Autogespot.com
- Knot
-
http://www.autogespot.com/viewimages.ph ... 2006024555
JEZUS wat een ding
toch wel bruut 8)
vooral die laatste foto hehe
p.s. mac: http://www.autogespot.com/viewimages.ph ... 2006023234
pps2 lol @ commentaar http://www.autogespot.com/viewimages.ph ... 2006115948
JEZUS wat een ding
toch wel bruut 8)
vooral die laatste foto hehe
p.s. mac: http://www.autogespot.com/viewimages.ph ... 2006023234
pps2 lol @ commentaar http://www.autogespot.com/viewimages.ph ... 2006115948
- Macboy
- Macboy
-
- Jan Visser
- Thom
- Macboy
- Ahmed
Pooier of chique ?
Gister gespot:
[img:400:300]http://members.lycos.nl/drifter/klein.jpg[/img]
klik voor grotere foto

Gister gespot:
[img:400:300]http://members.lycos.nl/drifter/klein.jpg[/img]
klik voor grotere foto
- Maarten G
Mensen,
Ik heb me n.a.v. een bericht van Rico van Velzen op forum.autogespot.com even aangemeld. Ik vind het leuk dat een site waar ik al bijna vanaf het begin bij ben steeds meer publiciteit krijgt.
Waarom we zo fanatiek spotten? Tja, het is een soort uit de hand gelopen hobby, kan je wel zeggen. We zijn allemaal autoliefhebbers/kenners. Ik zou eerst ook geen foto van een willekeurige AMG of wat dan ook gemaakt hebben, maar vanaf het moment dat ik op de site kwam ging ik dat wel doen. Het is leuk om zo veel mogelijk en zo stoer mogelijke auto's te spotten, in je eigen dorp of in het dure Monaco. Zelf ben ik regelmatig in Amsterdam en dan heb ik altijd een camera bij me, omdat er altijd wat te zien valt (vandaag nog 5 Bentley's!)
Ik kan me voorstellen dat sommige mensen het als een kansloze bezigheid vinden. Dat mag best, maar je hebt ook mensen die voetbal kansloos achter een balletje aan rennen vinden, terwijl voetbal ook mateloos populair is.
Zelf zou ik nooit vliegtuigen of vogels gaan spotten, dat vind ik dan weer niks. Maar het lijkt op auto's spotten: Ergens naar op zoek gaan en dat fotograferen en delen met anderen. Je vind het leuk of je vind het niet leuk.
Even over een ander onderwerp; kentekens die op de site zichtbaar zijn. Ik kan me goed voorstellen dat niet iedereen dit op prijs stelt. Er komen wel eens verzoeken binnen om een kenteken uit te wissen en dat wordt dan altijd vrij snel gedaan. Het is veel moeite om bij elke spots (er zijn mensen met honderden spots en dan vaak 5 foto's per spot) het kenteken te wissen. Bovendien verlies je dan het overzicht, want iedere individuele auto mag per spotter 1 keer gespot worden, zodat je niet de auto van je buurman 10 keer op de site zet. Het zelfde type spotten mag natuurlijk wel, zolang het maar een ander exemplaar is. Daarnaast mag iedere auto maar 1 keer in een stad/plaats gespot worden. Dus als ik auto X in Amsterdam zie en iemand is mij voor geweest, heb ik pech gehad. Het kenteken kunnen zien is dan wel zo handig, voor het overzicht.
Overigens haal ik kentekens wel altijd weg als de auto op een oprit staat.
Maar als je echt zo op je privacy gesteld bent moet je gewoon in een VW Golf (Geen R32
) gaan rijden, dan zal je ook nooit op autogespot verschijnen.
Ik hoop dat ik jullie wat inzicht heb gegeven in de spottershobby, maar onthoud: Het moet geen obsessie worden
Ik heb me n.a.v. een bericht van Rico van Velzen op forum.autogespot.com even aangemeld. Ik vind het leuk dat een site waar ik al bijna vanaf het begin bij ben steeds meer publiciteit krijgt.
Waarom we zo fanatiek spotten? Tja, het is een soort uit de hand gelopen hobby, kan je wel zeggen. We zijn allemaal autoliefhebbers/kenners. Ik zou eerst ook geen foto van een willekeurige AMG of wat dan ook gemaakt hebben, maar vanaf het moment dat ik op de site kwam ging ik dat wel doen. Het is leuk om zo veel mogelijk en zo stoer mogelijke auto's te spotten, in je eigen dorp of in het dure Monaco. Zelf ben ik regelmatig in Amsterdam en dan heb ik altijd een camera bij me, omdat er altijd wat te zien valt (vandaag nog 5 Bentley's!)
Ik kan me voorstellen dat sommige mensen het als een kansloze bezigheid vinden. Dat mag best, maar je hebt ook mensen die voetbal kansloos achter een balletje aan rennen vinden, terwijl voetbal ook mateloos populair is.
Zelf zou ik nooit vliegtuigen of vogels gaan spotten, dat vind ik dan weer niks. Maar het lijkt op auto's spotten: Ergens naar op zoek gaan en dat fotograferen en delen met anderen. Je vind het leuk of je vind het niet leuk.
Even over een ander onderwerp; kentekens die op de site zichtbaar zijn. Ik kan me goed voorstellen dat niet iedereen dit op prijs stelt. Er komen wel eens verzoeken binnen om een kenteken uit te wissen en dat wordt dan altijd vrij snel gedaan. Het is veel moeite om bij elke spots (er zijn mensen met honderden spots en dan vaak 5 foto's per spot) het kenteken te wissen. Bovendien verlies je dan het overzicht, want iedere individuele auto mag per spotter 1 keer gespot worden, zodat je niet de auto van je buurman 10 keer op de site zet. Het zelfde type spotten mag natuurlijk wel, zolang het maar een ander exemplaar is. Daarnaast mag iedere auto maar 1 keer in een stad/plaats gespot worden. Dus als ik auto X in Amsterdam zie en iemand is mij voor geweest, heb ik pech gehad. Het kenteken kunnen zien is dan wel zo handig, voor het overzicht.
Overigens haal ik kentekens wel altijd weg als de auto op een oprit staat.
Maar als je echt zo op je privacy gesteld bent moet je gewoon in een VW Golf (Geen R32

