Huis verkopen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Gesloten
Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Huis verkopen

Bericht door Wouter81 » 17 mar 2008, 19:26

Iemand nog tips om sneller een huis te verkopen? :)

Heb sinds december '07 m'n appartementje in Sneek te koop staan. Ideaal voor starters, inclusief berging en garagebox en goed onderhouden met nette mooie keuken (al zeg ik het zelf).

Toch loopt het voor geen meter nog. Snap er niks van. De prijs is (volgens mij) goed, gelijk in het begin een bezichtiging gehad (dat werd niets) en sindsdien helemaal niks. Wat gaat er mis? Prijs al wat laten zakken (3000 eraf). Perfect voor starters of iemand die gaat scheiden lijkt me.

Linkje: http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/D ... ject&hbx=1

Meer mensen met dit probleem? Heb nu 2 hypotheken, wordt een beetje duur. :roll: :o :)

Michel P

Bericht door Michel P » 17 mar 2008, 19:34

Allereerst succes met de verkoop, prijs lijkt me hoog voor Friesland, maar ik kan er naast zitten.

Michel

Topfuel

Bericht door Topfuel » 17 mar 2008, 19:37

Ik denk dat de lokatie er veel toe doet idd...

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 17 mar 2008, 19:39

Sneek is (voor Friese begrippen) vrij duur. In Sneek is het één van de goedkoopste woningen (zie maar een stuk of 8 op Funda die iets goedkoper zijn).

Valt niet mee (had verwacht dat het sneller zou gaan). Thx iig. :)

Maik

Bericht door Maik » 17 mar 2008, 19:41

Ik zou eerst eens fatsoenlijke foto's laten maken. Ik zie dat jouw makelaar een mobieltje heeft gebruikt :wink:
Wat meer groothoek en goede belichting zal al een hoop goeds doen.
Wellicht gaat dat al meer kijkers opleveren. Ik neem aan dat er redelijk wat van dit soort appartementen in de omgeving te koop staan? Dan moet je advertentie al goed inelkaar steken (vooral de foto's ook) om er een beetje uit te springen.
Ik hoop dat je een goedkope makelaar hebt, want anders hebben ze je echt afgezet met deze fotoreportage (je mag het niet eens zo noemen in dit geval eigenlijk)...

Succes met de verkoop!

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 17 mar 2008, 20:13

Hmmm ja zit wat in Maik, vond de foto's ook al wat flets... ziet er wat somber uit ook. Bedankt iig. :) Was trouwens wel met een digicam maar geen topkwaliteit nee...

Tom

Bericht door Tom » 17 mar 2008, 20:22

Makelaar kwam strak in het pak met een echte digicam aan:

[img:500:375]http://farm1.static.flickr.com/47/13141 ... 4376b5.jpg[/img]

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 17 mar 2008, 20:30

LOL

Nee, was wel iets moderner. :wink: Maar niet iedereen kan foto's maken, zo blijkt maar weer. Heb ze net met Photoshop wat bewerkt (meer helderheid en contrast), dan lijkt het gelijk al een stuk fleuriger. Ik denk dat ik deze week maar ff langsrij en zelf wat foto's ga maken (mits een beetje licht/zonnig). Nu is het huis inmiddels leeg, da's dan misschien weer wat minder.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 17 mar 2008, 20:31

Ik zou inderdaad betere foto's maken.
- De keuken opruimen. (leeg aanrecht)
- Woonkamer opruimen (misschien één wand een likkie verf geven om het iets warmer te maken)
- Slaapkamer ook iets warmer maken met een geverfd stukje muur of een schilderij van Ikea.
-Mat uit de douche halen, nieuw douchegordijn, rek leegmaken

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 17 mar 2008, 20:34

Goeie tips. :) Altijd goed dat een ander er ff een blik op werpt, kijkt er toch weer anders tegenaan dan jezelf.

Deze week iig. zelf maar even foto's maken.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 17 mar 2008, 21:30

Meer informatie:
- Bouwjaar ketel. Jaarlijks onderhouden die ketel ja? Zo ja: melden!
- VvE actief? Wat is de bijdrage per maand voor servicekosten en reservering groot onderhoud?
- Neem een energielabel :wink: :wink: :wink:
- Foto's even uit een andere hoek maken. Ergens hoog in de hoek van een ruimte. Geeft ook een ander beeld.
-

Even tekst aanpassen:
Appartement: Het appartement zelf is ingedeeld met een gang die toegang biedt tot alle vertrekken, met meterkast, dichte keuken, kleinere en grote slaapkamer aan de galerijzijde, centraal de badkamer en het toilet, aan de voorzijde de woon- en eetkamer met balkon. Op de begane grond bevinden zich de bijbehorende garage en berging.
in dit:

Appartement: Dit 4 kamerappartent is voorzien van een woon- en eetkamer met balkon. Deze zijn via een gang verbonden met twee slaapkamers. De gang komt tevens uit op de keuken, de centraal gelegen badkamer en het toilet. Ook bevinden zich hier de meterkast en een riante opbergkast. Op de begane grond van het complex bevinden zich de bijbehorende garage en berging.

