Waar laat jij het onderhoud doen als ik vragen mag, ben nog op zoek naar een betrouwbaar adres omgeving Leeuwarden.Niels schreef:Zo werkt het bij mij ook Bram, ex-collega's (VAG monteurs) onderhouden mijn wagenpark al jaren. Met zulke tarieven hoef je ook niet te bezuinigen op onderhoud. Voor de Z3 was ik al wat aan het surfen geweest maar dealerprijzen zijn erg fors te noemen. Oliebeurtje kost 170,- ofzoGaat nergens over..
Wat kost onderhoud bij de dealer nou gemiddeld op df...
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
- Opa
- Berichten: 6782
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Juist Bram, mij zien ze ook al een aantal jaar niet meer bij de dealer/specialist.partyondude schreef:Ik ben er klaar mee, mijn auto gaat na dik 4 jaar niet meer naar de dealer.
Ik peins er niet over om dealerprijzen te betalen terwijl ik vrienden heb die zowat dagelijks Impreza's uit elkaar sleutelen en mijn STI voor echt idioot weinig geld met gebruik van originele Subaru onderdelen willen onderhouden.
En dan bedoel ik niet €150,- goedkoper ofzo, maar rustig een paar honderd €. Dan maar geen dealer stempel.

Ik ben toch niet gek?!

-
OnlineBram
- Berichten: 16606
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Dan zal de verkoop of inruil echt duizenden €'s moeten schelen, want dat gaat het mij ook schelen als ik het onderhoud niet meer bij de dealer laat uitvoeren.
Afgezien van dat feit is het Impreza wereldje klein en weten de meeste bezitters echt wel wie er goed en niet goed kunnen sleutelen.
Maar goed, misschien is onze categorie vanwege een aantal zeer goede sleutelaars en hobbyisten wel een beetje een uitzondering?
Afgezien van dat feit is het Impreza wereldje klein en weten de meeste bezitters echt wel wie er goed en niet goed kunnen sleutelen.
Maar goed, misschien is onze categorie vanwege een aantal zeer goede sleutelaars en hobbyisten wel een beetje een uitzondering?
-
- Berichten: 5499
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
herkenbaar. De oude volvo V70R AWD had ook gezeik met het AWD systeem. Ik kon dat bij een specialst voor 70% van de prijs laten doen maar het thuisfront wilde toch echt het begeerlijke dealerstempeltje scoren. Ik vind dat echt onzin op een wagen van destijds 9 jaar oud welke ook nog eens geen afschrijving meer genoot.
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Mike, ex-(VAG) collega's van me hebben een garage-tje met een brug erin. Die gasten doen al het onderhoud en reparaties in principe. Het zijn dealer monteurs met ervaring dus dat zit wel goed. Zitten in de buurt van ZuidhornMike schreef:Waar laat jij het onderhoud doen als ik vragen mag, ben nog op zoek naar een betrouwbaar adres omgeving Leeuwarden.Niels schreef:Zo werkt het bij mij ook Bram, ex-collega's (VAG monteurs) onderhouden mijn wagenpark al jaren. Met zulke tarieven hoef je ook niet te bezuinigen op onderhoud. Voor de Z3 was ik al wat aan het surfen geweest maar dealerprijzen zijn erg fors te noemen. Oliebeurtje kost 170,- ofzoGaat nergens over..

Ik koop het allerliefst een auto met onderhoudshistorie, facturen e.d. zijn voldoende en daarnaast stempelen een hoop dealers niet eensTristan schreef:Ondanks de hoge prijzen zal mijn auto altijd naar de dealer gaan. Profijt krijg je terug als je de auto verkoopt. Denk nou zelf, koop je een auto liever met een dealer-onderhoudshistorie of niet?


- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Doe het meeste zelf, wat kan er nou misgaan met olie er uit laten lopen en de plug er weer inschroeven? Filtertje erafschroeven en een nieuwe op, hoef je ook geen raketgeleerde te zijn.
Bougies? Zelfde verhaal. Remblokken checken en evt. vervangen? Das toch ook niet moeilijk?
De wat moeilijkere dingen zoals kleppen stellen(als je geen hydraulische hebt) laat ik dan wel doen.
En inderdaad, ik rij nooit nieuw, zelfs niet vrij nieuw, dus die stempels kunnen me gestolen worden.
En ik bepaal zelf wanneer er onderhoud gedaan moet worden, net zo als je 'm naar de dealer brengt.
Meeste delen van een auto kan je als je een beetje handig bent zelf wel vervangen hoor.
En ik vind 't nog leuk om te doen ook.
Bougies? Zelfde verhaal. Remblokken checken en evt. vervangen? Das toch ook niet moeilijk?
De wat moeilijkere dingen zoals kleppen stellen(als je geen hydraulische hebt) laat ik dan wel doen.
En inderdaad, ik rij nooit nieuw, zelfs niet vrij nieuw, dus die stempels kunnen me gestolen worden.
En ik bepaal zelf wanneer er onderhoud gedaan moet worden, net zo als je 'm naar de dealer brengt.
Meeste delen van een auto kan je als je een beetje handig bent zelf wel vervangen hoor.
En ik vind 't nog leuk om te doen ook.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
partyondude schreef:Ik ben er klaar mee, mijn auto gaat na dik 4 jaar niet meer naar de dealer.
Ik peins er niet over om dealerprijzen te betalen terwijl ik vrienden heb die zowat dagelijks Impreza's uit elkaar sleutelen en mijn STI voor echt idioot weinig geld met gebruik van originele Subaru onderdelen willen onderhouden.
En dan bedoel ik niet €150,- goedkoper ofzo, maar rustig een paar honderd €. Dan maar geen dealer stempel.
Als ze ook maar weer in elkaar sleutelen

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Andere vraag, hoe noodzakelijk is onderhoud eigenlijk ?
natuurlijk een M'tje laat je lekker vertroetelen.
Maar een huis tuin en keuken auto.. nieuw kopen.. altijd rustig rijden, niet trappen en GEEN onderhoud plegen (banden alleen pas als ze bijna kaal zijn) , hooguit olie bijvullen.. gaat die de 100000 km redden zonder problemen ?
Mijn gevoel zegt dat die dat makkelijk kan halen.
Hoe belangrijk is onderhoud eigenlijk ?
Want ben ik nou de enige die nooit geen flikker merk van het gepleegde onderhoud ? En ik volg wel altijd trouw de BMW service interval.
natuurlijk een M'tje laat je lekker vertroetelen.
Maar een huis tuin en keuken auto.. nieuw kopen.. altijd rustig rijden, niet trappen en GEEN onderhoud plegen (banden alleen pas als ze bijna kaal zijn) , hooguit olie bijvullen.. gaat die de 100000 km redden zonder problemen ?
Mijn gevoel zegt dat die dat makkelijk kan halen.
Hoe belangrijk is onderhoud eigenlijk ?
Want ben ik nou de enige die nooit geen flikker merk van het gepleegde onderhoud ? En ik volg wel altijd trouw de BMW service interval.
-
OnlineBram
- Berichten: 16606
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Ik heb de Polo (bouwjaar '93) nu 3.5 jaar en doe er voor wat betreft onderhoud echt alleen het hoogst noodzakelijke aan, dat wil zeggen dat het te allen tijde een auto is die zonder opmerkingen door de APK komt.
Soms gooi ik er wat olie in, iedere keer weer een ander merk
en dat was het. Ding is gekocht met 255.000 km op de klokken en er staat nu 321.000 km op die het karretje eigenlijk vrij probleemloos heeft afgelegd.
Tuurlijk is onderhoud belangrijk, maar echt niet zo belangrijk als een dealer ons wil doen laten geloven, afhankelijk natuurlijk van hoe je met de auto omspringt.
Soms gooi ik er wat olie in, iedere keer weer een ander merk

