Olie controle lampje

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
RobS

Olie controle lampje

Bericht door RobS » 17 mar 2008, 15:36

Ik heb hier in het verleden nog geen problemen mee gehad maar gister ben ik naar de Eifel geweest om daar wat rondjes te rijden op de Ring, dit ging allemaal prima, de terugreis ook, eenmaal aangekomen in Eindhoven na 500+ km probleemloos rijden even gestopt bij de shoarmaboer om wat te eten te scoren, vervolgens weer ingestapt en auto gestart. Tot m'n grote verbazing ging het olie lampje branden, niet zo fel als bij het aanzetten van het contact maar het brandde wel. Oliepeil gechecked, dit stond nog netjes op hetzelfde peil als 's ochtends, daar kan het dus niet aan liggen. Rustig naar huis gereden, klein beetje olie bij gevuld, lampje brandde helaas nog steeds.

Iemand enig idee waar ik het zoeken moet?

(wil geen flauwe grapjes horen over electronica en Engelse auto's ;) )

Remy

Bericht door Remy » 17 mar 2008, 15:39

Oliedruk niet helemaal in orde? Of de electronica? :lol:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 17 mar 2008, 16:30

Lijkt mij toch bij de sensor te zitten. Een lampje brandt alleen bij een spanningsverschil over beide polen. Je kunt je zekeringkast eens checken of daar iets van weerstand ontstaat maar dat lijkt me eigenlijk niet omdat het olie controle systeem een zekering deelt en waarschijnlijk die van het dashboard paneel. Ontstaat hier weerstand dan zul je dat aan meer dingen zien. Als je pech hebt zit het in je dashboard paneel en dan wordt het of accepteren of betalen lijkt me. Succes met die Engelse barrel van je :P :wink:

allen

Bericht door allen » 17 mar 2008, 19:46

Leuk Rob! Ik was vandaag al 10 minuten onderweg toen m'n alarm af ging. Het zal ook wel electronica zijn, alleen heb ik een Duitse wagen, toch? :twisted: :wink:

Ik gok overigens op de sensor. Heb dat met de 5 laatste maand ook al een paar keer gehad. Wanneer ik de auto afzet wordt me verzocht m'n olie te peilen. Alles zit dan nog netjes tot de max gevuld.

RobS

Bericht door RobS » 19 mar 2008, 10:52

Ik heb zaterdag pas tijd om te kijken waar het aan ligt, ik moet jullie nog even in spanning houden dus :D

Plaats reactie