Formule 1 2008
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
De invloed van het afschaffen van tc heeft me ook positief verrast. Ik heb het idee dat het verschil nu groter is dan ten opzichte van de vorige keer dat tc werd toegestaan (toen de teams daarvoor waarschijnlijk op onreglementaire wijze of andere manieren de tractie konden beïnvloeden).
De invoering van de gestandaardiseerde ECU is een topzet geweest.
De invoering van de gestandaardiseerde ECU is een topzet geweest.
- Lars Bouten
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 16:45
- Locatie: Den Haag
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Ja idd, lijkt me ook super.Lars Bouten schreef:Volgend jaar wordt het helemaal gaaf met de terugkeer van slicks en minder aerodynamica!
2 dingen die natuurlijk met elkaar verbonden zijn. Als ze niet minder aerodynamica zouden wensen, en wel de slicks, dan zouden de bochtensnelheden echt te belachelijk hoog worden.
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Nee, want daarvoor haalde Alonso hem wél gewoon in toen Raikkonen stilviel: was een mooi staaltje Alonso-opportunisme, in één keer twee Finnen voorbij.Lars Bouten schreef:Die hem op de pitlimiter heeft staan
Het was inderdaad mooi om F1-auto's weer te zien schuiven, maar ik was teleurgesteld door het nóg grotere effect van de aerodynamica, die de auto's dit jaar trouwens wéér lelijker heeft gemaakt. Het was weer echt in optocht rijden vooraan: dichter dan drie autolengtes erachter en je zag dat ze meteen downforce verloren. Zie Alonso die het bij Bourdais probeerde en meteen bij diverse bochten het stof deed opwaaien. Normaal inhalen is dus nog steeds niet mogelijk - zie Massa's actie op DC. Er moet óf een heel groot snelheidsverschil tussen zitten óf je voorligger moet een fout maken, zoals Kovalainen die niet anticipeerde op het stilvallen van Kimi.
Ik kan kortom dus niet wachten op 2009, als de slicks terugkeren, maar vooral als de helft van de aero erafgaat. Vonden de coureurs dat gevaarlijk? Mooi. 8)

- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Maar hopen dat ze voldoende fans vast kunnen houden, want de F1 doet mij de laatste jaren erg weinig, terwijl ik de afgelopen jaren wel heb genoten van GP2, die slicks en 50% minder aero hadden ze dit jaar al moeten doorvoeren. Ik kijk dus sinds vorig jaar nauwelijks nog naar F1, laat staan dat ik er voor thuis blijf.Ik kan kortom dus niet wachten op 2009, als de slicks terugkeren, maar vooral als de helft van de aero erafgaat. Vonden de coureurs dat gevaarlijk? Mooi.
Een ander gevaar voor de F1 is de Eco lobby die ook begint los te basten. Straks krijgen de teams zonnecellen op de spoilers en 5 liter brandstof voor de hele race


Michel
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Ach, welke regels je ook maakt, de beste teams en de beste rijders rijden toch vooraan, en zo hoort het.
Hamilton wordt met 2 vingers in de neus kampioen. Heb het angstige vermoeden dat 2008 een uitermate saaie bedoening wordt vwb het bepalen van de nr. 1. Helemaal niks ten nadele van Hamilton, hij verdient het.
Ferrari ziet er qua betrouwbaarheid niet goed uit. De analyse van sommige insiders zou wel eens heel goed kunnen kloppen. Teveel Italianen die zich ermee zijn gaan bemoeien. Allemaal mannetjes die denken er verstand van te hebben maar elkaar intussen verschrikkelijk voor de voeten lopen. Dat Raikonen door het onderlinge gevecht bij McLaren toevallig wereldkampioen is geworden helpt ook niet voor z'n motivatie. Ik hoop dat ik ernaast zit en dat ze de zaken over een paar races weer zoals van ouds voor elkaar hebben.
En wat ontzettend zonde dat Alonso die Renaults eerst weer naar een competatief niveau moet brengen. Ik heb 'm gisteren weer dingen zien doen die zo slim en uitgekookt zijn, terwijl hij daarbij foutloos is blijven rijden. In mijn ogen is Alonso de enige rijder die van het niveau Hamilton is. Misschien is ie nog wel iets beter zelfs. Die 4e plaats van gisteren was lucky. Dat lukt 'm de eerstvolgende races vast niet weer.
Hamilton wordt met 2 vingers in de neus kampioen. Heb het angstige vermoeden dat 2008 een uitermate saaie bedoening wordt vwb het bepalen van de nr. 1. Helemaal niks ten nadele van Hamilton, hij verdient het.
Ferrari ziet er qua betrouwbaarheid niet goed uit. De analyse van sommige insiders zou wel eens heel goed kunnen kloppen. Teveel Italianen die zich ermee zijn gaan bemoeien. Allemaal mannetjes die denken er verstand van te hebben maar elkaar intussen verschrikkelijk voor de voeten lopen. Dat Raikonen door het onderlinge gevecht bij McLaren toevallig wereldkampioen is geworden helpt ook niet voor z'n motivatie. Ik hoop dat ik ernaast zit en dat ze de zaken over een paar races weer zoals van ouds voor elkaar hebben.
En wat ontzettend zonde dat Alonso die Renaults eerst weer naar een competatief niveau moet brengen. Ik heb 'm gisteren weer dingen zien doen die zo slim en uitgekookt zijn, terwijl hij daarbij foutloos is blijven rijden. In mijn ogen is Alonso de enige rijder die van het niveau Hamilton is. Misschien is ie nog wel iets beter zelfs. Die 4e plaats van gisteren was lucky. Dat lukt 'm de eerstvolgende races vast niet weer.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
+1Michel Pol schreef:Maar hopen dat ze voldoende fans vast kunnen houden, want de F1 doet mij de laatste jaren erg weinig, terwijl ik de afgelopen jaren wel heb genoten van GP2, die slicks en 50% minder aero hadden ze dit jaar al moeten doorvoeren. Ik kijk dus sinds vorig jaar nauwelijks nog naar F1, laat staan dat ik er voor thuis blijf.
Wist niet eens dat het begonnen was

Ga me er weer even in verdiepen. God, paar jaar geleden zat ik er elke twee weken bij !
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Ja, de manier waarop hij twee Finnen in één keer pakte, was vintage Alonso. Helaas slecht in beeld gebracht, maar dat gold eigenlijk voor de hele race...Hielke schreef:En wat ontzettend zonde dat Alonso die Renaults eerst weer naar een competatief niveau moet brengen. Ik heb 'm gisteren weer dingen zien doen die zo slim en uitgekookt zijn, terwijl hij daarbij foutloos is blijven rijden.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
+1Macboy schreef:+1Michel Pol schreef:Maar hopen dat ze voldoende fans vast kunnen houden, want de F1 doet mij de laatste jaren erg weinig, terwijl ik de afgelopen jaren wel heb genoten van GP2, die slicks en 50% minder aero hadden ze dit jaar al moeten doorvoeren. Ik kijk dus sinds vorig jaar nauwelijks nog naar F1, laat staan dat ik er voor thuis blijf.
Wist niet eens dat het begonnen was
Ga me er weer even in verdiepen. God, paar jaar geleden zat ik er elke twee weken bij !
Was het ook helemaal vergeten

(Zag de uitslag op internet, 8 auto's "gefinished", weer geen record

- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Hadden ze er in Monaco '96 niet 3 aan de finish?Dutch schreef:Nee, het record van Monaco '66 staat nog wel even: vier auto's over de streep...
(Tenminste, zo even uit m'n hoofd is dat het record.)
Hoewel, Ligier en Bonnier reden toen ook nog, maar op 25 resp. 27 ronden achterstand van winnaar Stewart.
Wel een aantal meer geclasseerd, maar volgens mij maar drie die het rijdend haalden.
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Verdomd!Peter Tunissen schreef:Hadden ze er in Monaco '96 niet 3 aan de finish?Dutch schreef:Nee, het record van Monaco '66 staat nog wel even: vier auto's over de streep...
(Tenminste, zo even uit m'n hoofd is dat het record.)
Hoewel, Ligier en Bonnier reden toen ook nog, maar op 25 resp. 27 ronden achterstand van winnaar Stewart.
Wel een aantal meer geclasseerd, maar volgens mij maar drie die het rijdend haalden.
*checkt*
Nee, 't waren er vier (Panis, Coulthard, Herbert, Frentzen), met zeven geklasseerden, maar dat zijn er wel minder dan de zes nog rijdende auto's uit '66. Van de officieel vier geklasseerden uit '66 vraag ik me verder nog af of dat niet herschrijving van de geschiedenis is volgens de moderne FIA-klasseringsregels. Elke WK-race had vroeger zijn eigen regels, waarbij het ook kon dat alleen de nog rijdende auto's werden geklasseerd - à la Le Mans dus eigenlijk.
Ach ja, '96, da's ook veel te kort geleden voor mij.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten