eindresultaat 227,5 pk / 322 nm
na heel veel jaren in 145 Qv rond gereden te hebben hadden we ergens op een donkere dag besloten dat het er toch maar eens van moest komen
DE TURBO moest er een keer komen en is er nu dus ook
na veel gezoek wilde ik eens heel wat anders gaan doen
gevolg project turbo proberen op te zetten op een 10 jaar oude 146 TI want ik wilde toch het oude 2.0 lt TS blok hebben gezien de ervaringen met de QV

[img::]http://www.vollebregt1.nl/Foto's/Alfa%2 ... phalen.jpg[/img]
op de rollerbank gezet en er kwam al 153pk en 185 nm uit en dat voor een 10 jarige met nul koeling en alles standaard niet verkeerd
na verdere onderzoek kwam er uit dat er flink bezig is geweest met dit blokje gezien de nieuwe slangen en onderblok

[img::]http://www.vollebregt1.nl/Foto's/Alfa%2 ... rdblok.jpg[/img]
ik had inmiddels al een afspraak lopen met de turbo man ( www.wereldauto.nl )
en na heel veel uurtjes werk van hun kant kon ik de 146 TURBO ophalen op zaterdag avond 21.30 23 september 2006
ze hebben zelf een spruitstuk gemaakt om de turbo erop te zetten
de TURBO is een audi K04 geworden
intercooler is er een van een 155 TD er moest natuurlijk een oliecooler op komen om alles koel te houden
en dus krijg je dit als voor aan gezicht
links het lucht filter midden de oliecooler rechts de 155 TD intercooler
[img::]http://www.vollebregt1.nl/Foto's/Alfa%2 ... nzicht.jpg[/img]
dit is de 146 met de FK set erop met 30 mm verlaging
[img::]http://www.vollebregt1.nl/Foto's/Alfa%2 ... photo8.jpg[/img]
[img::]http://www.vollebregt1.nl/Foto's/Alfa%2 ... dmetfk.jpg[/img]
eerste RESULTAAT 195pk / 272 nm
nog een D&W veerpootbrug op de kop getikt
[img::]http://www.vollebregt1.nl/Foto's/Alfa%2 ... /dwvpb.jpg[/img]
[img::]http://www.vollebregt1.nl/Foto's/Circui ... c_6476.jpg[/img]
en nu is het maart 2007 en een hoop leuke dingen verder
op Zandvoort met vrij rijden werd duidelijk dat de radiator echt aan vervanging toe was gevolg koppaking eruit en een hoop problemen verder haha
maar elk nadeel heeft zijn voordeel er was gelijk ruimte om de zuigers af te draaien en de drijfstanglager te vervangen plus wat er allemaal nog naar voren kwam
[img::]http://www.vollebregt1.nl/Foto's/Alfa%2 ... rserin.jpg[/img]
na een km of 700 in gereden te hebben gingen we zaterdag 17 maart 2007 weer op weg om een mooie RVS uitlaat van voor tot achter te laten maken resultaat mag gezien worden dacht ik zo
[img::]http://www.vollebregt1.nl/Foto's/Alfa%2 ... totaal.jpg[/img]
[img::]http://www.vollebregt1.nl/Foto's/Alfa%2 ... -klein.jpg[/img]
na een klein rondje erin gereden te hebben kwamen ze er al snel achter dat er grotere injectoren in moesten
[img::]http://www.vollebregt1.nl/Foto's/Alfa%2 ... ctoren.jpg[/img]
dat had weer tot gevolg dat hij helemaal moest afgesteld moest worden op de nieuwe injectoren en uitlaat
na een paar uurtjes op de rollerbank kwamen er cijfers uitrollen waarvan ik ze niet voor ogen had gehouden
daaaaaammmmmmm 227,5 pk en 322 nm
bizar hoe dat rijdt met een Fam Toek

[img::]http://www.vollebregt1.nl/Foto's/Alfa%2 ... 27,5pk.jpg[/img]
kan niet anders zeggen dat ik zeer tevreden ben over hoe en wat we tot nu toe gedaan hebben
en dan gaan we nu genieten van de 227,5 pk en 322 nm HULDE
laatste update 11 juli 2007 de Remconversie
- Remsysteem opgewaardeerd
- 305mm/28mm schijven voor gemonteerd nieuwe remmen voor de TTI
- Brembo vierzuiger-remklauwen van de Alfa 166 2.5 V6 voor gemonteerd
[img::]http://www.vollebregt1.nl/Foto's/Alfa%2 ... rekant.jpg[/img]
op 09-02-2008 de turbo druk iets verhoogd loopt nu op 0,8 bar


een paar mooie plaatjes van de 146 TTI
[img::]http://www.vollebregt1.nl/Foto's/Alfa%2 ... hoto13.jpg[/img]
[img::]http://www.vollebregt1.nl/Foto's/Alfa%2 ... ezicht.jpg[/img]
[img::]http://www.vollebregt1.nl/Foto's/Alfa%2 ... hoto14.jpg[/img]
[img::]http://www.vollebregt1.nl/Foto's/Alfa%2 ... dering.jpg[/img]