M3 3.0 racer -> E36 M3 S54 racer
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Is allemaal weg idd. Kan je wel wat aan doen met anti fog enz. Als de voorruit cracked dan komt er meteen een verwarmde in, dat is eigenlijk nog de beste oplossing.
Alleen schakelaars voor de verlichting moet ik er nog eens in maken. Dat heeft op zich geen haast maar wil je bijvoorbeeld Skylimit clubrace rijden dan eisen ze werkende verlichting.
Alleen schakelaars voor de verlichting moet ik er nog eens in maken. Dat heeft op zich geen haast maar wil je bijvoorbeeld Skylimit clubrace rijden dan eisen ze werkende verlichting.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Nee nog niet.Peric schreef:Remdrukverdeler erin Bert?
ABS systeem van een E36 heeft electronic brake bias control. Meestal reduceer je naar achteren en dat heeft dan geen zin omdat het systeem dat automatisch al doet.
Dus als je een remdrukregelaar hebt moet eigenlijk ook je ABS er uit. Anders gaat het niet samen, want als je op een E36 je ABS uitschakeld geeft het systeem abnormaal veel front bias. Dus de hele pomp moet er dan uit en de leidingen omgelegd enz.
Dat het nu even niet goed werkt is omdat de banden ruk zijn, voorblokken heel fel en de straatblokken achterop te slap. Als er straks slicks op zitten en ook PFC01 blokken achter dan verwacht ik dat het gewoon prima werkt.
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Ouwe troep heeft geen ABS bedoel je lol. Eerlijk gezegd denk ik dat de meesten het slopen omdat ze het systeem gewoon niet begrijpen.
Auto's zoals de WTCC wagens hebben allemaal ABS maar dan een veel geavanceerder systeem. Sowieso hebben de pulswielen kortere intervallen zodat het nauwkeuriger is, en alle wielen worden afzonderlijk aangestuurd De ECU werkt veel sneller en heeft andere standaard slip waarden.
In de tijd dat de Gr. A E36 M3 wagens reden kon je zo bij BMW Motorsport een speciale ABS controller kopen. De originelen zijn ook te herprogrammeren dus daar zitten ook nog oplossingen.
Je kan ook bij Bosch bijvoorbeeld zo een kant en klare motorsport ABS ECU kopen maar dan mag je je portemonee wel even trekken
Auto's zoals de WTCC wagens hebben allemaal ABS maar dan een veel geavanceerder systeem. Sowieso hebben de pulswielen kortere intervallen zodat het nauwkeuriger is, en alle wielen worden afzonderlijk aangestuurd De ECU werkt veel sneller en heeft andere standaard slip waarden.
In de tijd dat de Gr. A E36 M3 wagens reden kon je zo bij BMW Motorsport een speciale ABS controller kopen. De originelen zijn ook te herprogrammeren dus daar zitten ook nog oplossingen.
Je kan ook bij Bosch bijvoorbeeld zo een kant en klare motorsport ABS ECU kopen maar dan mag je je portemonee wel even trekken

- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Afgelopen week weer eens met de auto bezig geweest sinds een tijd.
Er zit nu een polyester motorkap op, die nog wel even gespoten moet.
Remmen zijn helemaal klaar, alles doorgespoeld met Castrol SRF. Of alle lucht er uit is weet ik nog niet omdat ik geen mogelijkheid heb om de ABS pomp te ontluchten, dat moet normaal via de BMW diagnostics kast. Ik heb nog even naar herprogrammeren van de ABS controller gekeken maar heb daar nog geen uitsluitsel over. BMW Motorsport vraagt 3600 euro voor en Gr.N ABS ECU dus dat is ook niet echt een optie. Eerst maar zo proberen dus.
Verder is de auto deels bestickerd, bedrijf van mijn ouders.
Vandaag uitlaatsysteem er af gehaald. Zat muurvast, de demper wou niet los van de midden sectie. Dus kats en demper er maar in 1 gehaal onder vandaan gesloopt. Maar dan ligt dat onder de auto, om dat er onder vandaan te krijgen in een 6x2,5 garage is nog een uitdaging op zich
Systeem is verder klaar voor het oudijzer vat, op veel plaatsen al gerot. Dat word dus nog even een demper ergens scoren
Spul hoeft toch nog even niet terug, morgen de boel verder uit elkaar trekken om het diff uti te wisselen.
Er zit nu een polyester motorkap op, die nog wel even gespoten moet.
Remmen zijn helemaal klaar, alles doorgespoeld met Castrol SRF. Of alle lucht er uit is weet ik nog niet omdat ik geen mogelijkheid heb om de ABS pomp te ontluchten, dat moet normaal via de BMW diagnostics kast. Ik heb nog even naar herprogrammeren van de ABS controller gekeken maar heb daar nog geen uitsluitsel over. BMW Motorsport vraagt 3600 euro voor en Gr.N ABS ECU dus dat is ook niet echt een optie. Eerst maar zo proberen dus.
Verder is de auto deels bestickerd, bedrijf van mijn ouders.
Vandaag uitlaatsysteem er af gehaald. Zat muurvast, de demper wou niet los van de midden sectie. Dus kats en demper er maar in 1 gehaal onder vandaan gesloopt. Maar dan ligt dat onder de auto, om dat er onder vandaan te krijgen in een 6x2,5 garage is nog een uitdaging op zich


