Dure auto = crimineel verdacht

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Dutch

Bericht door Dutch » 08 jun 2006, 21:04

Robin schreef:EDIT: M'n auto ziet er aardig uit maar ik heb gewoon 'n lekker wijf!LOL

Denk dat de pliessie meer oog had voor de GF in de Neue Dreier dan de Neue Dreier en Jan met 't boerenkieltje(aka Robin) :D
Dat helpt altijd héél goed. Niks aan de hand zolang mevrouw Duts ernaast zit... 8)

Idem bij de douane. Voorbeeldje op Schiphol, kom je nota bene je eigen land weer binnen: ik kan alweer bijna meekomen, komt de Mrs bij de balie staan (had even staan kletsen met een medepassagier). Zegt die pet: "Pardon?", op zo'n toon van ziet-u-niet-dat-ik-bezig-ben-met-dit-boefje. Vraagt ze gelukkig: "Is er iets mis, schat?" De pet, verbaasd: "U hoort bij elkáár? O, loop dan maar door." En hij schuift m'n paspoort naar me toe.

Op dat moment ben ik trouwens wél uit m'n vel gebarsten, zonder repercussies. In zo'n volle aankomsthal gaat dat wat makkelijker... :D

Dutch

Bericht door Dutch » 08 jun 2006, 21:05

Ik laat haar trouwens altijd ruzie zoeken met proleten in 't verkeer die 't verdienen.

Als ik dat zelf doe, trekt zo'n goochemerd zo een mes. Maar niemand durft een vrouw te slaan...

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 08 jun 2006, 22:10

Weet je wat ik zo triest vind? Dat ze bij Justitie en politie heel goed weten wie de fouterikken zijn, maar dat ze die nog steeds niet gericht aan pakken. Nee, dan komen ze weer met zo'n draconische maatregel die iedere Nederlander treft.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 08 jun 2006, 23:26

Ik denk dat we hier redelijk aan het overdrijven zijn. Ik heb gisteravond het verhaal wat beter uitgelegd zien worden bij Nova. Valt allemaal wel mee. Er moet allereerst echt aanleiding zijn om een onderzoek te starten. Niet iedere willekeurige gek met een ogenschijnlijk dure auto wordt aangehouden en vervolgens van zijn/haar auto ontnomen. Dit laatste gebeurt overigens pas na het onderzoek heb ik begrepen, op het moment dat de feiten bewezen zijn.

Het aanhouden van opvallende auto's is trouwens ook wel een ander verhaal. Ik had mijn Brabus welgeteld 2,5 uur toen ik al aangehouden werd. Vervolgens moest ik, omdat er een scheurtje in mijn rijbewijs zat van nog geen cm, een nieuw rijbewijs gaan ophalen (kosten €70-80 geloof ik).

Op maandagavond in het stadhuis Rotterdam dat doen is echt een drama. Ik heb daar ongelogen waar 2,5 uur staan wachten. Vervolgens moest ik dat rijbewijs ook nog een keer gaan tonen op het politiebureau in Schiedam of all f#cking places. Ik ben toen naar 't bureau hier in R'dam Centrum gegaan en heb gezegd dat ze hun collega's in Schiedam met het moderne apparaat genaamd telefoon op de hoogte konden brengen. Beetje jammer allemaal :P

M@rcel

Bericht door M@rcel » 09 jun 2006, 02:36

Ik denk dat we wel een beetje meer vertrouwen in Oom agent mogen hebben.
De overgrote meerderheid van de agenten weten heel goed waar ze mee bezig zijn. Als je jaren in het vak zit, dan is het voor hen zeer snel te ruiken of ergens een luchtje aan zit. Ik weet zeker dat Rico in zijn M3 echt niet bang hoeft te zijn omdat je simpelweg niet aan het 'verdachte' profiel voldoet.

