Roken met de auto

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Roken met de auto

Bericht door RVV » 24 mar 2008, 00:50

Hoe staan jullie daar tegenover?

Roken met die banden. de plakken rubber door de straten heen laten vliegen.. gillen en kermen met die bandjes.. roken ze zullen ze, de bandenboer word je grootste vriend..

Of toch maar een beetje rustig aan, de rubberprijs zit bijna op goudprijs niveau. En flink roken kost nog wel even wat meer dan alleen rubber..

Zonde dat er nu wél mee gerookt wordt?


:lol:

Nicole
Berichten: 94
Lid geworden op: 09 okt 2007, 21:32
Locatie: Ergens in het oosten....

Bericht door Nicole » 24 mar 2008, 01:38

:lol:

Ik zeg toch, ik ben een roker!!! :twisted:

Gebruikersavatar
Remy
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20

Bericht door Remy » 24 mar 2008, 01:41

Lekker relativerend dit na het topic van Peric. :lol: Attenooie waar kan een mens zich druk om maken.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 24 mar 2008, 01:44

Ik ben daar meestal erg voorzichtig mee, of moet een sprintje doen oid, maar echt roken met goede banden no way...zonde voor rubbers en onderstel...hooguit per ongeluk als ik eens hard optrek :twisted: denk vaak teveel over al dat soort zaken na :? ben wel gek met m'n beestje , en denk jij Rico ook wel met je M3 CS.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16604
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 24 mar 2008, 02:41

Iedere M3 die ik in filmpjes voorbij zien komen, gaan sideways, dus waarschijnlijk kan het niet zo'n kwaad 8)

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 24 mar 2008, 07:43

Ging prima gister inderdaad!

Mooi glad en voila daar kwam het kontje weer.

Nan

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 24 mar 2008, 09:15

partyondude schreef:Iedere M3 die ik in filmpjes voorbij zien komen, gaan sideways, dus waarschijnlijk kan het niet zo'n kwaad 8)
:lol:


Roken? Ja met name vol op het gas :!: Pluimen die ouwe diesel :D Wat nou roetfilter :twisted:

Maurice Hoekstra
Berichten: 98
Lid geworden op: 14 mar 2007, 17:32

Bericht door Maurice Hoekstra » 24 mar 2008, 09:22

Niels schreef:
Roken? Ja met name vol op het gas :!: Pluimen die ouwe diesel :D Wat nou roetfilter :twisted:
+1. Met een oude getunede VP TDI heb je definitief geen last meer van bumperklevers. Ik heb zelfs het idee dat hij het op Ultimate meer doet als op normale.. Zou het dichtmaken van de EGR helpen voor de APK of is dat een fabeltje?

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 24 mar 2008, 09:38

EGR is voor het recyclen van uitlaat gas, oftewel het wordt er ex-uitlaat schoner van :wink: Voor de apk moet ie open lijkt me maar misschien is het niet eens meetbaar.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 mar 2008, 09:53

GTRene schreef:Ik ben daar meestal erg voorzichtig mee, of moet een sprintje doen oid, maar echt roken met goede banden no way...zonde voor rubbers en onderstel...hooguit per ongeluk als ik eens hard optrek :twisted: denk vaak teveel over al dat soort zaken na :? ben wel gek met m'n beestje , en denk jij Rico ook wel met je M3 CS.

+1

Keer knallen vind ik prima, maar spinnende wielen met rokende banden kan ik alleen maar jammer en dom vinden, nodeloos gesloop van iets waar ik te veel van houd en te hard voor heb gewerkt om het zo naar zijn grootje te helpen.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40180
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 24 mar 2008, 10:05

Naja, van mij weten jullie het wel... maar niet in woonwijk of druk verkeer etc, afgelegen met een rookwolkje achter je aan de bocht om komen kan geen kwaad op zn tijd.

In mijn geval nu met de civic, die 205/55/16 bandjes kosten nog geen 100 per stuk als je ze via autobandenmarkt haalt dus ik zie t probleem niet van wat sportiever rijden.

Online
Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3894
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 24 mar 2008, 10:13

No way. Veel te zwaar en zonde van het rubber, onderstel, aandrijflijn e.d.

Wil best soms wel even driften, maar altijd en alleen maar als het nat is en de vloeistoffen warm.


Mark.

