Ik ook!! 8)Fietsbel schreef:Ik ook!!Tristan schreef:Ik ook!!Tom schreef: Ik ook!!
VW Scirocco Officeel
-
VLA postte het volgende in het andere topic:
Ja hoor hij is officieel, ziet er erg goed uit voor een volkswagen moet ik zeggen :
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/c/133 ... 083e2c.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/6/dc2 ... edbb16.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/2/185 ... 62bb52.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/3/77e ... e5d9a3.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/6/9ea ... 29f386.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/5/112 ... 0441d5.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/e/232 ... acd3de.jpg[/img]
Tekst volgens autoweek :
Dit is ‘m dan, de auto waar door de liefhebbers reikhalzend naar uit is gekeken: de Volkswagen Scirocco. De auto is een eerbetoon aan de eerste twee generaties Scirocco en is de spirituele opvolger van de Corrado.
De Scirocco is een afgezwakte versie van de gifgroene Iroc Concept, die op de Autosalon van Parijs in 2006 te bewonderen was. De grootste troef van de Scirocco is toch wel z’n onderstel: het kan in drie modi worden ingesteld (Normal, Sport en Comfort). De instelling beïnvloedt niet alleen de demping: ook de besturing verandert mee.
Voor de productieversie zijn vier motoren beschikbaar: een diesel en drie benzinemotoren. De basismotor is een 1,4-liter TSI van 122 pk en 200 Nm. Deze is goed voor een topsnelheid van 200 kilometer per uur. De sprint naar 100 kilometer per uur kost 9,7 seconden. Dit is de zuinigste benzine-Scirocco: het gemiddeld verbruik van de basis-Scirocco bedraagt 6,1 liter per 100 kilometer. De basisversie is net als de andere Scirocco’s standaard voorzien van een zesbak.
De middelste benzinemotor is een TSI met 160 pk. Op deze versie kan de klant een zeventraps DSG-transmissie bestellen. De handgeschakelde versie heeft een topsnelheid van 217 kilometer per uur. De sprint van 0 tot 100 kilometer per uur kost 8,0 seconden.
De topversie heeft de 200 pk sterke TSI aan boord. Deze versie heeft de beschikking over een maximumkoppel van 280 Nm. De topsnelheid van de snelste Scirocco bedraagt 235 kilometer per uur. Ook deze topversie is te krijgen met een DSG-transmissie. Die heeft dan echter ‘gewoon’ zes versnellingen.
De nieuwe 2,0-liter commonrail-TDI van 140 pk is voorlopig de enige dieselmotor in Volkswagens compacte coupé. Het maximumkoppel van de diesel bedraagt 320 Nm. Deze Scirocco sprint in 9,3 seconden naar 100 kilometer per uur, de topsnelheid is 207 kilometer per uur. Het gemiddeld verbruik van de diesel is 5,4 liter per 100 kilometer. Ook op deze versie heeft de DSG-bak zes versnellingen.
Het dashboard van de Scirocco onderscheidt zich niet heel erg van de Golf, maar achterin tonen twee ‘sportstoelen’ aan dat de auto niet zomaar een Volkswagen is. De ruimte achterin is vorstelijk: achter een bestuurder van 1,90 meter heeft een volwassene genoeg ruimte voor z’n knieën, belooft het merk. De bagageruimte heeft een inhoud van 292 liter.
Volkswagen toont de Scirocco morgen op de Autosalon van Genève. De auto komt in augustus bij de dealers te staan. De prijzen zijn op dit moment nog niet bekend.
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Deze wordt veel mooier dan de Golf VI 8)
Ben benieuwd hoe de auto er in het echt uit gaat zien.
Nu maar hopen dat er ook een R36 uitvoering gaat komen met 4motion
Nach 16 Jahren Abstinenz schickt VW wieder einen Scirocco auf die Straße. Er soll ein Sportwagen mit günstigen Preisen werden, mit Motoren von 122 bis 200 PS, der neuen 7-Gang-Direktschaltgetriebe und adaptivem Fahrwerk.
Nun steht die dritte Generation des Flitzers in den Startlöchern - und ist VWs Messestar auf dem Genfer Salon. Der neue Scirocco ist 4,26 Meter lang (rund 38 Zentimeter länger als das Ur-Modell von 1974), nur 1,4 Meter hoch und mit 1,81 Metern fast so breit wie ein Passat.
