Colin Chapman Series (zomeravondcompetitie met 7's)
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Colin Chapman Series (zomeravondcompetitie met 7's)
http://dnrt.nl/algemeen/bericht.php?nieuwsid=3624
DNRT presenteert COLIN CHAPMAN SERIE
[img:550:305]http://www.pittalk.nl//uploads/DNRT-ColinChapman.jpg[/img]
Colin Chapman ontwikkelde in de 60 er jaren Formule 1 wagens, maar ook sportwagens om op circuits en op straat mee te rijden onder de merknaam Lotus. Hij maakte sportwagens naar geheel eigen inzicht. Functioneel, licht gewicht, doordachte constructies en vooral heel lekker om mee te rijden.
Een van zijn ontwikkelingen is de Lotus 7. In die tijd baanbrekend. De auto is in 50 jaar niet verouderd. Nog steeds worden auto’s van dit type in grote variatie gebouwd. De grote merken zijn o.a. Donkervoort, Caterham, Westfield, maar er zijn nog tientallen kleinere fabrikanten. (Kijk op Westfield (megasportscars.nl), Caterham (vanderkooisportscars.nl), Donkervoort (donkervoort.nl).
Deze sportwagens zijn zeer geschikt voor circuit gebruik. In veel landen wordt er ook intensief mee op circuits gereden. In Nederland gaat dat ook weer gebeuren. De bestaande clubs en de stichting DNRT gaan samenwerken zodat de bestaande auto’s weer de baan op kunnen en nieuwe, speciaal voor dit doel kunnen worden geproduceerd. Voor circuitgebruik is geen bpm verschuldigd en een aantal andere wettelijke straatzaken (als verlichting), kunnen worden weggelaten. Een goede nieuwe auto, circuitklaar is te koop vanaf ca € 17.000.
Er komen in eerste instantie twee klassen. De snelle auto’s (CC1) en de zeer snelle auto’s (CC2). De snelle klasse, CC1 heeft een minimum gewicht van 550 kg en max vermogen van 160 pk. De CC2 klasse gaat tot maximum 260 pk bij een gewicht van rond de 520 kg (voorlopige indeling). Bedoeling is dat het rijden met deze wagens vooral niet te duur wordt. Auto’s met peperdure supermotoren staan niet in de planning. Er wordt gereden op Toyo banden. Binnen de DNRT organisatie rijden vele klassen zeer succesvol met de TOYO 888. De prijs is redelijk, de band is echt lekker om mee te rijden en er is geen band die langer mee gaat en goede grip houdt tot hij echt versleten is.
Er zijn plannen voor een aantal eenheidsklassen binnen de Colin Chapman Series. Caterham heeft plannen voor een professionele opleiding gevolgd door deelname aan circuitevenementen. Westfield heeft een eenheid concept met veelgebruikte standaard onderdelen die zelf afgebouwd kunnen worden. Doe je het zelf dan beter of sneller? Nee, maar het is wel echt leuk om te doen en ieder uurtje kost nada. En komt mogelijk ook een Ginetta G20 klasse. Zodra een eenheidsklasse voldoende deelnemers heeft kan een eigen start en eigen rangschikking worden gerealiseerd. Binnen een race kunnen 4 klassen gescheiden starten.
Circuitrijden bloeit als nooit tevoren. Niks conjunctuur die goed gaat. Ook in de slechte tijd ging het goed. Onder de Nederlanders zitten nu eenmaal veel mensen die dit soort dingen willen. De Colin Chapman Series is een belangrijke aanvulling op de bestaande klassen.
Er is een voorlopige planning voor een serie van 7 wedstrijden, die van april tot oktober worden verreden. Op Zandvoort, Zolder, Assen, Oschersleben en mogelijk nog andere circuits. Volgens DNRT gebruik op weekenddagen, maar ook doordeweeks. Wel wordt doorgaans het evenement op een dag afgewerkt. De “ZomerAvond” wedstrijd begint dan smorgens om 7.00 uur en eindigt om 19.00 met de prijsuitreiking.
Voor de eenheidsklassen wordt een volledige kooiconstructie vereist. Dat wordt ook geadviseerd voor de bestaande wagens. Demontabele door de fabriek geleverde kooikits met zijversteviging zijn voor bestaande auto’s toegestaan. De Serie wordt opgestart voor onbepaalde tijd. Als een klasse binnen de CC series te groot wordt is splitsing denkbaar. Het (uitlaat)geluid moet vergelijkbaar zijn met standaard straatauto’s of fractioneel hoger.
Naast racedagen zullen ook circuitdagen met vrij rijden en instructie worden opgezet. Ook voor de niet licentie houders. Er komen mogelijk weer goede tijden aan voor deze groep, die het jarenlang zonder competitie mogelijkheden heeft moeten stellen.
Zie www.dnrt.nl voor meer info.
DNRT presenteert COLIN CHAPMAN SERIE
[img:550:305]http://www.pittalk.nl//uploads/DNRT-ColinChapman.jpg[/img]
Colin Chapman ontwikkelde in de 60 er jaren Formule 1 wagens, maar ook sportwagens om op circuits en op straat mee te rijden onder de merknaam Lotus. Hij maakte sportwagens naar geheel eigen inzicht. Functioneel, licht gewicht, doordachte constructies en vooral heel lekker om mee te rijden.
Een van zijn ontwikkelingen is de Lotus 7. In die tijd baanbrekend. De auto is in 50 jaar niet verouderd. Nog steeds worden auto’s van dit type in grote variatie gebouwd. De grote merken zijn o.a. Donkervoort, Caterham, Westfield, maar er zijn nog tientallen kleinere fabrikanten. (Kijk op Westfield (megasportscars.nl), Caterham (vanderkooisportscars.nl), Donkervoort (donkervoort.nl).
Deze sportwagens zijn zeer geschikt voor circuit gebruik. In veel landen wordt er ook intensief mee op circuits gereden. In Nederland gaat dat ook weer gebeuren. De bestaande clubs en de stichting DNRT gaan samenwerken zodat de bestaande auto’s weer de baan op kunnen en nieuwe, speciaal voor dit doel kunnen worden geproduceerd. Voor circuitgebruik is geen bpm verschuldigd en een aantal andere wettelijke straatzaken (als verlichting), kunnen worden weggelaten. Een goede nieuwe auto, circuitklaar is te koop vanaf ca € 17.000.
Er komen in eerste instantie twee klassen. De snelle auto’s (CC1) en de zeer snelle auto’s (CC2). De snelle klasse, CC1 heeft een minimum gewicht van 550 kg en max vermogen van 160 pk. De CC2 klasse gaat tot maximum 260 pk bij een gewicht van rond de 520 kg (voorlopige indeling). Bedoeling is dat het rijden met deze wagens vooral niet te duur wordt. Auto’s met peperdure supermotoren staan niet in de planning. Er wordt gereden op Toyo banden. Binnen de DNRT organisatie rijden vele klassen zeer succesvol met de TOYO 888. De prijs is redelijk, de band is echt lekker om mee te rijden en er is geen band die langer mee gaat en goede grip houdt tot hij echt versleten is.
Er zijn plannen voor een aantal eenheidsklassen binnen de Colin Chapman Series. Caterham heeft plannen voor een professionele opleiding gevolgd door deelname aan circuitevenementen. Westfield heeft een eenheid concept met veelgebruikte standaard onderdelen die zelf afgebouwd kunnen worden. Doe je het zelf dan beter of sneller? Nee, maar het is wel echt leuk om te doen en ieder uurtje kost nada. En komt mogelijk ook een Ginetta G20 klasse. Zodra een eenheidsklasse voldoende deelnemers heeft kan een eigen start en eigen rangschikking worden gerealiseerd. Binnen een race kunnen 4 klassen gescheiden starten.
Circuitrijden bloeit als nooit tevoren. Niks conjunctuur die goed gaat. Ook in de slechte tijd ging het goed. Onder de Nederlanders zitten nu eenmaal veel mensen die dit soort dingen willen. De Colin Chapman Series is een belangrijke aanvulling op de bestaande klassen.
Er is een voorlopige planning voor een serie van 7 wedstrijden, die van april tot oktober worden verreden. Op Zandvoort, Zolder, Assen, Oschersleben en mogelijk nog andere circuits. Volgens DNRT gebruik op weekenddagen, maar ook doordeweeks. Wel wordt doorgaans het evenement op een dag afgewerkt. De “ZomerAvond” wedstrijd begint dan smorgens om 7.00 uur en eindigt om 19.00 met de prijsuitreiking.
Voor de eenheidsklassen wordt een volledige kooiconstructie vereist. Dat wordt ook geadviseerd voor de bestaande wagens. Demontabele door de fabriek geleverde kooikits met zijversteviging zijn voor bestaande auto’s toegestaan. De Serie wordt opgestart voor onbepaalde tijd. Als een klasse binnen de CC series te groot wordt is splitsing denkbaar. Het (uitlaat)geluid moet vergelijkbaar zijn met standaard straatauto’s of fractioneel hoger.
Naast racedagen zullen ook circuitdagen met vrij rijden en instructie worden opgezet. Ook voor de niet licentie houders. Er komen mogelijk weer goede tijden aan voor deze groep, die het jarenlang zonder competitie mogelijkheden heeft moeten stellen.
Zie www.dnrt.nl voor meer info.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- peter kohler
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 24 jan 2008, 22:41
- Locatie: makkinga
Beste race liefhebbers,
Na maanden van overleg kunnen wij jullie eindelijk goed nieuws brengen,
We gaan racen !!!!
Na uitvoerig overleg met Huub Vermeulen (DNRT) hebben we definitief toezegging.
We gaan racen in klasse B van de Zomer Avond Competitie.
we rijden tegelijk met de Westfield en Caterham klasse,
kort gezegd houd het in dat er in nederland een zeer snelle race klasse komt met bijzonder lage running kosten
we hebben voor aankomend seizoen 7 wedstrijden hebben die meetellen voor het kampioenschap.
De race data kunt u vinden op de site, de kosten per evenement bedragen ongeveer 180 euro.
het reglement ligt ter goedkeuring bij de KNAF.
het reglement staat wel al op de site maar er kunnen nog kleine veranderingen plaats vinden.
wij hopen zoveel mogelijk mensen te mogen begroeten op 5 april als het seizoen van start gaat.
Omdat dit een eerste seizoen is is ook voor ons dit een leerjaar. Mochten jullie goede suggesties hebben dan vernemen wij die graag.
namens CCRC,
Peter Köhler
http://www.ccrc.nl
Na maanden van overleg kunnen wij jullie eindelijk goed nieuws brengen,
We gaan racen !!!!
Na uitvoerig overleg met Huub Vermeulen (DNRT) hebben we definitief toezegging.
We gaan racen in klasse B van de Zomer Avond Competitie.
we rijden tegelijk met de Westfield en Caterham klasse,
kort gezegd houd het in dat er in nederland een zeer snelle race klasse komt met bijzonder lage running kosten
we hebben voor aankomend seizoen 7 wedstrijden hebben die meetellen voor het kampioenschap.
De race data kunt u vinden op de site, de kosten per evenement bedragen ongeveer 180 euro.
het reglement ligt ter goedkeuring bij de KNAF.
het reglement staat wel al op de site maar er kunnen nog kleine veranderingen plaats vinden.
wij hopen zoveel mogelijk mensen te mogen begroeten op 5 april als het seizoen van start gaat.
Omdat dit een eerste seizoen is is ook voor ons dit een leerjaar. Mochten jullie goede suggesties hebben dan vernemen wij die graag.
namens CCRC,
Peter Köhler
http://www.ccrc.nl
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- peter kohler
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 24 jan 2008, 22:41
- Locatie: makkinga
dank je Dennis,
je we hebben al wat deelnemers maar we kunnen er nog veel meer gebruiken
heb hebben 12 aanmeldingen, als 80 % definitief wordt en er elke wedstrijd 6 tot 8 man komen mogen we het eerste seizoen blij zijn,
ik weet dat er genoeg seven achtige auto's race klaar in de garage staan maar er zijn toch een grote groep mensen de eerst de kat uit de boom wil kijken.
misschien zijn er hier nog mensen die geintresseerd zijn, je kan racen met een super spectaculaire auto die je helemaal zelf kunt bouwen of deels kunt bouwen voor onder de 10k.
als er mensen zijn die info willen hebben dan hoor ik dat graag.
gr peter
je we hebben al wat deelnemers maar we kunnen er nog veel meer gebruiken
heb hebben 12 aanmeldingen, als 80 % definitief wordt en er elke wedstrijd 6 tot 8 man komen mogen we het eerste seizoen blij zijn,
ik weet dat er genoeg seven achtige auto's race klaar in de garage staan maar er zijn toch een grote groep mensen de eerst de kat uit de boom wil kijken.
misschien zijn er hier nog mensen die geintresseerd zijn, je kan racen met een super spectaculaire auto die je helemaal zelf kunt bouwen of deels kunt bouwen voor onder de 10k.
als er mensen zijn die info willen hebben dan hoor ik dat graag.
gr peter
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Gistermiddag een paar foto's gemaakt van wat Caterhams die aan het oefenen waren op Zandvoort.
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/MPN_4816copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/MPN_4843copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/MPN_4858copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/MPN_4867copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/MPN_4877copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/MPN_4914copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/MPN_4816copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/MPN_4843copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/MPN_4858copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/MPN_4867copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/MPN_4877copy.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/MPN_4914copy.jpg[/img]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 12 gasten