Op die manier zet je telkens het positieve eerst, laat je een 'dichte' keuken weg (want je zet er alleen iets bij als een keuken open is, imho).
In de eerste tekst leek het wel of je in een meterkast woonde, met een gang. Zo kwam het op mij over. Had die makelaar dat geschreven? Die mag weleens aan zijn NVM cursus boek, herhalingscursus marketing beginnen. :)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 17 mar 2008, 21:48

De meeste tips zijn al wel genoemd maar vist jouw makelaar niet bij de kijkers wat er dan aan mankeert? Ik heb een paar keer bedankt na bezichtiging en dan werd er gewoon gevraagd waarom en daar gaf ik dan gewoon antwoord op al wisten sommigen zelf ook wel wat het probleem was :wink:

Verder vind ik persoonlijk de prijs vrij stevig. Je zegt wel dat er maar acht goedkoper zijn maar tot 125K zijn er ook maar vier duurder :wink: En om heel eerlijk te zijn staan er een aantal goedkopere woningen bij die ik aantrekkelijker vind om te bekijken. Moet wel gezegd dat ik de buurten in Sneek helemaal niet ken en die huizen kunnen best in mindere buurten staan.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 17 mar 2008, 22:10

Ik vind de prijs ook vrij stevig. Beetje Den Haag prijzen in de 'modale' buurten.

Maik

Bericht door Maik » 17 mar 2008, 22:16

Vooral de foto's met een goede groothoeklens nemen, dat scheelt al de helft... Je ziet nu telkens maar een heel klein stukje kamer :idea:
Ik heb mijn appartement bijna 3 jaar geleden verkocht, en mijn makelaar liet een bevriende fotograaf met ongeveer 100kg aan apparatuur even een paar kiekjes maken. Dat kost wel wat, maar je krijgt er wel platen voor terug waar je wat aan hebt :wink: .

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 17 mar 2008, 22:26

Er zijn een paar gouden regels, 1 hele belangrijke is dat kopers het onprettig vinden als de woning "persoonlijk" is. Dat betekent dus voor de foto's een super opgeruimd huis (geen half volle koffiepot, geen persoonlijke papieren op bureau, sloffen in de kast, etc.). Foto's verkopen een huis, dus zorgen voor goede foto's (ik ken nog wel een goede vastgoed-fotograaf uit Friesland...). Altijd op een zonnige dag foto's maken. En voor de bezichtiging super goed opruimen en woning erg netjes en onpersoonlijk presenteren.

Maar troost je: soms ligt het echt niet aan de woning en de prijs. Je moet ook een beetje geluk hebben. Jouw geluk staat vast om de hoek te wachten!

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 17 mar 2008, 23:02

Mark Nauta zit daar toch ook in 't weekend? :wink:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 18 mar 2008, 08:18

Dennis Cavallino schreef:Ik vind de prijs ook vrij stevig. Beetje Den Haag prijzen in de 'modale' buurten.
Daar stond ik van te kijken Cav! De prijzen daar vind ik echt meevallen (voor een appartement dan)voor de regio en Den Haag vind ik nog leuke stad als ik dan toch in het Westen moest wonen :wink:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 18 mar 2008, 08:46

Best leuk appartement. Hadden ze dergelijke appartementen en prijskaartjes maar hier in de buurt... :(

Maus335i

Bericht door Maus335i » 18 mar 2008, 10:18

Ben_968CS schreef:Altijd op een zonnige dag foto's maken.
Volgens mij is dit heel heel heel heel belangrijk. De zon heeft op veel mensen een (zeer) positieve invloed. Foto's worden er automatisch ook kleurrijker en vrolijker van. Daar hoef je niet eens voor te soepen :)

Vakantiehuisjes met foto's op druilerige dagen zie je ook niet. Met een huis/appartement werkt het hetzelfde.

VLA

Bericht door VLA » 18 mar 2008, 10:35

Ik vind de prijs wel meevallen eigenlijk. Maar de fotos zijn niet echt super, denk dat als je wat mooie fotos laat maken (zonder flitser, of een hele goede flitser) dat het wel wat zou helpen.

RVV

Bericht door RVV » 18 mar 2008, 10:36

Grappig om de prijsontwikkeling te zien betreffende dit soort appartementen.

In 1994 kocht ik een soortgelijk appartement voor 89000 gulden.. 4 jaar daarvoor gingen ze nog voor 45000 gulden van de hand. In 1997 verkocht ik het appartement voor 115000 gulden.

Nu zie je dat ze pak em beet 10 jaar later 115000 euro kosten. = 253500 gulden teruggerekend.

10 KK er over heen, kleine aanpassing, verbouwing(kje) eindprijs voor de koper 280000 gulden.

Ik durf niet te zeggen of dit te duur is voor het appartement, ik ben niet zo op de hoogte van de huizenprijzen in Sneek eo. Maar aan de andere kant is het wel een heel fors bedrag om het als starter op te hoesten.

Wat altijd belangrijk is wil je een huis vlot verkopen, vraag een lage prijs. In ieder geval niks te hoog. Mijn schoonouders verkochten hun 2 onder1 kap binnen een week.. Hun prijs lag gemiddeld 10 procent lager dan van de omliggende huizen in de verkoop waarvan sommigen al meer dan een jaar te koop staan.

Ander voorbeeld onze buren, vragen 380000 euro voor een stolpwoning.. staat nu ook al een jaar te koop.. vraagprijs is gewoon 40000 tot 50000 euro te hoog. Ze denken te kunnen cashen maar ze blijven gewoon met hun huis zitten.

Er is veel aanbod, verkopers hebben nog steeds de illussie dat hun huis de prijs wel waard is. Maar als je 30 kopers hebt en 100 woningen die te koop staan, dan moet je gewoon echt iets aan je prijs doen om te verkopen.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 18 mar 2008, 11:20

Die 115k "doen" de Haagjesweg "appartementen" tegenwoordig idd ook, Rico.

Lijkt mij dat Sneek qua verkoop wel op Emmen niveau ligt?
Vind de prijs dus wel gaan.

Foto's is al gezegd.

Prijsverlagen is ook funest als je het mij vraagt.
Toen ik m'n vorige huis kocht was deze al 2x in waarde gezakt.
En dat was funest voor de interesse... heeft lang te koop gestaan.
Ik kon hem dus nog wat gunstiger krijgen :wink:

En is de prijsstelling verder wel okay?
Zit er niet helemaal in maar mensen zoeken bv van 100k t/m 115k.
Dan val jij met 115,5k buiten de boot bij deze categorie zoekers.
Beter is dan bv 114.900,- vragen.

En veel hangt van je makelaar af; groot met eigen klantenbestand of kleine makelaar?
Doet hij veel in deze buurt of de plaats Sneek?
Dat soort dingen.

HJ

Bericht door HJ » 18 mar 2008, 11:24

Inderdaad wat nieuwe foto's maken. Als de zon schijnt even wat nieuwe foto's van de buitenkant maken.
En ook zorgen dat het er opgeruimd uitziet.
Misschien ken je zelf wel iemand die goed foto's kan maken. Die kan je natuurlijk ook bij de makelaar aanleveren.

allen

Bericht door allen » 18 mar 2008, 11:43

@Rico: persoonlijk was ik een beetje verbaasd over de verkoopprijs. Ik vind het erg laag. Dat geld en dan nog een garage erbij?! Liggen de lonen ook lager dan in de randstad ofzo?
Vergelijken met 10 jaar terug kun je met ieder huis doen. De stijging is exact eender.

RVV

Bericht door RVV » 18 mar 2008, 12:04

Allen dit schreef ik.
Ik durf niet te zeggen of dit te duur is voor het appartement, ik ben niet zo op de hoogte van de huizenprijzen in Sneek eo. Maar aan de andere kant is het wel een heel fors bedrag om het als starter op te hoesten.
Ik heb dus geen idee of de prijs te hoog of te laag is. Alleen is de prijs in 97 van de 100 keer de reden dat een woning niet verkocht word.

Heeft allemaal met doelgroep te maken. Er zijn zat mensen die dit kunnen betalen, maar die willen ook een "groter" huis.. en de mensen die hun eerste flat kopen.. zo gaat het toch heel vaak, moeten wel dit bedrag kunnen lenen.

Gesloten