Formule 1 2008

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Metchu

Formule 1 2008

Bericht door Metchu » 09 mar 2008, 14:53

Het seizoen begint volgende week weer! GP van Australie

laat de voorspellingen en wagens maar komen. Wie is je favoriet!? Heb er weer zin in dit seizoen!

Luco

Bericht door Luco » 09 mar 2008, 14:56

Alonsooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo :D :D :D

kom maar, kom maar, kom maar :D :P :twisted:

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 09 mar 2008, 15:28

Raikonen 8)

Metchu

Bericht door Metchu » 09 mar 2008, 15:31

rot op met je kwalonso! :twisted:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 09 mar 2008, 15:41

Alonso is maar een egotripper die niet tegen zn verlies kan :S

Ik ben btw voor team Ferrari

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 09 mar 2008, 18:35

Ik hoop Kovalainen,hij praat tenminste normale zinnen op diverse toonhoogte,niet zoals die andere Fin :wink: .

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 09 mar 2008, 20:30

Ik zet mijn geld op deze man!!

[img:820:360]http://ww2.tagheuer.com/_img/Ambassador ... milton.jpg[/img]

Metchu

Bericht door Metchu » 09 mar 2008, 21:28

Lewis is ook een held! :)

E30-Amateur
Auto: BMW E36 325i

Bericht door E30-Amateur » 09 mar 2008, 21:35

Raikkonen!! Absoluut..... :)

Kovalainen is ook een favoriet van me, alleen rijd hij bij het verkeerde team...... :shock:

Luco

Bericht door Luco » 09 mar 2008, 21:39

Hamilton is een door mercedes geprogrammeerde robot, zonder kleur, geur of smaak.

Waar zijn de jpm's, irvines en mansells gebleven, die deden tenminste nog eens rare dingen of uitspraken.

Tegenwoordig allemaal kleurloze robotjes.

Dutch

Bericht door Dutch » 09 mar 2008, 21:44

God ja, da's waar ook. Ik ben zó bezig geweest met de seizoensvoorbereiding in andere takken van autosport dat ik was vergeten dat het volgende week alweer begint!

Sterker nog, de teams zijn al in Australië gearriveerd - waar de omvang van het McLaren-motorhome de FIA noodzaakte om het team toch maar niet de plek achteraan in de pits te 'gunnen', waar het gezien de eindstand van 2007 'recht' op had. Nu staan ze tussen Williams en Red Bull in en mag Force India toch weer achteraan in de rij staan...

Ik heb al jaren geen echte favoriet meer, maar ik zou 't dit jaar leuk vinden als Nico Rosberg en Sebastian Vettel het goed doen. En ja, het is volkomen toeval dat dat twee Duitsers zijn. :lol:

Objectief gezien denk ik dat het een walkover wordt voor Räikkönen. Het zegt niet alles, maar kijkend naar de wintertests denk ik dat Ferrari miles ahead is. Ik hoop van niet, want ik zie liever wat spektakel, maar ik vrees van wel. Zo niet, dan zit Hamilton het dichtste bij. Massa en Kovalainen gaan bijrollen spelen; Massa omdat Kimi nu de man is en aan de harde banden gewend is, Kova omdat Hamiltons talent sowieso van een andere planeet is. Verder heb ik zo'n idee dat Alonso binnen een half seizoen Renault er weer bovenop heeft geholpen.

De rest is spek en bonen. Vooral BMW zal tegenvallen, denk ik zomaar: die waren vorig jaar vooral zo 'goed' omdat de rest zo slecht was. Van de middenvelders verwacht ik de doorbraak (of eigenlijk de terugkeer) van Williams, terwijl Toyota, Red Bull en Honda blijven waar ze zitten. Nooit winnaars geweest, zullen ze ook nooit worden. Toro Rosso kan best nog weleens verrassen door met de oude auto te beginnen. Super Aguri heeft nul voorbereiding gehad, dus die worden snel voorbijgestreefd door Force India. In de plannen van die Indiër heb ik veel meer fiducie dan in die van Spyker. Alleen al het feit dat hij zegt dat hij terugwil naar de Jordan-mentaliteit - top! Dat heb ik die kaaskoppen nooit horen zeggen...

Dutch

Bericht door Dutch » 09 mar 2008, 21:52

luco hornsveld schreef:Hamilton is een door mercedes geprogrammeerde robot, zonder kleur, geur of smaak.

Waar zijn de jpm's, irvines en mansells gebleven, die deden tenminste nog eens rare dingen of uitspraken.

Tegenwoordig allemaal kleurloze robotjes.
Noem dit maar de acties van een kleurloze robot...

http://www.youtube.com/watch?v=yn7L-fA3XZo
(vooral het meesterlijke duel met Glock vanaf 1:27)

Of dit, met z'n drieën op Becketts af. En wie heeft de stalen ballen? Niet meneer Piquet Jr...
http://www.youtube.com/watch?v=5b8D0g0SmB0

Maar je hebt gelijk: ik zie 'm liever bij een rock-n-roll-renstal als Renault. Daar gedijt Alonso ook veel beter. Ik vreesde ook het ergste toen die de overstap maakte naar het spatschone zilveren corporate empire van RD...

Luco

Bericht door Luco » 09 mar 2008, 21:56

En wie had niet de ballen in de laatste wedstrijd om zijn mercedes te laten staan bij de derde bocht ofzo?
Juist Hamilton :D :D

Begrijp me niet verkeerd, ze kunnen allemaal goed rijden, anders zit je niet in een goed team in de F1
Maar naast de auto vind ik ze bijna allemaal kleurloos en voorgeprogrammeerd

Dutch

Bericht door Dutch » 09 mar 2008, 22:06

Ehm, die ballen had hij juist wel - daarom kwam hij ernaast te staan...

Als hij als een robot had gereageerd, dan was hij rustig achter Alonso blijven rijden.

Luco

Bericht door Luco » 09 mar 2008, 22:09

Mwah, das hetzelfde als in jouw voorbeeld, die kwam er ook naast omdat die hem liet staan :D

Ik bedoel voornamelijk naast de auto komt er bijna niks spontaans meer uit bij die lui, das gewoon jammer.

Dutch

Bericht door Dutch » 09 mar 2008, 22:40

luco hornsveld schreef:Ik bedoel voornamelijk naast de auto komt er bijna niks spontaans meer uit bij die lui, das gewoon jammer.
Daarover zijn we 't eens - zie ook mijn opmerking over Alonso. Blij dat die weer terug is bij Renault. Maar hoe mensen overkomen naast de auto, interesseert me eigenlijk geen zier. De manier waarop Hamilton racet, boeit me veel meer en daar ben ik al jaren diep van onder de indruk. Om dezelfde reden ben ik ook fan van de stijl van Alonso - prachtige durfal achter het stuur. Dat staat verder helemaal los van de manier waarop ik over de mensen achter de coureur denk, voor zover je iemand kunt kennen op grond van een paar quotes in de pers. Ik snap dat veel mensen zich in hun voorkeuren juist daardoor laten leiden, maar ik hou me daar liever verre van.

Overigens akkoord met je tegenwerping over Piquet Jr; die had inderdaad ook eerder eieren voor z'n geld kunnen kiezen. :)

Luco

Bericht door Luco » 09 mar 2008, 22:43

Ik kijk ook meer naar hoe ze op de baan presteren.

Maar een paar leuke uitspraken naast de baan zoals van irvine, jpm, verstappen en nog een paar van die mannen mis ik toch wel een beetje.

Hunter

Bericht door Hunter » 10 mar 2008, 09:39

Ik gok op een kopie van afgelopen jaar...
Duel tussen Raikonnen en Hamilton... Winnaar Raikonnen (hoop ik)

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 12 mar 2008, 00:52

Kimi! 8)

skinnybmw

Bericht door skinnybmw » 12 mar 2008, 15:57

Dutch schreef:God ja, da's waar ook. Ik ben zó bezig geweest met de seizoensvoorbereiding in andere takken van autosport dat ik was vergeten dat het volgende week alweer begint!

Sterker nog, de teams zijn al in Australië gearriveerd - waar de omvang van het McLaren-motorhome de FIA noodzaakte om het team toch maar niet de plek achteraan in de pits te 'gunnen', waar het gezien de eindstand van 2007 'recht' op had. Nu staan ze tussen Williams en Red Bull in en mag Force India toch weer achteraan in de rij staan...

