horen op dit forum.
Dan kan ik nog wel andere zaken vinden op fora waarvan ik dan weer zeg; waar maken jullie je druk over of stel je niet zo aan. Maar ieder zun meug.
Jammergenoeg vind ik hier niet de hulp van een stel autofreaks die ik gehoopt had te krijgen, zal toch meer op corrado en vw fora kijken moeten.
desalniettemin zal ik mijn project doorzetten, of jullie het nou de moeite waard vinden of niet,
de groeten van gekke gerrit

Dan kan ik nog wel andere zaken vinden op fora waarvan ik dan weer zeg; waar maken jullie je druk over of stel je niet zo aan. Maar ieder zun meug.
Jammergenoeg vind ik hier niet de hulp van een stel autofreaks die ik gehoopt had te krijgen, zal toch meer op corrado en vw fora kijken moeten.
desalniettemin zal ik mijn project doorzetten, of jullie het nou de moeite waard vinden of niet,
-
-
-
Re: nounounou
gekke gerrit schreef:dat het teveel moeite is of teveel geld kost: .... dat kan toch niet het antwoord zijn dat ik graag zou willen horen op dit forum.
Man man man, wat een opmerking weer.

- MartijnGizmo
- frank de jonge
-
antwoord dat je horen wil
tja hugo......zal wel liggen aan de interesses (of niet dus)die die antwoordengevers hebben, of hun kennis, dat kan ook.......òf mss loop ik wel niet lang genoeg mee op dit forum om een verstandig antwoord te krijgen. Maar het ios al voorelkaar, kost alles bijelkaar nog geen 1800euri, G60 motor en bak + eaton M64+ ingebouwd èn op gas.
De groeten van gekke gerrit

De groeten van gekke gerrit

- frank de jonge
- Niels
- Auto: Prius+
Niels schreef:Tja vrij simpel dat "gemakkelijk" bouwen van een goedkope turbo set-up bestaat volgens mij niet. Ik heb nog niemand maar dan ook niemand gezien met een TD(I) uitlaatspruitstuk en een K03 van een 20VT motor. In theorie zou het misschien moeten passen omdat er op de TDI ook een K03 zit maar ik heb het nog niet gezien en dat terwijl een hoop "plug and play" is binnen VW en er een hoop handige jongens rondlopen.gekke gerrit schreef:Ik ben al zolang op zoek naar wat nuttige info over hetgeen jullie zo makkelijk schijnen te praten.
Antwoord op vraag 1: dat spruitstuk past niet (maar er schijnen pasplaten voor te zijn)
Antwoord op vraag 2: zie antwoord vraag 1![]()
Antwoord op vraag 3: moet je zelf maken
Een PG zonder drukvulling levert denk ik een pk-tje of 70. Je hebt een veel te lage compressie einddruk voor een beetje vermogen namelijk.
Handig forum is denk ik het Corrado forum (www.slook.nl/corrado). ff aanmelden en je kunt er een hoop vinden ook over de M64.
Mijn ervaring:
Een turbo + spruitstuk + intercooler + chip voor 200+pk gaat je zeker 1500,- en daarom heb ik dit project ook geschrapt. Wil je goedkoop dan moet je met een standaard ECU gaan draaien en heb je een turbo nodig met een karakteristiek die gelijk is aan de G-lader en die vind je niet.
Een uitlaatspruitstuk koop je voor 180,- op www.ebay.de
Koop een Garrett T3 turbo i.p.v. een K03
Op jouw andere vragen weet ik het antwoord niet. Succes met bouwen
-
precies
en bedankt, dat zijn nou de opmerkingen/antwoorden waar wellicht ik iets mee zou kunnen.
Ik refereerde eigenlijk aan t verhaal van A1-G60, die zei t volgende :
Een goede orientatie in de States, kan je veel geld schelen.
En een G60 en 200pk is zelfs low budget niet zo moeilijk te halen.
Spruitstuk van een turbodiesel ertegen, k03 erop en gaan.
Met verder geen andere onderdelen moet dit echt wel te doen zijn.
Duurste zal een programma op maat zijn bij b.v JD.
Hier begrijp ik uit dat eigenlijk alleen de software-aanpassing in de papieren zou kunnen gaan lopen, de onderdelen zijn wel te krijgen, lijkt me.
Andere tips en gestes zijn altijd welkom, ik ben ruimdenkend, voorzien van twee rechter handen en sta voor alles open.
en de groetjez van Gekke Gerrit
Ik refereerde eigenlijk aan t verhaal van A1-G60, die zei t volgende :
Een goede orientatie in de States, kan je veel geld schelen.
En een G60 en 200pk is zelfs low budget niet zo moeilijk te halen.
Spruitstuk van een turbodiesel ertegen, k03 erop en gaan.
Met verder geen andere onderdelen moet dit echt wel te doen zijn.
Duurste zal een programma op maat zijn bij b.v JD.
Hier begrijp ik uit dat eigenlijk alleen de software-aanpassing in de papieren zou kunnen gaan lopen, de onderdelen zijn wel te krijgen, lijkt me.
Andere tips en gestes zijn altijd welkom, ik ben ruimdenkend, voorzien van twee rechter handen en sta voor alles open.
en de groetjez van Gekke Gerrit
- Niels
Een turbo en spruitstuk red je wel voor 500,- een PG + de rest lukt ook wel voor rond de 250,- maar dan het samensmelten tot een mooi lopend geheel dat gaat nog eens zo'n bedrag kosten denk ik. Beetje programmeren, test run, afstellen, test run enz. blijft maatwerk maar best te doen. Informeer anders eens bij JD of FH-technik of ze al ervaring hebben met een 200pk Turbo PG. Scheelt misschien wel als ze niet vanaf 0 hoeven beginnen 

-
resumee
oke, aangeschaft is het volgende....g60 blok met bak zonder lader.
Garrett met t3 flens en spruitstuk voor g60 turbo toepassing van ebay.
M64 eaton met magneetschakeling en wat buizen spul erbij EN een chip voor deze setup.
Het plan is als volgt:
Voor het normale rijden (met gas) wordt de turbo gebruikt, dat werkt met LPI gasinjectie , wil ik een extra boost met de eaton schakel ik over op benzine (met dus grotere injectoren en regelbare brandstoftoevoer)
Dus we krijgen dan een '94er seat cordoba met een PG blok met turbo EN compressor, op gas.
Uniek, dacht ik zo en iduidelijk eens iets anders dan een golf of polo.
Als ik gelegenheid heb zal ik voor belangstellenden wel wat fotoos regelen, ik hoor t wel.
De motor heb ik aan een motorsteun gehangen zodat ik er mooi aan alle kanten aan werken kan, kan m zelfs de huiskamer binnenrollen.
Zou de vrouw des huizes t toestaan
:
groeten van Gekke Gerrit
Garrett met t3 flens en spruitstuk voor g60 turbo toepassing van ebay.
M64 eaton met magneetschakeling en wat buizen spul erbij EN een chip voor deze setup.
Het plan is als volgt:
Voor het normale rijden (met gas) wordt de turbo gebruikt, dat werkt met LPI gasinjectie , wil ik een extra boost met de eaton schakel ik over op benzine (met dus grotere injectoren en regelbare brandstoftoevoer)
Dus we krijgen dan een '94er seat cordoba met een PG blok met turbo EN compressor, op gas.
Uniek, dacht ik zo en iduidelijk eens iets anders dan een golf of polo.

Als ik gelegenheid heb zal ik voor belangstellenden wel wat fotoos regelen, ik hoor t wel.
De motor heb ik aan een motorsteun gehangen zodat ik er mooi aan alle kanten aan werken kan, kan m zelfs de huiskamer binnenrollen.
Zou de vrouw des huizes t toestaan

groeten van Gekke Gerrit
- Niels
Foto's zijn zeker welkom
Leuk bedacht :!: Met de turbo op het LPI systeem draaien en met de turbo en compressor op de benzine ECU. Ik vraag me alleen wel af op hoevel compressie einddruk je uitkomt met een compressor erbij. Alleen een Turbo van redelijke grootte geeft ook genoeg vulling. Eigenlijk zou je met een dergelijk systeem je kleptiming moeten kunnen varieeren om zo een beetje met je compressie verhouding te kunnen spelen.
Mocht je je PG ermee opblazen dan heb ik ook nog wel eentje voor je liggen
Wat heb je er trouwens voor gegeven? Ik heb lange tijd een motor met aanbouw delen + bak + pedalenbox + schakelkabels + ECU en kabelboom voor 300,- te koop gehad en niemand die het wilde hebben
Inmiddels ECU + kabelboom verkocht voor 100,- en bak + kleine delen voor 225,-
Duurt wat langer maar brengt nog meer op 

Mocht je je PG ermee opblazen dan heb ik ook nog wel eentje voor je liggen

-
opblazen
bedankt voor t aanbod alvast, wellicht maak ik daar nog gebruik van in de toekomst, wie weet.
Ik heb een PG blok met bak en bekabeling gekocht uit een rijdende auto met 130000km voor 350euro, leek me niet al te duur. De lader hoefde ik niet, dat vond de verkoper nogal vreemd......
Ik was nog niet van plan t blok te openen omdat t perfect loopt, alleen wat cosmetische aanpassingen zoals het polijsten van onderdelen en een kleurtje geven.
Garrett met "orgineel" 8v turbospruitstuk was 280euro. (nog niet in huis, ebay aanschaf)
Eaton M64 was met buizen en blow-off valve 300euro. Verder heb ik nu nog een MBsprinter intercooler op t kopje getikt voor 50e en een beugel om de eaton te plaatsen(gratiz), -knap formaat trouwens die intercooler, moet die achter de bumper
:
Ik zal de uitgaven hier ook wat bijhouden, wellicht handig voor mijzelf ook .
Totaal uitgaven tnt 980euro.
Ik geloof dat de hoofdcomponenten zo wel aanwezig zijn.
Eventuele aanvullingen zijn welkom van iedereen.
[/quote]seat cordoba type 1 krijgt wat peper in zun spaanse kont

Ik heb een PG blok met bak en bekabeling gekocht uit een rijdende auto met 130000km voor 350euro, leek me niet al te duur. De lader hoefde ik niet, dat vond de verkoper nogal vreemd......
Ik was nog niet van plan t blok te openen omdat t perfect loopt, alleen wat cosmetische aanpassingen zoals het polijsten van onderdelen en een kleurtje geven.
Garrett met "orgineel" 8v turbospruitstuk was 280euro. (nog niet in huis, ebay aanschaf)
Eaton M64 was met buizen en blow-off valve 300euro. Verder heb ik nu nog een MBsprinter intercooler op t kopje getikt voor 50e en een beugel om de eaton te plaatsen(gratiz), -knap formaat trouwens die intercooler, moet die achter de bumper

Ik zal de uitgaven hier ook wat bijhouden, wellicht handig voor mijzelf ook .
Totaal uitgaven tnt 980euro.
Ik geloof dat de hoofdcomponenten zo wel aanwezig zijn.
Eventuele aanvullingen zijn welkom van iedereen.
[/quote]seat cordoba type 1 krijgt wat peper in zun spaanse kont