Tuurlijk is onderhoud belangrijk, maar echt niet zo belangrijk als een dealer ons wil doen laten geloven, afhankelijk natuurlijk van hoe je met de auto omspringt.
- Downforce Bjorn
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 18:36
- Locatie: Zolder, België - Real ///M are handbuilt!
Zo, de factuur is binnen en ik moet zeggen dat het allemaal nog wel 'meevalt'.
Inspectie II voor de M5 + versnellingsbak en diff-olie (zit niet in standaard programma) komt op EUR 571 uit. Heb nu ook wel remschijven etc laten vervangen dus in het geheel valt de factuur ietsje hoger uit, maar voor het onderhoud alleen... not bad. Een inspectie II van mijn moeder haar 318 is amper goedkoper.
Inspectie II voor de M5 + versnellingsbak en diff-olie (zit niet in standaard programma) komt op EUR 571 uit. Heb nu ook wel remschijven etc laten vervangen dus in het geheel valt de factuur ietsje hoger uit, maar voor het onderhoud alleen... not bad. Een inspectie II van mijn moeder haar 318 is amper goedkoper.
- Hubert D
- Berichten: 665
- Lid geworden op: 10 jul 2006, 10:52
Het zit mij ook wel best.
Ik ging eerst altijd naar de dealer (20km verder) met mijn E30M. Ik betaalde me helemaal scheel en kon dan een week later weer een afspraak maken, omdat hetzelfde probleem niet of slecht opgelost was.
M.a.w. de auto was te oud en ze snapte niet waar ze de stekker van de computer in moesten stoppen. Meestal kon ik dan na 2 weken terecht, want ze hadden het ALTIJD druk. Vaak stond de auto dan een paar dagen extra, omdat ze het niet in het geplande uurtje afkregen.
Nu zit ik lokaal, ik word net zo goed geholpen, is (VEEL) goedkoper en kan bij problemen bijna altijd gelijk terecht. De monteur heeft zelf 325 rally gereden en heeft een prodrive M3 gerestaureerd, dus die heeft meer E30 ervaring dan alle dealer monteurs daar bij elkaar.
Ik ging eerst altijd naar de dealer (20km verder) met mijn E30M. Ik betaalde me helemaal scheel en kon dan een week later weer een afspraak maken, omdat hetzelfde probleem niet of slecht opgelost was.
M.a.w. de auto was te oud en ze snapte niet waar ze de stekker van de computer in moesten stoppen. Meestal kon ik dan na 2 weken terecht, want ze hadden het ALTIJD druk. Vaak stond de auto dan een paar dagen extra, omdat ze het niet in het geplande uurtje afkregen.
Nu zit ik lokaal, ik word net zo goed geholpen, is (VEEL) goedkoper en kan bij problemen bijna altijd gelijk terecht. De monteur heeft zelf 325 rally gereden en heeft een prodrive M3 gerestaureerd, dus die heeft meer E30 ervaring dan alle dealer monteurs daar bij elkaar.
- Downforce Bjorn
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 18:36
- Locatie: Zolder, België - Real ///M are handbuilt!
- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
Mijn eigen auto's gaan altijd naar de vakgarage of ik doe het zelf.
Maar voor m'n werk laatst de S420cdi voor een grote beurt gebracht bij een Stern dealer.
Helemaal niks bijzonders, alleen olie verwisseld (€280?), wat nieuwe filters, nieuwe ruitewissers en de set winterbanden gemonteerd die daar nog lag (€130 montage kosten).
Het is dat IK het niet hoef te betalen, maar €1280 voor een grote beurt, waar niks bijzonders aan de hand is vind ik toch vrij gortig. Dan zeggen mensen meteen dat je met zo'n auto niet over dat soort "pocket-money" moet zeuren. Maar olie verwisselen bij een C220cdi kan toch niet zoveel moeilijker zijn dan bij een wat grotere bak?
2 weken laten gingen de thermostaat en circulatiepomp stuk (je bevroor in dat ding). Kosten €2100 (niks geen coulantie ofzo...)
Van die 2 maanden onderhoud rijdt m'n vriendin al een jaar lang auto incl aanschaf auto, verzekering, wb en benzine...
Maar voor m'n werk laatst de S420cdi voor een grote beurt gebracht bij een Stern dealer.
Helemaal niks bijzonders, alleen olie verwisseld (€280?), wat nieuwe filters, nieuwe ruitewissers en de set winterbanden gemonteerd die daar nog lag (€130 montage kosten).
Het is dat IK het niet hoef te betalen, maar €1280 voor een grote beurt, waar niks bijzonders aan de hand is vind ik toch vrij gortig. Dan zeggen mensen meteen dat je met zo'n auto niet over dat soort "pocket-money" moet zeuren. Maar olie verwisselen bij een C220cdi kan toch niet zoveel moeilijker zijn dan bij een wat grotere bak?
2 weken laten gingen de thermostaat en circulatiepomp stuk (je bevroor in dat ding). Kosten €2100 (niks geen coulantie ofzo...)
Van die 2 maanden onderhoud rijdt m'n vriendin al een jaar lang auto incl aanschaf auto, verzekering, wb en benzine...

- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Casper, ik als leek zou denken: een kerel met zo'n S klasse gaat niet zeuren over een neuzelfactuurtje, die kan wel wat extra uurtjes betalen. Weet vrijwel zeker dat een dealer net zo denkt 
Ik breng de A8 liever bij een bekende monteur en betaal hem het normale uursalaris, dan dat ik zijn baas er mee spek.

Ik breng de A8 liever bij een bekende monteur en betaal hem het normale uursalaris, dan dat ik zijn baas er mee spek.
- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
Ik was inderdaad al lang fluitend naar een andere dealer gegaan. Degene die hier het wagenpark "beheert" heb ik al voor gek verklaard, maar meneer wil niet dat deze auto naar een andere dealer gaat, omdat het om het totaalbeeld gaat
Ik kan nooit zo goed opschieten met dat soort mensen
Het is overigens niett mijn persoonlijke leasebak, degene die 'm nodig heeft neemt 'm mee, toevallig ben ik dat bijna altijd

Ik kan nooit zo goed opschieten met dat soort mensen

Het is overigens niett mijn persoonlijke leasebak, degene die 'm nodig heeft neemt 'm mee, toevallig ben ik dat bijna altijd

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten