Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 08 mar 2008, 16:59

730pk. Zal wel een veel te zware bak zijn, want als je meer dan 300pk nodig hebt om snel te zijn is je kar eigenlijk te zwaar. :lol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 08 mar 2008, 17:13

Robin schreef:730pk. Zal wel een veel te zware bak zijn, want als je meer dan 300pk nodig hebt om snel te zijn is je kar eigenlijk te zwaar. :lol:
haha ja..lol :wink: maarja als je een nieuw BMW snelheids record wil zetten voor een straat auto dan heb je ze wel nodig om door de lucht barr te knallen 8) en ach altijd handig wat achter de hand te hebben :lol:

trouwens bi-compressor :roll: hoe zou dat zitten...

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 08 mar 2008, 17:42

1 kompressor per cylinderbank

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Bericht door Ravin ///M » 08 mar 2008, 18:13

Vind het wel apart wat Lexus voor cijfers neerzet met die F versie van de IS... 4,9 naar de 100 met een automaat. Ben benieuwd hoe die wagen zich in het dagelijks verkeer gaat verhouden tov. de e90.2.3

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 mar 2008, 22:23


Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 10 mar 2008, 23:02

Zal dan maar niet verklappen hoe deel 4 afloopt.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 11 mar 2008, 00:46

BMW M Power-days.

http://www.vimeo.com/364048

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 12 mar 2008, 19:45

Gaat deze ook uitkomen? Heb het draadje al een tijdje niet gevolgd dus post hem maar effe...

[img:2844:1313]http://www.automotorsport.se/bigpix/200 ... or_big.jpg[/img]

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 12 mar 2008, 20:07

ziet er goed uit!!! 8)

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 12 mar 2008, 20:24

Vindt hem eigenlijk nog mooier dan de coupe, sedan en cabrio...

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 mar 2008, 20:34

M-DCT staat in de BMW configurator..................................voor de E92 dus.....

Prijs; € 5150, 31 :oops: :shock:

Daar snap ik dus weer niets van, waarom is dat hier nu weer duurder dan bij de sedan en de cabrio...........................BAH

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5076
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Bericht door Fernando » 12 mar 2008, 20:39

romo schreef:M-DCT staat in de BMW configurator..................................voor de E92 dus.....

Prijs; € 5150, 31 :oops: :shock:

Daar snap ik dus weer niets van, waarom is dat hier nu weer duurder dan bij de sedan en de cabrio...........................BAH
romo ga nou maar voor die 335i, scheelt je een hoop kopzorgen... :wink:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 mar 2008, 20:39

Nou ja, ze hebben toch wat dingen veranderd, danwel goedkoper gemaakt, dan wel standaard gemaakt, de "pijn" is enigzins verzacht...................
had vooraf op zo`n €130K gerekend, is nu nog "maar" € 126K en een beetje...................... :lol:

Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 12 mar 2008, 21:16

126k euro =277.667,- gulden voor een 3 serie, LOL :lol:

slaap lekker en vraag dhr Bos even om een standbeeld van je op de Dam ipv dat Monument 8) :wink:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 mar 2008, 21:17

Robin schreef:126k euro =277.667,- gulden voor een 3 serie, LOL :lol:

slaap lekker en vraag dhr Bos even om een standbeeld van je op de Dam ipv dat Monument 8) :wink:
Ik heb nog niets uitgegeven, zeg dat maar tegen M-Bitious :wink:

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 12 mar 2008, 21:37

Mijn standbeeld wordt morgen onthuld.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 mar 2008, 12:59

Citaat e90post;

BMWs Senior Chairman Norbert Reithofen stated in an AUTO MOTOR SPORT - Interview that "their is an good posiblity that in the future M-Models could get Turbomotors"....

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 13 mar 2008, 13:12

romo schreef:Nou ja, ze hebben toch wat dingen veranderd, danwel goedkoper gemaakt, dan wel standaard gemaakt, de "pijn" is enigzins verzacht...................
had vooraf op zo`n €130K gerekend, is nu nog "maar" € 126K en een beetje...................... :lol:
With all due respect: dat ging ik dus echt never betalen voor een M3. Dan maar naar Leen van Frisia voor die 30k extra: die GT3 zou er komen in mijn geval 8)

Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 13 mar 2008, 13:12

M-bitious schreef:Mijn standbeeld wordt morgen onthuld.
Zeker een welgemeende felicitatie waard, bij deze. We horen/zien 't wel.

"Turbomotors" LOL

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 mar 2008, 13:14

Robin schreef:
M-bitious schreef:Mijn standbeeld wordt morgen onthuld.
Zeker een welgemeende felicitatie waard, bij deze. We horen/zien 't wel.

"Turbomotors" LOL

Citaat is van een Duitser, die had nog nooit van "engines" gehoord...... :lol:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 mar 2008, 13:16

Martijn schreef:
romo schreef:Nou ja, ze hebben toch wat dingen veranderd, danwel goedkoper gemaakt, dan wel standaard gemaakt, de "pijn" is enigzins verzacht...................
had vooraf op zo`n €130K gerekend, is nu nog "maar" € 126K en een beetje...................... :lol:
With all due respect: dat ging ik dus echt never betalen voor een M3. Dan maar naar Leen van Frisia voor die 30k extra: die GT3 zou er komen in mijn geval 8)

Wees gerust, al je het niet wil betalen, dan hoef je het ook niet te betalen..................... :lol:

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 13 mar 2008, 13:34

LOL@robin

Standbeeld hahahah.

126k zie ik ook niet meer zitten en zeker voor op de nederlandse wegennet wat helemaal vol slibt en op elke hoek een nsb er staat te flitsen.

ik vindt 250pk zat voor fun meer is niet nodig mits gewicht niet te hoog.

Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 13 mar 2008, 13:52

Andre schreef:
ik vindt 250pk zat voor fun meer is niet nodig mits gewicht niet te hoog.
Zoiets dus :lol:

[img:650:433]http://www.hemelum.nl/images/Actueel/zeepkist3.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 13 mar 2008, 13:53

romo schreef:
Martijn schreef:
romo schreef:Nou ja, ze hebben toch wat dingen veranderd, danwel goedkoper gemaakt, dan wel standaard gemaakt, de "pijn" is enigzins verzacht...................
had vooraf op zo`n €130K gerekend, is nu nog "maar" € 126K en een beetje...................... :lol:
With all due respect: dat ging ik dus echt never betalen voor een M3. Dan maar naar Leen van Frisia voor die 30k extra: die GT3 zou er komen in mijn geval 8)

Wees gerust, al je het niet wil betalen, dan hoef je het ook niet te betalen..................... :lol:
Ik snap dat prijsgekanker ook niet echt. Iedereen refereert maar naar "x aantal euri betalen voor een 3-serie, pfoe!"
Ik bedoel, kijk eens naar het package man! Carbon dak, titanium uitlaat, top noch hoogtoerige V8, I-drive interface met grote navi, EDC electromagnetisch gestuurde schokdempers, adaptive lighting, etc etc...
Als je met die 3 serie een porker carrera S(die 20k duurder is) het leven kan zuur maken op het circuit en bij exclusieve feestjes evenveel vrouwen kan verleiden, WTF maakt het dan nog uit dat het een "aftreksel" is van een core model? Ga eens kijken wat een RS4 kost, hier in België kost een beetje vorig model RS4 met wat opties al snel 85k. Een M3 met edc en navi 75k.
Moest ik het geld hebben om een M3 of porker nieuw te kopen zou ik ZEKER beide overwegen, het maakt me dan ook geen fuck uit of dit een aftreksel is van de duurste ferrari of een isetta.
Wanneer je dan bijvoorbeeld een e90 M3 met een porker objectief gaat vergelijken zou je wel gek zijn dat je de porsche koopt. Voor minder heb je een praktische, dagelijks bruikbare, erg potente en sociaal aanvaardde auto tov de aso porker die toch alleen maar achterstevoor wilt :wink:
Ik spreek hier over feiten, niet over gevoel en status. Veel sneller ga je met die carrera S niet zijn. Toch niet ivm de meerprijs...

Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 13 mar 2008, 13:56

Dennis, goed verhaal. Feit blijft dat de E92 hier vanaf een 106k kost en in Duitsland vanaf 67k ofzo. DAT is de bottleneck, meer niet!En wat ie in de USA kost wil ik nu met 1,56 US$ voor een Euro helemaal niet weten. DAAR gaat het mij om.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], krentenbol, mauritsklein, MParallel, Zed240 en 5 gasten