Ik heb al jaren geen echte favoriet meer, maar ik zou 't dit jaar leuk vinden als Nico Rosberg en Sebastian Vettel het goed doen. En ja, het is volkomen toeval dat dat twee Duitsers zijn. :lol:

Objectief gezien denk ik dat het een walkover wordt voor Räikkönen. Het zegt niet alles, maar kijkend naar de wintertests denk ik dat Ferrari miles ahead is. Ik hoop van niet, want ik zie liever wat spektakel, maar ik vrees van wel. Zo niet, dan zit Hamilton het dichtste bij. Massa en Kovalainen gaan bijrollen spelen; Massa omdat Kimi nu de man is en aan de harde banden gewend is, Kova omdat Hamiltons talent sowieso van een andere planeet is. Verder heb ik zo'n idee dat Alonso binnen een half seizoen Renault er weer bovenop heeft geholpen.

De rest is spek en bonen. Vooral BMW zal tegenvallen, denk ik zomaar: die waren vorig jaar vooral zo 'goed' omdat de rest zo slecht was. Van de middenvelders verwacht ik de doorbraak (of eigenlijk de terugkeer) van Williams, terwijl Toyota, Red Bull en Honda blijven waar ze zitten. Nooit winnaars geweest, zullen ze ook nooit worden. Toro Rosso kan best nog weleens verrassen door met de oude auto te beginnen. Super Aguri heeft nul voorbereiding gehad, dus die worden snel voorbijgestreefd door Force India. In de plannen van die Indiër heb ik veel meer fiducie dan in die van Spyker. Alleen al het feit dat hij zegt dat hij terugwil naar de Jordan-mentaliteit - top! Dat heb ik die kaaskoppen nooit horen zeggen...
Rosberg een duitser??? :lol: Niet helemaal hé :D Ok, hij heeft de duitse nationaliteit en spreekt bijna geen fins maar ik zie hem toch altijd nog als een fin! Lekker belangrijk verder!

Maar ik ben erg benieuwd naar Alonso en Kovalainen. Ook erg benieuwd of de BMW's wat dichter bij de 2 top-teams zitten en hoe groot het gat is met BMW en de rest. Aangezien Kimi altijd erg snel is op Melbourne verwacht ik dat hij pole en de overwinning pakt! Ik hoop 't i.i.g. wel. Wat Lewis in 't begin van 't seizoen vorig jaar heeft laten zien vind ik fantastisch maar heb verder helemaal niks met die kerel. 't Is inderdaad net een robot...een playstation-driver. Ook erg benieuwd wat Piquet gaat doen. Heb er weer zin in! Go Kimi+BMW Go!!!

Dutch

Bericht door Dutch » 12 mar 2008, 18:49

skinnybmw schreef:Rosberg een duitser??? :lol: Niet helemaal hé :D Ok, hij heeft de duitse nationaliteit en spreekt bijna geen fins maar ik zie hem toch altijd nog als een fin!
Tell me something I don't know... :lol:

Volgende keer maar een :wink: plaatsen dan? :wink:

skinnybmw

Bericht door skinnybmw » 12 mar 2008, 21:30

:wink: :wink:

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 12 mar 2008, 23:00

Ben altijd wel voor Ferrari, maar dit jaar ben ik voor Heikki. Die kan wel eens voor een nare verassing voor Hamilton zorgen.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 mar 2008, 23:53

Ik ben voor degene die de wereldkampioen van 2008 buitenom in gaat halen. Dat dat gaat gebeuren, daar ben ik van overtuigd. Ik weet alleen nog niet wie, het kunnen er meerdere zijn.

Zo, ga daar maar eens over nadenken. Visualiseren. Neem je favoriet voor de titel en zie daar zijn concurrent met een magistrale actie die je eigenlijk niet had kunnen bedenken zo mooi. 2 wielen, misschien wel 4, door het gras en als eerste bij de volgende bocht. Na de finish thumbs up naar elkaar en de hele wereld staat juichend op de stoel of bank.

Als dat gebeurt, dan hoop ik dat het Raikkonen en Hamilton zijn. Maakt me niet uit wie van de 2 er wereldkampioen wordt. Ik juich voor beide.

Tom V

Bericht door Tom V » 14 mar 2008, 00:40

Nou het is begonnen hoor ;)

[IMG:800:500]http://i31.tinypic.com/v60sps.jpg[/img]

Plaats reactie