Gebruiksaanwijzing startkabels
- Mathieu
Gebruiksaanwijzing startkabels
1. Alleen accu's met gelijke voltage met elkaar verbinden.
2. Bevestig de rode klemmen aan de pluspolen (+), daarna de zwarte klemmen aan de minpolen (-).
3. De motor van de wagen die helpt laten lopen.
4. Start de motor.
5. Verwijder eerst de zwarte klemmen, daarna de rode.
2. Bevestig de rode klemmen aan de pluspolen (+), daarna de zwarte klemmen aan de minpolen (-).
3. De motor van de wagen die helpt laten lopen.
4. Start de motor.
5. Verwijder eerst de zwarte klemmen, daarna de rode.
- Downforce Hans
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Ik heb het zelf ooit één keer bij iemand anders moeten doen om te helpen, dat liep allemaal goed. Ik werd toen echter uitgelachen door een opmerking die ik plaatste. Ik had ooit gehoord dat de accu van een diesel auto en die van een benzine niet op elkaar aan te sluiten zijn. Toen ik dat vertelde werd ik eigenlijk voor gek verklaard. Maar dit is toch zo, of niet??
- Knot
HanZ06,
Ik dacht dat dat al moest voordat je de kabels verbind, dus de helpende auto al lampen aan/achterruitverwarming etc, dan eerst de min aansluiten en daarna de plus. Even laten hangen de kabels, lege auto starten, even laten lopen, ook van die auto lampen en achterruitverwarming (of aircon ofzo) aan en dan plus loskoppelen, vervolgens min.
?
Ik dacht dat dat al moest voordat je de kabels verbind, dus de helpende auto al lampen aan/achterruitverwarming etc, dan eerst de min aansluiten en daarna de plus. Even laten hangen de kabels, lege auto starten, even laten lopen, ook van die auto lampen en achterruitverwarming (of aircon ofzo) aan en dan plus loskoppelen, vervolgens min.
?
- Joop
Diesel aanstarten met een benzine auto lukt niet. De accu van een diesel is een stuk sterker.Mark Nauta schreef:Ik heb het zelf ooit één keer bij iemand anders moeten doen om te helpen, dat liep allemaal goed. Ik werd toen echter uitgelachen door een opmerking die ik plaatste. Ik had ooit gehoord dat de accu van een diesel auto en die van een benzine niet op elkaar aan te sluiten zijn. Toen ik dat vertelde werd ik eigenlijk voor gek verklaard. Maar dit is toch zo, of niet??
Andersom moet wel lukken.
- GTRene
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Heb laatst de Polo gestart met de STI, gaat wel. Dit terwijl de accu van de STI zelfs kleiner is dan standaard geleverd. Accu moet niet heel erg plat zijn want dan lukt het inderdaad niet.Joop schreef:Diesel aanstarten met een benzine auto lukt niet. De accu van een diesel is een stuk sterker.Mark Nauta schreef:Ik heb het zelf ooit één keer bij iemand anders moeten doen om te helpen, dat liep allemaal goed. Ik werd toen echter uitgelachen door een opmerking die ik plaatste. Ik had ooit gehoord dat de accu van een diesel auto en die van een benzine niet op elkaar aan te sluiten zijn. Toen ik dat vertelde werd ik eigenlijk voor gek verklaard. Maar dit is toch zo, of niet??
Andersom moet wel lukken.
- Bert ///M3
Accu van een diesel of NA blok met veel compressie moet idd sterker zijn.
Mijn M3 stond met een lege accu, Toyota Avensis diesel er aan gezet maar mooi niet willen starten.
Accu aan de lader gezet voor een x aantal uur.
Nog niet starten.
Toen die accu er in en die Avensis er weer aan en toen sloeg ie net aan.
Mijn M3 stond met een lege accu, Toyota Avensis diesel er aan gezet maar mooi niet willen starten.
Accu aan de lader gezet voor een x aantal uur.
Nog niet starten.
Toen die accu er in en die Avensis er weer aan en toen sloeg ie net aan.
- Downforce Bjorn
Altijd eerst de plus aansluiten, daarna de min. Zo verkom je eventuele kortsluitingen. Bij het afkoppelen ook eerst de min los, daarna de plus.Knot schreef:HanZ06,
?
De negatieve kabel mag het 'min'st lang aangekoppeld zitten. Dus laatst vast, eerst los.
- duifjes.com
Ik heb heel wat auto's aan gestart in mn leven *(tegenwoordig bij al onze gebruikte auto's de pool los dat scheelt) maar eerst + dan - en starten maar niet te moeilijk doen wat wel en niet kan nog nooit problemen gehad.....
1 ding als je de + en - verkeerdom bevestigd....dat kost je een motorcomputer.
Hebben voor de Prius wel een speciale lader de rest is gewoon opstarten en ff. lekker volgas
nne onbelast laad de auto bijna niet op!
1 ding als je de + en - verkeerdom bevestigd....dat kost je een motorcomputer.
Hebben voor de Prius wel een speciale lader de rest is gewoon opstarten en ff. lekker volgas

- Ar
- Auto: Prius
- Downforce Bjorn
- duifjes.com
- funnyname
Zijn er auto's met een ander voltage dan 12V?
Maar goed, beter zou zijn:
1 - Donor auto starten
2 - De (rode) plus van de donor auto accu aansluiten, daarna de plus van de lege accu aansluiten
3 - De (zwarte) min van de donor auto accu aansluiten, daarna de min aansluiten op een kaal stuk metaal in de motor ruimte (bout) van de auto met de lege accu.
4 - Auto met lege accu starten
5 - Eerst de (zwarte) min kabel loskoppelen, daarna de (rooie) plus
1 - Donor auto starten
2 - De (rode) plus van de donor auto accu aansluiten, daarna de plus van de lege accu aansluiten
3 - De (zwarte) min van de donor auto accu aansluiten, daarna de min aansluiten op een kaal stuk metaal in de motor ruimte (bout) van de auto met de lege accu.
-
Ouwe Kevers (en bepaalde andere wagens) hebben 6 volt.funnyname schreef:Zijn er auto's met een ander voltage dan 12V?
1 - Donor auto starten
- Jelmer850i