[BMW 320i E36 automaat] Tikkend geluid bij kickdown?
- Fernando
[BMW 320i E36 automaat] Tikkend geluid bij kickdown?
Probleem: Vanuit stilstand kickdown gebruiken resulteert in een goed voelbaar tikkend geluid (vanuit de aandrijflijn). Heb dit nooit als ik die kickdown niet gebruik. Is het omdat de wielen willen doorslippen maar niet genoeg vermogen heeft om dit daadwerkelijk te laten gebeuren? Anyone? Voelt namelijk niet echt alsof het hoort. (bandenmaat voor en achter: 225/45 zr17)
- frankv
een 320 heeft echt niet genoeg vermogen om de wielen te doen doorslippen met een automaat, zeker niet met 225 banden, dus een tractiecontrole probleem lijkt het me niet
maar is er echt een verschil tussen het gas tot aan de kickdown doordrukken, en gewoon maximaal gas zonder kickdown?
het enige verschil is namelijk dat je met de kickdown de computer overruled en terugschakelen forceert, maar als je toch al vanuit stilstand optrekt zit hij al in de 1, dan is er geen terugschakelen mogelijk
frank
maar is er echt een verschil tussen het gas tot aan de kickdown doordrukken, en gewoon maximaal gas zonder kickdown?
het enige verschil is namelijk dat je met de kickdown de computer overruled en terugschakelen forceert, maar als je toch al vanuit stilstand optrekt zit hij al in de 1, dan is er geen terugschakelen mogelijk
frank
- Fernando
wel een beetje verschil, als ik geen kickdown gebruik heb ik er bijna geen last van, zodra ik wel kickdown gebruik dan krijg ik zeker die voelbare trillingen.frankv schreef: maar is er echt een verschil tussen het gas tot aan de kickdown doordrukken, en gewoon maximaal gas zonder kickdown?
frank
Laat ik het anders zeggen; zodra ik gewoon zo snel mogelijk probeer op te trekken gebeurd het. Als ik gewoon vlot optrek niet. Ik maak anders morgen ff een filmpje, je zult het zeker horen.