Foto vergelijking e46 M3 vs e92 M3
- RVV
Tom ik denk dat het grotendeels zal afhangen van het waardeverlies van de e92 M3.
De praktijk is dat je de eerst komende 2 jaar minimaal 40000 tot 50000 euro moet bijleggen op je huidige e46 M3 naar een 2e hands e92 M3. Dat zijn vaak onoverbrugbare bedragen.
In 2010 zijn de eerste e92 M3 ca. 55 tot 60K waard, als je dan vanuit een e46 M3 wilt doorgroeien naar een 3 jaar oude e92 M3 is het bij te leggen bedrag tussen de 20 en 25K euro.
Dat is dan weer wel een overbrugbaar bedrag.
Het willen kopen van een e92 M3 is gewoon een poen kwestie.
Even voor mezelf .. zie ik me over 3 jaar in een 3 jaar oude e92 M3 rijden ? Ik denk het niet, want dan is de keuze, toch weer OF een nieuwe 135i/335i of een 3 jaar oude e92 M3. en dan kies ik toch voor een 135i danwel 335i variant. OF ik ben dan nog steeds nog net zo tevreden met mijn huidige auto en hou hem nog steeds.. Maar dat is allemaal koffiedik kijken.
De praktijk is dat je de eerst komende 2 jaar minimaal 40000 tot 50000 euro moet bijleggen op je huidige e46 M3 naar een 2e hands e92 M3. Dat zijn vaak onoverbrugbare bedragen.
In 2010 zijn de eerste e92 M3 ca. 55 tot 60K waard, als je dan vanuit een e46 M3 wilt doorgroeien naar een 3 jaar oude e92 M3 is het bij te leggen bedrag tussen de 20 en 25K euro.
Dat is dan weer wel een overbrugbaar bedrag.
Het willen kopen van een e92 M3 is gewoon een poen kwestie.
Even voor mezelf .. zie ik me over 3 jaar in een 3 jaar oude e92 M3 rijden ? Ik denk het niet, want dan is de keuze, toch weer OF een nieuwe 135i/335i of een 3 jaar oude e92 M3. en dan kies ik toch voor een 135i danwel 335i variant. OF ik ben dan nog steeds nog net zo tevreden met mijn huidige auto en hou hem nog steeds.. Maar dat is allemaal koffiedik kijken.
-
True maar jij hebt je E46 M3 ook niet nieuw gekocht, het grote deel van de afschrijving had Andre al op zich genomen. Grootste verschil is dat de M3 toen (zelfs voor de nieuwprijs) best bang-voor-bucks was en je nu ook in eigen huis een 135/335i hebt met een gunstig prijskaartje. Hij zit nu redelijk dicht bij Porsche/Corvette qua prijzen. Dat gat was eerst veel groter en de vette was toen geen optie.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Er is al een hoop gezegd en inderdaad, met een vollere E92 M3 hang je ook tegen een 997S en een Z06 aan. Nou dan die 2 maar als ik word gedwongenTom schreef:True maar jij hebt je E46 M3 ook niet nieuw gekocht, het grote deel van de afschrijving had Andre al op zich genomen. Grootste verschil is dat de M3 toen (zelfs voor de nieuwprijs) best bang-voor-bucks was en je nu ook in eigen huis een 135/335i hebt met een gunstig prijskaartje. Hij zit nu redelijk dicht bij Porsche/Corvette qua prijzen. Dat gat was eerst veel groter en de vette was toen geen optie.

