Porsche 997 Carrera (geen S) of Nissan GT-R ?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Porsche of Nissan ?

Nissan GT-R
26
51%
997 Carrera
17
33%
Ik twijfel, een proefrit zou doorslag geven !
8
16%

Totaal aantal stemmen: 51

Topfuel

Bericht door Topfuel » 12 mar 2008, 20:19

Eigenlijk zijn deze 2 totaal niet met elkaar te vergelijken (alleen kwa prijs). Aan de andere kant is prijs ook wel weer belangrijk. Het feit dat de GT-R op de GT2 na alle Porsches een pak slaag geeft kies ik voor GT-R. Het zou weer een heel ander verhaal zijn als de vergelijking om een GT3 zou gaan. Ik weet dat de GT-R sneller is maar toch zou ik een Porsche GT3 kiezen gewoon omdat het een Porsche GT3 is. Ik ben er ook van overtuigt dat een Porsche GT3 meer rijbeleving zal bieden dan een GT-R...

Maar nogmaals deze 2 auto's zijn niet met elkaar te vergelijken aangezien de Porsche 911 als vlot te bestempelen is en de GT-R als een raket gezien mag worden...

Een vergelijking GT-R vs TURBO zou weer een ander verhaal worden...

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 12 mar 2008, 20:45

indobesar schreef:
Steven Nauta schreef: Het mooie van zo'n 997 vind ik dat je gewoon heerlijk een trackday kunt rijden en deze daarna weer vol comfort terug naar huis kunt rijden. Voor mij dé ideale auto!
En dat zou niet kunnen met de GTR? Als je spreekt over de ultieme allrounder, dan is het wel de GTR. De snelheid van een 911Turbo gecombineerd met het comfort van een basic 911, aldus diverse testen.
Dat zeg ik niet :wink: Ik had het over de Porsche. Dát is de ideale auto voor mij. Maar Porsche is voor mij sowieso al een stuk beleving. Hier in de buurt woont een collega van m'n vader, deze heeft een 911 T 2.4 uit 1972. Dat is gewoon zo geweldig, daar kan bij mij een GTR niet tegen op.

Trouwens gaat de facelift 997 van 325pk naar 345pk en de S gaat van 355pk naar 385pk.

Wint

Bericht door Wint » 12 mar 2008, 20:53

Voor Porsche heb ik altijd een zwak gehad, gewoon meersterlijke auto's.
Qua rijden kan ik nog niet oordelen over de Nixan, maar hij zal ongetwijfeld verschrikkelijk soepltjes sturen.
Am Ring sneller dan 997 turbo heb ik gehoord. :shock:
Toch kies ik de 997, het blijft toch een duitser he? :wink:
(en een beetje voor de restwaarde dan)

Tom

Bericht door Tom » 12 mar 2008, 20:54

Ik zou ze beide moeten rijden... sta wel open voor zo'n GTR maar echt warm kan ik er nog niet van worden, zal er eens langs moeten staan en horen of keer in zitten... als ik de recensies lees is het iets teveel een grote computergestuurde auto waarin de beleving mist, maar je wel superieure prestaties hebt. Super techniek dus, respect, maar of ik daar echt een smile van op m'n gezicht krijg weet ik niet. Met de 997 heb ik wel eens gereden en ook daarvan vond ik het qua beleving wel meevallen (je krijgt er ook weer geen 'sportwagen' idee van), maaaar het is wel een heerlijke auto... alles klopt gewoon. Ik denk dat ik daarom thuis zou komen met de Porsche.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 12 mar 2008, 23:18

Ik kan me heel goed vinden in jouw verhaal Tom. Denk dat ik uiteindelijk ook voor de 997 zou gaan, al zou ik de GT-R toch niet uitsluiten zonder er in gereden te hebben. Ik vind hem stiekem toch wel nice.

Joop

Bericht door Joop » 13 mar 2008, 00:12

997. Heb niet veel op met Japans blik en Porsche draag ik sowieso een warm hart toe... (teiltje....)

De GT-R zal waarschijnlijk een geweldig product zijn en wellicht dicht in de buurt van de 911 komen (zeker als Carrera), ziet er voor een japanse auto goed uit; maar zal zelf toch altijd voor een 911 Carrera gaan.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 13 mar 2008, 00:15

als ik de recensies lees is het iets teveel een grote computergestuurde auto waarin de beleving mist,
Ik herinner me een filmpje met 2 japanners in een GT-R en die man schakelde wat elektronische hulpmiddelen uit dmv. wat knopjes op 't dashboard......daarna kreeg je een heel andere auto te zien die ook heel makkelijk dwars wou gaan. :wink:

Filmpje is volgens mij helaas verwijderd. :?

GTRene

Bericht door GTRene » 13 mar 2008, 00:20

ja maar als je alles uitschakeld daar koop je zo'n high tech geval niet voor lijkt me...

tis easy big power en vinger in de neus en een goede ronde tijd rijden en denken dat je heel goed bent :roll: (bijwijze van)
super techniek en denk ook dat ex subaru en ex evo rijders liggen te kwijlen :lol: en misschien zelfs wel wat Corvette rijders zitten te rekenen van hm...best interessant :roll:

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 13 mar 2008, 00:28

tis easy big power en vinger in de neus en een goede ronde tijd rijden en denken dat je heel goed bent
Ach, als ik 't zo lees gaat 't bij de meesten hier juist om de driving-fun en niet om de snelste ronde, dus daar bedonder je alleen jezelf maar mee. :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 13 mar 2008, 00:32

Opa schreef:
tis easy big power en vinger in de neus en een goede ronde tijd rijden en denken dat je heel goed bent
Ach, als ik 't zo lees gaat 't bij de meesten hier juist om de driving-fun en niet om de snelste ronde, dus daar bedonder je alleen jezelf maar mee. :wink:
ja daarom, maarja denk met alles aan en al die power is het ook wel weer een kick telkens die enorme versnelling te voelen en dat veilig te kunnen aanspreken zonder al te gekke fratsen, denk zoals op de Ring dat je lekker rondjes kan draaien 8) terwijl je bv in een Porsche af en toe wel behoorlijk zit te knijpen als je niet veel ervaring hebt...bij de GTR denk je misschien, ach doe nog een rondje heel fris, en bij een andere auto ben je wat meer moe van de extra concentratie :roll:

Tristan

Bericht door Tristan » 13 mar 2008, 01:18

Zou toch eerst wel een proefrit willen maken in de GT-R. 997 weet ik wel hoe die rijdt (erg goed).

Maar zonder proefrit zou ik blindelings gaan voor de 997.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 13 mar 2008, 08:16

Macboy schreef:Geen S Steven ! En voor het overige eens met je opmerking, daarom snap ik de opmerking van Marcel dan weer niet.

Die auto is dáárvoor juist gemaakt en kan dat goed hebben.

Een blauwe met grijs interieur is overigens een super combo, zo zou ik ook een 3-serie sedan graag willen hebben !

Ook de porker overigens !
Is heel simpel Macboy,

Een nieuwe 997 zal bij mij wel nooit tot de optie's behoren. Niet dat ik er wakker van lig, heb het prima naar mijn zin zo.
Maar mocht ik ooit zeg maar door een loterij een 997 voor de deur kunnen krijgen, dan ben ik daar zuinig op, doe ik hem ook nooit meer weg.
Om zo'n auto voor lange tijd goed te houden, moet je dus trackdagen vermijden. Hoe goed de auto het ook kan hebben, vroeg of laat ga je een keertje over de grens, sta je dan met je jeugddroom met kont tegen de vangrail. Daarbij raken, ook Porsches 911 naar verloop van tijd gewoon los, zeker op de Nordschleife ..... kraakje hier, kraakje daar, dat zou mijn DF behoorlijk verpesten.

De donkerblauwe 997, lekker op de mooie dagen uit de garage halen. Ritje naar zuid europa, ritje over de Duitse autobahn...verder geen polonaise aan mijn 911.

ps. Mag ik de optie schuifdak aanvinken?

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 13 mar 2008, 08:54

997 natuurlijk 8)

Macboy

Bericht door Macboy » 13 mar 2008, 10:36

Marcel van Meerbeek schreef:Een nieuwe 997 zal bij mij wel nooit tot de optie's behoren. Maar mocht ik ooit zeg maar door een loterij een 997 voor de deur kunnen krijgen, dan ben ik daar zuinig op, doe ik hem ook nooit meer weg. Om zo'n auto voor lange tijd goed te houden, moet je dus trackdagen vermijden.

De donkerblauwe 997, lekker op de mooie dagen uit de garage halen. Ritje naar zuid europa, ritje over de Duitse autobahn...verder geen polonaise aan mijn 911.

ps. Mag ik de optie schuifdak aanvinken?
Duidelijk verhaal dan. Logisch ook. Schuifdak weet ik niet, zal even bellen met de Postcodeloterij. Kom erop terug.

Macboy

Bericht door Macboy » 13 mar 2008, 10:37

Voor de mensen die het nog niet weten: 11 pagina's hier te vinden

http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=7016

Plaats reactie