Ik hoop dat ik jullie wat inzicht heb gegeven in de spottershobby, maar onthoud: Het moet geen obsessie worden

- RVV
Maarten mooie toelichting. Ik had ook al een beetje de indruk dat er een aantal mensen zijn die obsessief aan het spotten zijn.
Wel grappig dat toch in een vrij korte tijd zo'n site zo populair is geworden. sprak laatst de eigenaar van mijn dealer, goh zegt ie, ik zag je auto ook staan op autogespot.com !
Wel grappig dat toch in een vrij korte tijd zo'n site zo populair is geworden. sprak laatst de eigenaar van mijn dealer, goh zegt ie, ik zag je auto ook staan op autogespot.com !
- Maarten G
Dat is leuk inderdaad! Die populariteit is mede te danken aan dit soort topics, je hebt zo weer een paar vaste bezoekers er bij. Het concept was ook nieuw in Nederland, je had wel al de Duitse en Amerikaanse variant ( www.exoticsonroad.de en www.exoticspotter.com)
Maar goed, ik ben hier niet om reclame te maken
Maar goed, ik ben hier niet om reclame te maken

-
Goede post Maarten.
Ik kijk dagelijks op jullie site, vind het leuk om te zien. Loop zelf niet met een camera rond trouwens, ben gewoon bezoeker van jullie site.
Wat betreft de kentekens, misschien kun je die wel in de database opslaan zonder ze zichtbaar te maken op de website (of eventueel 4 van de 6 tekens laten zien). Wanneer men een auto wil toevoegen kun je er al op controleren. Eventueel kun je via jullie redactie-systeem gelijk doorlinken naar de rdw... komt nog wel es voor dat er een verkeerde auto onder een ander type staat.
Zoek eens op BMW M6 -> laatste pagina, staat bijv. een 630Ci tussen.
Enne, is het een idee dat je kleur opneemt in de db? Zou wel leuk zijn bij het zoeken..
Ohja, en ik vind het jammer als er foto's tussenstaan die met een crappy telefoon zijn gemaakt. Misschien iets om die te verbieden, tenzij het een echt exclusieve auto is (Enzo/Pagani/etc.), bijv. wanneer dat type auto minder dan 10 spots heeft. Een M3, Bentley, 911 4S dat soort spul is mooi en goed dat het erbij staat, maar een paar crappy telefoonfoto's voegen voor mij weinig toe.
Ik kijk dagelijks op jullie site, vind het leuk om te zien. Loop zelf niet met een camera rond trouwens, ben gewoon bezoeker van jullie site.
Wat betreft de kentekens, misschien kun je die wel in de database opslaan zonder ze zichtbaar te maken op de website (of eventueel 4 van de 6 tekens laten zien). Wanneer men een auto wil toevoegen kun je er al op controleren. Eventueel kun je via jullie redactie-systeem gelijk doorlinken naar de rdw... komt nog wel es voor dat er een verkeerde auto onder een ander type staat.
Zoek eens op BMW M6 -> laatste pagina, staat bijv. een 630Ci tussen.
Enne, is het een idee dat je kleur opneemt in de db? Zou wel leuk zijn bij het zoeken..
Ohja, en ik vind het jammer als er foto's tussenstaan die met een crappy telefoon zijn gemaakt. Misschien iets om die te verbieden, tenzij het een echt exclusieve auto is (Enzo/Pagani/etc.), bijv. wanneer dat type auto minder dan 10 spots heeft. Een M3, Bentley, 911 4S dat soort spul is mooi en goed dat het erbij staat, maar een paar crappy telefoonfoto's voegen voor mij weinig toe.
-
Maarten G schreef: Het zelfde type spotten mag natuurlijk wel, zolang het maar een ander exemplaar is.
http://autogespot.com/viewimages.php?id=d9876080
http://autogespot.com/viewimages.php?id=b43edc8f4
http://autogespot.com/viewimages.php?id=c1324521d
?

-
Ook 3 verschillende spotters, dus is gewoon volgens de spelregels...Rein schreef:Maarten G schreef: Het zelfde type spotten mag natuurlijk wel, zolang het maar een ander exemplaar is.
http://autogespot.com/viewimages.php?id=d9876080
http://autogespot.com/viewimages.php?id=b43edc8f4
http://autogespot.com/viewimages.php?id=c1324521d
?
Joep
PS Autogespot staat ook in mijn lijstje van sites die ik minstens 1 keer per dag bezoek

-
- Maarten G
Zoals Joep zegt, ik bedoel dus per spotter inderdaad.
@Tom
Leuk om te horen dat je het een fijne site vind 8)
Er zijn mensen die ook een kenteken-database willen. Dat brengt echter een hoop werk met zich mee, dus daarom is het idee al eerder afgewezen door de webmasters, waar ik wel een beetje begrip voor heb.
Het idee van de kleur vind ik wel origineel, maar ook dat brengt veel werk met zich mee met ruim 15.000 spots in de database. Maar je kan het natuurlijk altijd op het forum aankaarten bij de webmaster, want ik ben zelf ook slechts een 'gebruiker' van AG.
De helft van het kenteken weglaten kan inderdaad, er zijn spotters die dat ook doen. Zolang je 2 tekens laat staan is dat geen probleem. Zelf doe ik dat alleen als een auto bij een huis staat, dan heb ik er wel begrip voor dat niet iedereen er behoefte aan heeft om dat allemaal online te hebben.
Wat de telefoonfoto's betreft ben ik het 100% met je eens, er worden ook regelmatig schoonmaakacties gehouden waar dat soort foto's eraf vliegen.
Als je iets echt ondermaats vind kan je het altijd op het AG forum aangeven.
En over die BMW M6, welke is er volgens jou nep dan? Op de laatste pagina staat wel een onduidelijke foto van een zwarte M6, maar daar zijn toch heel vaag de geperforeerde remschijven te zien. Of heeft de gewone 6-serie dat ook?
@Tom
Leuk om te horen dat je het een fijne site vind 8)
Er zijn mensen die ook een kenteken-database willen. Dat brengt echter een hoop werk met zich mee, dus daarom is het idee al eerder afgewezen door de webmasters, waar ik wel een beetje begrip voor heb.
Het idee van de kleur vind ik wel origineel, maar ook dat brengt veel werk met zich mee met ruim 15.000 spots in de database. Maar je kan het natuurlijk altijd op het forum aankaarten bij de webmaster, want ik ben zelf ook slechts een 'gebruiker' van AG.
De helft van het kenteken weglaten kan inderdaad, er zijn spotters die dat ook doen. Zolang je 2 tekens laat staan is dat geen probleem. Zelf doe ik dat alleen als een auto bij een huis staat, dan heb ik er wel begrip voor dat niet iedereen er behoefte aan heeft om dat allemaal online te hebben.
Wat de telefoonfoto's betreft ben ik het 100% met je eens, er worden ook regelmatig schoonmaakacties gehouden waar dat soort foto's eraf vliegen.
Als je iets echt ondermaats vind kan je het altijd op het AG forum aangeven.
En over die BMW M6, welke is er volgens jou nep dan? Op de laatste pagina staat wel een onduidelijke foto van een zwarte M6, maar daar zijn toch heel vaag de geperforeerde remschijven te zien. Of heeft de gewone 6-serie dat ook?

