BMW E30 325i Racer

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Adwo

Bericht door Adwo » 19 apr 2007, 14:03

leonard schreef:Dennis

Weet jij zeker dat de M3 topmounts toegestaan zijn in de E30 klasse ???
De topmounts van de E30 M3 zijn gelijk aan de 325i. Je hebt wel camber correctie mounts die omgekeerd gemonteerd 0,25 graden extra camber geven..

Verder natuurlijk zout op slakken, maar zo ben ik nu eenmaal... :D

groet,

Adwo

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 19 apr 2007, 14:41

Het zijn ook de topmounts van een E36 M3 3.2 denk ik. Die zijn namelijk offset zoals op het plaatje. Truuc bij 'ons' is je topmounts van links naa r rechts en omgekeerd swappen, heb je 2 graden extra :)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 20 apr 2007, 09:01

Zullen wel E36 M3 topmounts zijn idd, heb het niet heel aandacht geluisterd dat ik e30 of e36 hoorde :)
Maar als het niet werkt, komen er camberplates op. We zien wel.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 25 apr 2007, 16:25

ROFL!

Collega van me ging net naar huis, dan loopt ie langs mijn huis. Staan er 2 agenten rond de 325, één ligt er half onder, de ander heeft allerlei papieren bij zich. Ze trekken wat aan de wielen en schoppen tegen de banden.

Collega: 'Mag ik vragen wat jullie hier doen?'

'We kijken of deze auto gestolen is'

Collega: 'Hoe weet je nou of die auto is gestolen?'

'Dat kenteken in de ruit komt niet overeen met kenteken op de auto'

Collega: 'Er zitten toch geen kentekenplaten op de auto, nogal wiedes dat het niet klopt?'

'Nee, daarom kijken we dus ook of 'ie is gestolen in de database, maar waar bemoeit u zich eigenlijk mee?'

'De auto, een raceauto zonder kenteken, is van mijn collega en die woont hier, u staat op privé terrein'.

... agenten keken elkaar even aan...

'Maaruh, hoe vervoert hij die auto dan?'

Collega: 'Met een autoambulance of trailer'

agenten: 'wasda? en hij rijdt er dus niet mee over de weg?'

---

Sjonge wat een kneuzen! :)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 25 apr 2007, 16:32

Haha lachen... Maar je woont wel in een buurt waar ze wel opletten blijkbaar :)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 25 apr 2007, 16:58

Ja, komt door die kut CBS uitslag waarin we weer een hoge top 40 positie hebben ingenomen met de buurt. Die agenten hier hebben niets beter te doen joh. Van de week stond Harry Mens naar het huis naast me te kijken (voor verhuur denk ik). Dan gaat het gemiddelde wéér omhoog. :)

Fabian

Bericht door Fabian » 25 apr 2007, 17:06

Ben maar blij dat ze zo opletten.

Tomaz

Bericht door Tomaz » 25 apr 2007, 17:12

Wat de nuek staan die gasten op privé terrein naar een raceauto te kijken terwijl ze veel meer opsporingswerk kunnen doen bij de kantoren van het CWI die wel onder openbaar terrein vallen?! :roll:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 25 apr 2007, 17:14

Ja, maar ze moeten niet aan de wielen schudden en tegen de banden trappen natuurlijk. Na mijn ervaring van vorig jaar ben ik verder wel blij met hun oplettendheid, maar er klopte iets niet in hun verhaal.

Want mijn auto staat er al een tijdje en heb al met diverse agenten een babbeltje gemaakt over F1, de opbouw, de 325 cup etc.

Liever heb ik dat ze 's avonds op tijd komen na klachten van ons of de buurvrouw ivm dronken lui uit een indisch restaurant. Daar word ik echt strontziek van (heb er nog nooit gegeten, dus niet letterlijk).

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 10 mar 2008, 15:57

Skup

Vandaag een verzekering voor de 325 afgesloten. Voor het eerst sinds 2006 geloof ik.

Ik heb een lange waslijst werkzaamheden. Hopelijk is het gros daarvan afgevinkt als we op 6 april gaan racen op Zandvoort.

Macboy

Bericht door Macboy » 10 mar 2008, 16:18

Oh je hebt nog ruim 4 weken dus ...

Rupie

Bericht door Rupie » 10 mar 2008, 17:51

Dennis Cavallino schreef:Skup

Vandaag een verzekering voor de 325 afgesloten. Voor het eerst sinds 2006 geloof ik.

Ik heb een lange waslijst werkzaamheden. Hopelijk is het gros daarvan afgevinkt als we op 6 april gaan racen op Zandvoort.
Een verzekering voor op de weg? Leuk hoor; met je auto erheen rijden, lekker crossen en weer terug. De meeste mensen zullen denken dat er een gek rondrijdt, maar je hebt wel plezier!

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 10 mar 2008, 18:19

Nog steeds Fase 1 van pagina 1 Dennis? :lol:

Dat is toch niet zo veel werk, dat moet je makkelijk af krijgen in 4 weken.

Auto helemaal klaar in 4 weken is lastiger maar op de baan krijgen moet toch wel lukken?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 10 mar 2008, 20:45

Gewoon een verzekering voor op de weg ja. 65 euro per jaar.
Alleen bedoeld om van en naar het circuit te rijden. En de auto wat vaker te laten 'draaien en rollen' tussendoor.

Rijden op 6 april moet zeker lukken Bert. De auto is altijd al raceklaar geweest. Kwestie van olie wisselen en gaan. Maar ik wil meer dan dat.
APK moet er ook weer op en ik had destijds flink wat dingen van de auto gesloopt die nu weer terug moeten (kentekenplaat verlichting, claxon, knipperlichten, ruitensproeiervloeistofreservoir, 2e ruitenwisser etc.). Maar ik wil ook gewoon de snelheid verhogen ten opzichte van vroeger. De lijst is uiteindelijk best lang. We zullen zien.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 10 mar 2008, 20:47

Lees net het hele topic even door, super om alles zo te lezen met de foto's erbij. Blijven echt geweldige tracktools die 325s. Met welk doel heb je er nu weer een kenteken/verzekering op? Ringtool?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 10 mar 2008, 21:02

Tnx.
Als ik op de Ring ga rijden zal 't waarschijnlijk een trackday worden. De auto wordt namelijk ingezet voor het www.ringmazda.com project om mensen mee te nemen, evt. cursus te geven etc. Dat doe ik liever tijdens een trackday, al zal een toeristisch rondje ook wel eens gebeuren. Zeker als 't regent. I like the Ring when it's soaking wet.

Maar ik ga niet zoals vroeger daarheen, pik de auto uit een stalling en dan tientallen rondjes knallen in een weekend. Daar heb ik simpelweg geen budget meer voor. Racen is dit jaar het belangrijkste. Ton met de Mazda helpen ook. Dus als je een rondje met mij meerijdt, dan sponsor je de Mazda. :D

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 11 mar 2008, 17:29

Prima Dennis, laat in het Nurburgring topic maar eens weten wanneer je gaat. Wil graag eens een ronde meemaken bij je.

*hopen dat het regent* :twisted:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 12 mar 2008, 01:25

Pas maar op dat Dennis niet met onderstuur een grasbult induikt! :twisted: :wink:

allen

Bericht door allen » 12 mar 2008, 08:29

indobesar schreef:Pas maar op dat Dennis niet met onderstuur een grasbult induikt! :twisted: :wink:
Was jij nu niet diegene die dacht dat de e30 je balletpartner was met al die pirouettes? :twisted:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 mar 2008, 09:20

allen schreef:
indobesar schreef:Pas maar op dat Dennis niet met onderstuur een grasbult induikt! :twisted: :wink:
Was jij nu niet diegene die dacht dat de e30 je balletpartner was met al die pirouettes? :twisted:
Kreeg ik die E30 maar in een pirouette, dat had dan nog wat snelheid uit die E30 gehaald en met de neus in de juiste richting was een overwinning dan nog mogelijk geweest. 8)

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 12 mar 2008, 11:49

allen schreef:
LOL :lol: Het was mijn eerst aan(er)varing met een E30, met notabene knakebanden. Van Dennis, met zijn al om geroemde skills, had ik dat niet verwacht.
Gaf me een dag met dat hok en <50s was mogelijk geweest. 8)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 mar 2008, 12:11

lol!

Had me 1 rondje extra gegeven en ik had mijn 47 verbeterd en die E30 gehad. :lol:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 13 apr 2008, 15:24

Hij doet 't nog steeds:
http://www.youtube.com/watch?v=HqbgN00Zy9g

Motor draait mooi. Spruitstuk is lek, maar nieuwe heb ik al liggen.
Alles bleef keurig op druk en temperatuur.

Van de week de auto wegbrengen voor wat dingen die we zelf niet kunnen en APK.

Dennis Cavallino

Re: BMW E30 325i Racer

Bericht door Dennis Cavallino » 21 sep 2012, 09:04

Nadat mijn racemaatje mij ellenlang aan 't lijntje heeft gehouden om de auto over te nemen met alle smoesjes vandien, heb ik de auto een paar maanden terug gegund aan Daniel om hem klaar te maken voor de verkoop via Retrorides.nl. Er moest wat laswerk gedaan worden, wat onderhoud, nieuwe apk etc. De auto was intussen belastingvrij geworden.

Afgelopen vrijdag kwam er iemand kijken en ik wilde daarbij zijn. Het was Jan van e30parts.nl. De deal was snel rond. Ik vond het erg leuk dat iemand hem kocht die verstand heeft van E30's. Zaterdagochtend heb ik afscheid genomen. Laptop en dochter op schoot. Kijkend naar de video waarin ook mijn pa (rip) nog in beeld komt:

[gvideo]http://video.google.com/videoplay?docid ... 3547057424[/gvideo]

Tranen in mijn ogen. Ik heb mooie herinneringen aan deze auto, maar ik zag tussen die auto en mij geen toekomst meer. Weinig tijd, geen budget om ermee te gaan racen. Verder had ik er al alles mee gedaan wat ik wilde. Ik heb ermee gedrift, waarbij de Autovisie Driftchallenge het automobiele hoogtepunt voor mij was. De auto had niet eens een sper. Fuck ieder ander die 't niet zonder sper kan. Ik heb er de Nurburgring mee aangevallen, waarbij BTG 8.27 op straatbandjes mij niet tegenviel en ik M3's en GT3's van non-locals het leven zuur heb gemaakt door ze soms bijdehand buitenom in te halen. Thumbs up all over. Dat neemt niemand mij meer af. De auto heeft mij nooit in de steek gelaten. Ik ben Albert erg dankbaar dat hij mij destijds deze auto heeft gegund nadat een deal met een ander was mislukt.

Jan, de nieuwe eigenaar, is er erg mee in z'n nopjes. Zondagavond heeft hij de 325 opgehaald en woensdag meteen vrijrijden. Dat was hem erg goed bevallen mailde hij gisteren. Hier wat foto's die ik vond op de site van Leon.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik moet er niet te lang naar kijken, anders krijg ik spijt. :'(

Nee hoor, ik ben blij dat Jan er blij mee is en de E30 eindelijk weer wordt gebruikt. Ik gun Jan ook die mooie herinneringen in de toekomst. De afgelopen dagen heeft hij al de nodige aanpassingen gedaan. Zo zit er nu een sper onder, hij heeft distributie + waterpomp e.d. vervangen. Dat had ik allemaal al liggen, maar het kwam er niet van bij mij. Verder heeft hij de auto profi gepoetst en voorzien van nieuwe logo's. De foto's bewijzen dat ik de juiste beslissing heb genomen. De auto straalt weer! Deze 325 moet rijden!

Go Jan! :swinging:

Shakes

Re: BMW E30 325i Racer

Bericht door Shakes » 21 sep 2012, 09:09

Ach,

mooie herinneringen. Rijden met Appie op de Ring en daar een onbedoelde 360 maken. Samen ook veel ronden gemaakt Dennis, gaaf. Volgens mij zat ik naast Andre in de Type R op de Ring. Tijden man.

Plaats reactie