Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 mar 2008, 14:41

ALS ik zou verhuizen was 't niet om de voordeliger M3, ik zal gek wezen. :lol:

OFF TOPIC
Punt is dat er TEVEEL verschil zit tussen de verschillende (EU)landen, het over 't algemeen in Dld ook redelijk sociaalmaatschappelijk geregeld is en ikzelf het(onderbuik)gevoel heb hier in NL qua belastingen betalen er eigenlijk 0 voor terug te krijgen, in mijn staat van 'dienst' en waar ik mij op de maatschappelijke ladder bevindt op dit moment.

De prijs van de M3 is niet de reden van mijn pissed off postings jegens de Nederlandse overheid in het algemeen, meer de druppel...

GTRene

Bericht door GTRene » 13 mar 2008, 14:45

Rico v Velzen schreef:Klopt en de mijne koste in 2005 volgens de boekjes zonder andere mods zoals kofferklep en CSL voorstabi ook iets van 92000 euro.
Toen m'n Hartge Z3 in 2001 op de weg kwam als Hartge en te koop stond koste hij 120.000,-euro, in NL zou hij dan 160.000,-euro kosten :shock:
maarja het was destijds ook meer een parade paardje van wat ze konden, dus eigenlijk is het een 2001 auto als je het goed bekijkt maar waar ie van afstamt de Z3 M coupe zag al in 1998 het daglicht toen nog zwart 8)

was ff of topic, maar zag mensen met prijzen gooien over de M3 E46 en anderen :oops:

trouwens kijk voor de gein is op mobile of autoscout naar de oude E30 M3's wat een prijzen, ze zijn weer gestegen, voor een nette M3 evo sport vragen ze al 50 a 52.000,- euro nu :shock: (de dure)

Robin

Bericht door Robin » 13 mar 2008, 14:50

Vrij naar Henk & Henk:

Waar kan ik heen, ik kan niet naar Duitsland
Ik kan niet naar Duitsland, daar zijn ze zo streng op winterbanden
Waar kan ik heen, ik kan niet naar Chili
Ik wil niet naar Chili, daar doen ze zo eng bij stoepranden(moet toch rijmen)

Dás ook mijn probleem, ik wil niet naar Duitsland vanwege die winterbanden. :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 13 mar 2008, 14:55

lol :lol: oke, dat was meer een druppel(buiten het gedoe van verhuizen en nieuwe dingen)..en natuurlijk de sneeuw en de hoogte verschillen, zomers mooi maar swinters scary...hou niet van gladheid, dus valt een behoorlijk deel van het jaar weg :roll:

maar van het zingen Belgie weer over on topic NL :wink: je kunt mooi zingen Robin :lol:

RVV

Bericht door RVV » 13 mar 2008, 15:03

Pescatore, de e90 M3 want daar zou ik dan voor gaan (hypothetisch) was voor 1 februari nog niet leverbaar.. nu met slurptax KAAL (zou ik genoeg vinden) 94000 euro, zonder slurptax zou die eigenlijk 87500 moeten kosten.

Dat vind ik dan wel weer gewoon acceptabel. (voor mijn beurs dan)

Martijn

Bericht door Martijn » 13 mar 2008, 15:44

Guttegut wat een drama weer. Mag ik niet eens zeggen dat IK geen 130k aan een M3 zou uitgeven (zeg niks over of dat ding het waard is/ de auto te duur is etc etc etc)

IK zou indien ik in die prijsklasse zou shoppen dan dus die 30k koste wat kost bij elkaar harken (desnoods zoals geopperd via Leen van Frisia :wink: ) en voor een GT3 gaan: omdat ik dat een mooiere auto vind, het ding dagelijks ook prima te gebruiken is en het gewoon een icoon is. DISCLAIMER: VOOR MIJ PERSOONLIJK DUS!

En dat gezeik over status ben ik ook zat: ja, natuurlijk je koopt alleen een GT3 om over de boulevard te cruisen. Wat een gelul.

Andre

Bericht door Andre » 13 mar 2008, 16:08

Als dat soort geld uit zou geven voor een auto is er maar 1 auto dat is een GT3.

M3 is en wordt nooit een sportauto. Voor dagelijks gebruik wordt je opgezweept om hard te rijden op de straights. En op het ciruit en bochten is het boot.

Beide keren heb je er niks aan.

Hardrijden op de de straights ben je gauw klaar mee. Er is alweer een DF er zijn rijbewijs kwijt zijn de laatste geruchten.

Op circuit ben je zo uitgekeken als je van bocht naar bocht waggelt.

Nee mooi een 330d kopen trekhaak erachter met autoambulance met een GT3 van jaar oud uit duitsland erop voor trackdays. Die duitse gt3 bouwt mooi bpm af elk jaar. En na 4 jaar circuitdagen verkoop je hem en kan je op de laatste dag de rest bpm aanvragen. Wie is hier nou gek zou je zeggen.

Rupie

Bericht door Rupie » 13 mar 2008, 19:09

Andre schreef:Als dat soort geld uit zou geven voor een auto is er maar 1 auto dat is een GT3.

M3 is en wordt nooit een sportauto. Voor dagelijks gebruik wordt je opgezweept om hard te rijden op de straights. En op het ciruit en bochten is het boot.
Ik denk dat ik nu begrijp waar je het over hebt. Mijn auto is nu heerlijk met het eibach bilstein onderstel en ik denk dat ik toch wel heel veel meer geld moet uitgeven om hetzelfde gevoel te krijgen/ Wat te doen dan he. 8) :lol:

zegmaarboris

Bericht door zegmaarboris » 13 mar 2008, 20:24

Nettoprijs van coupé is hier € 61.510 in usa met huidige koers € 36.664.50. Geen idee wat transport uit USA kost maar zal geen 5k kosten. Dus kun je nu toch tegen de € 20k besparen door er eentje over te laten komen? (BPM blijft gelijk, BTW ook iets minder trouwens).

Groupbuy? :lol:

Andre

Bericht door Andre » 13 mar 2008, 22:32

Ruben jij hebt maximale fun per Euro. Geloof me.

Bilstein eibach is zeer goed voor wat het kost.

M-bitious

Bericht door M-bitious » 13 mar 2008, 22:53

Andre schreef:Als dat soort geld uit zou geven voor een auto is er maar 1 auto dat is een GT3.

Beide keren heb je er niks aan.

Hardrijden op de de straights ben je gauw klaar mee. Er is alweer een DF er zijn rijbewijs kwijt zijn de laatste geruchten.

Op circuit ben je zo uitgekeken als je van bocht naar bocht waggelt.
K*lere wat een partij kortzichtigheid zeg. M3 is supersnel over de Ring, dat zegt ook wel weer wat. Nee het is geen GT3, is ook nooit door iemand beweerd, maar het is zeker geen boot. Vind dit wel beledigend voor mij als M3 E92 eigenaar, maar goed dat schijnt hier tegenwoordig zo te horen. :roll: Kwaliteit van posts gaat hier wel GT3 snel achteruit.

M-bitious

Bericht door M-bitious » 13 mar 2008, 22:55

Zou trouwens wel eens willen weten van de heren die pittig commentaar geven of ze ook zo hoppa cash de flappen hebben voor dit soort auto's? Beslist toch anders dan wanneer de auto's toch onbereikbaar zijn.

Een miljoen weggeven van de staatsloterij hoofdprijs aan vrienden is ook gemakkelijk, totdat je hem echt wint.

Andre

Bericht door Andre » 13 mar 2008, 23:34

Een m3 rijdt op de ring snelle tijden, omdat ie v8 power heeft zodat ie meters kan maken op de rechte stukken. En zeker dat stuk omhoog waar veel power vereist is. Daar haalt de M3 zijn seconden weg. Nergens anders.

Voel je niet aangesprolen ik kijk met hele andere ogen naar een auto als jou.

RVV

Bericht door RVV » 14 mar 2008, 00:13

Frank Andre's zijn posts over dat een M3 een boot is staan in een bepaald perspectief. Als je een keer een rondje met Andre zou meerijden in zijn race 130i cup auto dan snap je precies dat perspectief. Andre is zeker de beroerste niet als het daar op aan komt..

Verder is de M3 voor het alledaagse gebruik absoluut geen boot natuurlijk.

Daarom Frank moet je de opmerkingen van Andre niet al te veel aantrekken. Mijn M3 notabene de ex M3 van Andre vond ie al een boot toen die hem zelf nog had, dat zegt ie ook gewoon tegen me en ik snap dat gezien zijn manier van rijden en ultieme wagenbeheersing.

Een M3 is voor die gekke Fries wel weggelegd :wink: , hij heeft tenslotte ook 3 1 series, 130i, 135i en een 130i cup racer op de stoep staan..

Frank jij en ik genieten heel anders van onze auto's dan Andre. Serieus.

Met een e92 M3 kun je heel veel leuke dingen doen en veel plezier van beleven, maar het kost ook veel poen, en dat weerhoud je van misbruik van je auto en techniek, dat geld ook voor Andre, M3's zijn vandaag de dag domweg te duur om ze bruut te gebruiken, het is er de auto niet meer voor. Voor 50K koop je een 130i en beul hem qua rijden af en het kost nog 10 keer niks vergeleken bij een M3.

Van een M3 moet je vooral heel veel genieten op je eigen manier.

Tegen een goeie vriend die notabene zelf BMW dealer is zegt Andre ook gewoon dat die een showroom vol boten heeft staan en hij is er elke dag netzo welkom om te varen :mrgreen:

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 14 mar 2008, 00:48

M-bitious schreef:Zou trouwens wel eens willen weten van de heren die pittig commentaar geven of ze ook zo hoppa cash de flappen hebben voor dit soort auto's? Beslist toch anders dan wanneer de auto's toch onbereikbaar zijn.

Een miljoen weggeven van de staatsloterij hoofdprijs aan vrienden is ook gemakkelijk, totdat je hem echt wint.
Frank, ik ben het volkomen met je eens en Andre's commentaar moet je in een ander perspectief zetten dan die van anderen. Waar jij en ik onze M3's voor gebruiken, daar valt een GT3 gewoon door de mand. Ik denk ook dat niemand hier probeert te beweren dat het een waardeloze kar is. Als iemand daar wel op wilt aansturen moet ie dit draadje de volgende keer maar overslaan want respect door zo'n negatieve commentaar te geven krijg je niet.

Andre is gewoon rechtoe rechtaan maar langs de andere kant heeft hij meters lange oogkleppen op. Prestaties op het circuit, meer telt voor hem niet. En op dat vlak doet zijn gemodde 135 voor 20k minder het bijna net zo goed dan een M3. Snap je waar ik naaroe wil.

Ik merk trouwens op dat "M3 tje haten" de algemene trend van de laatste jaren is. Mensen die zulke negatieve commentaar geven hebben het punt van een M3 gewoon niet gesnapt!
Een tijdje terug petrolheads leren kennen die een M3 de uber patserbak vonden. All show no go, "mijn opgekalefaterd 200sxje pakt je dikkenekken M3 met 2 vingers in de neus", etc...
Nou, niet 1 is me tot nu toe voorbij gegaan. En hoe langer hoe meer ooh's en aah's voor de M3 vanwege zijn ALL ROUND(!!!!) performance.

Desalniettemin vind ik je quote hierboven ook een klein beetje erop en erover. Ik heb het geld niet voor een nieuwe M3, ik heb het geld niet voor een IS-F, ik heb het geld al helemaal niet voor een LF-A. En toch moet ik de wagen beoordelen. Maakt mijn bankrekening mijn mening minder gerechtvaardigd? Dat denk niet. Het is trouwens een forum voor iets en iedereen mag van mij zijn ongezouten mening over iets of iemand geven MITS onderbouwde redenering. De subjectieve, met vooroordelen gevulde en waardeloze quotes haal je er zo uit en die moet je gewoon negeren.
Daarom, voel je aub niet persoonlijk aangevallen door quotes die negatief spreken over de M3. Zoveel mensen, zoveel meningen. Voor jou is de M3 perfect en dat is wat telt!
Laat ze maar bashen op een M3, de meesten willen er stiekem toch eentje :wink:

Andre

Bericht door Andre » 14 mar 2008, 01:47

Doe mij maar 120k euro.

Koop ik standaard gt3 clubsport wit trek het interieur netjes eruit rijdt ik haar met een kar naar een dsc race weekend zet 4 slicks eronder win de dsc race ga weer naar huis en als de bpm bijna afgebouwd is zet ik hem met orgineel interieur te koop op speurders.nl Zeer mooie GT3 liefhebbers auto. :)

M-bitious

Bericht door M-bitious » 14 mar 2008, 04:15

Andre schreef:Een m3 rijdt op de ring snelle tijden, omdat ie v8 power heeft zodat ie meters kan maken op de rechte stukken. En zeker dat stuk omhoog waar veel power vereist is. Daar haalt de M3 zijn seconden weg. Nergens anders.

Voel je niet aangesprolen ik kijk met hele andere ogen naar een auto als jou.
Maar hij is wel sneller dan een M5 of M6 op de ring, dus het is niet alleen een kwestie van rechtuit branden. Ook de media roemen de M3 om zijn weggedrag. Het is echter geen kale circuitauto dat weet ik ook wel. Het leest alleen niet zo lekker als ie als boot wordt afgedaan. Verder no hard feelings.

M-bitious

Bericht door M-bitious » 14 mar 2008, 04:21

Dennis Schroyen schreef:
M-bitious schreef:Zou trouwens wel eens willen weten van de heren die pittig commentaar geven of ze ook zo hoppa cash de flappen hebben voor dit soort auto's? Beslist toch anders dan wanneer de auto's toch onbereikbaar zijn.

Frank, ik ben het volkomen met je eens en Andre's commentaar moet je in een ander perspectief zetten dan die van anderen. Waar jij en ik onze M3's voor gebruiken, daar valt een GT3 gewoon door de mand. Ik denk ook dat niemand hier probeert te beweren dat het een waardeloze kar is. Als iemand daar wel op wilt aansturen moet ie dit draadje de volgende keer maar overslaan want respect door zo'n negatieve commentaar te geven krijg je niet.

Andre is gewoon rechtoe rechtaan maar langs de andere kant heeft hij meters lange oogkleppen op. Prestaties op het circuit, meer telt voor hem niet. En op dat vlak doet zijn gemodde 135 voor 20k minder het bijna net zo goed dan een M3. Snap je waar ik naaroe wil.

Ik merk trouwens op dat "M3 tje haten" de algemene trend van de laatste jaren is. Mensen die zulke negatieve commentaar geven hebben het punt van een M3 gewoon niet gesnapt!
Een tijdje terug petrolheads leren kennen die een M3 de uber patserbak vonden. All show no go, "mijn opgekalefaterd 200sxje pakt je dikkenekken M3 met 2 vingers in de neus", etc...
Nou, niet 1 is me tot nu toe voorbij gegaan. En hoe langer hoe meer ooh's en aah's voor de M3 vanwege zijn ALL ROUND(!!!!) performance.

Desalniettemin vind ik je quote hierboven ook een klein beetje erop en erover. Ik heb het geld niet voor een nieuwe M3, ik heb het geld niet voor een IS-F, ik heb het geld al helemaal niet voor een LF-A. En toch moet ik de wagen beoordelen. Maakt mijn bankrekening mijn mening minder gerechtvaardigd? Dat denk niet. Het is trouwens een forum voor iets en iedereen mag van mij zijn ongezouten mening over iets of iemand geven MITS onderbouwde redenering. De subjectieve, met vooroordelen gevulde en waardeloze quotes haal je er zo uit en die moet je gewoon negeren.
Daarom, voel je aub niet persoonlijk aangevallen door quotes die negatief spreken over de M3. Zoveel mensen, zoveel meningen. Voor jou is de M3 perfect en dat is wat telt!
Laat ze maar bashen op een M3, de meesten willen er stiekem toch eentje :wink:
Tuurlijk mag je je mening geven. Ik merk alleen dat ik vroeger toen ik geen M3 geld had, anders oordeelde dan dat je de flappen in je handen hebt en ze werkelijk gaat uitgeven. Ik was altijd dol op de 12 cylinder Lambo's, maar nu ik er eentje kan kopen, vind ik ze domweg te duur voor hetgeen je er voor krijgt. Snappie wat ik bedoel?

Je moet alleen een M3 beoordelen op wat hij is. Een S klasse met 12 pitter, zeik je ook niet af omdat ie de bocht niet doorkomt. Daar is hij ook niet voor bedoeld.

m@rco

Bericht door m@rco » 14 mar 2008, 09:56

Misschien al eens voorbij gekomen, maar toch.. Heerlijk!
De auto dan, moet verder niet zo veel hebben van het commentaar er om heen.. quote vlasblom: Veel onderstuur, lijkt wel of ie voor de amerikaanse markt gemaakt is.. vrij sterke opmerking..wel gelijk in denk ik, als het woord v8 gevallen is is het al amerikaans toch.. :)

http://www.autoblog.nl/video/big/bmw-m3 ... ml?feature

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 14 mar 2008, 10:13

m@rco schreef:Misschien al eens voorbij gekomen, maar toch.. Heerlijk!
De auto dan, moet verder niet zo veel hebben van het commentaar er om heen.. quote vlasblom: Veel onderstuur, lijkt wel of ie voor de amerikaanse markt gemaakt is.. vrij sterke opmerking..wel gelijk in denk ik, als het woord v8 gevallen is is het al amerikaans toch.. :)

Waardeloze review imho!

Wat weet je nu van een auto na wat rookgordijnen trekken op een industrieterrein? Juist, nix de nada...

Robin

Bericht door Robin » 14 mar 2008, 12:53

Als Tiff of Jason of Chris Harris of Vicky hetzelfde hadden gedaan was 't wél weer ok geweest voor jullie:lol:

Een F40 heeft ook onderstuur hoor. :wink:

HSR

Bericht door HSR » 14 mar 2008, 12:53

Dennis Schroyen schreef:
m@rco schreef:Misschien al eens voorbij gekomen, maar toch.. Heerlijk!

Waardeloze review imho!

Wat weet je nu van een auto na wat rookgordijnen trekken op een industrieterrein? Juist, nix de nada...

Dennis, wint je niet op. Het is al langer bekent dat Petrolhead en Autoblog een patent hebben op kutfilmpjes. Ik zou zo graag eens wat meer inhoud willen zien. Eens willen weten wat de tester van de wagen er nu echt van vind, ongeacht zijn driving skills. Het is namelijk ook interessant om te lezen hoe een minder ervaren bestuurder een snelle wagen ervaart.

Robin

Bericht door Robin » 14 mar 2008, 12:57

Euh, Paul Vlasblom kan wel een redelijk potje sturen/driften weet ik uit ervaring toen we met hem en een clubje op Papenburg waren. Dus wat hij zegt doet er inderdaad niet toe. 8)

Macboy

Bericht door Macboy » 14 mar 2008, 13:47

Frank Rico en Dennis hebben het perfect verwoord.

Van M3 bashing is op DF geen sprake. Die uitspraak deugt niet. Dat Martijn schrijft dat ie er geen 100k voor wil uitgeven is zijn goed recht. Dat Andre schrijft dat het een boot is, is vanuit zijn perspectief ook volledig juist.

Ga het ook niet ontkennen dat het in dat kader een boot is i.v.m. een 1-serie :)

Dat maakt de M3 niet minder begeerlijk. 90% van het forum zou er graag in willen rijden, dus wel alles in perspectief zien :)

Het is en blijft een droomauto.
Laatst gewijzigd door Macboy op 14 mar 2008, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 14 mar 2008, 13:48

Ha, die ZMBoris;
zegmaarboris schreef:Nettoprijs van coupé is hier € 61.510 in usa met huidige koers € 36.664.50. Geen idee wat transport uit USA kost maar zal geen 5k kosten. Dus kun je nu toch tegen de € 20k besparen door er eentje over te laten komen? (BPM blijft gelijk, BTW ook iets minder trouwens).

Groupbuy? :lol:
Particulier importeren van een auto uit de Joe Naait't Steeds betekent grofweg dat de stickerprice er nog een keer bijkomt. Behalve BTW en BPM moet je namelijk ook nog invoerrechten betalen omdat je iets van buiten de EU invoert. Al met al (transport, verzekering, keuring) zal het best nog wel de moeite lonen, maar het is lang niet zo'n simpel verhaal als een EU-importje. En het is nog maar de vraag hoe het met garantie zit.

Plaats reactie