Nu vroeg ik me af of het kwaad kan als ik mijn ST meerdere dagen (6 a 7) laat staan en dus niet verplaatst.
Krijg ik dan "platte" stukken op mijn banden????
Iemand advies. (behalve de auto elke x verzetten 8) )
Als je de volgende keer gaat, bel mij dan ff, ik rijd graag een stukje voor je.partyondude schreef:Geen probleem.
Heb de STI 2 keer meerdere maanden niet gebruikt vanwege uitzendingen. Werd een paar keer per maand in gereden om de boel gangbaar te houden.
Dus dat weekje dat die auto niet beweegt is geen probleem.
Je bedoelt te zeggen dat die ST van Luca ondertussen praktisch versleten is ?Niels schreef:Een koude start vind een motor minder prettigOm het in perspectief te zetten, 1x koude start is qua slijtage gelijk aan 400km snelweg. Dit las ik overigens ergens op een BMW site dus of het ook waar is...
Lekker laten staan dus :!:
Dat je een onnodige koude start zoveel mogelijk moet vermijden ben ik het mee eens. Maar de daadwerkelijke slijtage hiervan is tegenwoordig toch zo goed als nihil? Laatst haalde ze bij Autobild een Transporter T5 2.5 Tdi uitelkaar met ik meende 150.000km. De motor had gewoon geen inwendige slijtage, ook niet een beetje, gewoon noppes nada. Dan kan je toch moeilijk hard maken dat een koude start gelijk is aan 400km, als er dankzij goed onderhoud domweg geen slijtage is..?Niels schreef:Een koude start vind een motor minder prettigOm het in perspectief te zetten, 1x koude start is qua slijtage gelijk aan 400km snelweg. Dit las ik overigens ergens op een BMW site dus of het ook waar is...
Conti's had ik ook op de M3, erg veel las van soms al na 3 dagen stilstaan.. Huidige bridgestones geen probleem.Arthur schreef:Ja, onder m'n ST had ik Conti SC2, die hadden er veel last van.Ar schreef:Ik merk overigens wel duidelijk dat het onderling sterk verschilt. Bij een aantal merken duurt het een stuk langer, voordat het niet meer hobbelt.
De GoodYears onder de 130 niet.
Hoe oud was de T5 Maurice? Maximaal een jaar of 4 schat ik nu in en dat betekent dat het met name lange afstand kilometers zijn onder bedrijfstemperatuur conditiesMaurice Hoekstra schreef:Dat je een onnodige koude start zoveel mogelijk moet vermijden ben ik het mee eens. Maar de daadwerkelijke slijtage hiervan is tegenwoordig toch zo goed als nihil? Laatst haalde ze bij Autobild een Transporter T5 2.5 Tdi uitelkaar met ik meende 150.000km. De motor had gewoon geen inwendige slijtage, ook niet een beetje, gewoon noppes nada. Dan kan je toch moeilijk hard maken dat een koude start gelijk is aan 400km, als er dankzij goed onderhoud domweg geen slijtage is..?Niels schreef:Een koude start vind een motor minder prettigOm het in perspectief te zetten, 1x koude start is qua slijtage gelijk aan 400km snelweg. Dit las ik overigens ergens op een BMW site dus of het ook waar is...
Rico v Velzen schreef:Je bedoelt te zeggen dat die ST van Luca ondertussen praktisch versleten is ?Niels schreef:Een koude start vind een motor minder prettigOm het in perspectief te zetten, 1x koude start is qua slijtage gelijk aan 400km snelweg. Dit las ik overigens ergens op een BMW site dus of het ook waar is...
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten