Luco's racevijf, Kadotje

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Luco

Luco's racevijf, Kadotje

Bericht door Luco » 17 mar 2008, 23:43

Omdat in mijn werkplaats van alles gebeurd maar een apart topic over de racevijf vanaf 13 november 2005, dag van aankoop, en ik ben er nog steeds superblij mee :D

sneller dan gedacht toch nog een kant en klare raceauto gekocht.
hij was toevallig op de meeting vandaag.
gelijk zaken gedaan en zaterdag de auto plus alle reserveonderdelen ophalen :worship: :worship: :worship: :worship:

hier alvast de eerste piccies :) :) :) :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ik wordt echt oud hahahaha
Afbeelding

ik ben er wel blij mee
Afbeelding

nog een paar voor de liefhebbers
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Januari 2006
hier een paar foto's zonder bestickering
hij is helemaal klaar voor de 28e (Y) (Y) (Y) (Y)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

eerste testdag 28 januari 2006
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

3 maart racelicentiecursus, helaas liep de bak na een halve dag kapot en de cursus afgemaakt met de 1.4 monopoint, daarmee een kleine aanvaring gehad met een bmw
hier dan de foto's van de bmw-versus vijf :D :D :D :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en hier draait het allemaal om
let vooral op EU op de licentie :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:
1 (L) (L) (L) (L) (L) (L) (L) (L) the knaf

Afbeelding

omdat de sequentiele bak kapot was moest die eronderuit, dan ook maar gelijk een sper erin
Afbeelding
hier is het meeste al los
Afbeelding
die alu klauwtjes van wilwood wegen echt helemaal niks, volgens mij hebben die een vermogen gekost zeg
Afbeelding
paar veerpootjes :D
Afbeelding
de kelken in de luchtkast
Afbeelding
mooie kelkjes, eigenlijk zonde dat ze in een bak zitten.
hoe zit dat nu hoe langer hoe meer koppel bij minder toeren en hoe korter hoe hogere toeren voor hetzelfde koppel??
Afbeelding
hier gaat het gebeuren
Afbeelding
en het gaat goed, geetnet
Afbeelding
al bijna helemaal vrij
Afbeelding
en helemaal los
Afbeelding
de bak in de bak
Afbeelding
en de laatste

aangezien je met een licentie ook kan racen heb je wat spullen nodig.
zo net ff de officiele goedgekeurde kleding ed gehaald
dee nieuwe aanwinsten

raceoverall grijs/zwart
helm
laptimer
handschoenen
ondergoed
sokken
schoenen
balaklava

alles van sparco

moet dus weer op zoek naar sponsors :D :D :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en dan natuurlijk de eerste race in juni 2006
Nou het eerste raceweekend van opa zit erop
vrijdag begonnen met een half uurtje vrij rijden op straatbanden, ging waardeloos, tijden van rond de 2.15 en dat beloofde niet veel goeds, maar goed er zitten echt agganebbesbanden onder.
laat in de middag even slicks eronder gegooid en weer geklokt, toen was het 2.06 en daar was ik supertevreden over.
zaterdagochtend om 6 uur inschrijven en om 9 uur kwalificatie.
ging super zeg kwalitijd 2.04,97
11 uur de eerste start en erg druk met 38 autos, gelukkig stond ik redelijk vooraan op een 7e plek.
bij de start die slecht was verloor ik drie of vier plekken
heb en hele tijd achter jip coronel gezeten die elke keer de deur dichtgooide :( maar door het opduwen vergiste die zich in de gerlach en stak ik binnendoor :)
maar al met al toch nog 7e in mijn klasse geworden, voor twee oude cupclios
smiddags was de baan iets langzamer en weer 7e geworden
vandaag ging minder weer een slechte start en dus 10e geworden, nu achter de twee clios op een zeer gladde baan, alles heel gehouden en 4e manche vond ik te laat dus lekker naar huis gegaan.

opa is dus supertevreden en is toch redelijk snel :lol: :lol:
diverse complimenten mogen ontvangen van verschillende mensen, dat is erg leuk om te horen (Y) (Y) (Y) (Y)





Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na elke wedstrijd moet men onderhoud plegen, hier nog buiten, nu is dat anders
hier de pics van het klussen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ook schade hoort erbij, tweede keer bak kapot
Schade is bekend
de primaire as is gewoon dwars doormidden gebroken
precies op het punt waar een oliekanaaltje geboord zit
de specialist had dit nog nooit gezien bij een sadev, heb ik weer
door het breken is de buitenzijde (waar het kapje zit) van het bakhuis beschadigd, maar gelukkig niet zo dat het niet meer bruikbaar is
wel zijn er dus ook tandwielen beschadigd door het gruis
primaire 5 en secundaire 5 inclusief dogring
en de secundaire 6 inclusief dogring
en door de klap zijn de twee schakelassen krom
ook de schakelvork is krom
gelukkig heeft hij nog een goede as liggen en dat scheelt weer wat in de kosten
maar al met al gaat dit weer veel te veel kosten, maar ja het is niet anders
morgen worden de spullen besteld en maandagavond is die klaar
dus we hopen dan maandag of dinsdag hem af te hebben
dan moet erwin nog tijd vinden om te lijnen
lukt dit allemaal niet voor volgende week woensadag, dan kan ik helaas 7 oktober niet rijden
maar ik hoop dat we het halen, en anders dikke pech

maar door dit geintje is al bijna de helft van het budget voor volgend jaar al op
du hopen dat donderdag het gesprek met een nieuwe potentiele sponsor goed verloopt

en 2007 komt eraan
ook de remmen gaan wel eens kapot, eigen stomme fout
hier even de fototjes van de remmen

de oude blokken, behoorlijk weg
Afbeelding
de oude schijven
Afbeelding
de nieuwe schijven :worship: :worship:
Afbeelding
de nieuwe verse blokkies,lekker dik weer
Afbeelding
de oude en niuwe schijf naast elkaar, zie nu dat de ene vijf groeven hef en de andere 3
Afbeelding
oud en nieu blokkie, leker verschil
Afbeelding
ja dit krijg je dus als je te lang doorrijdt
hele cupje er dwars doorheen geduwd
deze lijst ik dus wel in :worship: :worship: :worship:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zo weer even wat gedaan

hier de nieuwe samcoslangen voor de catchtank en de dikkere zwarte slang voor koeling naar de remmen
Afbeelding

samcoslangetjes gemonteerd met de rvs klemmetjes
Afbeelding

hier de oude koelslang voor de remmen, zag er niet meer uit en lag niet helemaal naar mijn zin
Afbeelding


hier de nieuwe iets langere slang, hij blaast nu rechter op de schijf
Afbeelding


en hier waar ze de lucht vandaan halen
Afbeelding

nu zal ik alleen de slang weer een beetje platmoeten slaan vanwege de bodemplaat die aan de bumper zit (0)

2007 was het jaar van de gebroken assen ik laat er nu gelijk 2 maken dan heb ik er 1 op reserve
vervangen is een uurtje werk :D :D :D
als iemand een goede assenfabrikant weet die dit kan maken hou ik me natuurlijk wel aanbevolen
maar niet voor 1000 euro per as

maar hier de piccies

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

inmiddels verhuist naar een boerderij en een eigen werkplaats
hier wat foto's van de aanpassingen aan de werkplaats

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zo de vloer is gevoegd en gewassen en helamaal klaar
nu de wanden nog
links en rechts komt de alpine A op de wand en boven de werkbank het logo van renault

Afbeelding

Afbeelding

bij gebrek aan de aandrijfas (waarschijnlijk morgen) maar begonnen aan de rest van de racespullen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

we hopen dat het net gaat passen :p

het eindresultaat

Afbeelding
Afbeelding

en natuurlijk meegedaan aan time attack 2007
Afbeelding

en de nieuwe op maat gemaakte assen
kom ik net thuis
staat er een leuk pakketje klaar

Afbeelding


natuurlijk gelijk even bekijken en meten, en ja precies op maat (L)
Afbeelding
Afbeelding

eigenlijk zien ze er heel solide uit
snap niet dat het kan voor die prijs (Y) (Y)

Met deze nieuwe assen gelijk een overwinning geboekt tijdens de races in oschersleben

nog een paar actiefoto's op zandvoort
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

na het seizoen moet er weer onderhoud gepleegd worden en aan de werkplaats gewerkt worden, er moet een hoop gebeuren
Afbeelding
Afbeelding
hierboven staat erwin de elektra nog ff in orde te maken tussendoor
Afbeelding
Afbeelding
hierboven zie je de verstelbare tandwielen en de riem
nu kan je de riem tussen de twee tandwielen in bijna 1,5 cm op en neer bewegen??? is dat niet erg slapjes??
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
volgens mij de riem in strakke toestand


Afbeelding
iets de krukas verdraaien en hij staat zo (slap dus)


Afbeelding
weer wat verdraaien en hij staat weer strak

Er moest een hoop gebeuren
Motor nakijken
Distrie vervangen
Bak reviseren (elk jaar)
lichter maken
Lexaan ruiten
enz enz enz

zo weer wat gedaan
nieuwe olie is binnen
vaatje 75w140
vaatje 10w40
vaatje koelvloeistof
verder blok afgespoten en ingevet
subframe is het volgende wat moet gebeuren, schoonmaken en plekken bijwerken en spuiten
en dan de motorruimte helemaal schoonmaken en weer zo netjes mogelijk met spuitbusje in parelmoer wit spuiten

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en natuurlijk gaat het werk in de schuur ook door
moest maar eens een begin maken met de kasten inrichten met voorraadspullen en gereedschap enzo

setjes boren, de goede voor thuis en de andere voor op circuit
tapsetje
en helicoilsetje
en dan natuurlijk alles netjes in de kast

met dank aan leverancier arco (Y)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dezember 2007
toch de kou maar ff getrotseerd :lol: :lol: en de motorruimte even schoongemaakt buiten
voor:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

na:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

met superraceweekend heb ik geprobeerd de vangrail te slopen, helaas is dit niet gelukt :lol:
wel dachten we een probleem te hebben daarna met de achteras, dus wilden we daar wat onderdelen afhalen
daarbij braken er twee van de vier boutjes af waarmee de rem vastzit

zie fototjes

nu he ik ze uitgeboord met boortje 6 voorlopig
maar wie weet de precieze maat, dan kan ik ze goed uitboren en nieuwe draad tappen
en wie weet de bestelnummers van deze boutjes?
de andere twee krijg ik ook niet los
torx 40 is er op gesneuveld
is dat garantie arco?

Afbeelding
Afbeelding

30 december en alles gaat door
vandaag begonnen aan de eerste wand in de werkplaats

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kost een hoop tijd, maar ik vind het erg geslaagd geworden
die kale is een maatje van me

31 december
vandaag de wand nog maar gevoegd
teringwerk, heb de blaren op mijn handen staan
dit jaar doe ik niks meer :lol:

Afbeelding

zo vandaag maar weer wat aan de 5 gedaan
de 5 moest op sonja bakker dieet om gewicht te besparen
de achterste zijruitjes waren er al uit
gewichtsbesparing 6,5 kilo

vandaag de bestuurdersdeur gedaan

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
gewichtsbesparing 6 kilo

ik denk dus dat ik de 30 kilo wel ga halen :D

6 januari 2008
nog maar wat gedaan in de schuur
:foto:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

18 januari
Net even de motorbouwer aan de telefoon gehad, daar staat de motor nu voor algehele controle.

Al het lagerwerk zag er nog prima uit, geen spoor van slijtage, ook niet op de zuigers en dergelijke.
Toch netjes na drie seizoenen.

