DF op Simworld !

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Stéphane

Bericht door Stéphane » 19 jun 2006, 21:55

Even een korte reactie van mijn kant. Het was leuk en gezellig. Ik heb me voorgenomen toch maar eens wat te gaan oefenen, want er moet meer uit te halen zijn. Of eigenlijk minder, in termen van rondetijd. Als iemand tips heeft voor welke sims en welke materialen ik nodig heb (stuur b.v.): laat het mij even weten.

Foto's komen morgen waarschijnlijk.

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 19 jun 2006, 22:16

Ik zeg alleen: Talent :wink:

Michel P

Bericht door Michel P » 19 jun 2006, 22:19

Stéphane schreef:Even een korte reactie van mijn kant. Het was leuk en gezellig. Ik heb me voorgenomen toch maar eens wat te gaan oefenen, want er moet meer uit te halen zijn. Of eigenlijk minder, in termen van rondetijd. Als iemand tips heeft voor welke sims en welke materialen ik nodig heb (stuur b.v.): laat het mij even weten.

Foto's komen morgen waarschijnlijk.
Komt een nieuwe Logitech uit met kopelingspedaal en versnellingsbak!

Michel

Michel P

Bericht door Michel P » 19 jun 2006, 22:27

Over rFactor, Lupo voelt echt aan, ken doninton nog van Toca 2, die FWD zijn heel ligt op de kont. Heb ik een cup Megan gereden en die waren ook mega overstuurd. Porsche was net slotcarracing in rFactor ;-) Te makelijk, en te weinig feedback. Leuk om ff te knallen maar GTL blijft 100x gaver door de super feel.

Michel

Hielke

Bericht door Hielke » 19 jun 2006, 23:32

Wat rFactor betreft sluit ik me volledig bij de woorden van Kees aan.

Echte sims zijn er niet veel. Grand Prix Legends staat op nr. 1. Simworld biedt deze sim niet aan. Kunnen ze mooi rFactor op inruilen :wink: Iets zegt me dat dit niet gaat gebeuren. Dan is er Nascar. Ook een product van de makers van GPL, Papyrus. Nascar is vanwege de layout natuurlijk meer geschikt voor de Amerikaanse markt, maar als LAN produkt zeer geschikt. Ook deze sim wordt niet door Simworld aangeboden. De nrs. 3 en 4, en dan houdt het ook al op, zijn GTR en GTL. Toppertjes die gelukkig bij Simworld heerlijk gespeeld kunnen worden.

In september komt GTR2 uit. Alles en iedereen die in de wereld van de auto simsport iets denkt te kunnen presteren zal zich als een magneet op deze sim storten.

Stéphane, ik nam gewoon het Thrustmaster setje zoals dat door Simworld wordt gebruikt en aangeboden. Heerlijke pedalen, goed spul. De vele Logitech adepten zullen hier wel anders over denken. En mij als stickrijder nemen ze überhaupt niet serieus natuurlijk :lol:

Michel P

Bericht door Michel P » 20 jun 2006, 07:28

Hielke schreef:In september komt GTR2 uit. Alles en iedereen die in de wereld van de auto simsport iets denkt te kunnen presteren zal zich als een magneet op deze sim storten.

Stéphane, ik nam gewoon het Thrustmaster setje zoals dat door Simworld wordt gebruikt en aangeboden. Heerlijke pedalen, goed spul. De vele Logitech adepten zullen hier wel anders over denken. En mij als stickrijder nemen ze überhaupt niet serieus natuurlijk :lol:
Dat setje voelde zeker ook goed aan.

Michel

Hielke

Bericht door Hielke » 20 jun 2006, 10:11

Michel,

ik denk dat niemand problemen met de goede ergonomie van de Thrustmaster set heeft. Simracers hebben wel vaak problemen met de vermeend minder degelijkheid van Thrustmaster spullen gehad, en dat terwijl 5 jaar geleden Thrustmaster nog de nr. 1 was. Of die problemen met de kwaliteit inmiddels zijn opgelost weet ik niet.

