Een km of 20 voor mij bestemming doemde er een paar blauwe koplampen op in de spiegel die stevig snel dichterbij kwamen. Ik reed nauwelijks te hard, maar voor de zekerheid liet ik iets gas los.
Met een groot snelheidsverschil spoot een behoorlijk nieuwe BMW Z4M Coupe voorbij. Even 2 versnellingen terug en erachter aan. De Z4 sloeg al snel een weg in die voor mij onbekend was, maar op mijn navigatie zag ik dat de weg recht was en verder zag ik geen overig verkeer, dus GAS EROP! De Z4 had een voorsprong maar begon ineens stevig te remmen, even inhouden kijken wat deze berijder wil. Ik dacht dat hij het niet vertrouwde en me voorbij wilde laten. Maar zag toen waarom hij remde, een pittige drempel. Ik ook remmen terug naar 3 en zag dat hij meteen na de drempel er vol voor ging even liep de z4 weg, maar ik kreeg het idee dat het niet overtuigend was en zo hoopte ik op een volgende drempel. En ja hoor weer remmen, dus nu terug naar 2 kijken wat deze Z4 nu nog in te brengen heeft. Doordat de Z4 als eerste de drempel verliet kon hij nog even genieten, maar als snel werd de afstand tussen zijn achterlichten en mijn koplampen kleiner

De 1395kg 'lichte' Z4 redde het niet tegen mijn 1490kg zware e36

Na een paar 100m mijn weg vervolgd en de Z4 even een seintje gegeven.