Dikke auto ja of nee?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
duifjes.com

Dikke auto ja of nee?

Bericht door duifjes.com » 03 mar 2008, 20:22

Wellicht hebben sommige van jullie dat ook en vraag je je af wat moet ik met een dure auto?

De laatste tijd denk ik het is leuk hij zit goed maar je went er zo aan na 2 weken weet je niet meer beter.

Hebben jullie dit ook?

Ik overweeg namelijk om als mn Lexus RX400H verkocht is *(tot die tijd blijf ik lekker rijden) een goedkopere auto te gaan rijden. Een auto kost me alleen aanschaf, afschrijving probeer ik niet en dat lukt me ook altijd tot nu toe sterker nog maak winst maar toch heb ik niet meer het ik moet die auto 'hebben' etc dan vroeger.

Wel zou ik dan overwegen om een 2de auto te nemen die lekker snel is etc. maar kom daar is de ervaring nu niet echt aan toe.

Verklaren jullie mij voor gek ? als je een RX400H, GS430, Landcruiser etc kunt rijden maar het niet doet. Ik overweeg een Prius, Auris, Yaris of een Roomster.......ja sorry en voorwaarde is wel een automaat.

Ben die dikke auto's een beetje zat op een 1 of andere manier.....op een bepaalt moment kun je ze kopen maar heb je minder interesse ervoor.

Ben ik niet meer DF waardig?

ps. een snelle supercar voor erbij dit blijft!!!

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 03 mar 2008, 20:28

Misschien een Toyota Yaris 1.5 aut???

TS is niet met automaat leverbaar. ook zo'n beetje het enigste sportieve aan de TS :twisted: prijst de Swft Sport weer eens de hemel in :P

markk

Bericht door markk » 03 mar 2008, 20:33

Ik heb sowieso niets met dikke, zware auto's. Ook herken ik wel wat je schrijft. Het "is dit het nu gevoel".

Kleine sportieve autoo's als Swift, 500 abarth, Panda sport e.d. geven erg veel fun voor relatief weinig geld. Veel dikke autoo's is veel status en luxe, en idd dat went snel.

Leuk is wel als je zo af en toe overstapt in een dikke bak. Dan heeft het wel wat. Zo heeft een vriend van me een S8 gekocht, heeft toch wel wat ook al zou ik zelf niet zo snel zo'n ding kopen.

Mark.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 03 mar 2008, 20:44

Markk idd. als een 4 weken niet in een bijvoorbeeld Lexus RX400h of een Landcruiser heb gereden denk ik....damnnnn wat een heerlijke auto...rij ik er elke dag in....dan ga ik me zelfs aan details storen snappie!

John van Buuren

Bericht door John van Buuren » 03 mar 2008, 20:45

Ligt eraan welke "snelle supercar" je erbij gaat houden.
En een Skoda Roomster tja......daar heb ik toch mijn bedenkingen bij.

Pascal

Bericht door Pascal » 03 mar 2008, 20:45

ps. een snelle supercar voor erbij dit blijft!!!
Dan heb je nog steeds DF iig :)

Tom

Bericht door Tom » 03 mar 2008, 21:04

Als je veel kilometers maakt is een dikke auto prima. Genoeg vermogen, comfortabel, etc.

Tom zou het zoals Femme doen (als z'n bankrekening het toelaat), mooie 330i voor dagelijks (groot genoeg, heerlijke motor, comfortabel en toch sportief genoeg) en een leuke Z4 met genoeg vermogen voor erbij :)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 03 mar 2008, 21:10

