Nissan GT-R
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
DF-koopje van het jaar !!!
Dit moet toch wel het DF koopje van het jaar zijn denk ik. De Nissan GT-R gaat 119.000 eror kosten in Nederland.
"De eerste GT-R’s zullen overigens pas in maart 2009(!) naar Nederland komen. Dus je moet nog een jaartje geduld hebben voordat je ze in het wild kan spotten. Vanaf april van dit jaar kan je bij geselecteerde Nissan dealers terecht voor het noteren van een order. Je moet dan wel gelijk 5.000 euro aanbetalen. Maar dan ben je natuurlijk wel een van de eerste die in een GT-R rond kan rijden."
Bron: autoblog.nl
"De eerste GT-R’s zullen overigens pas in maart 2009(!) naar Nederland komen. Dus je moet nog een jaartje geduld hebben voordat je ze in het wild kan spotten. Vanaf april van dit jaar kan je bij geselecteerde Nissan dealers terecht voor het noteren van een order. Je moet dan wel gelijk 5.000 euro aanbetalen. Maar dan ben je natuurlijk wel een van de eerste die in een GT-R rond kan rijden."
Bron: autoblog.nl
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8423
prijzen bekend inderdaad...en lees dat stukje eens, zodra er een concurent komt met meer pk's staan ze al klaar voor nog meer :twisted:
de pk race is weer bezig
prijzen bekend inderdaad...en lees dat stukje eens, zodra er een concurent komt met meer pk's staan ze al klaar voor nog meer :twisted:
de pk race is weer bezig

- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Even wat quotes:
As the speed piles on, the GT-R feels every bit as ferocious as the Z06 and the DCT (versnellingsbak) makes the hefty manual of the Corvette feel about 200 years old.
It's fascinating retracing the run - seeing the long black lines where it launched and, a few hundred yards later, the same scorched stripes that tell of the braking effort and the weight pushing the rubber into the surface. More fascinating still are the numbers: 0-60 mph, 3.8 sec, 0-100 mph 8.9 sec, 100-0 in 4.3 sec and 289.2 feet.
I'm stunned by the Nissan's drivetrain and performance. To get on terms with the Z06 is a massive achievement.
It's odd, isn't it, observe Meaden, that although it's so competent and clean, it's not as synthetic as a Mitsubishi Evo.
THE VERDICT:
It pipped the Corvette Z06 in a straight line, showed de Audi R8 the way home on the road and stopped the watch almost a second ahead of the 911 GT3 around the West Circuit. Utterly staggering.
And just as incredible is that the GT-R will cost less than any of them.
Is the GT-R fun and involving enough though ? There's a definite sense that it has been engineered and honed to make it's spectacular performance and ground-covering pace exploitable. The car's precision ride control, immense grip and incisive steering response help maintain its composure and instill confidence in its driver, yet they also connect you with what's going on. You can feel the GT-R dealing with the road, the subtle shifts in its balance under power, the moment when the front has lost grip (quickly learning that keeping your foot in when that happens in the wet will bring a snap of oversteer requiring a stab of opposite lock). You can appreciate the steering's response, but also how un-nervous the car feels when it snaps to an input. So while the GT-R doesn't feel as dynamically malleable as say, a 911 (and doesn't need to be), or as deliciously tactile, it's far from numb, far from inert. You can enjoy its effortless precision at a lazy lope or at full speed. We have no hesitiation in raising our initial evo rating of four and a half stars to full 5.
Respect is due. BIG respect. Nissan has built a winner, a new performance icon.
BAM, zo op je bord. Grip grip grip, power, remmen, stuurgevoel, kwaliteit, verslaat zijn concurrenten stuk voor stuk, afwerking super, modernste techniek. Do we have a winner, dacht het wel !
As the speed piles on, the GT-R feels every bit as ferocious as the Z06 and the DCT (versnellingsbak) makes the hefty manual of the Corvette feel about 200 years old.
It's fascinating retracing the run - seeing the long black lines where it launched and, a few hundred yards later, the same scorched stripes that tell of the braking effort and the weight pushing the rubber into the surface. More fascinating still are the numbers: 0-60 mph, 3.8 sec, 0-100 mph 8.9 sec, 100-0 in 4.3 sec and 289.2 feet.
I'm stunned by the Nissan's drivetrain and performance. To get on terms with the Z06 is a massive achievement.
It's odd, isn't it, observe Meaden, that although it's so competent and clean, it's not as synthetic as a Mitsubishi Evo.
THE VERDICT:
It pipped the Corvette Z06 in a straight line, showed de Audi R8 the way home on the road and stopped the watch almost a second ahead of the 911 GT3 around the West Circuit. Utterly staggering.
And just as incredible is that the GT-R will cost less than any of them.
Is the GT-R fun and involving enough though ? There's a definite sense that it has been engineered and honed to make it's spectacular performance and ground-covering pace exploitable. The car's precision ride control, immense grip and incisive steering response help maintain its composure and instill confidence in its driver, yet they also connect you with what's going on. You can feel the GT-R dealing with the road, the subtle shifts in its balance under power, the moment when the front has lost grip (quickly learning that keeping your foot in when that happens in the wet will bring a snap of oversteer requiring a stab of opposite lock). You can appreciate the steering's response, but also how un-nervous the car feels when it snaps to an input. So while the GT-R doesn't feel as dynamically malleable as say, a 911 (and doesn't need to be), or as deliciously tactile, it's far from numb, far from inert. You can enjoy its effortless precision at a lazy lope or at full speed. We have no hesitiation in raising our initial evo rating of four and a half stars to full 5.
Respect is due. BIG respect. Nissan has built a winner, a new performance icon.
BAM, zo op je bord. Grip grip grip, power, remmen, stuurgevoel, kwaliteit, verslaat zijn concurrenten stuk voor stuk, afwerking super, modernste techniek. Do we have a winner, dacht het wel !
- Sisckywous
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 22 jul 2007, 12:49
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
-
OnlineDownforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Kan de Nissan ook dwars
:
Anders zou ik toch echt de Z06 nemen.
Ik kan me niet voorstellen dat de Nissan echt leuk is als hij niet tail happy is.
Zoiets als insturen, teveel gas, en dat dan de electronica je door de bocht heen helpt als een blindegeleide hond zijn blinde baasje!
Er moet toch ook nog iets bestaan zoals uitdaging

Anders zou ik toch echt de Z06 nemen.
Ik kan me niet voorstellen dat de Nissan echt leuk is als hij niet tail happy is.
Zoiets als insturen, teveel gas, en dat dan de electronica je door de bocht heen helpt als een blindegeleide hond zijn blinde baasje!
Er moet toch ook nog iets bestaan zoals uitdaging

- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Francisco, Ik heb met de R35 gereden. En ik moet spijtig genoeg ook beamen dat de beleving erg saai is. Net zoals vorige R34 is overstuur kweken erg moeilijk. Je zit trouwens met dat NICAS 4ws systeem. Erg effectief qua rondetijden en voor in de kroeg, maar qua beleving helpt het je niet vooruit, integendeel zelfs...Francisco schreef:hoeveel mensen hebben hier met een GT-R gereden? aha
dus hoe weet je of de auto saai is op de Ring?
juistem, dat weet je niet. dit is geen audi quattro he.
touwens wie heeft hier een gt-3 in woede over de ring gejaagt? vertel me dan of het spannend, saai of mischien wel doodeng was.
die tijd van de gt-r is door nissan zelf de wereld in gehoplen en ze vertellen er niet bij welke banden zijn gebruikt. tot dat iemand daar een zuivere test van geeft zegt die tijd mij niets. hooguit datie 10 sec langzamer is vanwege eventueel gebrukte semi-slikcs
Het motorgeluid viel zelfs tegen, de befaamde Skyline huil zit er nog in als je hem afstampt, maar voor de rest is het allemaal maar "lawaai".