Wat wel echt kapot was:
1 slingerschot in het carter
Lager achter de koppeling
Koppeling

Dat wordt dus vernieuwd
Tevens komt er een beter luchtfilterhuis op
Bougiekabels en rotor vernieuwen
Distributieriem vernieuwen
Verstelbare nokkenastandwielen vernieuwen
Looprollen vernieuwen
Dynamo is gereviseerd
Startmotor is gerviseerd
De sequentiele bak is gereviseerd
Nieuwe handremkabels
Nieuwe remblokken achter
Nieuwe schijven en blokken voor
Nieuwe remolie
Kilometerteller monteren

Dat was het voorlopig zon beetje


Hopenlijk heb ik alles half februari weer compleet zodat de opbouw dan weer kan beginnen.

de koppeling
Afbeelding

de nokkenstokken
Afbeelding

het gesneuvelde slingerschot
Afbeelding

Blokje is bijna klaar en de modificatie voor dit jaar zit er op
Naar mijn mening heeft Peter dit weer zeer netjes gemaakt
Bedankt Peter (Y) (Y) (Y)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo de bumper is weer thuis
Kijken of ik hem in 2008 heel kan houden :p

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nou vanmiddag tijdje met peter aan de telefoon gehangen, weer een hoop nuttige tips gehad.
Motor is bijna klaar, het wachten is op de koppeling.
Verder heeft die de carbs ook helemaal nagekeken en wat dingen aan vernieuwd.
Als de motor klaar is en weer ingebouwd is gaat de auto nog even compleet terug naar peter om de carbs netjes af te stellen
Tevens zal die dan de auto opnieuw uitwegen omdat ik er wat dingen uitgesloopt heb
Misschien dat die nog even op de bank moet voor nog betere afstelling en air/fuel ratio
Idee van lucht via koplamp moet dan even bekeken worden, het is namelijk geen injectie die bij meer lucht ook meer brandstof inspuit
Maar ik heb het volste vertrouwen in de kwaliteiten van Peter

Lijstje onderdelen wat er tot nu toe in gegaan is
Distributieriem
Verstelbaar nokkenastandwiel (set)
Airbox
Filterplaat
Bougiekabelset
Kogellager
Spanrol
Spanrol
Waterpomp
Verdeelkap
Rotor
Klepdekselpakking
Oliefilter
Koppelingsplaat
O-ringen
Rubber bussen
Venturi boutjes
Dekseltjes carburateurs
Kelken
Klein materiaal
Slingerschotplaat
Zo vandaag maar even wat onderhoud gepleegd aan de voorremmen (je weet wel, die waardeloze wilwood troep, waarmee je niet fatsoenlijk kunt remmen)

Dit is een cupje
Afbeelding

Dit is de hele klauw
Afbeelding

Dit is een cupje zoals die er uitkomt
Afbeelding

En zo ziet het cupje eruit voordat die weer teruggaat
Afbeelding

Dus eerst cupjes eruitpersen
Netjes de klauwen helemaal schoonmaken
Cupjes weer helemaal schoonmaken met fijn poetsmiddel
Rubbertjes in de klauw helemaal schoonmaken
Overal netjes remmenpasta tussen
Alles weer monteren
De cupjes kan je nu met een vingertje heen en weer halen
Bij een klauw was 1 blokje schuin afgesleten, cupje kwam er daar ook minder makkelijk uit
De remmen zijn nu iig weer gereed voor seizoen 2008 :)

Zo het lexaan wat er in kon zit erin
Paar fototjes
Voorlopig laat ik de beschermlaag er zolang mogelijk opzitten
Pas als de nummers eropgeplakt moeten worden en dergelijke gaat de beschermfolie er pas af

Afbeelding
Afbeelding

Ook begonnen aan het lichter maken en aanpassen van het dash

Afbeelding
Hierboven zoals het nu is, er liggen nogal wat draden in het zicht die ik weg wil hebben (Y)


Afbeelding
Ook de onderste helft van het dash kan gewoon weg :D

Afbeelding
De linkse helft moet natuurlijk ook lichter worden

Afbeelding
Hier is de onderste helft weg en de zekeringkast weer vastgezet
Alleen nog wat draadjes wegwerken :~ :~ :~

Afbeelding
Hier de draden op het dash ook weg
De schakelindicator is wat naar rechts verplaatst
Links daarnaast komt het aanvullende dashje met km teller, shiftlights en evt temp water en toerenteller :p :p

Voorlopig nog niet klaar, maar het begin is er
Alle luchtbuizen en andere zooi die nog in het dash zaten zijn ook weg :smoke:

Hier de spullen die er nog uitgesloopt zijn

Afbeelding

Bij elkaar woog dit allemaal 17,5 kil
Lexaan is bij elkaar 4,8 kilo
Dus besparing tot nu toe is 17,5-4,8=12,7 kilo

De grootste klapper moet natuurlijk nog komen ivm de kunststof achterklep en lexaan in de achterklep.
Ik hoop/verwacht daar tussen de 10 en 15 kilo besparing
De 30 kilo ga ik denk ik niet redden

16 februari 2008
Nou omdat de motor nog niet terug is, maar vast met de bestickering begonnen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het wit is nog folie van het lexaan, dat haal ik pas als laatste weg.
Op de zijkant van de auto moet nog bestickering komen, maar die was nog niet binnen.
Verder is de motorkap hetzelfde gebleven.
Twijfel nog wel om een carbon kap te bestellen.

voor volgend jaar staat een maxikit in de planning voor nog snellere ronden
paar fototjes
Je kan zien aan de breedte bij de bevestiging hoe breed de kit eigenlijk is.
Als je het zo ziet lijkt die veel minder breed.

Afbeelding
Afbeelding
de bevestiging bij het knipperlicht
Afbeelding
en hier de originele bevestiging
zoals je ziet scheelt dat nogal wat
Afbeelding
Afbeelding

Zo, weer wat gedaan
Zoek de verschillen :D :D

Afbeelding
Afbeelding

Zo, gisteren en vandaag weer een hoop gedaan
:foto: zeggen vaak meer

Afbeelding
Eerst de motorsteunen monteren

Afbeelding
Nogmaals motorsteun monteren

Afbeelding
De bak eropgeschoven

Afbeelding
De bak gemonteerd

Afbeelding
Passen en meten

Afbeelding
Olieleidingen

Afbeelding
De carros er weer overheen laten zakken

Afbeelding
Hij hangt weer

Afbeelding
Beugeltje gebogen en gemonteerd vor de km teller

Afbeelding
Kabeltje van km teller naar dash

Afbeelding
Weer wat remmentroep eronder die niet werkt volgens sommige

Afbeelding
De plaats waar de accu moet komen, hier moet nog een alu bak omheen

Afbeelding
Bijna klaar

Edit: Mijn dank gaat natuurlijk weer uit naar Erwin (Y) (Y) (Y) , volgend jaar alleen proberen :wink:

poly motorkap
Afbeelding
Denk dat ik hem niet laat spuiten voor dit seizoen, volgend jaar moet het toch gedaan worden.

Zo vandaag weer een hoop gedaan
paar piccies

Afbeelding
Accubak achterin gemaakt

Afbeelding
Nogmaals de accubak

Afbeelding
De gordels voor onder de stoel op lengte afgesteld (wat een rotwerk)

Afbeelding
Nieuwe dashje met wat extra info helemaal ingesteld

Afbeelding
De gordels helemaal op maat

Afbeelding
En natuurlijk met gele tie wraps vastgezet

Afbeelding
En de kunststof motorkap, wordt niet gespoten denk ik omdat volgend jaar toch alles gedaan moet worden.

dit was het dan tot vandaag :D
Laatst gewijzigd door Luco op 26 sep 2008, 17:32, 12 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 18 mar 2008, 00:05

:shock: :shock: wat een foto's wat een lijst... :lol:

maar toch denk ik dat je een kat in de zak hebt gekocht :roll:

































kijk daar zit ie, aaah tis al een oud beestje :wink:

[img:960:720]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/lucosracevijf8.jpg[/img]

have fun, en succes kerel, je bent goed bezig 8)

Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 1603
Lid geworden op: 31 mei 2007, 16:31
Auto: 987S / 955
Locatie: Cotswolds

Bericht door Jurjen » 18 mar 2008, 00:10

Mooi bezig zeg. Super!

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 18 mar 2008, 00:24

Super hoor, erg mooi om te zien! Wat voor tijden draai je tegenwoordig, erg rap ging het al in 2006!!

Gebruikersavatar
Drake
Berichten: 157
Lid geworden op: 20 feb 2008, 01:09
Locatie: Nieuwveen

Bericht door Drake » 18 mar 2008, 01:03

Heel gaaf project! :D

Gebruikersavatar
Alexsti
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Bericht door Alexsti » 18 mar 2008, 02:35

Mooi project , leuk dat je er een paar foto's bij gedaan heb. :mrgreen:

hehe, we spreken en zien elkaar wel weer vaak dit seizoen op of naast de baan.

Gr. Alex,

Luco

Bericht door Luco » 18 mar 2008, 08:14

@ Tom, 2.04 heel laag, de bedoeling is dit jaar een hele lage 2.03 of een hoge 2.02

@ Alex, we zien elkaar zeker, alleen hop ik je niet naast de baan te zien als je een vlag in je hand hebt :D :D

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 18 mar 2008, 08:52

Heb je niet wat meer foto's? Ik vind het wat magertjes allemaal :P
Leuk om te zien en lezen allemaal!

Gebruikersavatar
Ben_968CS
Berichten: 942
Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
Locatie: Ik ben weg

Bericht door Ben_968CS » 18 mar 2008, 09:25

Geweldig project Luco! Best een kostbare auto geworden zo te zien...

Veel succes dit jaar!

Gebruikersavatar
Kazimir
Berichten: 325
Lid geworden op: 11 sep 2007, 15:11
Locatie: van Hertogen tot Bosch

Bericht door Kazimir » 18 mar 2008, 09:38

Echt geweldig om te zien! :) Mega gaaf! :D

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 18 mar 2008, 09:40

Maik schreef:Heb je niet wat meer foto's? Ik vind het wat magertjes allemaal :P
Leuk om te zien en lezen allemaal!
:lol: :lol: :lol: :lol:

Echte Diehard, buiten sleutelen in het begin, respect voor het doorzettingsvermogen en het zelf sleutelen.

Michel

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Bericht door Casper » 18 mar 2008, 10:08

Hele vette foto reportage Luco! Hulde 8)

Hoeveel pk/nm heeft zo'n getuned turbo blok ongeveer?

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 18 mar 2008, 10:11

Mooi! Altijd leuk om te zien hoe iets tot stand is gekomen. 8)

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 18 mar 2008, 10:34

Luco, erg gaaf wagentje. Ook erg netjes hoe je al die sponsoren hebt geregeld. Zoals Ben al opmerkt, begint al een aardig prijzig vijfje te worden :lol: Maar verwachte tijden van 2:02 / 2:03 is erg netjes zeg! Volgende CPZ deze 5 mee?

Luco

Bericht door Luco » 18 mar 2008, 10:35

Casper schreef:Hele vette foto reportage Luco! Hulde 8)

Hoeveel pk/nm heeft zo'n getuned turbo blok ongeveer?
Dit blok is opgebouwd voor een vlak koppel over een vrij breed bereik.
Blok levert 160,1 wielpk's met 197nm vanaf ongeveer 3600 tot 6500 toeren, maximaal toeren is afgesteld op 7200.
Blok wordt gevoed door twee dubbele webers van 45 mm.
Er zit nu een nieuwe airbox op en 10 mei gaat die weer op de vermogensbank, eens kijken of de andere airbox wat verschil maakt.

Luco

Bericht door Luco » 18 mar 2008, 10:41

Steven Nauta schreef:Luco, erg gaaf wagentje. Ook erg netjes hoe je al die sponsoren hebt geregeld. Zoals Ben al opmerkt, begint al een aardig prijzig vijfje te worden :lol: Maar verwachte tijden van 2:02 / 2:03 is erg netjes zeg! Volgende CPZ deze 5 mee?
16 mei (als ik hem niet platrij de eerste race) kom ik met de racevijf ja
Deze winter 20 kilo bespaart en ik heb ook een steje 16 inch erbij, dat zou op zandvoort moeten schelen, dus ik hoop er dit jaar ongeveer een seconde sneller mee rond te kunnen?

Na de verbreding van volgend jaar (maxikit) hoop ik richting de 2.00 te gaan, maar dan is het wel op met deze combinatie denk ik.
Maar goed als ik net boven de 2.00 kan rijden in de wedstrijden dan moet ik redelijk vooraan mee kunnen rijden in mijn klasse, aangezien je onder de 2.00 door moet naar de supersport.
Maar of ik het ga halen is maar de vraag.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 18 mar 2008, 14:53

Groot respect Luco voor het werk en de aandacht voor het detail dat jullie erin hebben gestoken! Er zijn grote raceteams die hier nog niet bij benadering aan kunnen tippen.

Anderzijds kan ik me niet aan de vraag onttrekken waarom je dit op basis van een Renault 5 gedaan hebt. Ok, het is inmiddels een Supergeweldige 5 geworden, maar het is en blijft een jaren '80 Renaultje 5 als je begrijpt wat ik bedoel. Als je dit met een E30, 944 of E36 had gedaan dan had je in die velden vooraan gereden. En waarschijnlijk voor dezelfde centen. Kan me ook niet aan het idee onttrekken dat eventuele sponsors makkelijker aan te trekken zijn bij een auto die wat meer uitstraling heeft. Ik bedoel dit allerminst negatief. Vind gewoon dat je voor de uitstekende laptimes die je kunt rijden en de kennis en moeite die je in het project steekt een auto met meer exposure verdient. Ga bij een volgend bezoek aan een DF dag die R5 eens goed bekijken.

Luco

Bericht door Luco » 18 mar 2008, 15:17

Ten eerste ik ben een Renault gek :D
Ten tweede heb ik bewust voor een afwijkende auto gekozen, omdat 80% van het veld al met een bmw of cupclio rijdt.
Ten derde is de voldoening veel groter om met deze auto mee te strijden dan met bv een M3 of cupclio :D :D

De kosten, ja ik weet het niet of een beamer wel zoveel goedkoper is
als ik kijk wat een intraxonderstelletje kost
hier nog standaard achteras :)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 18 mar 2008, 16:24

[img:640:426]http://i10.photobucket.com/albums/a148/ ... chers1.jpg[/img]


:lol:

Zo dan, even de server rebooten. :)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 18 mar 2008, 16:27

Subliem foto verslag :shock:

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Bericht door VLA » 18 mar 2008, 16:51

Heel leuk om te lezen allemaal... jammer dat je geen extra stoeltje erin hebt, ik had graag een keer meegereden.

Gebruikersavatar
Remy
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20

Bericht door Remy » 18 mar 2008, 16:54

Ik zie meerdere foto's met 2 kuipen aan boord. Of zie ik dubbel :shock:

Vet karretje Luco!! Leuk verslag om naar te kijken. :D

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 18 mar 2008, 17:06

Dit ziet er ook wel uit als een goed idee..... ;)

[img:800:533]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... tzelf3.jpg[/img]

Luco

Bericht door Luco » 18 mar 2008, 17:12

VLA schreef:Heel leuk om te lezen allemaal... jammer dat je geen extra stoeltje erin hebt, ik had graag een keer meegereden.
Met DF dagen staat er een tweede kuip in met 6 punts gordel :P
deze dus
[img:1024:683]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... rge%29.JPG[/img]

Luco

Bericht door Luco » 18 mar 2008, 17:39

Verder moet ik zeggen dat ik deze auto bijna zo heb gekocht, wat kleine aanpassingen gedaan, vooral deze winter

De prijs viel erg mee Hielke.

Met onderhoud wat pech gehad met de bak, maar elke raceauto kost nu eenmaal wat meer in onderhoud en banden dan een normale auto, maar vooral eerste jaar was duur, ook vanwege aanschaf gereedschappen en dergelijke.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 5 gasten