Porsche 997 Carrera (geen S) of Nissan GT-R ?
- Macboy
Porsche 997 Carrera (geen S) of Nissan GT-R ?
Naar aanleiding van de poll van Tom. De 997 wint overtuigend. Geldt dat ook in een vergelijk met het übermonster uit Japan? Beide kosten ongeveer evenveel.
[img:460:338]http://pictures.topspeed.com/IMG/crop-4 ... _03_ew.jpg[/img]
of
[img:1024:768]http://www.importjap.com/blog/wp-conten ... l_side.jpg[/img]
Wie gaat voor welke en waarom?
Ik zou zelf voor de Porsche gaan normaal, maar de looks van de Nissan zijn zo impressive, alsmede de prestaties dat ik die zeker zou overwegen. Een proefrit zou dus uitkomst moeten bieden.
Puur op gevoel kies ik echter de Porsche, puur op looks de Nissan.
[img:460:338]http://pictures.topspeed.com/IMG/crop-4 ... _03_ew.jpg[/img]
of
[img:1024:768]http://www.importjap.com/blog/wp-conten ... l_side.jpg[/img]
Wie gaat voor welke en waarom?
Ik zou zelf voor de Porsche gaan normaal, maar de looks van de Nissan zijn zo impressive, alsmede de prestaties dat ik die zeker zou overwegen. Een proefrit zou dus uitkomst moeten bieden.
Puur op gevoel kies ik echter de Porsche, puur op looks de Nissan.
Laatst gewijzigd door Macboy op 12 mar 2008, 16:05, 3 keer totaal gewijzigd.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- RVV
In alles vind ik de Nissan zo ongelovelijk über dat ik op voorhand geneigd ben om die te kiezen, Imago van de Porsche vind ik een persoonlijke keuze niet gelijk het belangrijkste.
Uit beide auto's zal ik toch niet alles kunnen halen, de performance van de GTR liggen op 911 turbo/Z06 niveau. Dat spreekt me dan wel weer aan. De 997 standaard is gewoon vergelijkbaar met de performance die ik nu heb. Da's leuk. vlot, maar niet bepaald hemels ofzo.
De GTR is denk ik toegangelijker om er bijna alles uit te halen.
Een gewone 911/997 doet me ook niet zoveel.
Maar het rijden zou echt de doorslag moeten geven.
Uit beide auto's zal ik toch niet alles kunnen halen, de performance van de GTR liggen op 911 turbo/Z06 niveau. Dat spreekt me dan wel weer aan. De 997 standaard is gewoon vergelijkbaar met de performance die ik nu heb. Da's leuk. vlot, maar niet bepaald hemels ofzo.
De GTR is denk ik toegangelijker om er bijna alles uit te halen.
Een gewone 911/997 doet me ook niet zoveel.
Maar het rijden zou echt de doorslag moeten geven.
- GTRene
als ik een snelle ronde tijd wilde neerzetten of een veilig snel monster wilde hebben nam ik de GTR, echter DF staat boven makkelijk snel, je moet wel een echte band voelen met de auto/straat/motor... porsche ken ik al wat van, en das betrokken zijn mee...
Dus zou voor zover ik nu weet voor de Porsche gaan.
Dus zou voor zover ik nu weet voor de Porsche gaan.
- Roman
Vind de 997 voor mij mooier. Maar dan wel een S en geen gewone Carrera.
En met wat opties erbij til je de prijs zo ver over de GT-R prijs heen.
Als ik dus uit deze 2 zou moeten kiezen dan maar een GT-R.
Maar als de keuze zou gaan tussen een 997 Carrera S (in mijn smaak samengesteld) of een GT-R (die dus iets goedkoper zou zijn) dan zou ik wel voor de Porsche gaan.
En met wat opties erbij til je de prijs zo ver over de GT-R prijs heen.
Als ik dus uit deze 2 zou moeten kiezen dan maar een GT-R.
Maar als de keuze zou gaan tussen een 997 Carrera S (in mijn smaak samengesteld) of een GT-R (die dus iets goedkoper zou zijn) dan zou ik wel voor de Porsche gaan.
- GTRene
geen carrera S...
trouwens over die auto gesproken, volgens de laatse bronnen krijgt die laatste er zo'n 30pk bij 8)
trouwens over die auto gesproken, volgens de laatse bronnen krijgt die laatste er zo'n 30pk bij 8)
Over de vernieuwde 911 weten wel al dat het vermogen van de Carrera wordt opgevoerd van de huidige 325 naar 345 pk. De S-versie gaat met dertig pk omhoog naar 385 stuks. Verder komt op de optielijst een zeventraps versnellingsbak met dubbele koppeling te staan. De nieuwe 911 volgt de trend met LED-achterlichten,
- Macboy
Kun je dit toelichten? Ik denk dat 99% van de DF-ers een totaal verkeerd beeld heeft over de 997.Roman schreef:Vind de 997 voor mij mooier. Maar dan wel een S en geen gewone Carrera.
Dit komt omdat iedereen (ik ook hoor
Er is bijna geen verschil tussen die twee, enkel paar peekaa meer en ander sportonderstel, die je bij de gewone voor EUR 600 kunt krijgen
- Roman
3.8 ipv 3.6Macboy schreef:Kun je dit toelichten? Ik denk dat 99% van de DF-ers een totaal verkeerd beeld heeft over de 997.Roman schreef:Vind de 997 voor mij mooier. Maar dan wel een S en geen gewone Carrera.
Gewoon dus net ietsje meer pk/nm.
Slaat eigenlijk nergens op maar ja. De Carrera en de S versie hebben er allebei een beetje meer power bij gekregen lees ik net.
Dat is altijd wel lekker.
Wat ik eigenlijk meer een struikelpunt zou vinden is dat als ik een Carrera zou willen hebben (gewone of S) dan zou ik toch wel bepaalde opties willen aanvinken en die tillen de prijs toch wel ver omhoog jammer genoeg
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
-
Steven N.
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
997 S voor mij. Porsche gaat bij mij eigenlijk boven alles. De Nissan is een heel indrukwekkende wagen, ze flikken het elke keer weer met een nieuw type Skyline. Maar voor mij zou het niks zijn.
Het mooie van zo'n 997 vind ik dat je gewoon heerlijk een trackday kunt rijden en deze daarna weer vol comfort terug naar huis kunt rijden. Voor mij dé ideale auto!
Het mooie van zo'n 997 vind ik dat je gewoon heerlijk een trackday kunt rijden en deze daarna weer vol comfort terug naar huis kunt rijden. Voor mij dé ideale auto!
- Macboy
Geen S Steven ! En voor het overige eens met je opmerking, daarom snap ik de opmerking van Marcel dan weer niet.
Die auto is dáárvoor juist gemaakt en kan dat goed hebben.
Een blauwe met grijs interieur is overigens een super combo, zo zou ik ook een 3-serie sedan graag willen hebben !
Ook de porker overigens !
Die auto is dáárvoor juist gemaakt en kan dat goed hebben.
Een blauwe met grijs interieur is overigens een super combo, zo zou ik ook een 3-serie sedan graag willen hebben !
Ook de porker overigens !
-
indobesar
- Auto: M3P, 130i
Dat gevoel heb ik ook. Daarnaast kost een shitload aan opties bij Porsche een fortuin.Rico v Velzen schreef: Een gewone 911/997 doet me ook niet zoveel.
En dat zou niet kunnen met de GTR? Als je spreekt over de ultieme allrounder, dan is het wel de GTR. De snelheid van een 911Turbo gecombineerd met het comfort van een basic 911, aldus diverse testen.Steven Nauta schreef: Het mooie van zo'n 997 vind ik dat je gewoon heerlijk een trackday kunt rijden en deze daarna weer vol comfort terug naar huis kunt rijden. Voor mij dé ideale auto!
- Niels
- Auto: Prius+
997 8) Zonder twijfel!
De GT-R zal zondermeer sneller, imponerender en beter zijn maar omdat de 911 een jeugddroom is kun je er niet aan voorbij gaan. Daarnaast is ie meer dan snel genoeg voor me en de rest is (jeugd) emotie
Het concept van de 911 spreekt me ook wel meer aan moet ik zeggen, een agiele wagen met een atmosferische motor waar je bij wijze van de tango mee danst. De GT-R is een bruut, een Godzilla die alles verorbert. Leuke pol maar onvergelijkbaar, ik denk ook niet dat het spul mekaar bijt 
De GT-R zal zondermeer sneller, imponerender en beter zijn maar omdat de 911 een jeugddroom is kun je er niet aan voorbij gaan. Daarnaast is ie meer dan snel genoeg voor me en de rest is (jeugd) emotie
- Jelmer850i
- Jan Visser