Waar zijn trouwens de verhalen van het realisme van de LUPO's voor rFactor vandaan gekomen?

Michel P

Bericht door Michel P » 20 jun 2006, 10:22

Hielke schreef: Waar zijn trouwens de verhalen van het realisme van de LUPO's voor rFactor vandaan gekomen?
Ik hoefde het eten niet te betalen van Guido :lol:

Nee, ff over de Lupo, was simpelweg een heel goed gevoel op Donington, wellicht dat de Zandvoort track niet helemaal top was. Maar het hoge bug gehalte is zakelijk onacceptabel. Als je daar met een bedrijf bent als dagje uit, en er zijn geen PC race freaks die wat van PC's afweten is de sfeer snel verpest.

Michel

Jeroen Bosman

Bericht door Jeroen Bosman » 20 jun 2006, 11:02

Volgens mij is rFactor met de Lupo het meest realistisch, aangezien ik daar wel een aantal mensen kon bijblijven, of zelfs voor 8)

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik Simworld niet zo geschikt vindt als bedrijfsuitje, simpelweg omdat het spel (het een wat meer dan het ander) daar te moeilijk voor is. Ook is het te individueel, en daar ben je niet naar op zoek als bedrijf. (tenminste, ik niet)

Gemiste kans vindt ik ook dat alle spellen zo dood in het stuur voelde, de PS2 met GT (welke natuurlijk niet vergelijkbaar is met de andere spellen) geeft veel meer (snelheid)beleving door het force feedback stuur.

RVV

Bericht door RVV » 20 jun 2006, 11:33

jongens ik heb helemaal niks met simracen, maar ik vind het fantasitsch om te lezen dat het zo'n geslaagde dag was !

mooi !

RVV

Bericht door RVV » 20 jun 2006, 11:37

Leuke foto/sfeer impressie ook ! Al die verbeten bekkies :lol: :lol:

Wilbert

Bericht door Wilbert » 20 jun 2006, 12:12

Ik zeg GTL en GTR.

Hielke

Bericht door Hielke » 20 jun 2006, 13:02

Ja, maar dat moest je van Kees zeggen Wilbert :wink:

Wilbert

Bericht door Wilbert » 20 jun 2006, 13:33

Juist Hielke anders gaat Kees weer huilen!!

Martijn_H

Bericht door Martijn_H » 20 jun 2006, 15:22

Na afgelopen zondag ben ik van plan om GTL aan te schaffen, maar gezien mijn systeem ben ik daar nog niet echt zeker van. Is het doe moeite om GTL te gaan spelen met dit systeem:

Amd Athlon 2400XP+ (Ongeveer 2ghz)
1gb RAM
Ati Radeon 9500Pro 128 MB
AC 97 onboard soundcard

Snelle reacties svp, dan hol ik straks nog effe langs de winkel, of niet .

Martijn

Hielke

Bericht door Hielke » 20 jun 2006, 16:13

Begin maar vast te hollen Martijn :D

Nee, op dat systeem ga je GTL niet vloeiend spelen. Een voorbeeldje: Zelf had ik tot begin jaar een systeem bestaande uit een amd 2500+ (geen AMD64 dus) en een 9800 pro videokaart. In GTL viel ik dan met medium details geregeld terug tot zo rond de 30 frames per seconde. 30 fps in een sim is echt te weinig. Je raakt dan controle kwijt. Nu met m'n AMD64 3200 heb ik nagenoeg een verdubbeling van de fps meegemaakt. Met nog steeds m'n ouwe 9800 pro. GTL geeft me nu vrijwel altijd tussen de 50 en 70 fps. Ook online met verkeer om me heen. Dit zie ik als een minimale configuratie. Straks in september als GTR2 uitkomt schaf ik een Geforce 7900 GT aan.

Martijn_H

Bericht door Martijn_H » 20 jun 2006, 16:21

Ok bedankt!

Eerst dus een beter systeem zien te krijgen, voordat ik uberhaupt leuk kan meedoen :/. Gelukkig ben ik over 10 dagen jarig, komt er weer wat extra geld binnen :P :wink:.

Martijn

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 20 jun 2006, 17:33

Hielke schreef:Begin maar vast te hollen Martijn :D
Nu met m'n AMD64 3200 heb ik nagenoeg een verdubbeling van de fps meegemaakt. Met nog steeds m'n ouwe 9800 pro.
Ook ik geef je er nog 5 euro voor! :wink:

Ik heb een AMD 64 2800+ met 1,8 gig klok en 1 gig geheugen.
9600pro series kaart geloof 256 Mb. Dat ga ik dus ook niet redden met GTL?

Ruud.

Hielke

Bericht door Hielke » 20 jun 2006, 17:39

Kijk, het is simpel.

Die 9500 en 9600 pro videokaarten van jullie zijn de echte bottlenecks. Daar red je het in de moderne wereld niet mee. Daarentegen is de nog maar net ingedraaide 9800 pro van mij een absolute topkaart voor GTL. Dat de ontwikkelingen van videokaarten daarna nog verder is gegaan snap ik niet.

Als speciale aanbieding wil ik dat ding, voorzien van een passieve Zalman koeling, voor het luttele bedrag van 80 euro van de hand doen. Speciaal voor DF leden. Anders vroeg ik wel 82,50

Macboy

Bericht door Macboy » 20 jun 2006, 19:17

Pfff wat een reacties weer hehe.

Over het SIM racen. Hielke, je moet niet vergeten dat één van de grote voordelen van rFactor (dus los van de nadelen waarover de meningen toch verdeeld zijn) het mod-gebeuren is.

Je kunt wel zeggen: dit is beter, of dat is beter, maar feit is dat je met rFactor vanwege de mods veel meer kunt aanbieden. Dat geeft het spel uiteraard bestaansrecht.

Oh ja, waarom zou Teamredlin (nummer 1 simmers toch een beetje?) aandacht en moeite aan dit spel besteden??? Of komen jullie dan met het aandelen-argument :) ?

Jeroen: wat het nivo betreft is dat ook onzin, omdat jij in elk geval zou moeten weten dat je alle opties aan of uit kunt zetten, je kunt in semi-pro rijden, in arcade mode etc. Remhulp aan beetje, beetje stuurhulp en klaar. Automaat erbij.

Wij reden (op uitdrukkelijk verzoek) in professional mode. Uiteraard, anders is het geen sim meer, maar ook vanwege de ervaring van enkele rijders.

Zo heeft Stéphane bijvoorbeeld laten zien dat ie er geen hond van kan, dus dat betekent dat ie óf moet gaan oefenen thuis, óf met hulpjes aan moet rijden :)

ik dacht overigens dat Stéphane best goed was, maar waar ik dat idee vandaan heb :)

Verder is het stuurje dat ze daar hebben inderdaad perfect genoeg, ook de pedalen zijn subliem. Ik ben dik tevreden met mijn Logitech en blijf daar denk ik ook wel bij, maar moet toch kijken om over te stappen (ellende met die pedalen in GTR, bekend probleem, DXtweaken etc). Dus als dat nieuwe stuur niets is, koop ik de thrustmaster.

Martijn: JE SYSTEEM VOLDOET GEWOON HOOR! Je moet alleen wat onzin features uitzetten. Vol detail is onzin en niet nodig. Mooie schaduwen is niet nodig. Mooiste cockpit is niet nodig (ik ben juist een graphics freak en zet niet graag iets uit, dus als ik zet niet nodig, dan is het ook niet nodig). En draw distance slaat ook nergens op, die kun je zonder enig verschil gewoon halveren!

En dan draait het perfect, heb je een goede framerate EN bovendien heb je nog steeds prachtig beeld !

Stéphane

Bericht door Stéphane » 20 jun 2006, 22:25

@Ilija: Ik weet ook niet waar je dat idee vandaan hebt, misschien van Gran Turismo :) Dat lukt wel aardig.

Ik heb geen enkele PC-sim, doe het nooit en heb dus ook totaal geen ervaring. Met kwalificatie lukt het trouwens wel redelijk (5e bij GT3 b.v.), dus dat is wel te doen. Met de race ging het iedere keer mis tijdens de start. Vandaar ook mijn vragen over welke sims en andere materialen. Ik ga het trouwens toch maar eens proberen met mijn laptop, geen zin om een aparte PC voor sims te gaan kopen. Ik heb nu een P4 3,0Ghz met 1Gb geheugen en helaas slechts een ATI Radeon IGP 345M.

Hier trouwens mijn foto's, niet zo veel gemaakt:
[img:1024:683]http://www.8200rpm.com/gallery/stephane/DFSim002.jpg[/img]
[img:1024:683]http://www.8200rpm.com/gallery/stephane/DFSim003.jpg[/img]
[img:1024:683]http://www.8200rpm.com/gallery/stephane/DFSim004.jpg[/img]

Macboy

Bericht door Macboy » 21 jun 2006, 15:50

geweldig toch dat je een race na afloop kunt terugkijken hehe

Macboy

Bericht door Macboy » 21 jun 2006, 16:30

toevallige reactie op simracing.nl van 20 juni :)

"Misschien een late reply, maar ik heb zelf persoonlijk redelijk wat maandjes al beta-tester meegewerkt aan de Lupo mod en ik kan alleen maar zeggen dat de Physics werkelijk zeer goed gelukt zijn.
Hebben namelijk ontzettend veel hulp gekregen van Matthias Meyer, de Lupo Cup Vice Kampioen van 2003 en Polo kampioen van 2004, dus zeker iemand die weet hoe de auto hoort te reageren.

Is wel zo dat in de versie 1.070 het rijgedrag toch zeer anders is dan in 1.087. We hebben hem ook voornamelijk getest op 1.087. Persoonlijk heb ik aan deze mod nog veeeel meer plezier dan aan de PCC mod, is gewoon ontzettend leuk om met een groepje rondetijden te rijden van enkele hondersten uit elkaar (alhoewel Matthias Meyer vaak een klasse apart was..)
En zou zeggen, val eens een keer bij ons op de P.O.R.T. server voor een leuke Lupo race. Alhoewel zoals bij veel mods jammergenoeg in rF de aantallen na een aantal heftige dagen toch ook weer sterk terugloopt.

Verder nog een tip.. probeer deze kleine maar eens op de Nordschleife, zijn dan wel rondjes van 9 min 20-30 maar wel hele leuke rondjes"

Hielke

Bericht door Hielke » 21 jun 2006, 16:40

Het is allemaal leuk dat een "kampioen" mee heeft geholpen aan de afstelling van die Lupo's, maar als de auto in het spel zelf niet aankondigt wat ie wanneer gaat doen, dan heb je er allemaal ontzettend weinig aan. Tot op 90% van de limiet doet ie qua balans zelfs helemaal niets. Het autotje rijdt dan als op rails. Misschien heeft Meyer tijdens het testen alleen op de volle 100% gereden en de rest de rest gelaten. Ik ben geen tovenaar als ik vertel dat een auto ook op 30, 50 of 70% nog gewoon balansveranderingen op input van gas en rem geeft. De Porsche van rFactor doet dat in ieder geval veel beter.

Macboy, zou je die replays van afgelopen zondag nog kunnen regelen aub.

En Kees, waar blijven de prenten?

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 21 jun 2006, 17:25

Hielke,

Hoe kun je trouwens voelen wat een auto doet in een joystick?
Heb je FF in je joystick? Of doel je meer op de veranderingen zoals je die visueel waarneemt?

Ruud.

Plaats reactie