Audi A3 business edition
- Macboy
Audi A3 business edition
Sinds heden verkrijgbaar: de Audi A3 business edition in alle modellen. Maar ik vind dit toch wel een weggeef-prijs.
De redelijk complete standaarduitrusting wordt aangevuld met metallic/pareleffect lak een volautomatische airconditioning en de Radio Chorus met CD-frontlader.
De Audi A3 Business Edition 1.6 is er voor € 22.625,- :!:
Das toch niet veel ? Lijkt mij een super aanbieding.
Een Opel Astra 1.6 temptation (airco en radio) heb je voor € 22.695,-. Nou dan wist ik het wel.
Reden is natuurlijk de nieuwe A3 die eraan zit te komen.
De redelijk complete standaarduitrusting wordt aangevuld met metallic/pareleffect lak een volautomatische airconditioning en de Radio Chorus met CD-frontlader.
De Audi A3 Business Edition 1.6 is er voor € 22.625,- :!:
Das toch niet veel ? Lijkt mij een super aanbieding.
Een Opel Astra 1.6 temptation (airco en radio) heb je voor € 22.695,-. Nou dan wist ik het wel.
Reden is natuurlijk de nieuwe A3 die eraan zit te komen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Redelijk compleet?
Heb bij Audi ooit wel eens zitten configureren maar aut. airco mag er toch haast wel standaard op.
Dit is meer een SEAT actie
Voor de leaserijder (uiteraard) is het wel handig, omdat die dingen zo kaal zijn standaard en duur kun je nu voor releatief weinig je auto een beetje opleuken.
Ze hadden er gelijk 16" of 17" bij in moeten doen.
Dan was het een aardig pakketje geweest
Heb bij Audi ooit wel eens zitten configureren maar aut. airco mag er toch haast wel standaard op.
Dit is meer een SEAT actie

Voor de leaserijder (uiteraard) is het wel handig, omdat die dingen zo kaal zijn standaard en duur kun je nu voor releatief weinig je auto een beetje opleuken.
Ze hadden er gelijk 16" of 17" bij in moeten doen.
Dan was het een aardig pakketje geweest

- Arthur
Nou, dat hoeft eigenlijk niet, Allen.
Van beide wil ik de 1.6 niet hebben.
Als het zou moeten idd de A3.
Maar hier ging het even over dat pakketje.
Ik vind dat een premiummerk als Audi dat gewoon standaard erin moet hebben, iig die aut. airco dan hè.
En ja, als BMW dat ook niet heeft vind ik dat ook slecht.
Het is nl niet zo dat ik nu BMW rijd en dat dan ineens de mooiste beste en weetikwat auto van de wereld vind
Van beide wil ik de 1.6 niet hebben.
Als het zou moeten idd de A3.
Maar hier ging het even over dat pakketje.
Ik vind dat een premiummerk als Audi dat gewoon standaard erin moet hebben, iig die aut. airco dan hè.
En ja, als BMW dat ook niet heeft vind ik dat ook slecht.
Het is nl niet zo dat ik nu BMW rijd en dat dan ineens de mooiste beste en weetikwat auto van de wereld vind

-
Tja, leuk dat business pakketje. Zal vast niet ten goede komen voor de leaseprijs.
En ze kunnen wel knap rekenen daar bij de 4 ringen.
Dit Airco-/Metallic-/Radiopakket levert een klantvoordeel op van €4.514,-
In combinatie met het klantvoordeel op het Airco-/Metallic-/Radiopakket kan uw totale voordeel oplopen tot €6.514,-
Terwijl het grootste voordeel €2495,- is...?
Doe mij maar een echte auto voor dat geld.
En ze kunnen wel knap rekenen daar bij de 4 ringen.
Dit Airco-/Metallic-/Radiopakket levert een klantvoordeel op van €4.514,-
In combinatie met het klantvoordeel op het Airco-/Metallic-/Radiopakket kan uw totale voordeel oplopen tot €6.514,-
Terwijl het grootste voordeel €2495,- is...?
Doe mij maar een echte auto voor dat geld.

- Macboy
Arthur, zo werkt het natuurlijk niet. Juist omdat het een premium merk is, is het niet standaard. Dat hoeft ook niet, want daar verdienen ze nu juist aan. Andere merken bieden het wel vaak gratis aan, omdat ze zo meer kans maken om veel rijders bij de Premium rijders weg te houden.
Maar als zoals in mijn voorbeeld het prijsverschil letterlijk 0 is (krijg je bij Opel overigens een vol autom airco?) t.o.v. het Premium merk, dan is er voor mij weinig reden meer om niet voor het Premium merk te gaan.
Mis ik iets dat je dit niet kunt volgen? Het kan toch niet nóg goedkoper dan een Astra worden ??
(Met de Astra is overigens niks mis, maar ik koos er gewoon even een uit, zal voor Focus, Golf e.d. niet anders zijn)
Maar als zoals in mijn voorbeeld het prijsverschil letterlijk 0 is (krijg je bij Opel overigens een vol autom airco?) t.o.v. het Premium merk, dan is er voor mij weinig reden meer om niet voor het Premium merk te gaan.
Mis ik iets dat je dit niet kunt volgen? Het kan toch niet nóg goedkoper dan een Astra worden ??
(Met de Astra is overigens niks mis, maar ik koos er gewoon even een uit, zal voor Focus, Golf e.d. niet anders zijn)
- Arthur
Als je het zo uitlegt dan werkt het dus juist wel zoMacboy schreef:Arthur, zo werkt het natuurlijk niet. Juist omdat het een premium merk is, is het niet standaard. Dat hoeft ook niet, want daar verdienen ze nu juist aan. Andere merken bieden het wel vaak gratis aan, omdat ze zo meer kans maken om veel rijders bij de Premium rijders weg te houden.

Het ligt er maar net aan wat je zoekt en hoe je zoekt.
Ben je gevoelig voor de naam Audi (of lees een ander premium merk) of juist voor wat luxe?
In jouw voorbeeld zou ik ook zeker de A3 nemen!
En die andere 2 die je noemt hebben juist wel betere alternatieven: de Golf 1.4TSI 122pk Comfortline (iets luxer en leukere motor) en de Focus 1.6-16V Titanium (goedkoper en luxer en prima wegligging). Idd blijft Opel hier wel een beetje achter, of ik kijk verkeerd

- Jelmer850i
-
@Arthur: Ik zit sinds 1992 in een 316i zonder airco. Niets mis mee. Dat doe je niet als je ontevreden bent over het merk. Van mijn part hemel je het merk dus maar op tot aan Mars.
Waarom ik de 1 serie erbij heb genomen is niet omdat jij er eentje hebt. Die is erbij gehaald omdat ik denk dat mensen eerder een keuze maken tussen een 116 en een a3. Wie een premium merk zoekt, komt helemaal niet bij een Opel uit. De 1 serie is dan gewoon fors duurder.
Pak je de Opel er wel bij kom je denk ik alsnog op een leuk prijsverschil uit. Direct is vanwege een hogere korting of op termijn door de renteloze lening. Dan blijft de vraag over of je een paar duizend extra neertelt voor een A3.

Waarom ik de 1 serie erbij heb genomen is niet omdat jij er eentje hebt. Die is erbij gehaald omdat ik denk dat mensen eerder een keuze maken tussen een 116 en een a3. Wie een premium merk zoekt, komt helemaal niet bij een Opel uit. De 1 serie is dan gewoon fors duurder.
Pak je de Opel er wel bij kom je denk ik alsnog op een leuk prijsverschil uit. Direct is vanwege een hogere korting of op termijn door de renteloze lening. Dan blijft de vraag over of je een paar duizend extra neertelt voor een A3.
- RVV
Ik vind een kale 116i "crisis" edition ook helemaal niks. Beide zijn premium, maar dat gevoel mis je compleet bij een 116i. Een A3 voelt wel gewoon als een premium auto/merk aan.
Natuurlijk heeft die 116i RWD en een fantastisch chasis, maar als je geen power hebt om dat te benutten is het ook alleen maar frustratie.
Dan maar kiezen voor het leukst smoelende model met de hoogste feel good factor, en dat is de A3.
Vrijwillig zou ik voor geen beide kiezen maar stel dat ik voor een baas zou werken en ik mag kiezen uit een 116i of een A3 1.6 voor dagelijkse werk kilometers dan werd het de Audi. Voor prive nam ik er dan wel een leuke RWD naast (323ti bijv
)
Natuurlijk heeft die 116i RWD en een fantastisch chasis, maar als je geen power hebt om dat te benutten is het ook alleen maar frustratie.
Dan maar kiezen voor het leukst smoelende model met de hoogste feel good factor, en dat is de A3.
Vrijwillig zou ik voor geen beide kiezen maar stel dat ik voor een baas zou werken en ik mag kiezen uit een 116i of een A3 1.6 voor dagelijkse werk kilometers dan werd het de Audi. Voor prive nam ik er dan wel een leuke RWD naast (323ti bijv