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Bericht door Nutkees » 24 mar 2008, 10:33

ben niet zo'n roker :lol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 24 mar 2008, 11:57

Flatline schreef:ben niet zo'n roker :lol:
nee? :lol: ik herinner me nog een filmpje waarbij sommige mensen heftig reageerden :lol: :wink:
ach af en toe wat sportief rijden e.d. is ook wel wat anders dan echt stilstaan en dan vol op het gas puur om de banden te laten roken/spinnen keer op keer gewoon om indruk te maken oid...en op een natte weg ook weer heel wat vriendelijker voor je aandrijflijn e.d. maar je hebt wat mensen die een auto en aandrijflijn en onderstel gewoon naar hun grootje helpen, dat vind ik zonde, en ach af en toe dwars gaan op een wat vochtige weg is ook niet zo erg voor de auto.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40180
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 24 mar 2008, 12:09

Naja, ik zie het zo.. er zijn zat mensen die vanaf gaslos ineens vol op het gas gaan.. bedoel.. wat is er slechter voor je aandrijflijn ;)

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 24 mar 2008, 12:13

Donuts, burnouts etc. zul je mij niet zien doen. Zelfs niet met een auto die het makkelijk kan. Op nat wil ik wel eens wat glijden verder niet.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 24 mar 2008, 12:19

Knot schreef:Naja, ik zie het zo.. er zijn zat mensen die vanaf gaslos ineens vol op het gas gaan.. bedoel.. wat is er slechter voor je aandrijflijn ;)
Klopt als je veel vermogen hebt bij laag koppel komen er ook aardig wat krachten op los, maar dat zijn productieve krachten naar voren, en not for show zeg maar... 8) daar ontkom je niet aan zonder wat DF 8)

Trouwens ik had destijds zo'n BMW M compact, en als ik daar volle polle mee wegging op bepaald asfalt/straat dan bonkte de achteras enorm dat voelde niet fijn aan :? maar deed ie niet altijd, lag waarschijnlijk aan de achteras constructie en onderstel :roll: affijn zoiets met wel meer auto's meegemaakt met zo'n onderstel en veel vermogen, dan voel je dat ook door je donder gaan als oew...dat voelt toch wel als marteling :roll:

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 24 mar 2008, 12:21

Flatline schreef:ben niet zo'n roker :lol:
Nee klopt. Want dit was natuurlijk je evil-twin brother :P.

[img:700:465]http://marknauta.nl/photo/bmwz3m/bmwz3m-14.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40180
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 24 mar 2008, 12:48

Rene, ik bedoel niet de krachten van de motor/koppel maar het hikken wat sommige mensen doen, gas los, volgas, gaslos, volgas, dan krijg je vanzelf meer speling op de aandrijflijn en daar kan geen burnout tegenop!

erwin20vt
Berichten: 799
Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13

Bericht door erwin20vt » 24 mar 2008, 13:02

Maurice Hoekstra schreef:
Niels schreef:
Roken? Ja met name vol op het gas :!: Pluimen die ouwe diesel :D Wat nou roetfilter :twisted:
+1. Met een oude getunede VP TDI heb je definitief geen last meer van bumperklevers. Ik heb zelfs het idee dat hij het op Ultimate meer doet als op normale.. Zou het dichtmaken van de EGR helpen voor de APK of is dat een fabeltje?
EGR dicht maken voor de Apk maakt geen verschil, Wat de EGR doet is een klein deel van de uitlaatgassen terug voeren de motor in, met als doel dat bij de verbranding de temp. in de cilinder lager wordt, en hierdoor gaat de Nox uitstoot omlaag.
Maar de EGR staat bij vollast v/d motor dicht voor een optimale verbranding, dus ook bij de roetmeting!

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Bericht door Peric » 24 mar 2008, 22:46

Remy schreef:Lekker relativerend dit na het topic van Peric. :lol: Attenooie waar kan een mens zich druk om maken.
Ik dacht, 'laat ik 't 's in de groep gooien..'.
Was ook niet zo serieus bedoeld ook hoor. Had niet verwacht dat het zo storm zou lopen.. :)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 24 mar 2008, 22:51

Knot schreef:Rene, ik bedoel niet de krachten van de motor/koppel maar het hikken wat sommige mensen doen, gas los, volgas, gaslos, volgas, dan krijg je vanzelf meer speling op de aandrijflijn en daar kan geen burnout tegenop!
ah zo...dat is inderdaad slopend voor je matteriaal en je krijgt her en der speling en vraagt erg veel van je matteriaal...veel draait inderdaad om 1 zijn met je machine en aanvoelen wat kan voor het matteriaal.

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 24 mar 2008, 23:15

Flatline schreef:ben niet zo'n roker :lol:
Die ene keer dat ik je gezien heb heb ik je vaker haaks over de weg zien gaan dan gewoon recht :lol:

Gebruikersavatar
Adje ///M3
Berichten: 3340
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
Locatie: Golfke

Bericht door Adje ///M3 » 24 mar 2008, 23:18


Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 25 mar 2008, 11:01


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten