Nieuwe Audi TT (imago probleem ?)
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Nieuwe Audi TT (imago probleem ?)
Nieuwe Audi TT, hebben we het daar al over gehad ? Volgens mij nog niet, wat vind men er van ? Geslaagd model of juist niet ? Persoonlijk vond ik de vorige TT altijd een mooie auto, maar op den duur kreeg ie in mijn beleving toch wat imago problemen, de kappersauto grap zal iedereen wel kennen, maar is dat ook terecht ? Ik reed een S3 die technisch grotendeels gelijk was aan een TT en qua rijden was ik altijd erg tevreden over de auto. De TT was toch altijd meer een echte sportwagen. Nu na 8 jaar ofzo, word de TT afgelost door een nieuw model. Als ik het goed begrijp hebben de "nieuwe VAG auto's" een meer dan goed onderstel, de pers is levend over de nieuwe GTI en ook andere VAG auto's komen goed uit de bus. Dan moet de nieuwe TT ook wel fantastisch rijden toch ? De neus vind ik wat gekunsteld, geforceerd overkomen, alsof ie echt mee moet komen met de sedans/stations van de Audi familie. Jammer want hier had Audi kunnen scoren door de sportcoupe een andere neus mee te geven.
Maar nu de hamvraag, zal de nieuwe, naar ik mag aannemen sportieve TT lijden onder het kappers imago van zijn voorganger ? Zie jij je zelf al rijden in een nieuwe TT ?
Even de vraag hypotehetisch stellen aan mezelf, en dan denk ik toch niet. Ik vind dat de auto niet het kappers imago van zich af heeft kunnen schudden zoals BMW dat wel is gelukt met bv de Z4 tov de Z3.
Ik vind overigens de wielen op de rode TT, wel supermooi !
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/5/8ab ... b44775.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/b/08c ... afab9b.jpg[/img]
Maar nu de hamvraag, zal de nieuwe, naar ik mag aannemen sportieve TT lijden onder het kappers imago van zijn voorganger ? Zie jij je zelf al rijden in een nieuwe TT ?
Even de vraag hypotehetisch stellen aan mezelf, en dan denk ik toch niet. Ik vind dat de auto niet het kappers imago van zich af heeft kunnen schudden zoals BMW dat wel is gelukt met bv de Z4 tov de Z3.
Ik vind overigens de wielen op de rode TT, wel supermooi !
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/5/8ab ... b44775.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/b/08c ... afab9b.jpg[/img]
-
- Berichten: 22365
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Imago kan mij niet boeien. BMW heeft ook geen perfect imago, ik zal een goede auto niet laten staan vanwege iets als imago. Het is vaak een verzinsel van mensen die het niet kunnen betalen.
Dan die auto zelf. De vorige TT vond ik wel mooi, het was een apart en uniek ontwerp. De nieuwe is meer een facelift waarbij je gratis die lelijke grill krijgt. Aan dat grote ding kan ik niet wennen en het ziet er lelijk uit.
Geen Audi voor mij.
Dan die auto zelf. De vorige TT vond ik wel mooi, het was een apart en uniek ontwerp. De nieuwe is meer een facelift waarbij je gratis die lelijke grill krijgt. Aan dat grote ding kan ik niet wennen en het ziet er lelijk uit.
Geen Audi voor mij.
-
- Berichten: 1717
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
In mijn ogen heeft Audi een hele gooie job gedaan. De vorige zag er welliswaar niet zo ouderwets uit als de Z3, maar ook niet meer helemaal fris en deze ziet er gelijk helemaal anno 2006 uit. Complimenten dus. En in het echt ziet ie er trouwens nog veel beter uit dan op de plaatjes. De eerste rijimpressies gelezen te hebben verwacht ik wel dat Audi er alles aan gedaan heeft om de pers te vriend te houden. Helaas is dat misgegaan bij het eerste model. Was natuurlijk helemaal geen slechte auto, maar simpelweg verkeert in de markt gezet.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Zelf vind ik de huidige TT al erg mooi. Met name in de donkergrijze kleur (geen metallic lak). Kopen zou ik hem echter nooit omdat ik het binnen 2 maanden strontzat zou zijn om weer die kappersmop aan te moeten horen. Hoor me al voor de zoveelste keer "100 percent not gay!" schreeuwen.
De nieuwe TT vind ik drie slagen mooier. Wellicht krijgt deze wel het juiste imago mee.
De nieuwe TT vind ik drie slagen mooier. Wellicht krijgt deze wel het juiste imago mee.
- Robin
- Berichten: 55719
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- romo
- Berichten: 27094
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
TT getest in 5th gear afgelopen maandag op de BBC
http://www.paulmchugh.co.uk/tt/tt3.wmv
Sprak van de week een Audi verkoper die vorige week een audi- TT verkooptraining had op de Nordschleife. Audi had maar liefst 50 slk,s allen in zwart, en 50 bmw,s Z4 terbeschikking gesteld naast een stuk of 80 TT's om te vergelijken. Aaneengesloten konden ze wisselen van auto.
Hoezo zeker van hun zaak?
Het Audi Magnetic Ride ( dempers waarin metaaldeeltjes in de olie zitten die met een druk op de knop door een magneet de dempers stug maken) moet blijkbaar een optie zijn die de andere doet aftroefen op sportief rijgebied. Deze demper is door DELFI ontwikkeld, en soort gelijk heeft ferrari ook toegepast op een laatste model.
[img:800:533]http://img238.imageshack.us/img238/4743/img12436cu.jpg[/img]
[img:800:533]http://img19.imageshack.us/img19/4347/img12506wy.jpg[/img][img:800:594]http://img188.imageshack.us/img188/1323/auditt55ts.jpg[/img]
[img:800:594]http://img280.imageshack.us/img280/7378/auditt96ox.jpg[/img]
http://www.paulmchugh.co.uk/tt/tt3.wmv
Sprak van de week een Audi verkoper die vorige week een audi- TT verkooptraining had op de Nordschleife. Audi had maar liefst 50 slk,s allen in zwart, en 50 bmw,s Z4 terbeschikking gesteld naast een stuk of 80 TT's om te vergelijken. Aaneengesloten konden ze wisselen van auto.
Hoezo zeker van hun zaak?
Het Audi Magnetic Ride ( dempers waarin metaaldeeltjes in de olie zitten die met een druk op de knop door een magneet de dempers stug maken) moet blijkbaar een optie zijn die de andere doet aftroefen op sportief rijgebied. Deze demper is door DELFI ontwikkeld, en soort gelijk heeft ferrari ook toegepast op een laatste model.
[img:800:533]http://img238.imageshack.us/img238/4743/img12436cu.jpg[/img]
[img:800:533]http://img19.imageshack.us/img19/4347/img12506wy.jpg[/img][img:800:594]http://img188.imageshack.us/img188/1323/auditt55ts.jpg[/img]
[img:800:594]http://img280.imageshack.us/img280/7378/auditt96ox.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Rebel op 13 jul 2006, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 22365
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Ik had afgelopen weekend een proefrit gemaakt met een Brera. Verkoper zei dat ie bij de introductie van de Brera op Zandvoort of Assen had gereden ermee, en daar hadden ze ook een flink aantal concurrenten ter vergelijk. Doen wel meer merken dus.Rebel schreef: Aaneengesloten konden ze wisselen van auto.
Hoezo zeker van hun zaak?
- Hans
- Berichten: 2696
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59
Huurt, koopt of leased Audi die BMW's en Mercedesen? Kopen lijkt me nogal duur, lease ook omdat dat meestal voor langere tijd is maar huren, waar vind je 50 SLK's of 50 Z4's in 1 keer?Rebel schreef: Audi had maar liefst 50 slk,s allen in zwart, en 50 bmw,s Z4 terbeschikking gesteld naast een stuk of 80 TT's om te vergelijken.
- Thom
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:52
- Locatie: midden-Friesland 205 1.9 CTI
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Audi TT 2.0T - Tested By Jeremy Clarkson
"The poser's special just got potent"
Last year word began to filter through the fog of media gossip that a publishing company had commissioned some dirt digger to write a biography about me. I want you to stop and think about that for a moment. Imagine finding out that someone was going to write a whole book about you. They were going to talk to all your old friends and all your old enemies. They were going to meet up with your exes and find out what funny little noises you made at intimate moments.
How’s that sound? Frightening. Well it gets worse because several months later a local farmer came round to say she’d found the contents of my wheelie bins emptied out in her garden. Why would someone have been going through my bins? And why did someone subsequently go to a great deal of trouble to break into my flat and steal my laptop? After a year there was a medical term for the state I was in. I was “shitting myself”. I mean, we’ve all done things we’d rather stayed private. But here was a person with a publishing deal who, in all probability, knew what websites I’d looked at and what brand of baked beans I’d been eating.
Then, earlier this year, came joyous news. Having looked under every stone, the author announced to a diarist on The Independent that she’d binned the project. The relief was immense. And rather short-lived. Because she followed this up by saying: “He’s just too boring.”
Well, I was furious. But my anger was also short-lived because someone else has just published a biography about me and, having read it, I’m forced to agree. It seems I was born, grew up, got a job and had some children. And that’s it. I am as dull as ditchwater. I am a herring gull among men. If you could look me up in a dictionary I’d be classified as “common or garden”. If you look me up on Wikipedia, it really does say that I once drove into a tree: 46 years old and that’s all anyone can think of to say.
And so I have decided to start a homosexual motorcycle display team. We shall travel through South America, performing naked after taking vast quantities of high-grade cocaine. This, strangely, is an idea I got from the Audi TT.
What follows is a biography of this funny little car, so favoured among the squash-playing classes of EC1. People called Dom. People who buy their shirts at Harvie & Hudson. People who think American Pyscho is the best book ever written. And not even slightly weird.
First mooted as long ago as 1995, the TT was nothing more than a four-wheel-drive Golf in a pair of sporty Lycra shorts. That’s like putting Terry Wogan in cycling clothes and expecting him to win the Tour de France. It’s not going to happen.
And it didn’t. I remember driving it on the press launch way back in 1999. Actually that’s not true. I remember getting very drunk on the press launch back in 1999. And then I don’t remember anything at all. (See how crazy I was.) But I do remember people at Audi being very upset when I said the handling felt numb and distant.
I was wrong actually. It turned out that the handling was in fact rather more than numb and distant. It was dangerous. And so, after some accidents and a spot of light death, the car was recalled, fixed and put back on sale. This should have been a kiss of death. But people, especially in Britain, just couldn’t get enough of those cycling shorts. We just didn’t care it had Wogan’s heart and as a result we became the biggest market in the world for what I called the Titty.
As the years strolled by, more and more versions were introduced. Some had front-wheel drive, some had 150bhp, some had soft tops and some had VW’s amazing DSG flappy-paddle gearbox. But that numbness never went away. I can put my hand on my heart and say that I’ve never enjoyed driving any TT.
It was an affront, really, that a car named in honour of the 1905 Isle of Man Tourist Trophy race and styled with a Bauhaus look should be as inert to drive as a bucket full of argon.
The new one didn’t fill me with much hope, either. Sure, it’s based on the current Golf, which is a far better platform than the oil rig they used back in the late 1990s. But there was too much piffle in the blurb about styling.
“Oh God,” I moaned as I ploughed through endless pages on the elongated, more aggressive bonnet and the lower, longer, more aggressive stance. “We can see all that. But what have you done to bring the damn thing alive?” Well I’ll tell you what. They’ve done something because, while the exterior looks similar to the last TT, it is a different animal to drive.
The steering has a crackle and a fizz, so you’re left in no doubt it is connected to the road. Likewise the engine makes a muted roar like it wants to be let off the leash and whipped a bit. And when you turn into a corner with your foot off the throttle, what’s this . . . ? Why, it’s the back end sliding round, ever so gracefully. It felt like I was driving Darcey Bussell.
This has been achieved with subtlety; a little spoiler that rises when you break the speed limit, a lower driving position for a better centre of gravity and, madly, a car made in two halves. The front is all aluminium, even the suspension, while the back is all steel.
It’s not easy,mating these two metals, as anyone who’s tried to wrench an alloy wheel off a steel brake disc will testify. But the effect is profound. Not only is the new car 9 stone lighter than the old one, but also the weight distribution is just about spot on. You can feel this when you’re at the limit, I swear it.
I don’t want you to think that I was hammering around in the V6 quattro version either. The car I’m talking about had the entry-level 2 litre turbo motor and front-wheel drive. It was the £26,000 bottom rung of the ladder.
That said, it did have the flappy-paddle gearbox, which they now call S tronic. Why? What was wrong with DSG? That’s like saying, “I have a cat. But I shall now call it a dog.”
It also had the optional magnetic suspension. In essence, and try to stay awake at the back, the fluid inside the shock absorbers is filled with iron filings that move about and behave differently when they are exposed to an electric current. I’d love to meet the man who designed this, because I’m absolutely certain he would be a cure for insomnia.
Sadly I haven’t driven the normal car so I don’t know what that’s like, but I do know that with those magnetically aroused iron filings the new TT corners well and, unusually for an Audi, rides brilliantly too. It’s firm, but unlike the last model, never jittery.
Let’s do some criticisms. Obviously the back seats are as useless as the poor sods who work in the factory making them. What’s the point in wasting your life sewing something that will never be used. And imagine being the cow that gave up its life to provide the hide. Of all the pointless deaths . . .
The boot’s not big either. But look, if this kind of thing bothers you, buy a Golf. More worrying is a slight lack of front-end grip. I tried the car back to back with the new Alfa Brera and while that car has several issues — a complete lack of brake horsepower being the most notable — grip wasn’t one of them.
It turned in nicely to a corner and held on, while the Audi was slithering off into the bushes. I bet it could be cured by specifying better tyres. You should always do that. It really, really, really annoys dealers. The only other fault I can think of is the price. For £4,600 less you can have the still appealing but extremely thirsty Mazda RX-8.
I shall stop short of saying I loved the new TT. You can’t love something that looks so similar to something you loathed. But I did enjoy driving it.
The changes they’ve made may appear to be small and subtle but the effect is enormous.
JC
"The poser's special just got potent"
Last year word began to filter through the fog of media gossip that a publishing company had commissioned some dirt digger to write a biography about me. I want you to stop and think about that for a moment. Imagine finding out that someone was going to write a whole book about you. They were going to talk to all your old friends and all your old enemies. They were going to meet up with your exes and find out what funny little noises you made at intimate moments.
How’s that sound? Frightening. Well it gets worse because several months later a local farmer came round to say she’d found the contents of my wheelie bins emptied out in her garden. Why would someone have been going through my bins? And why did someone subsequently go to a great deal of trouble to break into my flat and steal my laptop? After a year there was a medical term for the state I was in. I was “shitting myself”. I mean, we’ve all done things we’d rather stayed private. But here was a person with a publishing deal who, in all probability, knew what websites I’d looked at and what brand of baked beans I’d been eating.
Then, earlier this year, came joyous news. Having looked under every stone, the author announced to a diarist on The Independent that she’d binned the project. The relief was immense. And rather short-lived. Because she followed this up by saying: “He’s just too boring.”
Well, I was furious. But my anger was also short-lived because someone else has just published a biography about me and, having read it, I’m forced to agree. It seems I was born, grew up, got a job and had some children. And that’s it. I am as dull as ditchwater. I am a herring gull among men. If you could look me up in a dictionary I’d be classified as “common or garden”. If you look me up on Wikipedia, it really does say that I once drove into a tree: 46 years old and that’s all anyone can think of to say.
And so I have decided to start a homosexual motorcycle display team. We shall travel through South America, performing naked after taking vast quantities of high-grade cocaine. This, strangely, is an idea I got from the Audi TT.
What follows is a biography of this funny little car, so favoured among the squash-playing classes of EC1. People called Dom. People who buy their shirts at Harvie & Hudson. People who think American Pyscho is the best book ever written. And not even slightly weird.
First mooted as long ago as 1995, the TT was nothing more than a four-wheel-drive Golf in a pair of sporty Lycra shorts. That’s like putting Terry Wogan in cycling clothes and expecting him to win the Tour de France. It’s not going to happen.
And it didn’t. I remember driving it on the press launch way back in 1999. Actually that’s not true. I remember getting very drunk on the press launch back in 1999. And then I don’t remember anything at all. (See how crazy I was.) But I do remember people at Audi being very upset when I said the handling felt numb and distant.
I was wrong actually. It turned out that the handling was in fact rather more than numb and distant. It was dangerous. And so, after some accidents and a spot of light death, the car was recalled, fixed and put back on sale. This should have been a kiss of death. But people, especially in Britain, just couldn’t get enough of those cycling shorts. We just didn’t care it had Wogan’s heart and as a result we became the biggest market in the world for what I called the Titty.
As the years strolled by, more and more versions were introduced. Some had front-wheel drive, some had 150bhp, some had soft tops and some had VW’s amazing DSG flappy-paddle gearbox. But that numbness never went away. I can put my hand on my heart and say that I’ve never enjoyed driving any TT.
It was an affront, really, that a car named in honour of the 1905 Isle of Man Tourist Trophy race and styled with a Bauhaus look should be as inert to drive as a bucket full of argon.
The new one didn’t fill me with much hope, either. Sure, it’s based on the current Golf, which is a far better platform than the oil rig they used back in the late 1990s. But there was too much piffle in the blurb about styling.
“Oh God,” I moaned as I ploughed through endless pages on the elongated, more aggressive bonnet and the lower, longer, more aggressive stance. “We can see all that. But what have you done to bring the damn thing alive?” Well I’ll tell you what. They’ve done something because, while the exterior looks similar to the last TT, it is a different animal to drive.
The steering has a crackle and a fizz, so you’re left in no doubt it is connected to the road. Likewise the engine makes a muted roar like it wants to be let off the leash and whipped a bit. And when you turn into a corner with your foot off the throttle, what’s this . . . ? Why, it’s the back end sliding round, ever so gracefully. It felt like I was driving Darcey Bussell.
This has been achieved with subtlety; a little spoiler that rises when you break the speed limit, a lower driving position for a better centre of gravity and, madly, a car made in two halves. The front is all aluminium, even the suspension, while the back is all steel.
It’s not easy,mating these two metals, as anyone who’s tried to wrench an alloy wheel off a steel brake disc will testify. But the effect is profound. Not only is the new car 9 stone lighter than the old one, but also the weight distribution is just about spot on. You can feel this when you’re at the limit, I swear it.
I don’t want you to think that I was hammering around in the V6 quattro version either. The car I’m talking about had the entry-level 2 litre turbo motor and front-wheel drive. It was the £26,000 bottom rung of the ladder.
That said, it did have the flappy-paddle gearbox, which they now call S tronic. Why? What was wrong with DSG? That’s like saying, “I have a cat. But I shall now call it a dog.”
It also had the optional magnetic suspension. In essence, and try to stay awake at the back, the fluid inside the shock absorbers is filled with iron filings that move about and behave differently when they are exposed to an electric current. I’d love to meet the man who designed this, because I’m absolutely certain he would be a cure for insomnia.
Sadly I haven’t driven the normal car so I don’t know what that’s like, but I do know that with those magnetically aroused iron filings the new TT corners well and, unusually for an Audi, rides brilliantly too. It’s firm, but unlike the last model, never jittery.
Let’s do some criticisms. Obviously the back seats are as useless as the poor sods who work in the factory making them. What’s the point in wasting your life sewing something that will never be used. And imagine being the cow that gave up its life to provide the hide. Of all the pointless deaths . . .
The boot’s not big either. But look, if this kind of thing bothers you, buy a Golf. More worrying is a slight lack of front-end grip. I tried the car back to back with the new Alfa Brera and while that car has several issues — a complete lack of brake horsepower being the most notable — grip wasn’t one of them.
It turned in nicely to a corner and held on, while the Audi was slithering off into the bushes. I bet it could be cured by specifying better tyres. You should always do that. It really, really, really annoys dealers. The only other fault I can think of is the price. For £4,600 less you can have the still appealing but extremely thirsty Mazda RX-8.
I shall stop short of saying I loved the new TT. You can’t love something that looks so similar to something you loathed. But I did enjoy driving it.
The changes they’ve made may appear to be small and subtle but the effect is enormous.
JC
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Bij de 350z introductie hadden we een paar auto's die kant nog wal sloegen: Mini Cooper S, Audi TT, en nog iets (kennelijk onbelangrijk, want ik ben het vergeten).Tom schreef:Ik had afgelopen weekend een proefrit gemaakt met een Brera. Verkoper zei dat ie bij de introductie van de Brera op Zandvoort of Assen had gereden ermee, en daar hadden ze ook een flink aantal concurrenten ter vergelijk. Doen wel meer merken dus.Rebel schreef: Aaneengesloten konden ze wisselen van auto.
Hoezo zeker van hun zaak?
Soms hebben ze wel hele duidelijk concurrenten. Ligt er een beetje aan of de concurrerende importeurs mee willen werken. Vaak is dat wereldje oude jongens krentebrood en lukt dat wel.
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Ik vindt de koplampen iets weghebben van die van de focus...
Die adaptieve dempers spreken mij wel aan in de auto, alleen wat ik niet begrijp is hoe je met slechts 200pk in 6,4sec naar de 100 kunt sprinten, onmogelijk als je het mij vraagt, ook al zit er dsg op. Let maar op de autobladen binnenkort als ze hem testen, ik denk dat tie niet ver onder de 7sec duikt!
1280kg 200pk 6,4kg pk
Een S2000 duikt amper onder de zeven en die heeft met zijn 241pk een waarde van 5,08kg/pk + RWD
Hier de focus en tt:
[img:424:232]http://www.ford.fi/images2005/varakuva-focus.jpg[/img]
[img:500:359]http://www.bilfocusdalarna.se/FordFlexi ... ont_DP.gif[/img]
[img:460:345]http://www.allcarwallpapers.com/wallpap ... t-7497.jpg[/img]
Die adaptieve dempers spreken mij wel aan in de auto, alleen wat ik niet begrijp is hoe je met slechts 200pk in 6,4sec naar de 100 kunt sprinten, onmogelijk als je het mij vraagt, ook al zit er dsg op. Let maar op de autobladen binnenkort als ze hem testen, ik denk dat tie niet ver onder de 7sec duikt!
1280kg 200pk 6,4kg pk
Een S2000 duikt amper onder de zeven en die heeft met zijn 241pk een waarde van 5,08kg/pk + RWD
Hier de focus en tt:
[img:424:232]http://www.ford.fi/images2005/varakuva-focus.jpg[/img]
[img:500:359]http://www.bilfocusdalarna.se/FordFlexi ... ont_DP.gif[/img]
[img:460:345]http://www.allcarwallpapers.com/wallpap ... t-7497.jpg[/img]
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
@Topfuel: je vergelijkt turbo en na motoren met elkaar in de sprint. Dat is imho toch een beetje appels en peren vergelijken.
Mijn 535 en de Saab 9000 2.3 turbo sprinten allebei in 7,5 sec naar de 100. De saab is iets lichter, heeft minder pk's en minder koppel, maar door de turbo klimt dat ding razendsnel in toeren, in tegenstelling tot de 3.4 liter. Echter is de krachtexplosie van de Saab heftig, maar wel heel kort.
Hetzelfde geldt voor de krommes, hoe lang heb je maximaal koppel en vermogen. De powerband van de 535 duurt veel langer. Zakt 'ie na de piek meteen terug, of houdt hij het even vast. En hoe is de bakverhouding? En moet je net voor de 100 al overschakelen, of kun je in zijn 2 doortrekken tot 105 km/u?
Dát snelle klimmen in toeren bepaalt volgens mij je sprintkracht. Dus kan zijn dat het karakter van de Audi veel beter geschikt is voor die sprint.
Mijn 535 en de Saab 9000 2.3 turbo sprinten allebei in 7,5 sec naar de 100. De saab is iets lichter, heeft minder pk's en minder koppel, maar door de turbo klimt dat ding razendsnel in toeren, in tegenstelling tot de 3.4 liter. Echter is de krachtexplosie van de Saab heftig, maar wel heel kort.
Hetzelfde geldt voor de krommes, hoe lang heb je maximaal koppel en vermogen. De powerband van de 535 duurt veel langer. Zakt 'ie na de piek meteen terug, of houdt hij het even vast. En hoe is de bakverhouding? En moet je net voor de 100 al overschakelen, of kun je in zijn 2 doortrekken tot 105 km/u?
Dát snelle klimmen in toeren bepaalt volgens mij je sprintkracht. Dus kan zijn dat het karakter van de Audi veel beter geschikt is voor die sprint.
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Voor het sprinten kijk ik meestal naar pk/kg, en dat klopt meestal aardig...Dennis Cavallino schreef:@Topfuel: je vergelijkt turbo en na motoren met elkaar in de sprint. Dat is imho toch een beetje appels en peren vergelijken.
Mijn 535 en de Saab 9000 2.3 turbo sprinten allebei in 7,5 sec naar de 100. De saab is iets lichter, heeft minder pk's en minder koppel, maar door de turbo klimt dat ding razendsnel in toeren, in tegenstelling tot de 3.4 liter. Echter is de krachtexplosie van de Saab heftig, maar wel heel kort.
Hetzelfde geldt voor de krommes, hoe lang heb je maximaal koppel en vermogen. De powerband van de 535 duurt veel langer. Zakt 'ie na de piek meteen terug, of houdt hij het even vast. En hoe is de bakverhouding? En moet je net voor de 100 al overschakelen, of kun je in zijn 2 doortrekken tot 105 km/u?
Dát snelle klimmen in toeren bepaalt volgens mij je sprintkracht. Dus kan zijn dat het karakter van de Audi veel beter geschikt is voor die sprint.
Maar om op jou theorie uit te komen, een Focus ST (225pk) een Leon Cupra R(225pk) een Focus RS (215pk) komen allemaal niet onder de 7sec...
Let maar op de eerste testen, die auto gaat niet in 6,4sec naar de 100... De nieuwe Evo 9 haald het net in 6,1~6,2 sec...
Maar die paar tienden zijn eigenlijk ook niet zo belangrijk, tot 160 krijg je een beter idee
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 2 gasten