De relatieve geforceerdheid van die blauwe E92 M3 afgezet tegen de vloeiendheid(woord?) van de E46 M3, ik zie denk ik liever een E92 335i met 19" ofzo.
E90 M3 oogt gebalanceerder en minder knip en plakwerk qua spoilers en skirts, buiten dat is ie goedkoper LOL.
- RVV
Voorgaand vs nieuw model.. Grappig is dat deze discussies eigenlijk nooit voorkomen bij "normale brood en boter modellen" dan is de opvolger altijd de meer aansprekende auto.
Bij "specials" zoals M3's, Porsche's 911 etc..(en noem nog maar een dozijn aparte auto's op) speelt deze discussie wel.
Dat heeft vooral te maken met de emotionele insteek voor het desbetreffende model, niemand koopt een M3 omdat hij zo'n grote kofferbak heeft of goeie NCAP cijfers. Nee een M3 is gevoel (geld ook voor 911 etc)
Ikzelf heb heel veel met de e46 reeks en voor mij is de über e46 de M3. Ik weet best dat de e92 M3 reeks in alles absoluut de betere is. Maar ik mis een emotionele snaar bij de e92 reeks. Ansich zijn het best mooie auto's maar er is bij mij geen "hebbe hebbe" klik.
Dat ligt niet aan die e92, maar vooral aan mezelf.
Daarnaast is er natuurlijk sprake van een keerpunt bij de e90/e92 reeks in het algemeen. En dat keerpunt is de .35i motor. En dan vooral de performance daarvan. Vroeger/eerder kocht je een M omdat die gewoon gehakt maakte van alle non M's van BMW. Dat wist je en dat maakte de M superieur qua performance. Het gat tussen bv een e30 M3 en e30 325i was echt groot, bij de e36 M3 3.2 en de e36 328i was het ook gigantsich.. en de e46 M3 tov e46 330i idem dito.. non M's waren gezapig met een leuke vlotte motor, maar ook niet meer dan dan.
Nu zie je de non M's met .35i motoren, helemaal met een chip er in die de e92 M3 het leven behoorlijk zuur kan maken. Nu hoef je daar als e92 M3 rijder geen flikker van aan te trekken, dat zou ik ook niet doen, alleen is het bij de keus om een hele snelle BMW te kopen niet meer noodzakelijk om een M te kopen.
Ik ben wel zo realistisch om in te zien dat de e90/e92 M3 gewoon op alle technische vlakken de betere auto is tov de e46 M3.
Maar de emotionele klik, de drang om er een te willen bezitten heb ik (nog) niet. Gek genoeg heb ik dat wel altijd bij de e46 M3 gehad, al sinds de introductie op de IAA in 1999.
Verder kan ik het M concept van de huidige M3 erg waarderen.
Bij "specials" zoals M3's, Porsche's 911 etc..(en noem nog maar een dozijn aparte auto's op) speelt deze discussie wel.
Dat heeft vooral te maken met de emotionele insteek voor het desbetreffende model, niemand koopt een M3 omdat hij zo'n grote kofferbak heeft of goeie NCAP cijfers. Nee een M3 is gevoel (geld ook voor 911 etc)
Ikzelf heb heel veel met de e46 reeks en voor mij is de über e46 de M3. Ik weet best dat de e92 M3 reeks in alles absoluut de betere is. Maar ik mis een emotionele snaar bij de e92 reeks. Ansich zijn het best mooie auto's maar er is bij mij geen "hebbe hebbe" klik.
Dat ligt niet aan die e92, maar vooral aan mezelf.
Daarnaast is er natuurlijk sprake van een keerpunt bij de e90/e92 reeks in het algemeen. En dat keerpunt is de .35i motor. En dan vooral de performance daarvan. Vroeger/eerder kocht je een M omdat die gewoon gehakt maakte van alle non M's van BMW. Dat wist je en dat maakte de M superieur qua performance. Het gat tussen bv een e30 M3 en e30 325i was echt groot, bij de e36 M3 3.2 en de e36 328i was het ook gigantsich.. en de e46 M3 tov e46 330i idem dito.. non M's waren gezapig met een leuke vlotte motor, maar ook niet meer dan dan.
Nu zie je de non M's met .35i motoren, helemaal met een chip er in die de e92 M3 het leven behoorlijk zuur kan maken. Nu hoef je daar als e92 M3 rijder geen flikker van aan te trekken, dat zou ik ook niet doen, alleen is het bij de keus om een hele snelle BMW te kopen niet meer noodzakelijk om een M te kopen.
Ik ben wel zo realistisch om in te zien dat de e90/e92 M3 gewoon op alle technische vlakken de betere auto is tov de e46 M3.
Maar de emotionele klik, de drang om er een te willen bezitten heb ik (nog) niet. Gek genoeg heb ik dat wel altijd bij de e46 M3 gehad, al sinds de introductie op de IAA in 1999.
Verder kan ik het M concept van de huidige M3 erg waarderen.
- Downforce Dennis
Is ook zo hoor, er zijn zelfs kwatongen die zeggen dat de e36 M3 geen echte M3 was. e36 mistte ballen, vermogen(in U.S. dan), te zwak onderstel, bladiblabla...M-bitious schreef:Nou dan is de E36 niet echt geliefd bij de kenners
Duurt gewoon nog even eer dat die mensen het punt van een M3 begrepen hebben, gun ze nog even wat tijd

e36 wordt ook een gewilde klassieker, net als de e46, e92, etc...
Ik wil niet weer beginnen, maar... Wtf zou die e30 winnen van zijn nakomers?
Ik bedoel, het enige wat die auto heeft is een cult status en credibility. Ik heb van een e30 M3 eigenaar gehoord dat een standaard e30 M3 gewoon slap, traag en niet zo scherp is zoals iedereen hem voorstelt.
Elke opvolgende M3 heeft al stof doen opwaaien en zogezegd liefhebbers teleurgesteld. e92 heeft mij ook teleurgesteld omdat het geen reihensechser meer is, maar als ik nu moest kiezen wist ik het wel hoor. Zal hem zelf wel gaan halen, sleutels stuur je maar op met de post...
En als de volgende M3 terug een 6 cilinder is, gaan de V8 mannen pijpen... Ach, zin- en eindeloze discussie dit...
ontopic:
Ik moet nog altijd wennen aan de lijnen van de e92, geef me voorlopig nog maar even de e46 M3 als wallpaper.
Of een e90 M3, gedaan met spelen

- Downforce Dennis
Wat je daar zegt over die "klik", dat moet ik ook wel bij beamen. Ik weet nog dat ik de eerste spypics zag en in no-time met m'n bek vol schuim achter het scherm zat.
De eerste keer dat ik in een M3 zat was in een BMW showroom in Brussel. Ik vermoed ergens in 2002 ofzo. Bjorn was erbij en die kan het wel beamen denk ik, ik was helemaal van de kaart. Beyonce/Rihanna/Alizee of welk lekker wijf dan ook, mag hier naakt op me komen zitten, maar toen was ik veel meer onder de indruk...
En dit is echt niet gelogen:
Op een avond stond ik langs een zilveren e46 M3 met mijn vorige e36 M3. Bestuurder had al snel door dat mijn auto ook een M was. Daarop gaf hij wat gas en toen het licht op groen sprong snerpte hij er met een speer vandoor.
's anderendaags 's morgens ben ik naar de BMW dealer gegaan... 't was genoeg geweest! Ik moest er een hebben!
Kleine maand later had ik m'n huidige e46...
al bij al een geluk dat de e90 dat nog net niet doet, anders werd het wss mijn faillisement
De eerste keer dat ik in een M3 zat was in een BMW showroom in Brussel. Ik vermoed ergens in 2002 ofzo. Bjorn was erbij en die kan het wel beamen denk ik, ik was helemaal van de kaart. Beyonce/Rihanna/Alizee of welk lekker wijf dan ook, mag hier naakt op me komen zitten, maar toen was ik veel meer onder de indruk...
En dit is echt niet gelogen:
Op een avond stond ik langs een zilveren e46 M3 met mijn vorige e36 M3. Bestuurder had al snel door dat mijn auto ook een M was. Daarop gaf hij wat gas en toen het licht op groen sprong snerpte hij er met een speer vandoor.
's anderendaags 's morgens ben ik naar de BMW dealer gegaan... 't was genoeg geweest! Ik moest er een hebben!
Kleine maand later had ik m'n huidige e46...
al bij al een geluk dat de e90 dat nog net niet doet, anders werd het wss mijn faillisement

-
+100000M-bitious schreef:Zou het bijna vergeten, de V8 van de E92 klingt zoooo veel beter dan de 6 van de E46, en ook beter dan de V10 uit de M5/M6.
Ik moet ook eerlijkheidshalve bekennen dat ik de 6 in lijn uit de E46 M3 helemaal niet zo spectaculair vind klinken ( airbox-loos that is ). Dan doet de V6 roffel uit de 350Z mij meer alsook het kenmerkende geluid van een 6 cyl. luchtgekoelde boxer uit een 993.
Laatst gewijzigd door HSR op 11 mar 2008, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Downforce Dennis
Sorry, maar dat is subjectief.M-bitious schreef:Zou het bijna vergeten, de V8 van de E92 klingt zoooo veel beter dan de 6 van de E46, en ook beter dan de V10 uit de M5/M6.
e39 M5's V8 vind ik beter klinken. Beetje Freak on a leash achtig, tot je bounced op de toerentalbegrenzer....
Laatst gewijzigd door Downforce Dennis op 11 mar 2008, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
- Roman
- RVV
- Downforce Dennis
- M-bitious
Volgens mij is de hele discussie subjectief. Ik ben voor eerst blij met het geluid dat een BMW M produceert. Ik vond de E46 echt te metalerig.Dennis Schroyen schreef: Sorry, maar dat is subjectief.
e39 M5's V8 vind ik beter klinken. Beetje Freak on a leash achtig, tot je bounced op de toerentalbegrenzer....
- Bert ///M3
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
De M3 snerp vind ik nog steeds een minpunt. Sterker; de 1e keer dat ik dat hoorde dacht ik; "f.ck, terug naar de garage, die is naar zijn grootje"M-bitious schreef:Volgens mij is de hele discussie subjectief. Ik ben voor eerst blij met het geluid dat een BMW M produceert. Ik vond de E46 echt te metalerig.Dennis Schroyen schreef: Sorry, maar dat is subjectief.
Bleek dus normaal te zijn

Het mooiste is juist wegrijden met de M3, niet te hoog in de toeren, wel serieus gas geven ( net zonder de snerp zegmaar) dan komt er toch een fantastisch donkerbruin geluid uit die kar. Ik heb mijn broer vaak voorbijlaten rijden om er van te genieten, hij blij ( mocht ie eindelijk een keer rijden), ik blij, kippenvel zeg maar............................