Spul hoeft toch nog even niet terug, morgen de boel verder uit elkaar trekken om het diff uti te wisselen.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Nee. Ik heb met E36's eigenlijk nooit last gehad van schittering in de voorruit, dus ik zou niet weten waarom dat nu wel zo is. Mocht dat wel zo zijn dan is het ook geen probleem, dashboard ligt er in 5 minuten uit want die zit maar op een paar plaatsen vast
Irritanter zou nog kunnen zijn dat er geen hoedenplank in zit, en dan kan je hebben dat het geel in die ruit schittert maar dat is even acfwachten.

Irritanter zou nog kunnen zijn dat er geen hoedenplank in zit, en dan kan je hebben dat het geel in die ruit schittert maar dat is even acfwachten.
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Inmiddels staat de auto weer terug op zijn wielen
3.91 diff er eindelijk onder gezet. Ik zag daar tegen op maar eigenlijk viel het 100% mee
Een goede tip is wel om de torx bouten op de aandrijfassen te vervangen met de inbusbouten van een E30 M3, je kan er dan veel makkelijker bij. Alleen de bovenste kan je niks mee maar de overige 5 kan je er zo in draaien. Met de torx bouten kan je er net 2 aandraaien voor je het wiel zelf draaien moet. Dus ben je in je 1tje dan zijn die inbus bouten gewoon veel praktischer.
Ook zit er nu een kunststof achterklep op. Die moet binnenkort naar de spuiter samen met de motorkap alleen moet hij mischien nog even aangepast worden op een achterspoiler dus daar wacht ik nog even mee.
Vandaag ook het uitlaatsysteem weer terug gezet met een supersprint katvervanger er tussen. Klinkt mooi rauw zo, alleen jammer dat er nog een stock einddemper op zit. Anders ben ik bang dat ik niet meer op Zolder kan rijden.
Doordat de auto nu nog iets lichter is staat hij er nu helemaal bij als een 4x4

3.91 diff er eindelijk onder gezet. Ik zag daar tegen op maar eigenlijk viel het 100% mee

Ook zit er nu een kunststof achterklep op. Die moet binnenkort naar de spuiter samen met de motorkap alleen moet hij mischien nog even aangepast worden op een achterspoiler dus daar wacht ik nog even mee.
Vandaag ook het uitlaatsysteem weer terug gezet met een supersprint katvervanger er tussen. Klinkt mooi rauw zo, alleen jammer dat er nog een stock einddemper op zit. Anders ben ik bang dat ik niet meer op Zolder kan rijden.
Doordat de auto nu nog iets lichter is staat hij er nu helemaal bij als een 4x4

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Lijkt ie nu wel wat op zeker? 
[img:1024:683]http://www.autoblog.nl/gallery/0%20Beur ... 20(10).jpg[/img]
Wanneer komt de vuurdoop want het lijkt wel alsof je op iedere trackday moet werken.

[img:1024:683]http://www.autoblog.nl/gallery/0%20Beur ... 20(10).jpg[/img]
Wanneer komt de vuurdoop want het lijkt wel alsof je op iedere trackday moet werken.

- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Ja guess what 17 juli moet ik ook werken
Die X6 lijkt hij wel op ja. Even gemeten voor de beeldvorming, voor heeft ie 15 cm ruimte tussen de bovenkant van de band en de onderkant van het voorscherm
Rondom is hij een goede 7-8 cm omhoog gekomen in het totaal.
Spoilerwerk en nog wat aan het onderstel sleutelen. Verder ben ik nu wel een heel eind klaar. Moeten nog wat metertjes enz in en nog wat kleine dingen afwerken maar dat is allemaal niet zo veel werk.

Die X6 lijkt hij wel op ja. Even gemeten voor de beeldvorming, voor heeft ie 15 cm ruimte tussen de bovenkant van de band en de onderkant van het voorscherm


Spoilerwerk en nog wat aan het onderstel sleutelen. Verder ben ik nu wel een heel eind klaar. Moeten nog wat metertjes enz in en nog wat kleine dingen afwerken maar dat is allemaal niet zo veel werk.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
17 juli is voor mij kiele kiele. Bas zou de auto op de trailer laten wegbrengen naar dBilas zodra ik de afspraak voor elkaar heb. Blijkbaar kunnen de telefonistes niets meer zeggen als 'goedemorgen, ik kan geen afspraak maken, wilt u het later nog eens proberen...'. 
Ik hoop iig 31 juli met rammel en al te verschijnen.

Ik hoop iig 31 juli met rammel en al te verschijnen.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: jessedehaan, Majestic-12 [Bot], Martijn M, matthyssie, Philipoo, sitechris en 11 gasten