Rondom ons kantoor lopen heel veel veiligheidsmensen rond. Ze zien er uit als iedere kantoorklerk, maar als ik de straat indraai pik ik ze er zo tussenuit. Zelfde met VROS wagens.....als je er veel mee van doen hebt...ontwikkel je er antennes voor.
Het is het totaalplaatje.....en niet alleen zoals waar het in dit topic over gaat...alleen een dikke auto.

rode ridder

Bericht door rode ridder » 17 jun 2006, 20:19

geen probleem
tuurlijk dure autoos trekken positieve (dus ook negatieve) aandacht. de controle lijkt mij zelfs een goede zaak. ik weet wat ik verdien en kan uitgeven, maar laatst kwamen wij bij iemand op bezoek, die man was wegenbouwer en zij deed her-en-der "de poets".
zij kochten/kopen een huis van 560.000 euri. dan komt daar een nieuwe badkamer, keuken, aanbouw, dakkapel bij en gaat er een serre af die (natuurlijk) weer de muur in ere moet doen herstellen.

waar komt dit geld dan vandaan???

ik heb niets te verbergen, dus als er door de belasting toch al steeksproef-gewijs aangiftes gecontrolleerd worden, mag dit best ook selectief met autoos

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 18 jun 2006, 00:53

Tja dit soort dingen ontneemt je wel de lol van een in velere ogen(maar niet perse de mijne ;-)) toffe auto rijden. Nou zal ik er met mijn twee oudjes(waar mijn voorkeur toch ligt) weinig last van hebben, maar als ik het geld van beide in één stop zie ik het al gebeuren. Na 4 keer :evil: :evil: :evil: in één vakantie Italië met een simpel 306je bij de grens gecontroleerd te worden waarvan één keer inclusief complete hondservice houd ik dat ook weer voor een tijdje voor gezien. De echte criminelen laten zich echter toch niet tegenhouden. De goeden moeten altijd weer onder de slechten lijden. Op de ons wel bekende autofora voorbeelden te over van mensen van (nog geen) 22 jaar die in een behoorlijk toffe wagen rijden van eerlijk geld. Waar een wil is is ook een eerlijke weg, jammergenoeg met drempels. :evil:

rode ridder

Bericht door rode ridder » 18 jun 2006, 20:54

mari oh oh!
mag jij mij eens vertellen wie een toffe (nieuwe) wagen formaat rs4, m3,sl amg. van eerlijk geld kan betalen ONDER de 22 we hebben het hier wel over wagen van (full option) boven de 100.000 netto!!! of 3.500 lease netto

ben benieuwd, maar als het eerlijk is ...GEFELICITEERD

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 19 jun 2006, 09:32

Ik heb nog nooit in die positie verkeerd hoor :). Het is echter niet onmogelijk. Ten eerste moet je een redelijk goed betaalde baan(of meerdere) hebben of een eigen bedrijf die je laat meebetalen aan je wagen(vooral in het begin niet zo verstandig natuurlijk). Doe je het zelf dan zijn er van die mensen die het geen probleem vinden (veel)geld te lenen voor een wagen en last but not least bij paps en mams te blijven wonen. Bovendien is het slechts een aanname dat de wagen nieuw is. Een (lichte) schade M3 van een jaar oud kost natuurlijk een stuk minder dan een nieuwe(die kaal rond de 82000 kost, geen ton). Haal je hem uit duitsland(/het buitenland) krijg je ook nog eens een nieuw kenteken.

Natuurlijk zal een (redelijk) deel niet (helemaal) eerlijk zijn, but assumption is the mother of all fuck-ups. :)

Dutch

Bericht door Dutch » 19 jun 2006, 10:42

Ik ken wel wat internetmultimiljonairs die al hééél jong helemaal binnen waren, dus zo moeilijk is 't inderdaad niet als je het juiste talent hebt en net op de goede plek zit.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 22 jun 2006, 17:32

Zelf heb ik ook voor zo'n 8000 euro modeltreinen, en 2 auto's, 850i en een 320d ..

Waar ik het van betaal als 23 jarige?
Hard werken, en het laatste jaar van een eigen zaak

Mensen snappen niet dat je dan meer kan doen, zeker omdat ik ook nog thuis woon. En bij vele mensen wordt het nogal asociaal opgevat..

Tsja.. kan ik het helpen dat ik graag in een 'dikke' wagen rijdt?

En toch regelmatig weer een kras extra :roll:

RVV

Bericht door RVV » 22 jun 2006, 17:34

Jelmer850i schreef:
Damn da's toch niet normaal.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 22 jun 2006, 18:04

Vind deze topic wel een beetje aanstellerig over komen eerlijk gezegd.

Rijd zelf ook al sinds mijn 23e M3, geeft zo af en toe wel scheve gezichten vooral in zo'n dorpje als hier waar het de sport lijkt te zijn om met een zo dik mogelijke wagen over de haven te rijden, maar goed wat anderen daar van vinden heb ik sch&%t aan, rij geen auto voor een ander.

