Vrouwen auto's en imago

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
allen

Bericht door allen » 12 mar 2008, 22:01

Range Rover Sport. Echt een vrouwenauto. De vrouwen die je er in ziet rijden zijn vaak nog mooier dan de auto zelf. :wink:

Ik als man zijnde zou er zelf ook in willen rijden hoor... :lol:

Ahmed

Bericht door Ahmed » 12 mar 2008, 22:31

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 12 mar 2008, 22:39

Rico v Velzen schreef:
E60 M5 schreef:
Voor wat het waard is, kreeg heel veel complimenten voor de M5 van de vrouwen uit de straat.
Was dat met of zonder Tarzan string? :lol:

Je zou het niet verklikken, dat van die Tarzan string. :wink: :D

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 12 mar 2008, 23:38

Goh ik ben dus door dit draadje weer gaan kijken naar een MX-5 he :o ! Morgen maar eens even bellen :oops: .

Femme

Re: Vrouwen auto's en imago

Bericht door Femme » 13 mar 2008, 00:06

Rico v Velzen schreef:Stel dat je nou toch een sportiefe leuke roadster zou willen rijden, maar je baalt van het zogenaamde vrouwenauto imago.. en je hebt geen zin in grappen in de kroeg of op de sportclub of nog erger op Driving Fun :wink: Hoe beïnvloed dat dan je keuze ?
Heb je schijt aan alles en je koopt toch een Audi TT cabrio of Mazda MX5 ? Of durf/wil je liever niet aan de vooroordelen die je dan dagelijks moet aanhoren ?
Ik hoef geen auto met een lieflijke/vrouwelijke uitstraling. Veel kleine cabrio's en roadsters vallen daardoor af omdat ze voor een vrouwelijk publiek ontworpen lijken te zijn. Een bodykitje kan overigens veel helpen om een auto aan wat masculienere vormen te helpen.

In het segment van de sportieve roadsters is de Porsche Boxster S een voorbeeld van een auto die in mijn ogen niet de uitstraling heeft die je als man van een sportieve auto verwacht. Een Z4-M daarentegen is wel een echte mannenauto.

Het gevolg van de vrouwelijke styling van veel cabrio's en roadsters is ook dat veel mensen dit type auto kennelijk beschouwd als cruisemobielen voor tropische dagen. Dit terwijl ik het dak eraf wil om het uitlaatgeluid beter te horen en om lekker uit te kunnen uitwaaien op onstuimige herfstdagen wanneer iedereen thuis zit.

Overigens oefenen vrouwen in snelle open auto's de nodige aantekkingskracht op mij uit.

Mijn droomvrouw is vroeg in de twintig, bestuurt een dikke potente roadster zonder bijrijder en passeert op hoge snelheid nors kijkende huisvaders in hun inspiratie- en prestatieloze mpv's.

Alle ingrediënten hiervoor zijn aanwezig behalve een rijbewijsje :) .

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 13 mar 2008, 04:57

Haha, grappig dat dit topic uitgerekend nu wordt geopend...

Mijn vriendin is begonnen aan het halen van haar rijbewijs. Ze rijdt nu rond met de welbekende L met als begeleider Bjorn en haar moeder.
Zoals wss iedereen zijn GF hier heeft ze onderhand interesse in auto's gekregen. Ik kan zelfs stellen dat ze er ondertussen heel wat van kent. 6-cyl en V8 geluiden onderscheidt ze van de grijze massa, een M heeft ze al van ver opgemerkt. Ik loop al eventjes rond met het idee om in't geniep een auto voor haar te kopen, die mooi opmaken/naar haar smaak brengen en cadeau te doen voor haar 18de verjaardag of als we 2 jaar samen zijn. Eergisteren via mail even gepolst en haar laten kiezen tussen een shortlist van allerlei auto's.
Ik stond een beetje met mijn mond vol tanden toen ze me antwoordde. uit 20 auto's kiest ze de e34 5-serie... Niet echt de meest vrouwelijke auto imho, maar daar wil ze blijkbaar het liefst in gezien worden...
Het verbaast me echt enorm. Ze is erg modebewust, zelfzeker, alle kenmerken van een vrouw op en top zijn aanwezig, maar die keuze had ik niet verwacht :lol:
Ik was dus erg verbaast maar tegelijkertijd ook fier dat ze geen peug 206 oid koos aangezien haar ouders altijd Peugeot hebben gehad...

Als ik terug in BE ben zal de zoektocht beginnen :wink:

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 13 mar 2008, 08:56

Mijn vriendin is nog steeds een beetje boos op me omdat ik de Audi TT heb weggedaan :roll:

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 13 mar 2008, 09:11

merk zelf wel dat de Z3M Coupe het erg goed doet bij ht vrouwenvolk, ook al vindt ik het een echte mannenwagen.

Vooral de vorm, de compactheid en de uitstraling bevalt erg goed. Mijn vorige wagen (300zx) had deze reactie totaal niet!

Nu moet ik er wel bij vermelden dat ik ook iemand ben die naar gelang de leeftijd er steeds beter uit komt te zien, dus misschien dat dat ook meespeelt in de reactie van de dames.. :lol:

Op mijn werk zijn er 2 vrouwen met een e46 M3 cabrio... 8)

HSR

Bericht door HSR » 13 mar 2008, 09:41

Mooi draadje. Mijn docente Consumer Behaviour heeft ook een half uur staan foeteren over het feit dat ze een Audi TT wilt en deze maar niet kan kopen wegens 2 kleine kinderen.

allen

Bericht door allen » 13 mar 2008, 09:43

hugo schreef:Mooi draadje. Mijn docente Consumer Behaviour heeft ook een half uur staan foeteren over het feit dat ze een Audi TT wilt en deze maar niet kan kopen wegens 2 kleine kinderen.
Wat een zoutloze smoes zeg. Een TT heeft een neerklapbare achterbank! :wink:

Mack

Bericht door Mack » 13 mar 2008, 10:50

Pikte GF op voor de eerste date in de Mustang.

1e opmerking: ik vind lage auto's altijd erg vervelend rijden omdat je geen overzicht hebt

2e opmerking (nadat ik zei dat ik het geluid van de auto erg mooi vind): hij klinkt hetzelfde als de Renault van mijn vader ( :shock: :? )

Denk je, doe eens leuk, pik d'r op in a freakin' Mustang... They just don't get it... :roll: :roll: :roll:

Plaats reactie