De ene keer denk ik erover om een ouwe A8 TDI of G3 te kopen als daily maar de andere keer kijk ik naar een Ibiza TDI :lol: Een dikke bak is wel gaaf maar alles went behalve de kosten waarschijnlijk :wink:

frankv

Bericht door frankv » 03 mar 2008, 21:17

markk schreef:Kleine sportieve autoo's als Swift, 500 abarth, Panda sport e.d. geven erg veel fun voor relatief weinig geld. Veel dikke autoo's is veel status en luxe, en idd dat went snel.
ik heb dat inderdaad ook wel eens, dat ik kan verlangen naar de eenvoud van een klein autootje, zoals die je in spanje of portugal rijdt als je een weekje een apartement inclusief vlucht en auto hebt geboekt

een yaris, of een panda, zo eentje die je lekker kunt trashen zonder dat er van alles gebeurt

maar dan zou die in plaats van de touring van mijn vrouw moeten komen, en die is nu juist 15 jaar oud en goedkoop op de zaak te rijden...

het is ook altijd wat, en zo blijft het bij de vakantie

frank

Luco

Bericht door Luco » 03 mar 2008, 21:19

Elke keer een big smile als we in de 5 gtt stappen en je allerlei sjonnies en patsertjes de achterkant laat zien bij het accelereren :D

Knot

Bericht door Knot » 03 mar 2008, 21:20

Ach, ik ben toch ook wel redelijke auto's gewend.. de vectra's, de astra GTC, de M3... en ik rij nu al bijna een jaar in een 20 jaar oude starlet 1.0. Ik vind het goed met de staat, de btw/bpm, de brandstoftarieven, belastingen, verzekeringen, de tyfus voor ze.

Zit er nog steeds aan te denken een mooie 330Ci naar NL te halen maar eigenlijk ben ik gek dat ik er nog aan denk. Oke, het is DF en de knaken liggen er maar toch doe ik het om een of andere reden niet.

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 03 mar 2008, 21:21

Een prikkelend onderwerp, Duifjes...

Vandaag na 2 weken weer eens een paar km met de E39-M5 gereden (AH op 1.5 km afstand) Bij het stoplicht sloeg de motor af: benzine op (er stond nog 26 km op de boordcomputer, maar ja). Na half uur de kruizing half te hebben geblokkeerd door wegenwacht aan benzine geholpen. Bij het starten was de accu leeg. Ook maar even de wegenwacht laten oplossen.

Conclusie is eigenlijk: ik gebruik de M5 bijna niet (misschien 25 tot 50 km per week) en ik woon op loopafstand van kantoor. Mijn vrouw heeft een prettige gezinsvrachtauto waar we alles mee kunnen en ik heb een fijne racewagen voor het circuit. Als ik de stad (Amsterdam) in ga kan ik mijn M5 ofwel niet parkeren vanwege de plaats ofwel wil ik dat niet omdat hij dan een grote kans loopt beschadigd te raken.

Ik twijfel heel erg om hem weg te doen en iets van een Smart cabrio te kopen voor de binnenstedelijke kippeneindjes... Schaamrood op de kaken...

Dutch

Bericht door Dutch » 03 mar 2008, 21:34

Ik heb ook bewust een stap teruggedaan naar licht en wendbaar. Mevrouw Dutch rijdt nu de (naar onze maatstaven) dikke auto, maar ik vermaak me prima met de ST. Die volstaat trouwens ook voor vrijwel alle gezinsritjes behalve vakanties, wat natuurlijk praktisch is omdat de ST zakelijk is en dus all-inclusive. Tegelijk hou ik de bijtelling laag.

Het enige dat ik nog mis, is een leuk coupeetje. Maar zakelijk kan een RWD-coupé (nieuw) er helaas niet vanaf. En privé (als occasion) eigenlijk ook niet, want dan zou het een derde auto moeten worden en daarvoor is maar beperkt budget. :?

D.M.I

Bericht door D.M.I » 03 mar 2008, 21:42

Ik werk naast mijn studie bij een autoverhuur bedrijf.
Wij hebben best veel C en E klasses in de vloot en andere luxe wagens van bijv. volvo of bmw.
Een tijd terug hadden we een vast vervoer middel om auto's weg te brengen en op te halen. Dit was een Fiat Panda 100HP, ik had zoveel fun met het auto'tje dat ik er C, E klasse's of andere dure auto's voor liet staan om maar met het panda'tje te kunnen rijden.
Ook vond ik het altijd leuk om na een dag vol luxe wagens te hebben gereden in mijn eigen auto te stappen die destijds geen stuurbekrachtiging etc. had.