Onder je 25e dikke auto's als een E46 M3 rijden hoeft geen probleem te zijn, loop maar naar de bank en geld krijg je wel van ze met een leuke baan. Zo lang je de premie maar netjes elke maand terug betalen kan. En zeg nou zelf, als je een nieuwe auto koopt welke is nou tegenwoordig niet van de bank, zo goed als niemand heeft 50 tot 100K onder zijn kussen liggen.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 22 jun 2006, 18:26

Mijne en volgensmij jou wagen ook zijn cash betaald van eigen centen 8)

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 22 jun 2006, 18:28

Rico v Velzen schreef:
Jelmer850i schreef:
Damn da's toch niet normaal.
Nee.. maar goed ik parkeer ook niet op een oprit of iets dergelijks, de wagen staat op een parkeerterrein met veel bouwwagens! (buurman is een bouwbedrijf gestart :roll: )
Maar goed.. begin 2006 verhuizen we 8)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 22 jun 2006, 18:28

True maar bij een E36 M3 is dat nog wel te doen, ga je voor nieuw zowat niet meer :)

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 22 jun 2006, 18:47

Nee idd.. menig Gti trekt me er als een baksteen uit..
Maar ik haal ze als een gek in boven de 200 8)

Elmar

Bericht door Elmar » 22 jun 2006, 22:20

Jelmer850i schreef: Maar goed.. begin 2006 verhuizen we 8)
Ga dan maar snel pakken... :wink:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 23 jun 2006, 10:35

Oeps :oops: , 2007 bedoel ik 8)

Jeroen Bosman

Bericht door Jeroen Bosman » 23 jun 2006, 10:59

Er was laatste een interview met de Amsterdamse hoofd officier van justitie op TV, de aanpak van patserbakken (ook wel de cabrio-methode) genoemd. Is zeer succesvol geweest een kleine 40 auto’s 4 huizen en twee boten en een aanzienlijk geldbedrag in 6 maanden.
Overigens houd de politie je niet aan, ze noteren het kenteken welke wordt doorgegeven aan een speciale taskforce van UWV/belastingsdienst en nog wat, maar dat ben ik vergeten :oops:

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 23 jun 2006, 11:49

Kijk, dat klinkt al een stuk beter, maar is de kans niet vrij groot dat de wagen niet op naam van Pimpippo staat?

RVV

Bericht door RVV » 23 jun 2006, 12:14

Jeroen Bosman schreef:Er was laatste een interview met de Amsterdamse hoofd officier van justitie op TV, de aanpak van patserbakken (ook wel de cabrio-methode) genoemd. Is zeer succesvol geweest een kleine 40 auto’s 4 huizen en twee boten en een aanzienlijk geldbedrag in 6 maanden.
Overigens houd de politie je niet aan, ze noteren het kenteken welke wordt doorgegeven aan een speciale taskforce van UWV/belastingsdienst en nog wat, maar dat ben ik vergeten :oops:

Ik moet altijd wel lachen om zulke uitspraken "van dat het zeer succesvol is geweest". Alsof de criminelen er ook maar een cent minder om verdienen. Als ik 10 cent op straat laat vallen, mis ik het ook niet.

Jeroen Bosman

Bericht door Jeroen Bosman » 23 jun 2006, 17:13

Ik zou toch niet overlopen van blijdschap als ik mijn auto, huis en centen kwijt was :lol:

Trouwens het is niet zozeer de justitie aandacht en in beslagname, wat denk je van de naheffing van onze vrienden van de belastingsdienst ?

RVV

Bericht door RVV » 23 jun 2006, 17:18

Jeroen deze mensen leven onder en boven de wet, die hebben niks met de belastingdienst te maken.

Jeroen Bosman

Bericht door Jeroen Bosman » 23 jun 2006, 17:43

Maar daar is de actie ook niet echt op gericht toch? Het gaat meer om de lokale wietboer of het plaatselijke disco dealertje. Gewoon de domoren die met een 6 de hands uit Duitsland geïmporteerde, 6x over de kop gerolde CLK met minimaal 2 inch te grote velgen eronder, met hun ramen open (o.a omdat de airco stuk is) en harde muziek door de stad rijden.

Dit stoort een hoop mensen, en justitie haakt daar op in, maar goed ook want als je zo rondrijdt, dan verdien je het gewoon :wink:

Plaats reactie