Handgereedschap (steeksleutels e.d.)

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Handgereedschap (steeksleutels e.d.)

Bericht door Wim te Riet » 17 mar 2008, 23:34

Ik wil al enige tijd een goede set ring/steeksleutels aanschaffen.
Nu kreeg ik de catalogus van PowerPlus Tools in de bus. Altijd leuk, gereedschapscatalogi!
Maar... Heeft iemand ervaring met hun handgereedschap?Of weet iemand waar je goed gereedschap voor een gunstige prijs kan aanschaffen?

Elmar

Bericht door Elmar » 17 mar 2008, 23:36

Ik heb een motorlift (voor crossers/SM's) en het is niet super kwaliteit.
Handgereedschap van hun heb ik geen ervaring mee.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 17 mar 2008, 23:40

Toevallig ga ik waarschijnlijk deze week de volgende set aanschaffen, kan met korting misschien voor een leuk prijsje deze set kopen;

http://toolsonline.nu/product_info.php?products_id=44

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 17 mar 2008, 23:42

Mmm... Mannesmann klinkt betrouwbaar, maar ik heb er minder positieve geluiden over gehoord... Komt voor zover ik weet ook gewoon uit het Verre Oosten, terwijl de naam Duitse degelijkheid doet vermoeden.

Roel SpeedCars

Re: Handgereedschap (steeksleutels e.d.)

Bericht door Roel SpeedCars » 17 mar 2008, 23:49

Wim te Riet schreef:Ik wil al enige tijd een goede set ring/steeksleutels aanschaffen.
Als je dan toch voor een goede set wil gaan Wim dan is de steek/ring ratel set van Gedore een hele goede met levenslange garantie.

Prijs ligt normaal rond de 175 euro heb ooit eens een set aangeschaft via een groepsaankoop voor 110 euro.

[img:1600:1200]http://img506.imageshack.us/img506/3508 ... g0063s.jpg[/img]

[img:1600:1200]http://img506.imageshack.us/img506/6250 ... g0073l.jpg[/img]

[img:1600:1200]http://img506.imageshack.us/img506/7959 ... g0097g.jpg[/img]

Roel.

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 17 mar 2008, 23:51

Dat is een mooi bedrag voor die set. Misschien ook eens over de grens snuffelen...

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 18 mar 2008, 00:23

[quote="Wim te Riet"]Mmm... Mannesmann klinkt betrouwbaar, maar ik heb er minder positieve geluiden over gehoord... Komt voor zover ik weet ook gewoon uit het Verre Oosten, terwijl de naam Duitse degelijkheid doet vermoeden.[/quote

Ik heb alles van Snap-on.
is ook wel aardig spul :wink:

Tom V

Bericht door Tom V » 18 mar 2008, 00:28

HANZ06 schreef:
Wim te Riet schreef:Mmm... Mannesmann klinkt betrouwbaar, maar ik heb er minder positieve geluiden over gehoord... Komt voor zover ik weet ook gewoon uit het Verre Oosten, terwijl de naam Duitse degelijkheid doet vermoeden.
Ik heb alles van Snap-on.
is ook wel aardig spul :wink:
Toch wel? :lol:

Ik doe alles met Kraftwerk, Tengtools en nog een berg aan los spul. Bevalt me erg prima.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 18 mar 2008, 07:21

Alles Facom en Gedore in mijn garage.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 18 mar 2008, 08:06

Twee doppensetten van Tengtools en die doen het jaren al perfect! Steek en ringsleutels heb ik van Gedore en doen het eveneens al jarten prima. Overigens ken ik twee personen die de Mannesmann set hebben en dat is ook geen gekke set vind ik.

NSXRS

Bericht door NSXRS » 18 mar 2008, 08:32

Valt me op dat ook bij gereedschap mensen kicken op merkspul :roll:
Ik heb zelf van alles, Facom, Gedore, Hazet, Tengtools, Onbekend DHZ markt, Kinzo(dat is dus wel echt troep).
Mij is opgevallen dat de prijsverschillen tussen Prof merk en minder merk beslist niet op de kwaliteit hoeft te slaan.

Ik vind Tengtools vrijwel net zo goed als Facom en als je bij een gereedchaphandel koopt, dan heb je volgens mij op Tengtools identieke garantie: kapot=gratis nieuw.
Ik heb maar zelden meegemaakt dat er iets kapot gaat, alleen schroevendraaiers en torx/inbus wil nog wel eens breken, maar dat gebeurt ook bij Facom, krijg je gewoon nieuw.

Ook heb ik zo'n 90-delige doppenset die je in verschillende versies op allerlei plaatsen ziet aangeboden voor tussen de 60-90E.
Kwa uitvoering en kwaliteit zullen er daar verschillen in zitten, maar de 90-d set die ik heb is top, ik gebruik niet anders meer!
Mijn Facom/Tengtools etc doppensets blijven sinds ik dit ding heb in de kast.
Ik gebruik de set met slagsleutels etc, heb er al 5 auto's volledig mee gedemonteerd en het blijft goed. 8)

Moraal: goedkoop is niet automatisch slecht, kijk per geval hoe het er uitziet.
En wil je gewoon op zeker: Tengtools is goed spul tegen strakke prijs.

Tom V

Bericht door Tom V » 18 mar 2008, 10:24

NSXRS schreef:Valt me op dat ook bij gereedschap mensen kicken op merkspul :roll:
Ik heb zelf van alles, Facom, Gedore, Hazet, Tengtools, Onbekend DHZ markt, Kinzo(dat is dus wel echt troep).
Mij is opgevallen dat de prijsverschillen tussen Prof merk en minder merk beslist niet op de kwaliteit hoeft te slaan.

Ik vind Tengtools vrijwel net zo goed als Facom en als je bij een gereedchaphandel koopt, dan heb je volgens mij op Tengtools identieke garantie: kapot=gratis nieuw.
Ik heb maar zelden meegemaakt dat er iets kapot gaat, alleen schroevendraaiers en torx/inbus wil nog wel eens breken, maar dat gebeurt ook bij Facom, krijg je gewoon nieuw.

Ook heb ik zo'n 90-delige doppenset die je in verschillende versies op allerlei plaatsen ziet aangeboden voor tussen de 60-90E.
Kwa uitvoering en kwaliteit zullen er daar verschillen in zitten, maar de 90-d set die ik heb is top, ik gebruik niet anders meer!
Mijn Facom/Tengtools etc doppensets blijven sinds ik dit ding heb in de kast.
Ik gebruik de set met slagsleutels etc, heb er al 5 auto's volledig mee gedemonteerd en het blijft goed. 8)

Moraal: goedkoop is niet automatisch slecht, kijk per geval hoe het er uitziet.
En wil je gewoon op zeker: Tengtools is goed spul tegen strakke prijs.
Toch merk je soms wel verschil. bijvoorbeeld de ringsleutel van Tengtools is veel fijner dan die van bijvoorbeeld Kraftwerk omdat deze een stuk nauwkeuriger is en dan dus een stuk meer grip op de bout biedt. Ik neem aan dat je dit verschil ook hebt tussen duurdere merken en goedkopere merken. Ook de kwaliteit van de ratels kan verschillen.

RobS

Bericht door RobS » 18 mar 2008, 10:41

Ik heb dezelfde set als SpeedCars en ook een doppenset van Gedore, spul is niet kapot te krijgen. Zelfs niet als je vast zittende moeren/bouten gaat losdraaien met een stalen pijp van een meter (om de ratel heen geschoren) :D

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 18 mar 2008, 11:10

Rob Schouten schreef:Ik heb dezelfde set als SpeedCars en ook een doppenset van Gedore, spul is niet kapot te krijgen. Zelfs niet als je vast zittende moeren/bouten gaat losdraaien met een stalen pijp van een meter (om de ratel heen geschoren) :D
Snap-on maakt gewoon ratels die zo lang zijn dat je er geen pijp op hoeft te zetten :wink:

NSXRS

Bericht door NSXRS » 18 mar 2008, 11:33

HANZ06 schreef:Snap-on maakt gewoon ratels die zo lang zijn dat je er geen pijp op hoeft te zetten :wink:
Alleen kan je voor dezelfde prijs als zo'n Snap-on ratel ook een ratel van bijv Facom+ 100M pijp kopen? :lol: :wink:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 18 mar 2008, 11:54

Steven Nauta schreef:Toevallig ga ik waarschijnlijk deze week de volgende set aanschaffen, kan met korting misschien voor een leuk prijsje deze set kopen;

Deze 215 delige set zal ik vanmiddag ophalen. Paar vrienden werken er al mee, nooit problemen mee gehad. Het zal niet tippen aan het topkwaliteit gereedschap, maar voor 100e incl. kortingen vind ik het prima.

Elmar

Bericht door Elmar » 18 mar 2008, 13:44

Ik heb een kar met Tengtools. Beng ik tevreden over, echter heeft de 1/2" ratel het al begeven. Gebruik daar nu een Facom ratel voor. Die vind ik zowiezo fijner ivm de fijnere tandkrans.

Wilbert

Bericht door Wilbert » 18 mar 2008, 13:49

Wij als liftenbouwer gebruiken alleen maar gedore handgereedschap. Is gewoon het sterkste!!!

NSXRS

Bericht door NSXRS » 18 mar 2008, 14:11

Elmar schreef:Ik heb een kar met Tengtools. Beng ik tevreden over, echter heeft de 1/2" ratel het al begeven. Gebruik daar nu een Facom ratel voor. Die vind ik zowiezo fijner ivm de fijnere tandkrans.
Jij had waarschijnlijk de standaard "fiber" ratel met die ribbels?
Ik heb die direkt nieuw laten omwisselen voor de metalen "profi" ratel van Teng, die is prettiger/beter. Als je met die fiber versie veel kracht moest zetten, dan had je de ribbels in je hand staan, niet fijn

Elmar

Bericht door Elmar » 18 mar 2008, 15:30

Nope, was de metalen ratel. De verstelling links/rechts was afgebroken, niet het ratelmechanisme zelf.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 18 mar 2008, 15:36

Steven Nauta schreef:
Steven Nauta schreef:Toevallig ga ik waarschijnlijk deze week de volgende set aanschaffen, kan met korting misschien voor een leuk prijsje deze set kopen;

Deze 215 delige set zal ik vanmiddag ophalen. Paar vrienden werken er al mee, nooit problemen mee gehad. Het zal niet tippen aan het topkwaliteit gereedschap, maar voor 100e incl. kortingen vind ik het prima.
Netjes Bro, ziet er prima uit. En met 10 jaar garantie, kan je geen buil aan vallen dacht ik zo. Nu kan ik ook eens leren klussen ;).

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 19 mar 2008, 09:50

Steven Nauta schreef:

Is best een leuke set en heel erg compleet!

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 19 mar 2008, 23:05

Doppenset heb ik van Mannesmann. Lekker goedkoop en voldoet.
Ook een aantal tangen. De meer gebruikte tangen heb ik van Knipex.

Schroevendraaiers en dieverse andere gereedschappen van Mannesmann zijn slecht.

Steeksleutels/Ringsleutels van Gedore. Die gebruik je zo vaak. Neem gewoon een merk. Hazet, Stahlwille enz.

Laatst had ik nog een set slagschroevendraaiers van Wera(900 serie) gekocht en kort daarna aan mijn broer overhandigd. PB Swiss/Baumann, die zijn super.

Conrad.nl is goedkoper als je mannesmann neemt dan de link hierboven.

RobS

Bericht door RobS » 20 mar 2008, 09:42

Hoe bergen jullie je gereedschap op? Doppensetje gewoon in de doos en de rest? aan de muur? In zo'n karretje, op een grote hoop? Foto's zijn welkom :D

RobS

Bericht door RobS » 20 mar 2008, 09:42

Hoe bergen jullie je gereedschap op? Doppensetje gewoon in de doos en de rest? aan de muur? In zo'n karretje, op een grote hoop? Foto's zijn welkom :D

Plaats reactie