-
-
Tja, als je het wilt moet je het op een gegeven moment gewoon invoeren. Beter nu dan over een jaar. En dan is de rest voorlopig maar onbekend. Er zullen altijd wel auto's blijven met een onbekend kenteken (buitenlands, groene platen, nog niet op kenteken, enz.). Een volledige database krijg je niet, maar als het bekend is kan het geen kwaad om het de uploader te laten invullen en het vast op te slaan in de db.Maarten G schreef:Er zijn mensen die ook een kenteken-database willen. Dat brengt echter een hoop werk met zich mee, dus daarom is het idee al eerder afgewezen door de webmasters, waar ik wel een beetje begrip voor heb.
Valt wel mee, tuurlijk is 15.000 spots gigantisch veel. Wat je moet doen is een pagina maken waarbij je bij elke 'refresh' vijf auto's ziet met een selectbox erachter. Daarin vul je de kleur in. Onderaan een button opslaan en klaar. Als 50 man elke dag twee keer zo'n pagina (10 auto's, dus 3 minuten hooguit) doen (15000 / (50 * 10) = 30 ben je dus 30 dagen bezig. Als het wat langer is maakt dat ook niet uit.Het idee van de kleur vind ik wel origineel, maar ook dat brengt veel werk met zich mee met ruim 15.000 spots in de database.
Dus een beetje zoals op www.lekkerding.nl, random een foto laten zien van een auto waarvan de kleur nog niet bekend is en wat selectboxjes ernaast. Volgens mij hebben jullie inmiddels een flinke groep vaste bezoekers, denk dat het dan zo gebeurd is.
Of tijdelijk als functie toevoegen op jullie forum. Zodra je een reactie wilt plaatsen krijg je gelijk een foto te zien waarvan je de kleur moet aangeven. Kost per reactie 3 sec. meer. Krijg je alleen meer onzin dan dat je zo'n pagina maakt wat men vrijwillig kan invullen

Hij is zo te zien inmiddels weggehaaldEn over die BMW M6, welke is er volgens jou nep dan? Op de laatste pagina staat wel een onduidelijke foto van een zwarte M6, maar daar zijn toch heel vaag de geperforeerde remschijven te zien. Of heeft de gewone 6-serie dat ook?

-
Heey! Ik (F.575.M op het Autogespot.com Forum) ben, samen met mijn potentiële zwager Jeroen (SLR van Autogespot.com Forum) de spotter "Xsycol" Wij 2 spotten om ongeveer dezelfde reden als Maarten heeft uitgelegd, je begint ermee, het wordt leuker, je ziet meer, het wordt nog leuker, je gaat er verder mee door, je ziet nog meer... Zo ontstaat er een soort van auto-spot verslaving. Ik trek er zelfs regelmatig (lees : dagelijks) op uit om auto's op de plaat vast te leggen... Daarstraks ook nog even, nog een M3 CSL (zwart) gezien en toevallig sprak een oude man daar me aan over het Autospotten... Niet geheel onbekend voor anderen dus!