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 03 mar 2008, 22:11

Ha, die Duifjes;

Als je zoals jij beroepsmatig veel verschillende auto's meemaakt kan ik me er zeker iets bij voorstellen.
Ik merk zelf dat ik, sinds ik naast de Fünfer (in mijn beleving toch een aardig 'dikke' auto) ook Le Petit Bleu (106XS 1.4) voor de deur heb ik de BMW nog meer ben gaan waarderen.
Andersom is de 106 met de Vijf in het achterhoofd weer een heel verfrissende rijervaring. De een ruim, comfortabel, krachtig en luxueus, de ander compact, enorm wendbaar en zeer direct in de belevenis.
De beleving van de één wordt min of meer versterkt door de herinnering aan de ander terwijl ze ieder op een andere manier toch veel rijplezier bieden.

leonard

Bericht door leonard » 03 mar 2008, 22:53

Ik weet niet wat je dik vind maar ik ben toch elke keer weer blij om in de RS4 te stappen.Vorige week,vanwege vakantie,de hele week in de auto van de vrouw gereden (X3 3.0 D) maar ben toch blij als ik m'n RS4 onder m'n kont heb.

Moet wel zeggen dat ik vanavond een 335d in haalde en toch weer even dacht 'zal ik toch maar niet weer diesel gaan rijden'' :? Nadat we de 8,5 k weer ff aangetikt had was die gedachte gelijk weer uit m'n hoofd :lol:

RVV

Bericht door RVV » 03 mar 2008, 22:56

Ik weet niet of een e46 M3 een "dikke" auto is ? Dan denk ik toch eerder aan X5'en.. Audi A6'en dat soort auto's.

Pescatore

Bericht door Pescatore » 03 mar 2008, 23:11

@Duifjes; die RX400h is toch gewoon een auto uit de bedrijfsvoorraad? Hoe kun je dan spreken van 'mijn auto'? :roll:

Ik snap je gevoel wel, door een bijbaan als chauffeur rij ik veel in A6'en, 5'ers, E's (ook de RX hybride is voorbij gekomen) en ik ontkom niet aan hetzelfde gevoel. Die vermeend luxere auto's bieden eigenlijk niet zo gek veel meer tov. een nieuwe kleinere middenklasser. Maar misschien biedt de LS600h uitkomst voor je :wink:

Knot

Bericht door Knot » 04 mar 2008, 08:09

Ben, een E39M5 blijft dan nog wel even wat apart aparts om weg te doen dan he ;)

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 04 mar 2008, 08:42

Rico welkom op aarde een E46 M3 is wel een dikke auto 8)

Pescatore, ik heb de RX400H van een particulier aangekocht dus heel bewust voor mezelf en ja staat wel op de zaak maar dat lijkt me logisch :D

Een LS600H ben ik 30 jaar te jong voor en geen haar op mn hoofd *(bewijze van...) die denkt 180k euro uit te gaan geven voor een auto, dat ga ik 1 x doen op mn 40e en verder niet.

Misschien is het ook maar een tijdelijke fase in mn leven dat kan ook.

Ook heeft mn vriendin een nieuwe RAV4 automaat met groot navi leder etc etc dus die staat ook al op de oprit. Dus kwa ruimte zitten we niet zonder ook daarmee kunnen we prima in het weekend met de kids weg.

Soms vindt ik het best een beetje overdreven een RX400H en een RAV4 op de oprit......is een beetje standaard in ons dorp :-) hou niet van standaard....zal ik het dorp en de buurt een gaan schokeren met een Witte Fabia Combi :-)

M@rcel

Bericht door M@rcel » 04 mar 2008, 09:07

Ik ben gek op mooie auto's. heb er ook heel wat jaren relatief veel geld aan uitgegeven. Echter m'n leukste auto die ik ooit heb gehad is een oude witte 4-deurs BMW 324d met stuurbekrachtiging en een schuifkantledak.

Auto had al 3 ton gelopen, maar was technisch werkelijk in topstaat.
Uiterlijk had eigenlijk ook wel wat, maar een krasje meer of minder hoefde ik niet wakker van te liggen.

In de stad word je werkelijk waar helemaal gestoord van die kleine rot risico's die je loopt op schade en diefstal...met zo'n oude 324d slaap je iets rustiger 8)

Van de week weer een brief in de bus van een mede-bewoner van dit nieuwe appartementen complex. In de afgesloten parkeerkelder zijn een aantal auto's door mafketels met spuitbussen van graffiti voorzien. Schadekosten per auto ongeveer 600 euro...of je het even via je eigen verzekering wilt regelen. De 323ti en 525d hebben ze gelukkig met rust gelaten....maar ik heb er toch flink de zenuwen door.

Nog een dik jaar en dan wordt ons huis opgeleverd...wel hier aan de rand van de stad, maar gelukkig de auto's op eigen terrein, voor zo ver je dat veilig kan noemen.

Maar goed...even terugkomen op die 324d.
Hij reed heerlijk...dikke 6 cilinder diesel klonk heerlijk. Hij was toch nog behoorlijk snel (in 1995 toen ik hem had, commonrail had zijn intrede nog niet gedaan). Hij was comfortabel, je kon hem gerust parkeren, zelfs zonder hem op slot te doen. Met het dakje open in de zon zelfs een boulevardcruiser te noemen, heerlijk door zuid europa gereden...en nog lekker zuinig ook.

oh ja....ik kocht hem voor 3300 gulden...en na 2 jaar en 50000 km extra ging die voor 3500 gulden de deur uit :shock:

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 04 mar 2008, 09:59

Een nieuwe auto heb ik nooit gekocht maar ik heb wel jonge auto's gehad. Tegenwoordig alleen nog maar oude. De prioriteiten liggen nu anders en de afschrijving van een "dikke" jonge auto is veel.

e38 LPG '95 wa verzekering (0,19 cent km vergoeding, woon-werk 45-55k/jaar)

Zolang het oud is vallen de kosten wel mee. Groot nadeel is wel het gezeur altijd met het onderhoud.

Wanner ik een garage bedrijf zou hebben, dan worden het dikke jonge auto's. Je verkoopt ze toch weer na een tijdje? Afschrijving niet en de andere kosten dan maar voor lief nemen.
Laatst gewijzigd door Ar op 27 sep 2008, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.

RobS

Bericht door RobS » 04 mar 2008, 10:07

Ik heb min of meer voor een soort gelijke keuze gestaan. Ik heb onlangs een nieuwe leasewagen besteld en dat is een Prius geworden. Ik had zoiets van, ik kan wel een duur apparaat nemen met bijbehorende torenhoge bijtelling, maar wat schiet ik daar mee op? De Prius heeft alle luxe die ik nodig heb, rijdt heerlijk, is lekker stil en redelijk vlot en dat voor maar 14% bijtelling. Voor de fun heb ik al wat anders. Als de leasewagen m'n enige vervoer zou zijn dan was het een ander verhaal...

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 04 mar 2008, 10:10

Goede keuze Rob :-)

Knot

Bericht door Knot » 04 mar 2008, 10:35

Rob Schouten schreef:Ik heb min of meer voor een soort gelijke keuze gestaan. Ik heb onlangs een nieuwe leasewagen besteld en dat is een Prius geworden. Ik had zoiets van, ik kan wel een duur apparaat nemen met bijbehorende torenhoge bijtelling, maar wat schiet ik daar mee op? De Prius heeft alle luxe die ik nodig heb, rijdt heerlijk, is lekker stil en redelijk vlot en dat voor maar 14% bijtelling. Voor de fun heb ik al wat anders. Als de leasewagen m'n enige vervoer zou zijn dan was het een ander verhaal...
ben je niet bang dat die 14% meer gaat worden als een hoop mensen zo'n auto aangeschaft hebben en ze de boel weer eens veranderen of de limieten bijstellen?

Plaats reactie