-
M'n schoonmoeder zet binnenkort haar handtekening onder het contract van een 116iA of een 118iA.
Heb met een 116 gereden, en ja...het is geen strepentrekker.
Maar met het businesspakket en nog een paar andere opties, heeft ze voor rond de 30.000 euro een hele chique Monaco blauwe 1 serie voor de deur staan (businesspakket omvat: Airco, 16" LM velgen v-spaak 255, metalic lak, mistlampen, middenarm steun en een regen en lichtsensor)
Echt niks mis mee hoor, premium gevoel doet echt niet onder voor een A3 1.6 met zeg maar business line.
Haar auto van dit moment is een Astra 1.6 twinport die ook al 27.000 moest kosten (met wat opties), kan dan nou niet anders vroeg ik haar?
M'n vriendin is overigens nu haar leasebak aan het samenstellen. Een 3drs 118d of Cooper D gaat het waarschijnlijk worden. Laatst genoemde toch iets voordeliger, maar zo'n 118d rijdt ook fantastisch en is die 80 euro per maand aan hogere bijtelling waarschijnlijk wel waard.
A3 1.9/2.0 tdi ook naar gekeken....is duurder in de lease dan de 1 serie.
Maar met het businesspakket en nog een paar andere opties, heeft ze voor rond de 30.000 euro een hele chique Monaco blauwe 1 serie voor de deur staan (businesspakket omvat: Airco, 16" LM velgen v-spaak 255, metalic lak, mistlampen, middenarm steun en een regen en lichtsensor)
Echt niks mis mee hoor, premium gevoel doet echt niet onder voor een A3 1.6 met zeg maar business line.
Haar auto van dit moment is een Astra 1.6 twinport die ook al 27.000 moest kosten (met wat opties), kan dan nou niet anders vroeg ik haar?

M'n vriendin is overigens nu haar leasebak aan het samenstellen. Een 3drs 118d of Cooper D gaat het waarschijnlijk worden. Laatst genoemde toch iets voordeliger, maar zo'n 118d rijdt ook fantastisch en is die 80 euro per maand aan hogere bijtelling waarschijnlijk wel waard.
- Macboy
Mij ging het erom dat Audi vroeger veel duurder was dan vergelijkbare merken.
Is het nu een beetje duidelijk dat ik alleen maar probeer aan te geven dat het prijsverschil zo wel heel erg begint te zakken?
Goede radio en autom airco is eigenlijk toch echt wel genoeg voor een dagelijkse auto en 1.6 is in NL toch ook niet slecht voor de gemiddelde burger en als het dan ook gelijk aan een Astra kost, goedkoper dan een Golf etc dan heb je aan een Audi toch echt méér auto dan een Golf (los van looks natuurlijk en smaak).
Puur building quality kan je er dan echt niet omheen. Vroeger had je de discussies: ik ga geen EUR 3000 meer betalen alleen omdat het Audi is, maar als het tegenwoordig gelijk geprijsd is
@Rico: de nieuwe 1 is beduidend beter dan de matige 1 zoals jij hem had, niet vergeten
Is het nu een beetje duidelijk dat ik alleen maar probeer aan te geven dat het prijsverschil zo wel heel erg begint te zakken?
Goede radio en autom airco is eigenlijk toch echt wel genoeg voor een dagelijkse auto en 1.6 is in NL toch ook niet slecht voor de gemiddelde burger en als het dan ook gelijk aan een Astra kost, goedkoper dan een Golf etc dan heb je aan een Audi toch echt méér auto dan een Golf (los van looks natuurlijk en smaak).
Puur building quality kan je er dan echt niet omheen. Vroeger had je de discussies: ik ga geen EUR 3000 meer betalen alleen omdat het Audi is, maar als het tegenwoordig gelijk geprijsd is

@Rico: de nieuwe 1 is beduidend beter dan de matige 1 zoals jij hem had, niet vergeten
- duifjes.com
-
Tja, het is maar wat je "voordelig" noemt. Voor die 30k heb je ook een Golf V GTI op de stoep staan.Marcel van Meerbeek schreef:M'n schoonmoeder zet binnenkort haar handtekening onder het contract van een 116iA of een 118iA.
Haar auto van dit moment is een Astra 1.6 twinport die ook al 27.000 moest kosten (met wat opties), kan dan nou niet anders vroeg ik haar?![]()
- duifjes.com
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
-
Ik ga heel veel mensen misschien boos maken, maar iemand al gereden met die fantastische 1.6jes van al die merken?
Ford, VW (Seat/Audi/VW/Skoda), Opel...
Het is allemaal huilen met de pet op... Liever nog een 90 pk TDi daar lijkt het alsof de motor nog wat vermogen heeft. Die 1.6jes zijn gewoon brommerblokjes zonder vermogen die zuipen.
Als je volgas gaat optrekken lijkt het wel alsof de handrem erop zit. En nee ik rij geen M3 ofzo als dagelijkse auto.
Ford, VW (Seat/Audi/VW/Skoda), Opel...
Het is allemaal huilen met de pet op... Liever nog een 90 pk TDi daar lijkt het alsof de motor nog wat vermogen heeft. Die 1.6jes zijn gewoon brommerblokjes zonder vermogen die zuipen.
Als je volgas gaat optrekken lijkt het wel alsof de handrem erop zit. En nee ik rij geen M3 ofzo als dagelijkse auto.