Im Vergleich zur Studie "Iroc" haben die Designer die aggressive Front deutlich entschärft. Das mag auch daran liegen, dass der schlundartige große Kühlergrill doch ein wenig an die neue Audi-Designsprache erinnert hat. Beim Serienmodell trennt eine große Querstrebe in Wagenfarbe den schmalen Grill und den immer noch mächtigen Lufteinlass darunter. Der Rest des Wagens mit dem langen Kombi-Coupé-Dach bleibt dem Iroc jedoch weitgehend treu.
Das VW-Zeichen ist nicht im Kühlergrill integriert, sondern sitzt in der Motorhaube – das gibt es bei VW nur beim neuen Scirocco und beim New Beetle.
Laut VW sollen vier Erwachsene im Scirocco bequem Platz finden. Alle Passagiere lassen sich in konturierten Einzelsitzen nieder. Gegen Aufpreis gibt es Alcantara-Applikationen und die Lederausstattung "Vienna" in den Farbtönen Titanschwarz oder Trüffel. Der Kofferraum fasst 292 Liter, bei umgelegten Rücksitzlehnen stehen 755 Liter zur Verfügung. Für Sonnenlicht im Innenraum sorgt ein großes Panorama-Ausstelldach, das sich auf Knopfdruck 39 Millimeter in die Höhe hebt und zum Verdunkeln über ein Rollo verfügt.
VW verspricht für den Scirocco eine ordentliche Ausstattung. Unter anderem sind Lederlenkrad, CD-Radio, 17-Zoll-Leichtmetallfelgen, ESP, Sportsitze, elektrische Fensterheber, Klimaanlage, sechs Airbags, eine geschwindigkeitsabhängige Servolenkung und das Sportfahrwerk serienmäßig an Bord.
Unter der lang gestreckten Haube arbeiten Benzin- und Dieselmotoren von 122 bis 200 PS, alle mit Turboaufladung. Basismotor ist der aus dem Golf bekannte 1.4 TSI mit 122 PS. Damit rennt der Scirocco in 9,7 Sekunden auf 100 km/h und schafft 200 km/h Spitze, soll aber im Schnitt nur 6,1 Liter Sprit verbrauchen. Es folgen TSI-Motoren mit 160 und 200 PS. Letzterer soll den Scirocco in 7,2 Sekunden auf 100 Sachen treiben.
Geschaltet wird mit einem Sechsganggetriebe, gegen Aufpreis gibt es das 6-Gang-Direktschaltgetriebe mit Schaltwippen am Lenkrad. Bei den kleineren Motoren kommt auch das neue 7-Gang-DSG zum Einsatz. Als Diesel-Alternative steht ab dem Markstart in Europa der bekannte 140-PS-TDI zur Verfügung. Details zu den Preisen und zur Markteinführung will VW noch bekannt geben.
Gruß von der Nordschleife
Der Scirocco bekommt außerdem eine adaptive Fahrwerksregelung. Angepasst wird dabei neben der Dämpferkennung auch die Abstimmung der elektromechanischen Servolenkung. Das System bietet die drei Programme Normal, Sport und Comfort. Das Sport-Programm empfiehlt VW als "Nürburgring-Nordschleifenmodus" – die Messlatte für den Scirocco in Sachen Fahrdynamik liegt also sehr hoch.
Mit dem "Sportwagen fürs Volk" surfen die Wolfsburger geschickt auf der Retro-Welle.
Seit VW mit der Studie Iroc den Scirocco 3 in Aussicht gestellt hat, sind die Sammlerpreise vor allem für Originalfahrzeuge der ersten Serie sprunghaft angestiegen.
Ben benieuwd hoe de auto er in het echt uit gaat zien.
Nu maar hopen dat er ook een R36 uitvoering gaat komen met 4motion

Nach 16 Jahren Abstinenz schickt VW wieder einen Scirocco auf die Straße. Er soll ein Sportwagen mit günstigen Preisen werden, mit Motoren von 122 bis 200 PS, der neuen 7-Gang-Direktschaltgetriebe und adaptivem Fahrwerk.
Nun steht die dritte Generation des Flitzers in den Startlöchern - und ist VWs Messestar auf dem Genfer Salon. Der neue Scirocco ist 4,26 Meter lang (rund 38 Zentimeter länger als das Ur-Modell von 1974), nur 1,4 Meter hoch und mit 1,81 Metern fast so breit wie ein Passat.
Im Vergleich zur Studie "Iroc" haben die Designer die aggressive Front deutlich entschärft. Das mag auch daran liegen, dass der schlundartige große Kühlergrill doch ein wenig an die neue Audi-Designsprache erinnert hat. Beim Serienmodell trennt eine große Querstrebe in Wagenfarbe den schmalen Grill und den immer noch mächtigen Lufteinlass darunter. Der Rest des Wagens mit dem langen Kombi-Coupé-Dach bleibt dem Iroc jedoch weitgehend treu.
Das VW-Zeichen ist nicht im Kühlergrill integriert, sondern sitzt in der Motorhaube – das gibt es bei VW nur beim neuen Scirocco und beim New Beetle.
Laut VW sollen vier Erwachsene im Scirocco bequem Platz finden. Alle Passagiere lassen sich in konturierten Einzelsitzen nieder. Gegen Aufpreis gibt es Alcantara-Applikationen und die Lederausstattung "Vienna" in den Farbtönen Titanschwarz oder Trüffel. Der Kofferraum fasst 292 Liter, bei umgelegten Rücksitzlehnen stehen 755 Liter zur Verfügung. Für Sonnenlicht im Innenraum sorgt ein großes Panorama-Ausstelldach, das sich auf Knopfdruck 39 Millimeter in die Höhe hebt und zum Verdunkeln über ein Rollo verfügt.
VW verspricht für den Scirocco eine ordentliche Ausstattung. Unter anderem sind Lederlenkrad, CD-Radio, 17-Zoll-Leichtmetallfelgen, ESP, Sportsitze, elektrische Fensterheber, Klimaanlage, sechs Airbags, eine geschwindigkeitsabhängige Servolenkung und das Sportfahrwerk serienmäßig an Bord.
Unter der lang gestreckten Haube arbeiten Benzin- und Dieselmotoren von 122 bis 200 PS, alle mit Turboaufladung. Basismotor ist der aus dem Golf bekannte 1.4 TSI mit 122 PS. Damit rennt der Scirocco in 9,7 Sekunden auf 100 km/h und schafft 200 km/h Spitze, soll aber im Schnitt nur 6,1 Liter Sprit verbrauchen. Es folgen TSI-Motoren mit 160 und 200 PS. Letzterer soll den Scirocco in 7,2 Sekunden auf 100 Sachen treiben.
Geschaltet wird mit einem Sechsganggetriebe, gegen Aufpreis gibt es das 6-Gang-Direktschaltgetriebe mit Schaltwippen am Lenkrad. Bei den kleineren Motoren kommt auch das neue 7-Gang-DSG zum Einsatz. Als Diesel-Alternative steht ab dem Markstart in Europa der bekannte 140-PS-TDI zur Verfügung. Details zu den Preisen und zur Markteinführung will VW noch bekannt geben.
Gruß von der Nordschleife
Der Scirocco bekommt außerdem eine adaptive Fahrwerksregelung. Angepasst wird dabei neben der Dämpferkennung auch die Abstimmung der elektromechanischen Servolenkung. Das System bietet die drei Programme Normal, Sport und Comfort. Das Sport-Programm empfiehlt VW als "Nürburgring-Nordschleifenmodus" – die Messlatte für den Scirocco in Sachen Fahrdynamik liegt also sehr hoch.
Mit dem "Sportwagen fürs Volk" surfen die Wolfsburger geschickt auf der Retro-Welle.
Seit VW mit der Studie Iroc den Scirocco 3 in Aussicht gestellt hat, sind die Sammlerpreise vor allem für Originalfahrzeuge der ersten Serie sprunghaft angestiegen.
- RutgerK
Mag best voor de deur staan!!
[img:1279:853]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... o---18.jpg[/img]
http://www.autoblog.com/photos/2009-vol ... co/675073/
[img:1279:853]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... o---18.jpg[/img]
http://www.autoblog.com/photos/2009-vol ... co/675073/
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Wil je er nu nog eens naar kijken dan!Joy Jolliffe schreef:Ergens vind ik die neus een afknapper. Oogt te dik als een potvis. Twijfelgevalletje.
[img:1279:853]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... ---008.jpg[/img]
[img:1279:853]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... o---17.jpg[/img]
Ik vind hem echt heel erg mooi hoor. Met 2.0 TSI met 200pk vast en zeker een erg fijne wagen. Hij zal ook wel met R32 of R36 motor komen natuurlijk.
-
Doet mij heel erg denken aan de Audi shooting break concept van een tijdje geleden.
Erg dik!
[img:640:398]http://www.leblogauto.com/images/audi_s ... _brake.jpg[/img]
Erg dik!
[img:640:398]http://www.leblogauto.com/images/audi_s ... _brake.jpg[/img]
- Macboy
Goeie opmerking Arjandee ! Wel mee eens.
Ik vind het een super auto geworden, hoewel je meteen ook ziet dat wit niet de juiste kleur is. Jammer dat VW niet snapt dat wit wel afhankelijk is van het model
Wit is wel ok, maar weet zeker dat hij mooier uitkomt in andere kleuren, zie dat rood.
Erg fraaie auto geworden voor VW. Mooie details, zoals de achterbank. Erg fraaie velgen ook (op die rode vanaf zijkant te zien).
Wel vreemd dat de 2.0TDI met 140pk geleverd wordt en niet de 170pk dieselversie.
Ik vind het een super auto geworden, hoewel je meteen ook ziet dat wit niet de juiste kleur is. Jammer dat VW niet snapt dat wit wel afhankelijk is van het model

Wit is wel ok, maar weet zeker dat hij mooier uitkomt in andere kleuren, zie dat rood.
Erg fraaie auto geworden voor VW. Mooie details, zoals de achterbank. Erg fraaie velgen ook (op die rode vanaf zijkant te zien).
Wel vreemd dat de 2.0TDI met 140pk geleverd wordt en niet de 170pk dieselversie.
- Hendrik Kinderman
- GTRene
best mooi, maar hij doet me sterk denken van opzij aan een auto van zo'n designer, volgens mij uit Italie..euhm..als ik erop kom plaats ik een foto, maar de zijkant zoasl dat raam oploopt had die volgens mij ook, maar wel gaaf, lekker dik 8)
ow, volgens mij op basis van een renault clio? of wat was het, stond een keer in autovisie zo'n blauwe
haden ze de daklijn e.d. verlaagt? of was het nou Zagato...lol
ow, volgens mij op basis van een renault clio? of wat was het, stond een keer in autovisie zo'n blauwe

- Niels
- Auto: Prius+
Wel mooi ontwerp maar de postitionering binnen VAG vind ik minder. Dit zou een Golf GTI kunnen zijn imho maar om daar nu de naam Scirocco o.i.d. aan te hangen daarvoor moet je meer doen dan een leuke koets op een Golf platform imho. Maar goed misschien dat de verschillen in rl beter naar voren komen. Ik vind het wel een erg lekker wagentje om te zien 8)
- Macboy
- RutgerK
Zal wel met productiecapaciteit te maken hebben. De CR-TDI 170pk zal in eerste instantie in de A4 en TT gelepeld gaan worden. Als de eerste run op deze motor geweest is zullen er motoren over zijn voor de Scirocco en Golf VI. Misschien dat Seat hem vervolgens mag geen leveren in de nieuwe Ibiza FR.Macboy schreef:Goeie opmerking Arjandee ! Wel mee eens.

Daarbij hebben de marketing boys misschien wel aangegeven dat de verkoop van de TT TDI ernstig te leiden zou gaan krijgen als de Scirocco tegelijk met dezelfde motor leverbaar wordt maar tegen een gunstige prijs.
- Hielke
Auto doet me helemaal niks. Hij is absoluut niet lelijk, maar het is zo gezocht allemaal. Het straalt geen eenheid en kracht uit zoals bijv. een Leon dat wel doet.
Heb er eigenlijk precies hetzelfde gevoel bij als vroeger bij de Scirocco. Dan liever het origineel de Golf of een mooi design als de Leon.
Heb er eigenlijk precies hetzelfde gevoel bij als vroeger bij de Scirocco. Dan liever het origineel de Golf of een mooi design als de Leon.
- RutgerK
FF een shoppie in R32 kleurenallen schreef:Logo op de motorkap moet eraf, het dashboard is een beetje fantasieloos gekopieerd. Maar als dat het enige is... Van mij krijgt het een dikke voldoende.
[IMG:800:534]http://i6.photobucket.com/albums/y213/A ... eClean.jpg[/img]
- Macboy
Vind het logo wel cool juistallen schreef:Logo op de motorkap moet eraf, het dashboard is een beetje fantasieloos gekopieerd. Maar als dat het enige is... Van mij krijgt het een dikke voldoende.

Gave shop Rutger :!: :!:
Dit is zeker één van de gaafste VW's van de laatste tijd naast de V GTI. Subliemen blauwe kleur, sublieme velgen. Woow ben echt onder de indruk, terwijl het wel VW identiteit behoudt.
Complimenten aan VW. Eindelijk. Eindelijk iets echt leuks uit de VW stal

Laatst gewijzigd door Macboy op 04 mar 2008, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.