Feit is dat als je dit ding afjaagt, je nooit zo'n feeling en kicks kan krijgen dan met een GT3. In mijn ogen mag je de GT-R en de GT3 zelfs niet met elkaar vergelijken. De GT-R heeft zoveel electronica en snufjes aan boord, een GT3 niks... Dat is wat de GT3 speciaal maakt! Die jappen hebben dat gewoon nog niet door, geef ze nog een jaar of 10.
En niemand heeft gezegd dat je die tijd voor waarheid of referentie moet nemen, dat is je eigen zaak.
Als je mijn mening wilt hebben, die auto haalt die tijd hoor. En volgens mij is die test op RE070's gereden.
Het ding heeft gewoon mijlen grip, maar het voelt aan als artificïële grip, niet als de brute mechanische grip van een GT3, CSL of whatever.
Het hele punt van deze auto is efficiëntie. Nissan heeft in mijn ogen iets te veel de focus gelegd op prestaties, dan feeling. Japanners hebben het trouwens altijd al moeilijk gehad met feeling en communicatie te creëren.
Het is een enorm brute bak en ik heb er respect voor, maar hebben moet ik em niet.
- HJ
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 08 feb 2008, 10:54
- Locatie: Paleis 't Loo, Lotus Elise Type 25
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Erg duidelijk verhaal. Complimenten.Dennis Schroyen schreef:Francisco, Ik heb met de R35 gereden. En ik moet spijtig genoeg ook beamen dat de beleving erg saai is. Net zoals vorige R34 is overstuur kweken erg moeilijk. Je zit trouwens met dat NICAS 4ws systeem. Erg effectief qua rondetijden en voor in de kroeg, maar qua beleving helpt het je niet vooruit, integendeel zelfs...
Het motorgeluid viel zelfs tegen, de befaamde Skyline huil zit er nog in als je hem afstampt, maar voor de rest is het allemaal maar "lawaai".
Feit is dat als je dit ding afjaagt, je nooit zo'n feeling en kicks kan krijgen dan met een GT3. In mijn ogen mag je de GT-R en de GT3 zelfs niet met elkaar vergelijken. De GT-R heeft zoveel electronica en snufjes aan boord, een GT3 niks... Dat is wat de GT3 speciaal maakt! Die jappen hebben dat gewoon nog niet door, geef ze nog een jaar of 10.
En niemand heeft gezegd dat je die tijd voor waarheid of referentie moet nemen, dat is je eigen zaak.
Als je mijn mening wilt hebben, die auto haalt die tijd hoor. En volgens mij is die test op RE070's gereden.
Het ding heeft gewoon mijlen grip, maar het voelt aan als artificïële grip, niet als de brute mechanische grip van een GT3, CSL of whatever.
Het hele punt van deze auto is efficiëntie. Nissan heeft in mijn ogen iets te veel de focus gelegd op prestaties, dan feeling. Japanners hebben het trouwens altijd al moeilijk gehad met feeling en communicatie te creëren.
Het is een enorm brute bak en ik heb er respect voor, maar hebben moet ik em niet.
Als ik zo ook die plaatjes zien dan denk ik: in Japan (m.u.v. Mazda) hebben ze het ook al niet helemaal begrepen, wat een mastodont.
Desondanks: puur op looks en prestaties is het een ongelooflijk apparaat en als ik het geld zou hebben zou ik zeker een proefrit doen om hem niet uit te sluiten.
Blijft voor mij een van de meest begeerlijke auto´s
- Stefan van Elst
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
- Locatie: Heesch
Die Jappen hebben dat al lang door!De GT-R heeft zoveel electronica en snufjes aan boord, een GT3 niks... Dat is wat de GT3 speciaal maakt! Die jappen hebben dat gewoon nog niet door, geef ze nog een jaar of 10.
Of ben je de NSX (Type S, Type S Zero, Type R) vergeten?

Het is niet zo dat alle Europeanen puristen auto's maken.
Daar komt het complete alfabet 4x voorbij op de spec-list.
-
OnlineDownforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
-
- Berichten: 22289
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
- Bram
- Berichten: 16611
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten